Gå til innhold

Kunne du tenkt å huse flyktninger?  

124 stemmer

1. 1. Kunne du tenkt å huse flyktninger?

• Ja
      22
    • Nei
      102

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kunne du tenkt å la flyktninger bo hos deg? Ser det er mye snakk fra politikere om at folk burde åpne hjemmene sine for ukrainske flyktninger. Jeg kunne aldri tenkt det selv da jeg har sosial angst og jeg vil bo alene 😛

Jeg synes de politikerne som foreslår dette burde starte med å åpne sine egne hjem 😄 

Endret av Cid
Endret tråd tittel slik at det ikke fremstår rasistisk.
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke latt noen flytte inn, norsk eller ukrainsk eller noe annet, har ikke plass. 😅

• Liker 17
Skrevet
CrazyCatLady2500 skrev (1 minutt siden):

Ville ikke latt noen flytte inn, norsk eller ukrainsk eller noe annet, har ikke plass. 😅

Dette!

• Liker 2
Skrevet

Det er en grunn for at jeg vil bo alene og kunne aldri falle meg inn å la noen som helst flyktninger bo hos meg. 

Politikerne kan åpne sine egne hjem først, men gjør de det? Nei !!

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Ja! Skulle ønske jeg hadde plass.

• Liker 1
Skrevet
Eva-Lena skrev (Akkurat nå):

Det er en grunn for at jeg vil bo alene og kunne aldri falle meg inn å la noen som helst flyktninger bo hos meg. 

Politikerne kan åpne sine egne hjem først, men gjør de det? Nei !!

Dette tenker jeg hver gang jeg ser de prate om det på tv 😅 tror minen demmes hadde endret seg da hehe. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
CrazyCatLady2500 skrev (3 minutter siden):

Samme her og med min intense snorking og tanngnissing så hadde dem sikkert flyktet fra meg 😝

• Liker 5
Skrevet
Cid skrev (3 minutter siden):

Dette tenker jeg hver gang jeg ser de prate om det på tv 😅 tror minen demmes hadde endret seg da hehe. 

Nettopp. De snakker så varmt om å åpne hjemmene være, men de får stå først i køen.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Gjest Linneah2013
Skrevet
CrazyCatLady2500 skrev (5 minutter siden):

Jeg ville ikke latt noen ukjente flytte inn i mitt hus, om de er svenske, norske, ukrainske spiller ingen rolle.

Skrevet (endret)

Jeg har leid ut en hybel, jeg fulgte linken for sånn gi bolig til ukrainsk flyktning. Kommunen kom og leide hybelen, men så sa de at jeg kan ikke velge land eller kjønn. Må bare ta det som kommer, og det kan godt være fra et annet land. De betalte 8000 på forhånd. Ingen bosatt enda. Følte det var litt usikkert.. litt sånn lureri.. at jeg ble stående igjen som rasist som tenkte på ukrainsk flyktning. Nå går jeg og håper på at de glemmer å bosette noen 😬

Endret av Carolain
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Har for så vidt hytte. Men den er ikke av en standard eller beliggenhet som passer for en flyktning som skal integreres. Lang vei til naboer, butikk, ikke vintervei for bil, ikke vann på vinteren,  etc. 

(Og jeg vil heller ikke bo der over tid - så flyktningen kunne fått vårt hjem. Noen dager går greit, men så må jeg hjem og vaske klær og dusje). 

Skrevet
CrazyCatLady2500 skrev (2 minutter siden):

Har for så vidt hytte. Men den er ikke av en standard eller beliggenhet som passer for en flyktning som skal integreres. Lang vei til naboer, butikk, ikke vintervei for bil, ikke vann på vinteren,  etc. 

(Og jeg vil heller ikke bo der over tid - så flyktningen kunne fått vårt hjem. Noen dager går greit, men så må jeg hjem og vaske klær og dusje). 

Wow...😂...Ikke vintervei..eller vann.?.likevel hjemmekontor og i dag 29 kalde..! Ikke verst! 

Skrevet

Avstemning viser NEI, men i kommentarene tør folk ikke fortelle hva de egentlig mener. 

• Liker 1
Skrevet

Nja nei, skulle vedkommende sovet på sofaen, eller delt rom med et av barna mine, eller skulle barna mine stues sammen på ett rom? Vi har ingen "ledige" rom i huset. Føler at det er en situasjon som kanskje kan håndteres dersom man vet at det blir kortvarig, man har felles språk OG man kan "se an" personen før den får flytte inn, men ikke som en blankosjekk nei. 

(Vi bor forøvrig heller ikke i gangavstand til noe av interesse, nærmeste barneskole er 3 km unna, nærbutikken 10 km, nærmeste voksenopplæringssenter (for språkkurs) 40 km unna.)

• Liker 3
Skrevet
LadeJarl skrev (12 minutter siden):

Wow...😂...Ikke vintervei..eller vann.?.likevel hjemmekontor og i dag 29 kalde..! Ikke verst! 

Det er helt normalt. Har med drikkevann, smelter snø til vask osv. Går på truger 100 meter fra parkering. 
Strøm har vi. 

• Liker 3
Skrevet
CrazyCatLady2500 skrev (3 minutter siden):

Det er helt normalt. Har med drikkevann, smelter snø til vask osv. Går på truger 100 meter fra parkering. 
Strøm har vi. 

👍..Trodde et øyeblikk der siste ordet skulle bli "jeg" 😂 

Ikke dårlig uansett i dagens verden der folk flest har blitt hjelpesløse barn.

Skrevet
LadeJarl skrev (1 minutt siden):

👍..Trodde et øyeblikk der siste ordet skulle bli "jeg" 😂 

Ikke dårlig uansett i dagens verden der folk flest har blitt hjelpesløse barn.

Jeg er oppvokst et lite sted i Østerdalen, ikke så  langt unna der vi har hytte i dag. Så kulda er jeg vant med.

Og på sommeren setret vi, så jeg er vant til å måtte varme vann osv også. Bare at der var det ikke strøm, så sånn sett er strøm og mobildekning luksus 😆

• Liker 3
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (14 timer siden):

Kan du vise til politikere som sier at folk skal åpne hjemmene sine for ukrainere? Jeg leser tvert i mot at politikerne vil stramme inn. https://www.nrk.no/vestland/ber-regjeringa-vurdere-a-stramme-inn-kollektivt-vern-av-ukrainske-flyktningar-1.16701019

Jeg mistenker at du er ute etter å rakke ned på ukrainere. Er ikke spørsmålet like interessant uavhengig av nasjonalitet?

Sett det på nyhetskanalen, senest i stad, er ikke ute etter å rakke ned på noen.

Edit: Endret tråd tittel slik at det ikke fremstår som om jeg prøver å rakke ned på ukrainere.

Endret av Cid
Skrevet
Cid skrev (39 minutter siden):

Kunne du tenkt å ta inn en ukrainsk flyktning som fikk bo hos deg? Ser det er mye snakk fra politikere om at folk burde åpne hjemmene sine for ukrainske flyktninger. Jeg kunne aldri tenkt det selv da jeg har sosial angst og jeg vil bo alene 😛

Jeg synes de politikerne som foreslår dette burde starte med å åpne sine egne hjem 😄 

Nei. Har ingenting med flyktningstatus eller nasjonalitet å gjøre, men jeg har for det første knapt nok soverom til dem som bor i huset, og for det andre så er det utfordrende nok å drive Familien AS med flere barn. Jeg klarer ikke engang å bo sammen med min egen mor eller svigermor i mer enn to uker før vi begynner å rykke i tottene på hverandre. Et fremmed menneske? Nei. I tillegg er det snakk om sikkerhet. To av barna er forholdsvis små. Å ta inn en person du har begrensede muligheter for å sjekke fortiden til, er et sjansespill som jeg ikke ønsker å drive med.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...