AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #21 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ok, kan de ikke se på vanlig ultralyd om egglederne er tette? Nå har jeg hatt et par kjemiske i 2023, så tror ikke mine er blitt tett nå på et par månedeer men. Hvor gammel var du siste gang du ble gravid? Anonymkode: e949f...1f3 Jo, man kan sette inn bobler i egglederne via skjeden i dag og man trenger absolutt ingen kikhullsoperasjon. Det er selvsagt veldig invasivt sistnevnte. Men for 20 år siden var det nok annerledes. Anonymkode: 4a316...83c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #22 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg vet 🙈 Men poenget er at hun bør få en kikkehull operasjon for å sjekke egglederene. Så lenge mensen er regelmessig, så burde det være mulig å bli gravid til tross høy alder med mindre hun har det samme tilfelle som meg. Jeg er en del år eldre enn ts, men har masse egg igjen og jeg har fortsatt regelmessig mens. Men vet det er en risiko å få barn i så høy alder. Anonymkode: e5f16...010 Les om HyCoSy. Trenger ikke kikhullsoperasjon. Anonymkode: 4a316...83c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #23 Del Skrevet 5. januar 2024 Jeg har en følelse av at mange stresser for mye med tester og timing. Slapp av, kutt prevensjon og kos dere. La graviditeten bli en positiv overraskelse. Anonymkode: 34600...1cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #24 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har en følelse av at mange stresser for mye med tester og timing. Slapp av, kutt prevensjon og kos dere. La graviditeten bli en positiv overraskelse. Anonymkode: 34600...1cd Prøver det, men siden jeg er 42 har jeg ikke en eneste eggløsning å miste. Så klarer ikke la være å bruke eggløsningstester. Anonymkode: e949f...1f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #25 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har en følelse av at mange stresser for mye med tester og timing. Slapp av, kutt prevensjon og kos dere. La graviditeten bli en positiv overraskelse. Anonymkode: 34600...1cd Når man er 42 er det for sent å tenke sånn. Da må man til IVF så raskt som overhode mulig hvis en skal ha en sjanse stort sett. Anonymkode: 4a316...83c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #26 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når man er 42 er det for sent å tenke sånn. Da må man til IVF så raskt som overhode mulig hvis en skal ha en sjanse stort sett. Anonymkode: 4a316...83c Mannen her ønsker ikke IVF. Han mener at om det ikke skjer naturlig, er det ikke meant to be.... Anonymkode: e949f...1f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #27 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Prøver det, men siden jeg er 42 har jeg ikke en eneste eggløsning å miste. Så klarer ikke la være å bruke eggløsningstester. Anonymkode: e949f...1f3 Det skjønner jeg. Hvordan kvinnekroppen fungerer når den nærmer seg overgangsalderen vet jeg for lite om. Ønsker deg masse lykke til og håper du får det til 🙂. M43 Anonymkode: 34600...1cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #28 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Ja, dessverre. Men hvordan vite om jeg er blant de heldige eller uheldige? Alle blodprøver og ultralydundersøkelser har vært normale, og gynekolog var optimistisk. Har de som aldri lykkes, dårlige verdier på prøvene, eller er det ingen forklaring egentlig? Anonymkode: e949f...1f3 Jeg tror ikke nødvendigvis du kan vite det, du må bare prøve og se hva som skjer… Stemmer det ikke at man forsåvidt kan ha mange egg igjen, men kvaliteten på de er dårlig, eller de modner ikke som de skal? Men så plutselig kommer det kanskje et bra ett. Lykke til ❤️ Anonymkode: 0153e...488 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #29 Del Skrevet 5. januar 2024 Vi brukte 17 måneder. Ble gravid til slutt som 36-åring. Vi var til utredning da det var gått 1 år, og det var bare fine resultater. Eggløsning påvist ved ul og blodprøver, gode egglagre. Gynekologen virket veldig overbevist om at det ville klaffe veldig raskt etter det. Han skrev ut Letrozol "bare for å være sikker på at egget slipper", som han sa. "Det kan ikke skade". Andre syklus på Letrozol ble jeg gravid med tvillinger, så det modnet nok et ekstra egg på den medisinen😂 Anonymkode: 7eb6e...da9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #30 Del Skrevet 5. januar 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Vi brukte 17 måneder. Ble gravid til slutt som 36-åring. Vi var til utredning da det var gått 1 år, og det var bare fine resultater. Eggløsning påvist ved ul og blodprøver, gode egglagre. Gynekologen virket veldig overbevist om at det ville klaffe veldig raskt etter det. Han skrev ut Letrozol "bare for å være sikker på at egget slipper", som han sa. "Det kan ikke skade". Andre syklus på Letrozol ble jeg gravid med tvillinger, så det modnet nok et ekstra egg på den medisinen😂 Anonymkode: 7eb6e...da9 Meg igjen: mannen ble testet samtidig med meg. Ingen grunn til å vente med det. Anonymkode: 7eb6e...da9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #31 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mannen her ønsker ikke IVF. Han mener at om det ikke skjer naturlig, er det ikke meant to be.... Anonymkode: e949f...1f3 Det er dessverre sånn da at jeg ville belaget meg på at det ikke ble noen barn hvis jeg var i din situasjon hvis man skal se på statistikken, men det er selvsagt lov å håpe at det ordner seg. Kanskje denne artikkelen er av interesse: https://www.mindbodygreen.com/articles/how-i-finally-became-a-mother-at-42-without-ivf Anonymkode: 4a316...83c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #32 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er dessverre sånn da at jeg ville belaget meg på at det ikke ble noen barn hvis jeg var i din situasjon hvis man skal se på statistikken, men det er selvsagt lov å håpe at det ordner seg. Kanskje denne artikkelen er av interesse: https://www.mindbodygreen.com/articles/how-i-finally-became-a-mother-at-42-without-ivf Anonymkode: 4a316...83c Takk for linken. Ja, vet at sjansene ikke er så store. Anonymkode: e949f...1f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivfmamma78 Skrevet 5. januar 2024 #33 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ok, kan de ikke se på vanlig ultralyd om egglederne er tette? Nå har jeg hatt et par kjemiske i 2023, så tror ikke mine er blitt tett nå på et par månedeer men. Hvor gammel var du siste gang du ble gravid? Anonymkode: e949f...1f3 Tror ikke de ser det på ul. De skyller igjennom dem med kontrastvæske tror jeg for å se om de er tette. Og da gjør de det under narkose og med kikkhullsoperasjon. Var 36 når nr. 2 kom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kanino Skrevet 5. januar 2024 #34 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når man er 42 er det for sent å tenke sånn. Da må man til IVF så raskt som overhode mulig hvis en skal ha en sjanse stort sett. Anonymkode: 4a316...83c Jeg støtter det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #35 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det noen her som har brukt mer enn ett år på å bli gravid? Var det i så fall et konkret problem, eller tok dere tester som var fine men at det bare tok lang tid likevel? Jeg er 42, så regner med at det for min del er knyttet tett til alder at vi nå har brukt 15 måneder uten annet enn et par kjemiske å vise til. Alle blodprøver og ultralyder har vært normale. Finnes det solskinnshistorier, at det kan lykkes til slutt selv om man har passert et år med prøving? Anonymkode: e949f...1f3 Førstegangs så ja. Anonymkode: 77f42...30c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #36 Del Skrevet 5. januar 2024 det har nok en del med alder men gyn sier at hvis det går mer enn 6mnd så bør ma ta kontakt Anonymkode: 8add9...003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kanino Skrevet 5. januar 2024 #37 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): det har nok en del med alder men gyn sier at hvis det går mer enn 6mnd så bør ma ta kontakt Anonymkode: 8add9...003 Vanlig unge friske mennesker sies det om ikke noe har skjedd på 1 år bør man gå videre og bli sjekket og eventuelt henvist til IVF Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #38 Del Skrevet 5. januar 2024 Mår man begynner å produsere i bestemor alder, så er det ikke så rart. Anonymkode: 77f42...30c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kanino Skrevet 5. januar 2024 #39 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mår man begynner å produsere i bestemor alder, så er det ikke så rart. Anonymkode: 77f42...30c Litt av en hyggelig kommentar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #40 Del Skrevet 5. januar 2024 Du burde gjort IVF for et halvår siden! Nå renner tiden din snart ut, ikke vent lenger. Anonymkode: 2f679...85c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå