Mollebolle Skrevet 4. april 2024 #301 Del Skrevet 4. april 2024 20 hours ago, Ardwinna said: Hatefulle kommentarer og innlegg som går på person er selvsagt ikke ok. Noen innlegg her inne er nok også litt på kanten, men stort sett er folk saklige i denne tråden. Hatefulle kommentarer er helt unødvendig. Samtidig er Ida en voksen dame som bør vite hva hun takker ja til. Det følger med positive og negative ting med kjendistilværelsen og en deltakelse i et reality-program. Det finnes mange eksempler på "kjendiser" som har fått mye dritt etter å ha vært med i diverse programmer....nevner; Christer Falck, Niklas Baarli, Frank Løke, Cristian Brennhovd etc. Det er nok bare å stå i det, så vil det fade ut. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 4. april 2024 #302 Del Skrevet 4. april 2024 Jeg oppfatter Ida som en perfeksjonist som stiller veldig høye krav til seg selv, og som dermed ikke var helt inneforstått med hva reality-TV innebærer. Det å delta i reality er på mange måter å gi fra seg kontroll og la andre bygge et bilde av hvem man er. Direkte hets og trusler er ikke ok, men hun må tåle å stå i kritikk av de valgene hun tar der inne og hvordan hun fremstår. Akkurat nå er mange opphengt i Spillet og engasjerer seg stort, men om noen måneder så er hun nesten glemt igjen og noen andre står i fokus. Jeg er spent på hvordan hun spiller videre. Om hun legger noen form for plan og strategi eller om hun fortsetter å løpe mellom gruppene og ta spontane valg under stress. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 4. april 2024 #303 Del Skrevet 4. april 2024 Ardwinna skrev (10 minutter siden): Jeg oppfatter Ida som en perfeksjonist som stiller veldig høye krav til seg selv, og som dermed ikke var helt inneforstått med hva reality-TV innebærer. Det å delta i reality er på mange måter å gi fra seg kontroll og la andre bygge et bilde av hvem man er. Direkte hets og trusler er ikke ok, men hun må tåle å stå i kritikk av de valgene hun tar der inne og hvordan hun fremstår. Akkurat nå er mange opphengt i Spillet og engasjerer seg stort, men om noen måneder så er hun nesten glemt igjen og noen andre står i fokus. Jeg er spent på hvordan hun spiller videre. Om hun legger noen form for plan og strategi eller om hun fortsetter å løpe mellom gruppene og ta spontane valg under stress. Jeg håper at hun enten klarer å bli med på en eller annen form for plan eller strategi, eller går ut, slik at de andre faktisk kan forsøke å lage planer og strategier og vi kan få se hvordan de fungerer. For meg ødelegger en slik spiller som Ida mye av poenget med programmet, siden vi ikke får muligheten til å se hva slags strategi de to lagene ville valgt dersom de faktisk endte med å spille mot hverandre og ikke hadde Ida som tok slike impulsive valg. Hvem ville da ledet an? Hvordan vil gruppedynamikken med Line og Danby på samme lag være? Hadde kjellerlaget klart å stå sammen og lagt en strategi? Jeg kan forstå Idas usikkerhet. I hennes sted ville jeg lett tenkt at "Jeg var sist inn, så om mine måtte stemme på noen, så stemmer de på meg. Og det ville de ikke fortalt meg." 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 6. april 2024 #304 Del Skrevet 6. april 2024 Mollebolle skrev (På 4.4.2024 den 12.53): Hatefulle kommentarer er helt unødvendig. Samtidig er Ida en voksen dame som bør vite hva hun takker ja til. Det følger med positive og negative ting med kjendistilværelsen og en deltakelse i et reality-program. Det finnes mange eksempler på "kjendiser" som har fått mye dritt etter å ha vært med i diverse programmer....nevner; Christer Falck, Niklas Baarli, Frank Løke, Cristian Brennhovd etc. Det er nok bare å stå i det, så vil det fade ut. Hun visste jo ikke hva hun takket ja til. De visste det var reality og at det det var et spill. At spillet gikk ut på å juge og dolke folk ryggen , det visste ingen av dem. Jeg hadde nok blitt en ida. Settingen er jo helt syk. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 6. april 2024 #305 Del Skrevet 6. april 2024 Mrs Robinson skrev (På 1.4.2024 den 13.16): Men herregud - psykisk belastning? Det er et tv-spill. De står ikke med kniven på strupen. Det er ikke snakk om fight to the death her. På tide å ta et steg tilbake og se hva de egentlig er med på her Mulig du tar lett på å svikte å lyve. Det gjør noen i spillet bedre enn andre der. Og de er kastet inn i det uten å være forberedt på noe av det som skal skje eller hva spillet går ut på. Hadde jeg fått vite at jeg skulle være med i et spill. Hadde jeg ikke engang tenkt tanken at spillet gikk akkurat på dette. Mulig det er du som må ta to steg tilbake å se hva de i utgangspunktet visste. Dessuten de ser ikke det vi ser på skjermen heller. Så de tar jo valgene sine ut fra det de vet og ikke vet og sitt ståsted. Vi får jo se et helere bilde. Mens de aner jo ikke sneven av hva og hvem de skal stole på. Hadde de hatt samme info og oversikt som oss seere. Da hadde de jo valgt mye annerledes. Vi visste feks at det satt en gjeng i kjelleren. De oppe trodde jo at de var ute av spillet for godt. Vi ser jo at det går trill rundt for viktoria og ida. Og at danby lager avtaler og krøll overalt. At vidar velger å bare flyte med osv. Alt dette vet ikke de en dritt om. Og vil jo da naturligvis ta andre valg enn det vi seere hadde valgt. Å hate ida for det er jo helt høl i huet. 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 6. april 2024 #306 Del Skrevet 6. april 2024 Krokenguri skrev (Akkurat nå): Mulig du tar lett på å svikte å lyve. Det gjør noen i spillet bedre enn andre der. Og de er kastet inn i det uten å være forberedt på noe av det som skal skje eller hva spillet går ut på. Hadde jeg fått vite at jeg skulle være med i et spill. Hadde jeg ikke engang tenkt tanken at spillet gikk akkurat på dette. Mulig det er du som må ta to steg tilbake å se hva de i utgangspunktet visste. Dessuten de ser ikke det vi ser på skjermen heller. Så de tar jo valgene sine ut fra det de vet og ikke vet og sitt ståsted. Vi får jo se et helere bilde. Mens de aner jo ikke sneven av hva og hvem de skal stole på. Hadde de hatt samme info og oversikt som oss seere. Da hadde de jo valgt mye annerledes. Vi visste feks at det satt en gjeng i kjelleren. De oppe trodde jo at de var ute av spillet for godt. Vi ser jo at det går trill rundt for viktoria og ida. Og at danby lager avtaler og krøll overalt. At vidar velger å bare flyte med osv. Alt dette vet ikke de en dritt om. Og vil jo da naturligvis ta andre valg enn det vi seere hadde valgt. Å hate ida for det er jo helt høl i huet. De vet jo ikke engang hvor mange som har stemt på hvem. Det vet vi 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 6. april 2024 #307 Del Skrevet 6. april 2024 Krokenguri skrev (51 minutter siden): Mulig du tar lett på å svikte å lyve. Det gjør noen i spillet bedre enn andre der. Og de er kastet inn i det uten å være forberedt på noe av det som skal skje eller hva spillet går ut på. Hadde jeg fått vite at jeg skulle være med i et spill. Hadde jeg ikke engang tenkt tanken at spillet gikk akkurat på dette. Mulig det er du som må ta to steg tilbake å se hva de i utgangspunktet visste. Dessuten de ser ikke det vi ser på skjermen heller. Så de tar jo valgene sine ut fra det de vet og ikke vet og sitt ståsted. Vi får jo se et helere bilde. Mens de aner jo ikke sneven av hva og hvem de skal stole på. Hadde de hatt samme info og oversikt som oss seere. Da hadde de jo valgt mye annerledes. Vi visste feks at det satt en gjeng i kjelleren. De oppe trodde jo at de var ute av spillet for godt. Vi ser jo at det går trill rundt for viktoria og ida. Og at danby lager avtaler og krøll overalt. At vidar velger å bare flyte med osv. Alt dette vet ikke de en dritt om. Og vil jo da naturligvis ta andre valg enn det vi seere hadde valgt. Å hate ida for det er jo helt høl i huet. Du får roe ned på personangrepene og prøve på nytt 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 6. april 2024 #308 Del Skrevet 6. april 2024 (endret) Mrs Robinson skrev (8 minutter siden): Du får roe ned på personangrepene og prøve på nytt Personangrep faktisk.... kan du spesifisere hvor jeg personangriper deg? Endret 6. april 2024 av Krokenguri 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 6. april 2024 #309 Del Skrevet 6. april 2024 Forstår ikke at noen her mener at Ida ødelegger programmet? Hun gjør jo programmet bare enda mer spennende. Det er et sosial eksperiment, og jeg synes de har castet ENORMT bra. De finnes så mange ulike typer! Og vi får se hvordan de fungerer innad i gruppen, versus på skjermen f.eks Ida som blir så godt likt av deltakerne, men blir mislikt av seerne. Det er jo kjempespennende å se hvordan ulike typer lykkes. F.eks Henrik som spiller høyt, no bullshit, tydelig, går folk på nervene der inne, men blir likevel igjen som en av de 6 på hus-laget. Digger denne reality-serien, veldig spennende konsept! 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludovica- Skrevet 6. april 2024 #310 Del Skrevet 6. april 2024 Rainstorm2.0 skrev (14 minutter siden): Forstår ikke at noen her mener at Ida ødelegger programmet? Hun gjør jo programmet bare enda mer spennende. Syns ikke hun ødelegger. Men jeg syns hun er slitsom å se på. Greit sånn i starten, men ikke hele sesongen. dette er sånn negativ stresse energi. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 6. april 2024 #311 Del Skrevet 6. april 2024 Ludovica- skrev (7 minutter siden): Syns ikke hun ødelegger. Men jeg syns hun er slitsom å se på. Greit sånn i starten, men ikke hele sesongen. dette er sånn negativ stresse energi. Ja enig, jeg pauser stadig vekk for å avreagerer og rope ut min frustrasjon! 😅 Det er også en del av grunnen til at jeg liker Spillet, det virkelig engasjerer. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 6. april 2024 #312 Del Skrevet 6. april 2024 Krokenguri skrev (2 timer siden): Personangrep faktisk.... kan du spesifisere hvor jeg personangriper deg? "Mulig du tar lett på å svikte å lyve" (det heter forøvrig svikte OG lyve"). "Å hate ida for det er jo helt høl i huet". Det er Umulig for meg å hate en person jeg aldri har møtt før eller har et forhold til. Å synes hun tar merkelige valg derimot... 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 6. april 2024 #313 Del Skrevet 6. april 2024 Rainstorm2.0 skrev (4 timer siden): Forstår ikke at noen her mener at Ida ødelegger programmet? Hun gjør jo programmet bare enda mer spennende. Det er et sosial eksperiment, og jeg synes de har castet ENORMT bra. De finnes så mange ulike typer! Og vi får se hvordan de fungerer innad i gruppen, versus på skjermen f.eks Ida som blir så godt likt av deltakerne, men blir mislikt av seerne. Det er jo kjempespennende å se hvordan ulike typer lykkes. F.eks Henrik som spiller høyt, no bullshit, tydelig, går folk på nervene der inne, men blir likevel igjen som en av de 6 på hus-laget. Digger denne reality-serien, veldig spennende konsept! Tror det har litt å si hvem hun stemte ut også.. tror det var mange som ønsket å se Martine «ta hevn» på dem oppe. Så jeg syns jo det var dumt at det ble akkurat henne. Men «no hate» på Ida for det om! Synes også castingen har truffet godt med alle de forskjellige typer mennesker som er der. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 6. april 2024 #314 Del Skrevet 6. april 2024 Zenhouse skrev (6 minutter siden): Tror det har litt å si hvem hun stemte ut også.. tror det var mange som ønsket å se Martine «ta hevn» på dem oppe. Så jeg syns jo det var dumt at det ble akkurat henne. Men «no hate» på Ida for det om! Synes også castingen har truffet godt med alle de forskjellige typer mennesker som er der. Ja, jeg ville også ha Martine, og jeg er frustrert over Ida og hennes valg. Jeg bare syns også at hun understreker nettopp dette sosiale eksperimentet som Spillet faktisk er. Kanskje hvordan folk reagerer er en del av eksperimentet? 😅 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 6. april 2024 #315 Del Skrevet 6. april 2024 Rainstorm2.0 skrev (4 minutter siden): Ja, jeg ville også ha Martine, og jeg er frustrert over Ida og hennes valg. Jeg bare syns også at hun understreker nettopp dette sosiale eksperimentet som Spillet faktisk er. Kanskje hvordan folk reagerer er en del av eksperimentet? 😅 Ja programmet har jo sykt høye seertall. Så det er ikke 12 deltagere, men egentlig 900 000 stk 😅 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 6. april 2024 #316 Del Skrevet 6. april 2024 Mrs Robinson skrev (5 timer siden): "Mulig du tar lett på å svikte å lyve" (det heter forøvrig svikte OG lyve"). "Å hate ida for det er jo helt høl i huet". Det er Umulig for meg å hate en person jeg aldri har møtt før eller har et forhold til. Å synes hun tar merkelige valg derimot... Ser fortsatt ikke hvor person angrepet er hen. Men beklager om du tok det sånn. Ikke ment dårlig iallefall. Jeg bare syntes det er rart å mislike noen iht settingen og hvordan progammet er laget. Det er jo mind fuck som bare det. Og på ingen måte noen av de har vært forberedt på. Noen taklerddt bedre enn andre. Men feks hva er egentlig forskjellen på at feks danby ikke holder avtaler og at ida ikke gjør det. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 6. april 2024 #317 Del Skrevet 6. april 2024 (endret) Zenhouse skrev (2 timer siden): Tror det har litt å si hvem hun stemte ut også.. tror det var mange som ønsket å se Martine «ta hevn» på dem oppe. Så jeg syns jo det var dumt at det ble akkurat henne. Men «no hate» på Ida for det om! Synes også castingen har truffet godt med alle de forskjellige typer mennesker som er der. Det tror jeg også. Jeg likte IKKE at hun stemte ut Martine, og blir også irritert over disse uventede trekkene hennes, hun er så uforutsigbar, virker hodeløs, men for all del; hater eller misliker henne IKKE, jeg forstår henne samtidig - hun er stresset, sliter med samvittighet, stoler ikke på de andre, lyst å vinne og å spille. Skal litt til å holde hodet kaldt da Jrg klarer det ikke engang som engasjert seer. Hun klarer jo å stresse meg som seer, det gjør jo ikke Danby. Heier litt på Ida og jeg NÅ, faktisk etter å ha kommet meg etter søndagens sjokkepisode. Endret 6. april 2024 av Lawyam 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huttetutt Skrevet 6. april 2024 #318 Del Skrevet 6. april 2024 Ida er søt og snill. Men stokk dum. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 6. april 2024 #319 Del Skrevet 6. april 2024 Huttetutt skrev (1 time siden): Ida er søt og snill. Men stokk dum. Hun er ikke dum. Hun tok ut Martine. Det er smart (selv om jeg ikke likte det, men så er hun heller ikke betalt av meg for å gjøre hva jeg vil). Hun visste også at det var det andre laget som ville få skylden om hun stemte på Martine. Det var dumt av henne å fortelle så mye hun fortalte, men det skyldes nok stress. Dumme valg betyr ikke at folk er dumme. Alle tar dumme valg og gjør dumme ting av og til. Det betyr ikke at de kan eller skal måtte kalles dumme. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 7. april 2024 #320 Del Skrevet 7. april 2024 Da har jeg sett dagens episode og skulle gjerne sett neste helgs med det samme. Hvorfor pine folk til å måtte vente en hel uke, når de kunne vist litt barmhjertighet ovenfor utålmodige seere... 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå