Gå til innhold

SPILLET - nytt program på tv 2 , 23 februar. Dette blir spennende syns jeg.

GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Djækklåsst skrev (2 timer siden):

Men det er en del av spillet, og det er jo ikke slik at Victoria var sjanseløs, som du sier. En prat med Vidar kunne ha vært nok  til å overbevise ham om å stemme ut Line sammen med Victoria. Utrolig tafatt å la seg bli utstemt uten å forsøke, for så å hevde at hun har spilt en masse, eller hva det var hun sa da hun gikk ut.

Jeg stusser veldig på at Victoria ikke engang prøvde å snakke med Vidar og Anette. Men har konkluderte med at jeg tror hun var redd for å gå imot Line i fare for at det ikke gikk etter planen, og sådan ønsket Victoria heller å ryke ut enn å risikere å trosse Line, få samme reaksjoner på seg som Line ga Vidar, og så ende opp med å være i finalen med en herskete, hevngjerrig og sur dronning Line fordi Martha endte opp med å bli sendt ut.

Victoria kapitulerte i semifinalen fordi hun var så underkuet og følte seg handlingslammet.

Disse ungjentene som Line sa hun skulle jobbe fram og beskytte i Spillet har hun egentlig brukt til å herske over og styre som det passer henne. Og det falt visst naturlig for Line, fordi enkelte mennesker bare har det i seg. Så naive og gode mennesker som Martha og Victoria ser det ikke. Ikke før de selv har tapt, men ofte ser de det ikke da heller.

Endret av Ctrl
  • Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårligbrukernavn skrev (11 timer siden):

Sjelden jeg er så enig i noe! Veldig bra oppsummert!!

Hvor kan man se det? Fins det med f. eks. engelsk (evt. norsk/svensk/dansk) tekst?

Via en app som heter Kokowa, kan lastes ned til smart tv. Tekstet på engelsk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (På 7.5.2024 den 15.53):

Hadde aldri trodd jeg skulle savne Danby 🤭😆

.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (1 time siden):

Hadde aldri trodd jeg skulle savne Danby 🤭😆

Danby savner jeg ikke. Men Martine savner jeg.

Håper forresten Vidar vinner. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Danby var den beste. Både fordi han spilte godt, men også fordi han aldri la skjul på at han spilte. Alt var spilltaktikk. Line derimot prøver å manipulere de andre, og hun spiller på en måte som får meg til å tro ar hun er en mester i manipulasjon in real life også. Er ikke uten grunn at Steffen unnskyldte seg så mange ganger, at Anette prøvde å smiske med henne under ring-spillet, at Victoria ikke brukte pengene sine på å stemme på henne, at Vidar sa han var ferdigsnakket da Line avbrøt og Steffen ba henne la Vidar snakke ferdig. De er jo redde for henne fordi hun treffer en nerve. Danby traff aldri den nerven fordi man skjønner at han ikke er ubehagelig på ekte. Line ER ubehagelig. Og jeg vedder på at flere av oss som reagerer på oppførselen hennes, gjør det nettopp fordi vi har møtt på sånne mennesker på ordentlig. Det er hvertfall derfor mine varsellamper blinker for fullt. Ekkel oppførsel.

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (10 minutter siden):

Danby var den beste. Både fordi han spilte godt, men også fordi han aldri la skjul på at han spilte. Alt var spilltaktikk. Line derimot prøver å manipulere de andre, og hun spiller på en måte som får meg til å tro ar hun er en mester i manipulasjon in real life også. Er ikke uten grunn at Steffen unnskyldte seg så mange ganger, at Anette prøvde å smiske med henne under ring-spillet, at Victoria ikke brukte pengene sine på å stemme på henne, at Vidar sa han var ferdigsnakket da Line avbrøt og Steffen ba henne la Vidar snakke ferdig. De er jo redde for henne fordi hun treffer en nerve. Danby traff aldri den nerven fordi man skjønner at han ikke er ubehagelig på ekte. Line ER ubehagelig. Og jeg vedder på at flere av oss som reagerer på oppførselen hennes, gjør det nettopp fordi vi har møtt på sånne mennesker på ordentlig. Det er hvertfall derfor mine varsellamper blinker for fullt. Ekkel oppførsel.

Enig. Spillet har gjort det klart (enda klarere) for meg hvorfor NRK til slutt måtte kvitte seg med Line. Det har vært interessant (men også litt skummelt) å se henne utøve SÅ stor grad av sosial kontroll. Ingen turte å gå imot henne, selv om det var åpenbart at det var nødvendig i semifinalen, om ikke før. 
Synd Martine røyk ut så tidlig, hun skjønte hvordan hun skal spille uten å være drittsekk. Ellers er jeg enig med den som sa at hen nesten ikke kunne tro at hen savnet Danby. 🤣 

Jeg håper ingen av de to andre i «jentegjengen» får problemer psykisk når de kommer ut av huset etter dette. Det må være utrolig intenst å tilbringe 24/7 med en sånn manipulator.

• Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (På 6.5.2024 den 13.33):

Det var mye tull i går, men det var litt interessant at Anette prøvde å smiske seg innpå Line. Det er rart all den tid Line hadde vært tydeligst på å få henne ut. Anette burde prøvd seg på Victoria og/eller Martha for å snu dem imot Line, særlig siden èn av de to måtte sendes ut. Det ser derfor ut til at ungjentene var veldig underkuet husets dronning. Kanskje redd for å gå imot Line? Martha var jo helt nervevrak foran Line fordi hun stemte feil, enda Martha ikke var i fare for å ryke ut. Hun stod skolerett foran læreren etter å ha gjort noe galt.

Line på sin side gjør som hun stort sett alltid har gjort: tar de enkleste valgene og spiller dårlig med å sende ut de svakeste. Så er Line en god spiller? Absolutt ikke. Hun har gått etter de svakeste hele veien, kanskje bortsett fra den Erik-episoden, men da var utfallet allerede gitt og forstått, og hun hadde fullstendig kontroll uten å tape ansikt.

De beste spillerne som har røket underveis har skjedd uten at Line var med på det. Danby røk enda Line ønsket han der, som igjen Vidar fikk kjenne på.

Bet meg merke i den seansen hvor Line spurte Victoria om hun ville ha klem, der Victoria tydelig sa nei. Men så kom Line bort likevel, og "tvang" klemmen på henne. Passelig herskete. Virker som at Line ønsket klem fra Victoria fordi Line selv behøvde anerkjennelsen etter å ha dolket henne i ryggen. Ble en pinlig affære av det.

Vidar påstår at han er 49% vond og 51% snill. Det er ikke riktig. Han hadde vel èn vond dag der han tok ut Danby, men ellers har han vært underdanig de andre fordi han ønsker å være snill med sine. Helt utrolig at han ikke fulgte opp den Danby-uka med å spille spillet videre. Skuffende greier av Vidar.

Som sagt, programmet ødelegges av en dårlig cast som ikke spiller spillet, der husets dronning surfer inn til mål.

Synes for øvrig at programmet burde hatt tvister underveis, og ikke bare èn konkurranse, slik at allianser ble satt litt mer under press. Nå har heller allianser fått spasere sammen. Det er tragisk at en vennegjeng kan gå hele veien til finalen sammen slik vi har sett siste dagene. Da har konseptet stort forbedringspotensiale.

Jeg synes også det er veldig rart at Line konsekvent har gått etter de svakeste spillerne. Hvorfor bruke så mye energi på Anette? Hun skjønner jo ikke spillet, og utgjør ingen trussel.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (4 minutter siden):

Enig. Spillet har gjort det klart (enda klarere) for meg hvorfor NRK til slutt måtte kvitte seg med Line. Det har vært interessant (men også litt skummelt) å se henne utøve SÅ stor grad av sosial kontroll. Ingen turte å gå imot henne, selv om det var åpenbart at det var nødvendig i semifinalen, om ikke før. 
Synd Martine røyk ut så tidlig, hun skjønte hvordan hun skal spille uten å være drittsekk. Ellers er jeg enig med den som sa at hen nesten ikke kunne tro at hen savnet Danby. 🤣 

Jeg håper ingen av de to andre i «jentegjengen» får problemer psykisk når de kommer ut av huset etter dette. Det må være utrolig intenst å tilbringe 24/7 med en sånn manipulator.

Ja, jeg lurer på hvilke tanker de sitter med når de ser dette hjemme på tv. Jeg fikk med meg at nrk kvittet seg med henne, men leste aldri nøye på hvorfor. Men hvis det er noe a la det vi ser nå, skjønner jeg det godt. Jeg får frysninger og blir irritert når jeg ser på henne. Ble aldri det med Danby, og tvertimot så elsket jeg taktikken hans. Synes han var knall.

Endret av PusheenPusheen
Grammatikkfeil
  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ab_naturals skrev (20 timer siden):

Interessant tanke. Det er godt mulig at spillet har blitt ordentlig negativt påvirket av at casten inneholder en mester i hersketeknikker, som Line er kjent som i arbeidslivet. De andre deltagerne reagerer ved å ta ulogiske valg og "er ikke seg selv" på samme måte som de hadde vært dersom casten ikke hadde hatt en sånn spesiell manipulator i negativ forstand. Lurer på hvordan sesongen hadde vært uten henne. Tror det hadde vært mye mer spennende.

Man kan jo lure på hva Nucleus tenkte på da de knyttet til seg Line:

https://www.nucleus.no/aktuelt/line-andersen-til-nucleus/

Attpåtil i denne rollen med kommunikasjonstrening for ledere! 
I en tid med stadig raskere samfunn- og markedsendringer stilles det høye krav til god lederkommunikasjon. For å imøtekomme et økt behov på dette området, har Nucleus knyttet til seg Line Andersen, en av landets aller beste budskapsformidlere.

What?? (Beklager at bakgrunn og farge ble endret  da jeg klippet og limte fra siden). Hvis det er én person jeg tenker jeg aldri ville brukt i opplæring av ledere, så er det Line. Det tenkte jeg før Spillet, og det tenker jeg i alle fall nå! 

for ledere med Line Andersen i nøkkelrolle

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granitta skrev (På 6.5.2024 den 0.39):

Skulle ønske de kunne stemne noen inn igjen neste episode. "Callback"

Ja, få inn Martine igjen! 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (22 minutter siden):

Ja, jeg lurer på hvilke tanker de sitter med når de ser dette hjemme på tv. Jeg fikk med meg at nrk kvittet seg med henne, men leste aldri nøye på hvorfor. Men hvis det er noe a la det vi ser nå, skjønner jeg det godt. Jeg får frysninger og blir irritert når jeg ser på henne. Ble aldri det med Danby, og tvertimot så elsket jeg taktikken hans. Synes han var knall.

Det var nok noe lignende som det vi ser i Spillet som skjedde i NRK, ja. Jeg husker ikke detaljene, men det som kom ut i pressen var ganske grovt. Manipulering og hets, sinneutbrydd (vi har jo sett antydning til det i Spillet også, selv om hun nok prøver å holde seg i skinnet når hun er på kamera. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mmmwhatever skrev (37 minutter siden):

Jeg synes også det er veldig rart at Line konsekvent har gått etter de svakeste spillerne. Hvorfor bruke så mye energi på Anette? Hun skjønner jo ikke spillet, og utgjør ingen trussel.

Hun liker vel å tråkke på de svake. Det er noen som er sånn.

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5by5 skrev (På 21.4.2024 den 21.08):

Og hvorfor sitter Viktor med veska si framme på brystkassa hele tiden, er han redd den skal bli stjålet?

(Neida, skjønner at det sikkert er en mote-greie, men det ser så utrolig krampaktig og teit ut 😆)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (1 time siden):

Fordi hun er/var på kjellerlaget, det er logikken Line har fulgt siden kjelleren kom opp.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
PusheenPusheen skrev (På 7.5.2024 den 18.31):

.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantorangen-Oslo skrev (2 minutter siden):

https://www.nettavisen.no/nyheter/lines-narmeste-sjef-det-er-helt-ubegripelig-at-vi-star-her/s/12-95-3424129781

Denne var linket til tidligere i tråden og viser en del av konflikten som gikk over lang tid mellom NRK og L. Snart 1.5 år siden hun startet i den nye jobben mens ansatt-oversikten viser ingen L. Siden hun dukket opp på Gullruten igjen regner jeg med vi kommer til å se mere av henne fremover på TV, kanskje Forræder neste gang? Noen TV-folk blir "avhengige" av å være i ruta og takler dårlig overgangen til en jobb uten kjendis-tilværelsen og det den medfører i form av oppmerksomhet osv.   

Ah stemmer, leste jo den ser jeg nå. USJ!! Ja, hun har vel manipulert seg plass i flere programmer...

Nei uff, den var stygg. Blir hvertfall god tv med henne på skjermen

Endret av PusheenPusheen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (47 minutter siden):

Fordi hun er/var på kjellerlaget, det er logikken Line har fulgt siden kjelleren kom opp.

Ja, og det var en naturlig strategi i starten. Etter at kjellerlaget var desimert? Ikke en smart strategi. Line brukte konsekvent slike «behagelige forklaringer» for å forsvare valgene sine, og for å skape en illusjon om at hun var «til å stole på». Ren manipulasjon, det ser man når det glipper for henne så hun kjefter, eller reaksjonen til Martha da hun måtte fortelle Line at hun hadde stemt på feil person. Hun var jo redd.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line fortjener ikke å vinne. Manipulerende og herskesyk. Ikke et hyggelig menneske. 
Og når Victoria står der og sier at alle kan i hvertfall si at hun virkelig har spilt🤦‍♀️   Nei, di høne uten ryggrad: du ble spilt!

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...