Gå til innhold

SPILLET - nytt program på tv 2 , 23 februar. Dette blir spennende syns jeg.

GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

Det var mye tull i går, men det var litt interessant at Anette prøvde å smiske seg innpå Line. Det er rart all den tid Line hadde vært tydeligst på å få henne ut. Anette burde prøvd seg på Victoria og/eller Martha for å snu dem imot Line, særlig siden èn av de to måtte sendes ut. Det ser derfor ut til at ungjentene var veldig underkuet husets dronning. Kanskje redd for å gå imot Line? Martha var jo helt nervevrak foran Line fordi hun stemte feil, enda Martha ikke var i fare for å ryke ut. Hun stod skolerett foran læreren etter å ha gjort noe galt.

Line på sin side gjør som hun stort sett alltid har gjort: tar de enkleste valgene og spiller dårlig med å sende ut de svakeste. Så er Line en god spiller? Absolutt ikke. Hun har gått etter de svakeste hele veien, kanskje bortsett fra den Erik-episoden, men da var utfallet allerede gitt og forstått, og hun hadde fullstendig kontroll uten å tape ansikt.

De beste spillerne som har røket underveis har skjedd uten at Line var med på det. Danby røk enda Line ønsket han der, som igjen Vidar fikk kjenne på.

Bet meg merke i den seansen hvor Line spurte Victoria om hun ville ha klem, der Victoria tydelig sa nei. Men så kom Line bort likevel, og "tvang" klemmen på henne. Passelig herskete. Virker som at Line ønsket klem fra Victoria fordi Line selv behøvde anerkjennelsen etter å ha dolket henne i ryggen. Ble en pinlig affære av det.

Vidar påstår at han er 49% vond og 51% snill. Det er ikke riktig. Han hadde vel èn vond dag der han tok ut Danby, men ellers har han vært underdanig de andre fordi han ønsker å være snill med sine. Helt utrolig at han ikke fulgte opp den Danby-uka med å spille spillet videre. Skuffende greier av Vidar.

Som sagt, programmet ødelegges av en dårlig cast som ikke spiller spillet, der husets dronning surfer inn til mål.

Synes for øvrig at programmet burde hatt tvister underveis, og ikke bare èn konkurranse, slik at allianser ble satt litt mer under press. Nå har heller allianser fått spasere sammen. Det er tragisk at en vennegjeng kan gå hele veien til finalen sammen slik vi har sett siste dagene. Da har konseptet stort forbedringspotensiale.

Endret av Ctrl
  • Liker 32
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er tydelig at Vidar Vidar ble så redd Line at han ikke tør annet enn å hjelpe hun til finalen . Tragisk å se.. 

• Liker 18
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Infinity skrev (17 timer siden):

Line er den absolutte beste spilleren, så hun fortjener å vinne.

Så et spørsmål til de damene her i tråden som har så mye imot henne at diagnoser kastes i hytt og pine..,

Har dere det bra ? At det er mulig å lire av seg så mye dritt om en person. Alt fra å ikke like måten hun smiler på til at det er bra at hun ikke fikk barn. Da er det ikke henne det er noe gale med men avsenderen av dritten. 

Jeg har ikke kastet noen diagnose på henne eller skrevet noe om at det er bra hun ikke har barn (ingen fortjener å være ufrivillig barnløs), men jeg synes hun fremstår som en ubehagelig person å ha med å gjøre. Jeg har begrunnet det også. Blant annet at jeg synes det var litt utidig å først fortelle Victoria at hun er neste ut fordi Martha er Line sin nr 1 allierte, for så å smile og si "vil du ha en klem?". Smilet hennes ellers har jeg ikke kommentert. Det er vel et helt vanlig smil, vil jeg tro.

Enn du, har du det bra? Går det veldig inn på deg at det skrives negativt om deltakere i et realityprogram, eller er det noe annet som ligger bak at du føler for å lange ut mot alle som har skrevet noe negativt om Line?
Når man har vært innblandet i en rettssak fordi man har skapt dårlig stemning på jobb og fått både kvinner og menn til å grine og knapt tørre å møte på jobb, så har man ganske mye å jobbe med i forhold til egen personlighet og oppførsel. Noe av dette skinner i gjennom når Line deltar i Spillet.

Helt greit at du har sansen for Line og mener det ikke er noe galt med henne, men det er unødvendig av deg å buse inn i tråden og kalle andres meninger for dritt.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (1 time siden):

Jeg har ikke kastet noen diagnose på henne eller skrevet noe om at det er bra hun ikke har barn (ingen fortjener å være ufrivillig barnløs), men jeg synes hun fremstår som en ubehagelig person å ha med å gjøre. Jeg har begrunnet det også. Blant annet at jeg synes det var litt utidig å først fortelle Victoria at hun er neste ut fordi Martha er Line sin nr 1 allierte, for så å smile og si "vil du ha en klem?". Smilet hennes ellers har jeg ikke kommentert. Det er vel et helt vanlig smil, vil jeg tro.

Enn du, har du det bra? Går det veldig inn på deg at det skrives negativt om deltakere i et realityprogram, eller er det noe annet som ligger bak at du føler for å lange ut mot alle som har skrevet noe negativt om Line?
Når man har vært innblandet i en rettssak fordi man har skapt dårlig stemning på jobb og fått både kvinner og menn til å grine og knapt tørre å møte på jobb, så har man ganske mye å jobbe med i forhold til egen personlighet og oppførsel. Noe av dette skinner i gjennom når Line deltar i Spillet.

Helt greit at du har sansen for Line og mener det ikke er noe galt med henne, men det er unødvendig av deg å buse inn i tråden og kalle andres meninger for dritt.

Her er det du som buser.  Jeg nevnte ingen spesifikk bruker, så hvorfor nevner du kommentaren om barnløshet, som om jeg nevnte deg spesifikk ? Jeg vet ikke om hun er ufrivillig barnløs eller om det er et valg, men det er ikke vår sak. Det var en bruker som slengte ut den kommentaren, men forhåpentligvis er den slettet.   Bra at du synes at hun har et helt vanlig smil. 

Det er helt innenfor å ikke like spillet hennes. Det er ikke innenfor å slenge ut nevnte ting.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Infinity skrev (1 minutt siden):

Her er det du som buser.  Jeg nevnte ingen spesifikk bruker, så hvorfor nevner du kommentaren om barnløshet, som om jeg nevnte deg spesifikk ? Jeg vet ikke om hun er ufrivillig barnløs eller om det er et valg, men det er ikke vår sak. Det var en bruker som slengte ut den kommentaren, men forhåpentligvis er den slettet.   Bra at du synes at hun har et helt vanlig smil. 

Det er helt innenfor å ikke like spillet hennes. Det er ikke innenfor å slenge ut nevnte ting.  

Jeg har deltatt jevnt gjennom tråden og diskuterer Spillet, så jeg buste ikke inn i tråden for å svare deg.
Jeg skjønner jo at du ikke nevnte meg spesifikt, men siden jeg er en av damene som har kritisert Line og i tillegg nevnt smilet hennes så svarte jeg på innlegget ditt.
Det er faktisk fullstendig innafor å kommentere oppførselen til deltakerne i et realityprogram, i en tråd som omhandler programmet. Det er jo hele poenget med tråden.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (På 30.4.2024 den 11.13):

Skjønner Line godt her jeg. Hadde blitt irritert selv. Ikke si unnskyld 8 ganger for noe som ikke var en stor sak. Gå videre.

.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 14
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (På 6.5.2024 den 9.58):

Det er da ikke MÅTEN hun smiler på jeg kommenterte, men at klemmen virker falsk når hun samtidig har det gliset som hun prøver å skjule, men ikke greier fordi hun er fornøyd med utfallet. Jeg grøsser litt av det.

Selv om jeg forstår at hun gliser av at hun er fornøyd med utfallet spillemessig  og gir klem fordi hun har medfølelse! 

.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (På 6.5.2024 den 13.33):

Det var mye tull i går, men det var litt interessant at Anette prøvde å smiske seg innpå Line. Det er rart all den tid Line hadde vært tydeligst på å få henne ut. Anette burde prøvd seg på Victoria og/eller Martha for å snu dem imot Line, særlig siden èn av de to måtte sendes ut. Det ser derfor ut til at ungjentene var veldig underkuet husets dronning. Kanskje redd for å gå imot Line? Martha var jo helt nervevrak foran Line fordi hun stemte feil, enda Martha ikke var i fare for å ryke ut. Hun stod skolerett foran læreren etter å ha gjort noe galt.

Line på sin side gjør som hun stort sett alltid har gjort: tar de enkleste valgene og spiller dårlig med å sende ut de svakeste. Så er Line en god spiller? Absolutt ikke. Hun har gått etter de svakeste hele veien, kanskje bortsett fra den Erik-episoden, men da var utfallet allerede gitt og forstått, og hun hadde fullstendig kontroll uten å tape ansikt.

De beste spillerne som har røket underveis har skjedd uten at Line var med på det. Danby røk enda Line ønsket han der, som igjen Vidar fikk kjenne på.

Bet meg merke i den seansen hvor Line spurte Victoria om hun ville ha klem, der Victoria tydelig sa nei. Men så kom Line bort likevel, og "tvang" klemmen på henne. Passelig herskete. Virker som at Line ønsket klem fra Victoria fordi Line selv behøvde anerkjennelsen etter å ha dolket henne i ryggen. Ble en pinlig affære av det.

Vidar påstår at han er 49% vond og 51% snill. Det er ikke riktig. Han hadde vel èn vond dag der han tok ut Danby, men ellers har han vært underdanig de andre fordi han ønsker å være snill med sine. Helt utrolig at han ikke fulgte opp den Danby-uka med å spille spillet videre. Skuffende greier av Vidar.

Som sagt, programmet ødelegges av en dårlig cast som ikke spiller spillet, der husets dronning surfer inn til mål.

Synes for øvrig at programmet burde hatt tvister underveis, og ikke bare èn konkurranse, slik at allianser ble satt litt mer under press. Nå har heller allianser fått spasere sammen. Det er tragisk at en vennegjeng kan gå hele veien til finalen sammen slik vi har sett siste dagene. Da har konseptet stort forbedringspotensiale.

.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (På 6.5.2024 den 0.54):

Helt enig med deg! Det forteller bare noe om innsenderen og nada om Line! Jeg heier på Line!

.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantorangen-Oslo skrev (1 time siden):

Det er jo tydelig at mannen er redd dama. Hun sier "Hvis du hadde slutta å oppføre deg sånn så hadde du ikke behøvd å be om unnskyldning!" Ergo sier hun rett ut at Steffen ikke hadde noen rett til å spørre om Vidar fikk lov til å snakke ferdig. Vi ser jo at Vidar er i begynnelsen av en forklaring/setning. Hvem er Line til å bestemme eller ta over. Kan hun ikke vente til Vidar har snakket ferdig? Til og med Vidar er så redd for konstellasjonen der nede i rommet og det de ber om (allianse) at han ikke tør å gå imot de ved neste avstemning og velger å stemme ut da Erik, for 3. (4.gang) han blir bedt om det. Det handler om at Steffen har rettferdighetssans og mener at Line må jekke seg litt ned og lytte ferdig. Mulig han snakker mye i huset, men det vises ikke på TV pga klippingen, ellers har Steffen like mye rett til å be om at en annen blir hørt ut om det han har på hjertet som noen annen. Line prøver å få overtaket ved å forklare at de hadde en allianse og at Steffen skal holde seg unna og ikke blande seg. Dette får hun og understreket nede på rommet senere når hun ikke får tatt det i plenum pga hun velger å gå "seg en tur".  

Selvfølgelig prøver hun å få overtaket. Hun vil vinne SPILLET. For det er nettop det dette er folkens. Et spill! Virker som mange glemmer det. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (På 6.5.2024 den 21.18):

Selvfølgelig prøver hun å få overtaket. Hun vil vinne SPILLET. For det er nettop det dette er folkens. Et spill! Virker som mange glemmer det. 

.

• Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (20 timer siden):

Nå har ikke Line vært sleip. Har det vært noen som har hjulpet sine frem er det nettopp hun som alltid har trådd til og betalt ut av sin egen lomme for å redde de andre. 

Hehe…tror du det er av godhet hun har gjort det??

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantorangen-Oslo skrev (26 minutter siden):

Flere tør ikke følge sin egen magefølelse eller spille spillet slik de vil i frykt av represalier (verbal eller non-verbal osv reaksjon)

Interessant tanke. Det er godt mulig at spillet har blitt ordentlig negativt påvirket av at casten inneholder en mester i hersketeknikker, som Line er kjent som i arbeidslivet. De andre deltagerne reagerer ved å ta ulogiske valg og "er ikke seg selv" på samme måte som de hadde vært dersom casten ikke hadde hatt en sånn spesiell manipulator i negativ forstand. Lurer på hvordan sesongen hadde vært uten henne. Tror det hadde vært mye mer spennende.

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns Spillet ble litt tamt og «for enkelt» etter å ha sett den koreanske originalversjonen Bloody game. Der er alle med for å spille, og de gjør det bra. Mye vanskeligere «hjerneoppgaver» får de og, noen der er noen skikkelig luringer. Bra tvister hele veien. Kontrasten mellom kjelleren og overetasjen ekstrem, og de nede kan rømme opp gjennom kloakken og spionere og stjele ting 😅 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantorangen-Oslo skrev (2 timer siden):

Se svaret jeg skrev til "LAWYAM" så skjønner du bedre hva jeg mener ang Line og "SPILLET". Det er på flere måter stor forskjell på f eks Line og Danby. Danby var i mine øyne en mye bedre spiller, men han sa flere ganger at dette er et spill og forklarte taktikken sin/forsvarte taktikken, mens Line manipulerer seg frem ved å bruke alliansen sin som brikker som faller en etter en mens hun står støtt. Google manipulator og hvordan de påvirker andre mennesker. Det er ikke normalt at voksne, sterke oppegående mennesker blir redd, får frykt eller blir underdanig av et annet menneske. Da er det oppriktig noe som er feil. Flere tør ikke følge sin egen magefølelse eller spille spillet slik de vil i frykt av represalier (verbal eller non-verbal osv reaksjon)

Hadde jeg vært med i dette programmet, ville jeg ikke presisert til kamera at jeg ikke var «slem på ekte» eller forsvart taktikken min. Hadde tatt det som en selvfølge at de som så på forsto at jeg prøvde å.. vinne et spill. En lek. Det er det som er hele programmet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (15 timer siden):

Sjelden jeg er så enig i noe! Veldig bra oppsummert!!

OnkelSkrue21 skrev (5 timer siden):

Syns Spillet ble litt tamt og «for enkelt» etter å ha sett den koreanske originalversjonen Bloody game. Der er alle med for å spille, og de gjør det bra. Mye vanskeligere «hjerneoppgaver» får de og, noen der er noen skikkelig luringer. Bra tvister hele veien. Kontrasten mellom kjelleren og overetasjen ekstrem, og de nede kan rømme opp gjennom kloakken og spionere og stjele ting 😅 

Hvor kan man se det? Fins det med f. eks. engelsk (evt. norsk/svensk/dansk) tekst?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er likheten mellom denne saken og Gjermund Cappelen. ... Smilet. Ulvesmilet. 

(Endring pga skrivefeil)

Endret av Granitta
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at Line er så åpen og tydelig på at hennes allianse er sterkest med Martha (med unnskylding "én dag") handler egentlig om at hun tvinger Martha til å gjengjelde den alliansen , og  at Martha ikke skal snakke med Victoria og Vidar og å lage en allianse mot henne. Så fremstiller hun det som at hun er så god, lojal og rettferdig. 

Det at folk reagerer negativt på Line handler om at hun ikke er ærlig om det spillet hun spiller, slik Danby var. Hun oppfører seg som en klassisk mobber/hersker, som rettferdiggjør handlingene sine, samtidig som hun manipulerer andre til å danse etter hennes pipe. Så lenge hun får satt andre opp mot hverandre så er hun alltid trygg selv. 

Det gjør rett og slett vondt å se Victoria motta beskjeden om at hun blir dolket i ryggen, og at hun er så underkuet at hun ikke tør eller forstår at hun må gå og ta en samtale med Vidar for å få stemt ut Line i stedet.

• Liker 21
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birthe-Birgit skrev (1 time siden):

Det at Line er så åpen og tydelig på at hennes allianse er sterkest med Martha (med unnskylding "én dag") handler egentlig om at hun tvinger Martha til å gjengjelde den alliansen , og  at Martha ikke skal snakke med Victoria og Vidar og å lage en allianse mot henne. Så fremstiller hun det som at hun er så god, lojal og rettferdig. 

Det at folk reagerer negativt på Line handler om at hun ikke er ærlig om det spillet hun spiller, slik Danby var. Hun oppfører seg som en klassisk mobber/hersker, som rettferdiggjør handlingene sine, samtidig som hun manipulerer andre til å danse etter hennes pipe. Så lenge hun får satt andre opp mot hverandre så er hun alltid trygg selv. 

Det gjør rett og slett vondt å se Victoria motta beskjeden om at hun blir dolket i ryggen, og at hun er så underkuet at hun ikke tør eller forstår at hun må gå og ta en samtale med Vidar for å få stemt ut Line i stedet.

Men det er en del av spillet, og det er jo ikke slik at Victoria var sjanseløs, som du sier. En prat med Vidar kunne ha vært nok  til å overbevise ham om å stemme ut Line sammen med Victoria. Utrolig tafatt å la seg bli utstemt uten å forsøke, for så å hevde at hun har spilt en masse, eller hva det var hun sa da hun gikk ut.

Det er jo ikke det at Line egentlig spiller så veldig bra, bare at hun ikke har hatt noen motstandere. Ironisk nok gjorde Vidar henne en kjempetjeneste gjennom å ta ut Danby, som kunne  blitt en hard nøtt å knekke for Line, for Danby hadde selvsagt tatt ut Line straks han hadde fått muligheten, som han meget vel ville ha fått.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (2 timer siden):

Men det er en del av spillet, og det er jo ikke slik at Victoria var sjanseløs, som du sier. En prat med Vidar kunne ha vært nok  til å overbevise ham om å stemme ut Line sammen med Victoria. Utrolig tafatt å la seg bli utstemt uten å forsøke, for så å hevde at hun har spilt en masse, eller hva det var hun sa da hun gikk ut.

Det er jo ikke det at Line egentlig spiller så veldig bra, bare at hun ikke har hatt noen motstandere. Ironisk nok gjorde Vidar henne en kjempetjeneste gjennom å ta ut Danby, som kunne  blitt en hard nøtt å knekke for Line, for Danby hadde selvsagt tatt ut Line straks han hadde fått muligheten, som han meget vel ville ha fått.

Hele poenget er jo igjen at Line fremstår mer som enn manipulator enn en spiller. Måten hun spiller på oppfattes ikke som spill av de andre, så de klarer ikke spille tilbake. Hun har kommet under huden deres og fratatt dem motet til å tenke selv og stå opp for seg selv og andre. Og utad er hun ikke ærlig om at hun spiller. Hun legger det frem som at hun er rettferdig og lojal. Kanskje hun tror på det selv også. 

Sesongen har hatt mange elementer som legger opp til at det kan skje noen spennende tvister. Men gang på gang så tar deltakerne valg som bare følger videre i samme spor. Sporet som Line har lagt opp til. 

Line er en god spiller fordi hun er god til å manipulere. Vet ikke hvor positivt det er jeg. 

• Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...