AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #1 Del Skrevet 5. januar 2024 Har googlet i en time nå men finner ingen konkrete svar. Barnet er 15 mnd. Anonymkode: c988a...044 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 5. januar 2024 #2 Del Skrevet 5. januar 2024 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #3 Del Skrevet 5. januar 2024 Det er ingenting farlig med egg, men det er lurt å servere variert mat. Hvis barnet elsker egg og har dårlig matlyst ellers, er det ikke noe i veien med å servere egg til både frokost og kveldsmat. Hvorfor spør du? Spiser barnet utelukkende egg? I så fall trenger det mange for å dekke kaloribehovet sitt (og dere trenger hjelp og veiledning for å få flere matvarer inn i kosten). Anonymkode: dd83f...946 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #4 Del Skrevet 5. januar 2024 Jeg vet ikke hvor mange et barn kan spise, men jeg spiste to på morgen og to på kveld som voksen en periode, for jeg hadde ikke matlyst, og kolesterolet mitt økte betydelig i den perioden. Egget har blitt noe friskmeldt fra at kolesterol øker, men jeg ville personlig vært forsiktig med mer enn 1 egg til et så lite barn. Anonymkode: 5cb0c...c90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #5 Del Skrevet 5. januar 2024 Ville holdt meg til 1 egg, av grunner som nevnt over. Anonymkode: 42410...b7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #6 Del Skrevet 5. januar 2024 Barnet får bare egg innimellom. Ikke mer enn 1 gang per uke. Greit å gi barnet to egg? Hun spiser variert og fins ikke kresen. Forresten, dekker to egg også hennes daglige D-vitamin behov? Ts Anonymkode: c988a...044 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #7 Del Skrevet 5. januar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Barnet får bare egg innimellom. Ikke mer enn 1 gang per uke. Greit å gi barnet to egg? Hun spiser variert og fins ikke kresen. Forresten, dekker to egg også hennes daglige D-vitamin behov? Ts Anonymkode: c988a...044 Spør du virkelig om to egg i uken er for mye for et barn? Hva i alle dager tror du egg innholder.. D-vitamin bør gis i tillegg Anonymkode: bfcb8...076 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #8 Del Skrevet 5. januar 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Barnet får bare egg innimellom. Ikke mer enn 1 gang per uke. Greit å gi barnet to egg? Hun spiser variert og fins ikke kresen. Forresten, dekker to egg også hennes daglige D-vitamin behov? Ts Anonymkode: c988a...044 Jeg forstår ikke spørsmålet lenger. Spør du om to egg i uka er farlig? Om det er greit? Hvis du er så usikker på kosthold tror jeg du burde tatt en gjennomgang og prat med helsestasjonen så de kan veilede deg. Anonymkode: 5cb0c...c90 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #9 Del Skrevet 5. januar 2024 Min sønn får spise så mye egg han bare orker! Er jo kjempe sunt! Så masse næring og god kolestrol.Og er er choline i egget som senker dårlig kolesterol. Potetgull og all annen fast food er skadeligt for hjertet og kolesteroler pågrunn av fettet. Men hva er fettet? det er frøolje. Det er transfett som er den store faren ikke mettet fett. Min bestefar fikk nettop hjerteinfarkt og hjertelegen sa til han at han skulle holde seg unna transfett og spise mettet fett. Altså hallo?! Hjertelegen vet bedre. Anonymkode: 8ae78...f76 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #10 Del Skrevet 5. januar 2024 To egg på én dag går helt fint. Ett egg hver dag blir for mye egg for en ettåring, eller snarere, det fortrenger annen mat som barnet også trenger. Hvorfor hører du ikke på helsestasjonen? Anonymkode: b9193...dc8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #11 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min sønn får spise så mye egg han bare orker! Er jo kjempe sunt! Så masse næring og god kolestrol.Og er er choline i egget som senker dårlig kolesterol. Potetgull og all annen fast food er skadeligt for hjertet og kolesteroler pågrunn av fettet. Men hva er fettet? det er frøolje. Det er transfett som er den store faren ikke mettet fett. Min bestefar fikk nettop hjerteinfarkt og hjertelegen sa til han at han skulle holde seg unna transfett og spise mettet fett. Altså hallo?! Hjertelegen vet bedre. Anonymkode: 8ae78...f76 Og en ting til. Hva tror dere morsmelken inneholder? Absurde mengder kolestrol. Små barn trenger masse kolestrol. Hva er hjernen lagd av? Over 90 prosent kolestrol. For å bygge hjernen skikkelig må barn få i seg nok kolestrol. Anonymkode: 8ae78...f76 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #12 Del Skrevet 5. januar 2024 Vi fikk beskjed om å gi 1 egg 3 til 4 ganger i uka. Egg dekker ikke d-vitamin behovet. Anonymkode: b46e4...837 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #13 Del Skrevet 5. januar 2024 22 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vet ikke hvor mange et barn kan spise, men jeg spiste to på morgen og to på kveld som voksen en periode, for jeg hadde ikke matlyst, og kolesterolet mitt økte betydelig i den perioden. Egget har blitt noe friskmeldt fra at kolesterol øker, men jeg ville personlig vært forsiktig med mer enn 1 egg til et så lite barn. Anonymkode: 5cb0c...c90 Da er du arvelig disponert for høyt kolestrol. Egg i seg selv øker ikke kolestrolet. Anonymkode: 60876...746 3 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #14 Del Skrevet 5. januar 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Da er du arvelig disponert for høyt kolestrol. Egg i seg selv øker ikke kolestrolet. Anonymkode: 60876...746 Enig. Jeg spiser ca 3 egg daglig, gjort i 20 år kanskje. Har veldig lavt kolesterol Anonymkode: bfcb8...076 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #15 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): To egg på én dag går helt fint. Ett egg hver dag blir for mye egg for en ettåring, eller snarere, det fortrenger annen mat som barnet også trenger. Hvorfor hører du ikke på helsestasjonen? Anonymkode: b9193...dc8 Hva eksakt er det egget vil fortrenge som er ernæringsmessig dårligere enn egg? Anonymkode: 9273e...b2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #16 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Spør du virkelig om to egg i uken er for mye for et barn? Hva i alle dager tror du egg innholder.. D-vitamin bør gis i tillegg Anonymkode: bfcb8...076 Ikke i uken, per dag... Unødvendig å være nedlatende. Ts Anonymkode: c988a...044 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #17 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg forstår ikke spørsmålet lenger. Spør du om to egg i uka er farlig? Om det er greit? Hvis du er så usikker på kosthold tror jeg du burde tatt en gjennomgang og prat med helsestasjonen så de kan veilede deg. Anonymkode: 5cb0c...c90 Per dag! Helsestasjonen holder stengt idag, ellers hadde jeg ringt og spurt Ts Anonymkode: c988a...044 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #18 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva eksakt er det egget vil fortrenge som er ernæringsmessig dårligere enn egg? Anonymkode: 9273e...b2e Tja, fiber kanskje? (Var ikke jeg som sa det altså) Anonymkode: d2656...fe7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #19 Del Skrevet 5. januar 2024 To egg på en gang går så klart helt fint når det er snakk om en gang i uka. (Trolig oftere også) Jeg er ikke redd for kolesterol og vi spiser en god del egg. Får nok i oss mer enn ett for dagen, når man regner med det som er tilsatt mat. Aner ikke d-vit-innhold. Fortsett med daglig tilskudd. Det er jo tatt høyde for at man trygt kan innta melk med ekstra tilsetning av d-vit (noen ungdommer drikker mye), smør og egg selv om man tar tilskudd. Man blir altså ikke forgifter hvis man spiser omelett med mange egg, eller annen mat med mye d-vitaminer i tillegg til at man tar tilskudd. Anonymkode: d2656...fe7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #20 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Per dag! Helsestasjonen holder stengt idag, ellers hadde jeg ringt og spurt Ts Anonymkode: c988a...044 Jeg er tilhenger av å spørre fagfolk hvis man er usikker, men du behøver slett ikke spørre helsestasjonen om du kan gi barnet ditt to egg en dag i uka altså! Bare tenk på hvor mye de får i seg når de spiser pannekaker. Det er absolutt ingenting farlig ved å spise to egg på en gang! Anonymkode: d2656...fe7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå