Gå til innhold

Kunne du tenkt å huse flyktninger?


Cid

Kunne du tenkt å huse flyktninger?  

124 stemmer

  1. 1. Kunne du tenkt å huse flyktninger?

    • Ja
      22
    • Nei
      102


Anbefalte innlegg

Cid skrev (På 5.1.2024 den 8.30):

Kunne du tenkt å la flyktninger bo hos deg? Ser det er mye snakk fra politikere om at folk burde åpne hjemmene sine for ukrainske flyktninger. Jeg kunne aldri tenkt det selv da jeg har sosial angst og jeg vil bo alene 😛

Jeg synes de politikerne som foreslår dette burde starte med å åpne sine egne hjem 😄 

Vel

Kommer an på, er ikke å stikke under en stol at jeg etter år med erfaring er meget negative til enkelte fra enkelte kulturelle bakgrunner. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cid skrev (På 5.1.2024 den 8.30):

Kunne du tenkt å la flyktninger bo hos deg? Ser det er mye snakk fra politikere om at folk burde åpne hjemmene sine for ukrainske flyktninger. Jeg kunne aldri tenkt det selv da jeg har sosial angst og jeg vil bo alene 😛

Jeg synes de politikerne som foreslår dette burde starte med å åpne sine egne hjem 😄 

Hvilke politikere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (På 5.1.2024 den 8.37):

Dette tenker jeg hver gang jeg ser de prate om det på tv 😅 tror minen demmes hadde endret seg da hehe. 

Ja men de har vel store hus, representasjonsboliger, hybler, tomme hus på hjemstedet....

De har husrom til masse flyktninger!

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, med mindre det var et yngre, foreldreløst barn. Det kunne jeg ha fiksa fint :)  

Ellers har jeg nok med slampete tenåringer og en kosesyk katt, og elsker alenetid når jeg har det. Trygghet og privatliv er viktig for meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (1 time siden):

Hvilke politikere?

Kan ikke så mye om politikere og hvem som er hvem, ser det som vises på nyhetene. Men så senest i forgårs at en pratet om å åpne boliger for ukrainske flyktninger.

Endret av Cid
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde hus i Norge back in the days huset jeg en periode en enslig, mindreårig asylsøker. Sannsynligvis den greieste leieboeren jeg har hatt med å gjøre noen gang.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi leier ut leilighet i sokkelen vår til en Ukraina flyktning vis kommunen. Vi er en småbarnsfamilie og satte noen krav til kommunen. Vi har verdens søteste gamle dame boende hos oss. Det er virkelig helt uproblematisk og mye hyggeligere enn alle norske som har leid hos oss😂

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De få som sier ja, de lyver. Det har jo flere kontrolltester vist gang på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke plass, dessverre. Bor smått. Da måtte det isåfall vært noe krise-aktig akutt som bare var for noen dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i korte perioder. Ungene måtte delt rom da, og leieboerne delt ett soverom. Har selv vært flyktning og livet mitt hadde sett helt annerledes ut hvis det ikke var for medmennesker som hjalp oss da vi trengte det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Har hus med 2 leiligheter. 
Vil føle meg trygg i mitt eget hjem og velge hvem som skal bo over meg og mitt barn. 
Nå har jeg en lege. Og det er utmerket. 
Har kontrakt med kommunen på 1 år. Håper å forlenge det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...