AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #1 Del Skrevet 5. januar 2024 Leser så mye forskjellig ang. tester. Jeg har alltid trodd at positiv test var det samme som eggløsning, noe som jeg nå har skjønt er feil. Noen drevne her som kan bekrefte om det jeg har lest er riktig eller ei? -Når man får første positiv test, både strimmel og smilefjes, er det ca. 48t til eggløsning og man vil teste positivt de to dagene -man vil få negativ test på selve eggløsningsdagen/når egget har sluppet. Jeg har vaginisme, så det er uaktuelt for meg å legge inn aksjer mer enn en gang pr.syklus, og vi ønsker heller ikke benytte oss av kopp og sprøyte. jeg vet at eneste sikre måten å vite om/når man har er å tempe, noe jeg får begynne med neste runde om det ikke sitter denne☺️ når bør vi legge inn aksjene for å ha best mulig sjanse? Anonymkode: 9c6c7...b47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #2 Del Skrevet 5. januar 2024 Man er forskjellig, men jeg har EL dagen etter LH starter å stige, og samme dag som testen er på sitt sterkeste. Best mulig sjanse er vel sagt å være dagen før EL har jeg skjønt. Ved IUI har jeg skjønt at de gjerne setter inn sperm både dagen før og samme dag, men jeg har ikke gjort dette selv. Kanskje dere bør vurdere IUI hvis det trekker ut i tid. Vi har også forsøkt hjemmeinseminering pga forhold hos min mann som gjør det vanskelig for han også å ha samleie hyppig, og det gikk fint selv om jeg ser du ikke er åpen for dette per nå. "Ovulation is considered to occur 28-36 hours after the beginning of the LH rise or 8-20 hours after the LH peak. " https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/6821195/ Anonymkode: 1278e...c4d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 5. januar 2024 #3 Del Skrevet 5. januar 2024 Har du stabil syklus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 5. januar 2024 #4 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Leser så mye forskjellig ang. tester. Jeg har alltid trodd at positiv test var det samme som eggløsning, noe som jeg nå har skjønt er feil. Noen drevne her som kan bekrefte om det jeg har lest er riktig eller ei? -Når man får første positiv test, både strimmel og smilefjes, er det ca. 48t til eggløsning og man vil teste positivt de to dagene -man vil få negativ test på selve eggløsningsdagen/når egget har sluppet. Jeg har vaginisme, så det er uaktuelt for meg å legge inn aksjer mer enn en gang pr.syklus, og vi ønsker heller ikke benytte oss av kopp og sprøyte. jeg vet at eneste sikre måten å vite om/når man har er å tempe, noe jeg får begynne med neste runde om det ikke sitter denne☺️ når bør vi legge inn aksjene for å ha best mulig sjanse? Anonymkode: 9c6c7...b47 Mellom 24-48t. Er litt individuelt pga noen har kortere tidsperiode av LH hormonet. Og at EL tester ikke slår ut på eggløsning men stigning av LH hormonet som er i forkant av EL. Så i praksis så forteller de oss egentlig bare at kroppen forsøker å ha EL og om høy tilstedeværelse av LH hormon. Dersom man får positiv EL test og egget slipper, får man negativ test på EL dag ja. Men man får også negativ test dersom kroppen IKKE klarte å slippe egget. Så med kun EL tester er det egentlig helt umulig å vite med sikkerhet om man har hatt eggløsning eller ikke. Dersom man har regelmessig syklus, er det noe enklere å kunne vite og stole på at eggløsning faktisk har skjedd. Har man pcos har man større sjangs for å få falske negative El tester. Dette står advarsel om på en del av testmerkene i bruksanvisning blant annet. Men la oss si du har regelmessig syklus. Du får positiv test 2 dager på rad, deretter negativ. Da ville jeg antatt at EL har skjedd. Temping gir heller ingen 100% garanti for at EL har skjedd, men det er en veldig god indikator, men kan ta noen sykluser for å se mønsteret i syklus for å tolke målingene rett. Sammen med EL tester vil det jo gi gode indikasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #5 Del Skrevet 5. januar 2024 Takk for svar alle❤️ Vi kommer nok til å vurdere IUI etterhvert, og det høres sikkert teit ut men siden jeg føler underlivet mitt svikter å levere på andre saker, har jeg et veldig ønske om å få til dette på egenhånd. Jeg har regelmessig menstruasjon i følge FLO, men den varierer fra 27 til 29 dager! i følge gyn har jeg mange egg i forhold til alder, men han ser naturligvis ikke kvaliteten på dem.. Helene90 skrev (4 timer siden): Men la oss si du har regelmessig syklus. Du får positiv test 2 dager på rad, deretter negativ. Da ville jeg antatt at EL har skjedd. Takk for langt og godt svar, men jeg merker jeg har litt tungt for det..Tenker du EL har skjedd dagen jeg får negativ? Har lest at man har 24t på seg fra det slipper til det må befruktes. Si at jeg tester morgen, midt på dag og kveld, Vil jeg ha best sjanse om vi ligger sammen når jeg får første negative test etter flere positive? gitt at jeg faktisk har eggløsning, selvsagt😊 Anonymkode: 9c6c7...b47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 5. januar 2024 #6 Del Skrevet 5. januar 2024 Personlig vil jeg si når du får positive tester. Egget lever "bare" ca 24t fra det slippes. Sperm lever stort sett lengre - opp til 5 dager. Så dersom du har sex i forkant av at EL skjer så ligger spermen klar og venter på egget. Ja jeg tenker EL har skjedd dagen du får negativ. Det er iallefall det som stemmer for min del - men vi har alle noe ulik syklus så klart. Jeg vet jeg har kort LH vindu de aller aller fleste sykluser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå