Lawyam Skrevet 5. mai 2024 #821 Del Skrevet 5. mai 2024 Infinity skrev (1 time siden): Line er den absolutte beste spilleren, så hun fortjener å vinne. Så et spørsmål til de damene her i tråden som har så mye imot henne at diagnoser kastes i hytt og pine.., Har dere det bra ? At det er mulig å lire av seg så mye dritt om en person. Alt fra å ikke like måten hun smiler på til at det er bra at hun ikke fikk barn. Da er det ikke henne det er noe gale med men avsenderen av dritten. Helt enig med deg! Det forteller bare noe om innsenderen og nada om Line! Jeg heier på Line! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godklump1 Skrevet 5. mai 2024 #822 Del Skrevet 5. mai 2024 (endret) Det her viser bare hvordan sleipe ledere kommer til makten mens flertallet bare dilter etter, i ønske om anerkjennelse og å være på "den riktige siden" ... Line og Danby er de sleipe. Ida var sleip og kaotisk. Martine hadde vært interessant å se videre, vet ikke om hun hadde vært sleip på samme måte. Resten har bare diltet bare etter. Ahh, det her kunne vært så mye bedre x) Men, i dette spillet er jo noen nødt til å være de sleipe. Skulle bare ønske vi så litt savage tilbake. Endret 5. mai 2024 av Godklump1 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 5. mai 2024 #823 Del Skrevet 5. mai 2024 Nå har ikke Line vært sleip. Har det vært noen som har hjulpet sine frem er det nettopp hun som alltid har trådd til og betalt ut av sin egen lomme for å redde de andre. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godklump1 Skrevet 6. mai 2024 #824 Del Skrevet 6. mai 2024 Lawyam skrev (1 time siden): Nå har ikke Line vært sleip. Har det vært noen som har hjulpet sine frem er det nettopp hun som alltid har trådd til og betalt ut av sin egen lomme for å redde de andre. Nei sant, men hun var jo en god arvtager til Danby. Danby irriterte meg, men Line har kanskje vært mer real. Jeg tror det som irriterer mest er hvordan så få prøver å stå imot, og bare lar Danby først og så hun seile sin skute 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 6. mai 2024 #825 Del Skrevet 6. mai 2024 (endret) Godklump1 skrev (31 minutter siden): Nei sant, men hun var jo en god arvtager til Danby. Danby irriterte meg, men Line har kanskje vært mer real. Jeg tror det som irriterer mest er hvordan så få prøver å stå imot, og bare lar Danby først og så hun seile sin skute Det forteller vel mer om de andre enn dem. De to forsto at det er et spill og at det handler om å vinne det spillet og ikke om å gjøre seg populær blant dumme seere som ikke har noe annet å gjøre enn å snakke dritt og finne feil med folk. Det irriterer meg grundig at det virker som om for at enkelte individer skal bli fornøyd må caste Moder Theresaer til neste sesong....det skal bli spennende gitt... Endret 6. mai 2024 av Lawyam 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huttetutt Skrevet 6. mai 2024 #826 Del Skrevet 6. mai 2024 Dumt at de som har stemt får snakke med de som ikke har stemt enda. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sen ve ben Skrevet 6. mai 2024 #827 Del Skrevet 6. mai 2024 Hva skjedde? Vidar? 😳 Annette 😳 Nei, vet du hva, da håper jeg at Line vinner, hun er den eneste som spiller bra. Liker det ikke men når andre ikke kan spille så fortjener de ikke å vinne, som noen andre her skrev. Vidar, du kunne gjort kvelden bedre men nei da, du er en sviker. Først Erik og nå Annette. Jeg heiet på deg men jeg heier ikke nå lenger, du er en luring. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollebolle Skrevet 6. mai 2024 #828 Del Skrevet 6. mai 2024 Får litt vondt av Anette. Hun er for naiv og godtroende, men jeg håper vi får se henne i flere reality-program fremover. . Hadde passet godt inn i program som feks. Camp Kulinaris. 20 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 6. mai 2024 #829 Del Skrevet 6. mai 2024 Anette er mer opptatt av relasjoner enn spill, det gjør jo henne til en person jeg gjerne skulle hatt i min omgangskrets. I dette programmet faller hun jo totalt gjennom. 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
5by5 Skrevet 6. mai 2024 #830 Del Skrevet 6. mai 2024 Denne serien fenget meg ikke like mye som jeg trodde den ville, men har fulgt med på serien og i tråden her likevel, og må bare kommentere dette med Line. Altså, når to skal stemmes ut, og Vidar har immunitet, og det står mellom Line, Marta, Anette og Victoria - hva mener dere Line skulle gjort da? Hun vil jo såklart ikke stemme ut seg selv, og må da velge mellom Marta og Victoria, i tillegg til å stemme ut Anette. Hva er så galt med det? Jeg skjønner ikke hvorfor dette gjør Line til «the bad guy»? Og dette med blikkene og smilene hennes, det er jo slik hun ser ut..! Jeg tror virkelig ikke hun smiler «ondt», som jeg får inntrykk av at flere her mener 😄 Tvert imot syns jeg hun så ganske preget ut når hun måtte svikte Victoria. Og Anette, du er for snill for denne type reality-tv! 😄 7 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sen ve ben Skrevet 6. mai 2024 #831 Del Skrevet 6. mai 2024 5by5 skrev (3 minutter siden): Denne serien fenget meg ikke like mye som jeg trodde den ville, men har fulgt med på serien og i tråden her likevel, og må bare kommentere dette med Line. Altså, når to skal stemmes ut, og Vidar har immunitet, og det står mellom Line, Marta, Anette og Victoria - hva mener dere Line skulle gjort da? Hun vil jo såklart ikke stemme ut seg selv, og må da velge mellom Marta og Victoria, i tillegg til å stemme ut Anette. Hva er så galt med det? Jeg skjønner ikke hvorfor dette gjør Line til «the bad guy»? Og dette med blikkene og smilene hennes, det er jo slik hun ser ut..! Jeg tror virkelig ikke hun smiler «ondt», som jeg får inntrykk av at flere her mener 😄 Tvert imot syns jeg hun så ganske preget ut når hun måtte svikte Victoria. Og Anette, du er for snill for denne type reality-tv! 😄 Jeg synes ikke at hun virket så preget for at de måtte sende ut Victoria, hun sitter der med smil i blikket. Når du er lei deg for noe så ser du ikke slik ut. Vidar kunne forandret spillet totalt men gjorde ikke det, det var en stor feil fra hans sin side, mener jeg. 17 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
5by5 Skrevet 6. mai 2024 #832 Del Skrevet 6. mai 2024 Sen ve ben skrev (3 minutter siden): Jeg synes ikke at hun virket så preget for at de måtte sende ut Victoria, hun sitter der med smil i blikket. Når du er lei deg for noe så ser du ikke slik ut. Vidar kunne forandret spillet totalt men gjorde ikke det, det var en stor feil fra hans sin side, mener jeg. Ja hun smiler, men se henne godt inn i øynene så ser du at hele situasjonen preger henne. Det er plenty med eksempler på at mennesker både gliser og ler i situasjoner som er ekstremt pressede, vonde og ubehagelige. Det betyr ikke at de gjør dette «med vilje» for å være slem. Det er en naturlig reaksjon som skjer hos veldig, veldig mange mennesker. Syns det er kjipt at mange blir dømt til å være onde, sleipe, manipulerende, sleske osv basert på dette! Og ja, enig ang Vidar. Han har vimset og rotet så mye fram og tilbake, uten mål og mening og plan, og tatt ekstremt dumme avgjørelser, han er virkelig ingen taktiker 😄 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 6. mai 2024 #833 Del Skrevet 6. mai 2024 (endret) Infinity skrev (10 timer siden): Line er den absolutte beste spilleren, så hun fortjener å vinne. Så et spørsmål til de damene her i tråden som har så mye imot henne at diagnoser kastes i hytt og pine.., Har dere det bra ? At det er mulig å lire av seg så mye dritt om en person. Alt fra å ikke like måten hun smiler på til at det er bra at hun ikke fikk barn. Da er det ikke henne det er noe gale med men avsenderen av dritten. Det er da ikke MÅTEN hun smiler på jeg kommenterte, men at klemmen virker falsk når hun samtidig har det gliset som hun prøver å skjule, men ikke greier fordi hun er fornøyd med utfallet. Jeg grøsser litt av det. Selv om jeg forstår at hun gliser av at hun er fornøyd med utfallet spillemessig og gir klem fordi hun har medfølelse! Endret 6. mai 2024 av Klink 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thricane Skrevet 6. mai 2024 #834 Del Skrevet 6. mai 2024 Kålrota skrev (1 time siden): Anette er mer opptatt av relasjoner enn spill, det gjør jo henne til en person jeg gjerne skulle hatt i min omgangskrets. I dette programmet faller hun jo totalt gjennom. Hun er opplagt ikke laget for dette 😅 Sånn sett var det kanskje bra, for hennes egen del, at hun havnet på kjellerlaget med Erik og ble spilt i konkurransen i går. Det satt henne i en situasjon hvor hun ikke må være den som stemmer ut egne/andre, men blir med å bygge et lag og gi noen en plass, i stedet for å velge noen som ikke skal få den. Mer riktig for hennes personlighet, kan faktisk gå ut av dette med prinsippene sine i behold. Line har bygd en allianse med andre som tydeligvis ikke har så lyst til å vinne, det var smart det. Sånn sett er hun eneste igjen som har gjort seg fortjent til seier. Det gjør det så kjedelig og forutsigbart at jeg er usikker på om jeg gidder å se resten. Moroa forsvant i grunn med Danby. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 6. mai 2024 #835 Del Skrevet 6. mai 2024 Kålrota skrev (1 time siden): Anette er mer opptatt av relasjoner enn spill, det gjør jo henne til en person jeg gjerne skulle hatt i min omgangskrets. I dette programmet faller hun jo totalt gjennom. Hun skjønner åpenbart ingen verdens ting. Men hun er ikke den eneste som ikke hører hjemme her. Erik, Steffen, Herman, Henrik og Victoria passer heller ikke inn, de har ikke skjønt stort. Ikke Ida, heller, men hun har i det minste bemerket seg gjennom sin uforutsigbarhet. Line er jo ærlig og lojal og villig til å spille. Det som har gjort henne upopulær i sosiale medier, er først og fremst den nedlatende/frekke tonen hun har overfor andre, om noe ikke går i henhold til hennes plan, som både Vidar og Steffen fikk kjenne på. Vidar er umulig å bli klok på, Ida var mer uforutsigbar, men da skjønte vi i det minste hvorfor, altså at hun tok alle beslutninger basert på følelser der og da. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 6. mai 2024 #836 Del Skrevet 6. mai 2024 Ninaen skrev (12 timer siden): Så jævlig irriterende at ikke Line hadde stemt allerede! Da hadde det blitt action kanskje 🥴 Om Victoria hadde kjøpt stemmer og stemt på Line, men det gjorde hun jo ikke. Eller mulig det ville blitt uavgjort mellom Anette og Line med 2 stemmer hver. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 6. mai 2024 #837 Del Skrevet 6. mai 2024 Ludovica- skrev (10 timer siden): Syns det ble veldig antiklimaks her. tenker at dersom det er en sesong 2 bør man forsøke å forhindre muligheten til å ha for sterke allianser for det gjør det veldig forutsigbart og lite spennende. Det som også er synd, er at man har lagt opp til at det man gjør i stemmerommet kan bli avslørt fra produksjonen til deltakerne. Det gjør at man i mindre grad vil være villige til å spille "uærlig" i senere sesonger, med mindre man faktisk får en garanti om at det man gjør ikke vil bli fortalt til de andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minthia Skrevet 6. mai 2024 #838 Del Skrevet 6. mai 2024 Synes programmet burde skiftet navn til kjøttvekta. Det er ikke noe spilling men ren maktbruk i de to siste episodene. Dritkjedelig og lett deprimerende å se på. Line spiller jo ikke egentlig. Hun har samlet en gjeng lojale som hun sitter på, og holder dem samlet med goder. De løfter henne fram som vinner lenge før finalen (!!) Sjokkerende egentlig. Hun beskytter jo ikke sine egne, hun tar dem ut en etter en ettersom de nærmer seg finalen, når det passer henne selv. Hvor ble det av lojaliteten og at hun skulle beskytte de yngste spillerne? Hun sier bare det som passer henne der og da. Det er en veldig kald og kynisk måte å spille på. Jeg synes det var mer fair å spille som Danby, Ida, Martine og Vidar. Selv om det var skjulte allianser kunne alle forvente å bli stemt ut. Mer demokratisk og mer upersonlig. Man kunne ta valg basert på sympati med enkeltspillere. Deltakerne hadde større sjanse til å beskytte seg mot de med mye makt ved å inngå allianser. Da tapte de på evnen til å spille spillet, ikke på relasjonen til den med mest makt. Det var også mye mer underholdende. Så jeg heier ikke på Line. Hun har opptrådt som en slags Godmother som nå la et avkappet hestehode i senga til Victoria. Victoria - er det sånn at den premien de får bare er de pengene de tar med seg fra spillet? Kan det hende hun tenkte at det ikke var noen vits å bruke alle pengene og stemme ut Line fordi om hun vant hadde hun sviktet sine egne uten å sitte igjen med noe? At de sosiale omkostningene var for store og gevinsten null? Vidar - når han har spilt ut Danby gir det ingen mening å ikke spille ut Line! Hvorfor stemte han ut Danby da? Når det er sagt har Vidar spilt spillet og gjort det svært underholdende noen ganger. Han gjorde en god innsats for å få ut Ida før hun stemte seg ut selv. Han har vært ærlig og uenig med Line. Av disse tre synes jeg derfor han fortjener å vinne på tross av den passive handlingsevnen de siste to episodene. I fravær av en mer høytspillende deltaker. Om Martha vinner vil det bli tidenes mest ufortjente seier. Hun har spilt som hun er der for å hjelpe Line å vinne. Nikkedokke altså. Det fikk henne til finalen, men hun har jo null sjans mot de andre hvis vi ser på track recorden hennes i konkurransene. Skal ikke se bort i fra at det er derfor Line valgte Victoria framfor Martha. Victoria er ikke dum, tenker selv og har stort sett klart seg bra i konkurransene. Hun kunne vært en utfordring for Line i noen typer oppgaver. 21 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mildys Skrevet 6. mai 2024 #839 Del Skrevet 6. mai 2024 KaBom skrev (14 timer siden): Jeg tror Vidar, som meg, mistenker at de utstemte deltakerne vil ha noe å si i for utfallet av finalen. Da står han nok sterkere mot Line og Marta enn f.eks. mot Anette i og med at det tidligere kjellerlaget da ville prøvd å hjelpe henne. De jeg ikke skjønner noe av er Victoria og Anette. Anette kunne jo prøvd å bruke immunitetskortet til å forhandle med både Vidar, Victoria eller for den saks skyld Line og Marta. Jeg synes det er veldig spesielt at hun blir sittende på en makt som potensielt er utslagsgivende for hele spillet, uten at vi ser en eneste taktisk samtale mellom henne og de andre. På samme måte er det helt snålt at Victoria velger å legge igjen pengene i spillet fremfor å prøve å bruke de på noe. Det er jo ikke som om du får de tilbake heller. Igjen viser hun seg å være akkurat som Anette, en person som har hengt seg på et lag lenge, men som ikke har noe driv for å prøve å spille seg selv videre. Jeg er ikke skuffet over hvem som røk ut på et generelt nivå, for resultatet kunne jo like gjerne vært det samme dersom Anette og Victoria prøvde hardere, men jeg får ikke lyst til å se videre når de som havner i fare bare legger seg ned. Da kunne man like gjerne kuttet ned episoden til 15 minutter eller en skriftlig oversikt over stemmene. Med unntak av 3-4 episoder som har vært veldig gode sitter jeg igjen med følelsen av av konseptet er veldig bra, men at casten har vært helt feil. Der beskrev du det samme som jeg tenker. Jeg kommer ikke til å se finalen fordi jeg likte ikke måten alt foregikk på. Utfallet er jeg enig i var det beste. Jeg hadde forventet mer fra Vidar. Han startet på noe bra men han fulgte det ikke opp. Jeg hadde håpet på at han skulle sørge for noe uventet og overraskende. Anette ga opp og spilte seg selv i det lilla feltet og Vidar kastet seg på. Vidar fikk immunitetskort og ble ikke glad for det. Victoria ga opp uten å kjempe. Alle hjalp på sine måter Line frem uten å kjempe for seg selv. Fortsetter det i samme bane neste søndag hjelper Martha og Vidar Line frem. Mest sannsynlig. Det er helt greit utfall men det blir ikke det samme når ingen kjemper for seg selv og bare gir opp. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 6. mai 2024 #840 Del Skrevet 6. mai 2024 Mildys skrev (Akkurat nå): Der beskrev du det samme som jeg tenker. Jeg kommer ikke til å se finalen fordi jeg likte ikke måten alt foregikk på. Utfallet er jeg enig i var det beste. Jeg hadde forventet mer fra Vidar. Han startet på noe bra men han fulgte det ikke opp. Jeg hadde håpet på at han skulle sørge for noe uventet og overraskende. Anette ga opp og spilte seg selv i det lilla feltet og Vidar kastet seg på. Vidar fikk immunitetskort og ble ikke glad for det. Victoria ga opp uten å kjempe. Alle hjalp på sine måter Line frem uten å kjempe for seg selv. Fortsetter det i samme bane neste søndag hjelper Martha og Vidar Line frem. Mest sannsynlig. Det er helt greit utfall men det blir ikke det samme når ingen kjemper for seg selv og bare gir opp. Line har mye makt over alle gjennom sin oppførsel. Bare lese sakene fra tiden hennes i nrk så skjønner man. Derfor gikk Anette frivillig dit Line ville sende henne. Derfor ville ikke Victoria stemme på henne. Vidar turte heller ikke. De ville ikke ta de sosiale kostnadene det ville medført. 17 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå