Gå til innhold

SPILLET - nytt program på tv 2 , 23 februar. Dette blir spennende syns jeg.

GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

Lawyam skrev (8 timer siden):

Svært uenig. Uten ham.... Ikke i nærheten av å kunne blitt så spennende som det har vært å se og vente på de neste episodene hver uke. Ufordragelig nei, fascinerende ja! 

Ja, jeg liker Danby veldig godt og Line også - i Spillet ☺️ Og Vidar- han er morsom også. 
Erik er en jeg ville jeg hatt med i krigen- han er til å stole på. Gøy at det er med en som står frem som rake motsatsen til Danby! 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Zenhouse skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg liker Danby veldig godt og Line også - i Spillet ☺️ Og Vidar- han er morsom også. 
Erik er en jeg ville jeg hatt med i krigen- han er til å stole på. Gøy at det er med en som står frem som rake motsatsen til Danby! 

Den siste,

Erik; kjære landsmenn; jeg foreslår at vi bare lar tiden vise...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Danby fortsatt spiller godt, at jeg er uenig med han om valgene er nå en ting. Men han skal ha at han har spilt spillet!

Det var gøy å se sannheten komme frem, samtidig som man må respektere at Danby har spilt godt! Og man skal jo spille. Synes han argumenterte godt i form for at han ville ha spiller i gang.

Synes tho dette med blanke stemmer fra "kjellerlaget" blir litt for dumt. Cathrine oppsummerte det bra: ved å ikke gjøre noenting, setter man sine nærmeste i spillet i fare.

Burde nesten ikke vært lov å stemme blankt 😂

• Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt matt av de blanke stemmene! Holdt med kjellerlaget helt til dagens episode, nå kan de godt bare reise hjem hele gjengen. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Spoiler

Steffen.... for en monster-vims :klaske:

Annette har gått fra ungdommelig til skikkelig bestemor. Alt tolkes i verste mening. Snakk om å være drevet av hevn :knegg:

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare tenke meg hvor dårlig stemning det må ha vært i det huset etter at kjellerlaget kom opp. Mener å huske Martha nevnte det i forbifarten i en av episodene, at hun synes særlig Anette var kilde til mye tung/kjip stemning. Synes det er dumt når folk nærmest skaper lynsjestemning, særlig siden Danby tross alt har holdt seg innenfor spillereglene og bare har valgt en iskald strategi. Greit at man blir provosert av det, for han er utvilsomt veldig god på å holde hodet kaldt og ikke la andres følelsesutbrudd gå inn på seg, men å drive heksejakt på han av den grunn synes jeg er veldig ugreit og det må jo ha vært ubehagelig for alle som satt i det rommet da konfrontasjonen skjedde

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lilique skrev (5 timer siden):

Blir helt matt av de blanke stemmene! Holdt med kjellerlaget helt til dagens episode, nå kan de godt bare reise hjem hele gjengen. 

Samme her.

Heiet også på kjellerlaget og sympatiske Erik var en av mine favoritter. I dag gikk han til topps på irritasjonsbarometeret mitt da mannen har et moralsk kompass som overgår det meste. Samtidig var han hevngjerrig på Danby, men når Danby ikke var et alternativ valgte han å stemme gørrkjedelige blankt istedenfor å prøve å prege spillet. I mangel av bedre ord: Gaaaah! 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir for dumt. De er med på et program som heter SPILLET.. også sitter de å tar ting SÅ personlig?? Ærlig talt. Er de der for vennskap eller hva?

• Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med en episode som lander litt. Også for seer. 

Litt morsomt å se forskjellen er iht de som har vært i spillet lengst. De er jo 10 hakk lengre enn de som har vært lengst nede i kjelleren.  Anette har vel så vidt begynt  å forstå spillet. Men langt unna. Så hun er jo på følse stadiet de andre var de første dagene.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en episode! Føler at hele spillet snudde to ganger på hodet underveis. 

Merker nå at det var et skikkelig tap for kjellerlaget at Martine røk ut. Hun var taktikeren der inne. Det er greit at noen der inne vil spille «fair» og ikke stemme ut sine nærmeste, men det er da så absolutt ikke i kjellerlagets beste interesse at Danby/Line får ta det valget for dem.

Erik har vært min favoritt hele veien, men i dag ble det for mye kumbaya. Tenker at de som vil stemme blankt kan gjøre det i stillhet og for seg selv - hvis du får med en hel gruppe på å stemme blankt så har man bare flyttet makten vekk fra gruppa. All erfaring fra tidligere viser jo at det bare blir mer kaos når de skal stemme blankt. 

Litt spent på hvor begge lag vil legge linja nå som lagspillene er oppløst. Hvis de fortsetter dagens grupperinger så vil jo overetasjen ha et solid overtak både i penger og antall spillere, men det finnes jo slanger i der oppe også. 

Jeg håper at Erik og Steffen bytter taktikk fremover. De burde prøve å finne det svakeste leddet i den andre gruppa og prøve å innsmigre seg i en ny allianse, ellers kommer de nok til å ryke rett ut. Anette har jeg gitt opp. Jeg tror oppriktig ikke at hun skjønner spillet helt, og tar det alt for personlig. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra og heia overetasjen!

Danby er helt rå og en velfortjent, riktig fremtidig vinner! 👏🏼👏🏼👏🏼

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvor fort ting snur! Forrige uke likte jeg Erik best, men idag syns jeg den fredspipestemningen ble litt mye. Det er et spill. 

Vidar hadde en god oppsummering av det sosiale aspektet med kjeller og overetasjen. Jeg var litt usikker på om de i huset så det like tydelig som oss. Han hadde også en bra parodi på Danby haha. 

Jeg er spent på han neste uke. Han er helt på toppen av min favorittliste ihvertfall! 

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harald Eia irriterer mer sååå fælt! Han har en sånn besservisser ovenfra og ned rolle som også virker falsk. Det virker som et manus han spiller ut veldig dårlig! 

Jeg liker han til vanlig, men synes han er helt dust i dette programmet. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha! Fantastisk at Erik og co avslørte all lyvingen til Danby! :D Årets TV-øyeblikk! Fikk frysninger. Men frysningene gikk raskt over for fokuset ble igjen på panelet når de store øyeblikkene skjer. Irriterende! Slutt med pjatt når vi vil se hva som skjer!

Danby blir stilt til veggs, og prøver å forsvare seg. Jeg forstår Danbys begrunnelse, for det er et spill og det han gjorde var innenfor, men han kommer ikke godt ut av det okke som. Artig at Vidar heiv seg på mot Danby, og kult at han meldte seg ut fra spillet. Og hele overetasjen kastet seg på! :) 
Ida er idiot når hun avslører at hun stemte ut Martine når Erik anklaget Danby for det i innledningen! Det tok også fokus bort fra Danby. Hun forsvarer seg med at hun ikke følte lojalitet ovenfor kjellerlaget, men rart at hun samtidig åler seg innpå de alle i ettertid da. 

Kjellerlaget vs Danby i konkurranse. Hele programmet bygde opp Danby som tidenes underdog, så jeg skjønte at dette betydde at han skulle vinne. Så ble ikke det minste overrasket. Men fader så dårlig av Steffen. Danby med fredning og klarer på èn samtale å snu hele overetasjen igjen. Det skal lite til. 

To elimineres denne gang, og alle med dobbelstemme. Fin vri!
Og Vidar er et humortroll, trodde ikke han hadde det i seg. :D Han er en midtsidetype i Allers!
Dette var siste gang det var lag vs lag, så rart at folk ikke tok hensyn til det når de skulle stemme.

At Erik stemte blankt denne gang er så utrolig tåpelig at da kan han likegreit ryke ut selv. For da vil han ikke spille, og det er helt greit å dra hjem. Og særlig siden Ida hadde bedt om å få stemmene for å få forlate. 

Herman og Ida sjekker ut. Det spisser seg til nå, og det er mange oppegående hoder og sterke personligheter igjen. Kanskje litt for mange. Blir klinsj av slikt ;) Og bra at det nå blir individuelt spill igjen! 

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså for et program!! 

Jeg sitter og er helt med hele tiden, her skal Tv2 ha creds for å lage et program hvor folk faktisk gleder seg til! 

Hvor skal man begynne? 

For et spill! Det var litt deilig egentlig når de fortalte til alle hvem som hadde stemt på Anette, men fy for en innsats til Danby i konkurransen i dag. 

Vidar gikk fra: "Han skal på hoggestabben", til: "Dolk meg i ryggen, jeg liker deg! Om du fortsett å spille skittent, jeg liker deg! 

Jeg vet ikke hvor lurt det var av Erik å spille det: Blank stemme kortet!, en eller annen gang må man stemme på noen man liker, slik er dette spillet, det er et psykologisk spill, og det er tydelig at det ikke er for alle.

Jeg gleder meg til neste søndag! 

Og Danby! Spillet hadde ikke vært det samme uten deg der!

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarte kjellerlaget å rote bort den seieren? Jo flere kokker jo mer søl? 5 stykker skal slå 1 person i en hukommelse-konkurranse. 

Endelig stemte Ida fornuftig i stemmerommet🤣

Syns også det var rart hvordan Vidar snudde angående Danby i løpet av programmet. Sviket ble fort tilgitt, men nå det er sagt så er det jo et spill. Det er rart at kjellergjengen ikke helt har skjønt det, og er så moralske og skinnhellige. Selvfølgelig driver man med løgner, konspirering og manipulasjon i et psykisk spill. Det er en grunn til at Erik, Anette og gjengen opprinnelig ble stemt ut. De var dårlige spillere.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ctrl skrev (26 minutter siden):

At Erik stemte blankt denne gang er så utrolig tåpelig at da kan han likegreit ryke ut selv. For da vil han ikke spille, og det er helt greit å dra hjem. Og særlig siden Ida hadde bedt om å få stemmene for å få forlate. 

Erik fikk vel vite at Ida ville de skulle stemme på henne etter at han hadde stemt. Hun sa det da Erik var oppe å stemte.

Jeg tipper at er en trofast person som vil holde det han sier, men når det blir alle mot alle så kan jeg se for meg at han endrer seg.

Liker Vidar godt. Han er morsom og kan overaske. Føler ikke Martha har bidratt med så mye (av det som blir vist på tv). 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (1 time siden):

For en episode! Føler at hele spillet snudde to ganger på hodet underveis. 

Merker nå at det var et skikkelig tap for kjellerlaget at Martine røk ut. Hun var taktikeren der inne. Det er greit at noen der inne vil spille «fair» og ikke stemme ut sine nærmeste, men det er da så absolutt ikke i kjellerlagets beste interesse at Danby/Line får ta det valget for dem.

Erik har vært min favoritt hele veien, men i dag ble det for mye kumbaya. Tenker at de som vil stemme blankt kan gjøre det i stillhet og for seg selv - hvis du får med en hel gruppe på å stemme blankt så har man bare flyttet makten vekk fra gruppa. All erfaring fra tidligere viser jo at det bare blir mer kaos når de skal stemme blankt. 

Litt spent på hvor begge lag vil legge linja nå som lagspillene er oppløst. Hvis de fortsetter dagens grupperinger så vil jo overetasjen ha et solid overtak både i penger og antall spillere, men det finnes jo slanger i der oppe også. 

Jeg håper at Erik og Steffen bytter taktikk fremover. De burde prøve å finne det svakeste leddet i den andre gruppa og prøve å innsmigre seg i en ny allianse, ellers kommer de nok til å ryke rett ut. Anette har jeg gitt opp. Jeg tror oppriktig ikke at hun skjønner spillet helt, og tar det alt for personlig. 

Ja vi blir litt oppgitt over denne blank mentaliteten.  Men jeg tror det er veldig viktig å huske på en faktor. 

Det å komme inn i spillet er en prosess. Anette kommer opp i over etasjen med 0 peiling på hva spillet går ut på etter en uke.  Der alle de har begynt å danne seg et bilde av hva dette går ut på og ikke minst hvordan dette skal spilles. Erik har vært med kun en dag lengre. Og han var ikke en spiller  før han gikk ned i kjelleren også. 

Så spesielt de to er i spillet der de andre var på dag to, iht forståelse av spillet alianser osv. De har jo hatt en fordel av å vite stemmer. Men de vet jo lite utover dette.  De oppe er jo i spillet på en helt annen måte enn spesielt de to første  som gikk ned. 

Jeg fikk litt mer intrykk i dag at Anette også erik tror  spillet handler om å være lojal mot sine medspillere. Og blir dermed veldig skuffet og føksenessig påvirket enn de andre på dette tidspunktet.  De andre var på hennes ståsted en uke tidligere.  Så hun har rett og slett ikke forstått selve spillet. Erik skjønner litt mer. Men tviholder også på aliansene og avtaler. Og skjønner ikke helt hvor dumt det er spillemessig.  Siden også han virker til å tro at å komme videre handler om troskap til gruppa.  

Ida hadde  vært opoe lenge nok til å forstå spillet.  Og at martine var en sterk spiller.  Og tok sjansen hun hadde å få ut en sterk spiller.  

Litt kjedelig at ida valgte som hun gjorde i dag. Men skjønner henne også veldig godt. 

All oppvask i dag, kommer til å snu alt på hodet neste uke. Så håper erik våkner å begynner å spille han også. Jeg har ikke helt tro på steffen og anette på den fronten.  

Nå står alt i 0. Og alt kan skje. Danby reddet seg godt på alle måter i dag. Litt flaks også. Men npr han fikk lurt over 20.000kr til line. For å slippe å betale de selv. Det dro nok tilitten han nå har fått litt ned igjen.  Eller iallefall bør gjøre det . 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludovica- skrev (7 minutter siden):

Erik fikk vel vite at Ida ville de skulle stemme på henne etter at han hadde stemt. Hun sa det da Erik var oppe å stemte.

Okei. Takk for påpekningen. Det gikk meg hus forbi at han hadde stemt da.

Men poenget mitt står. Man går da ikke inn i et stemmerom for å stemme blankt når det står om ens eget opphold der inne. Jeg har vært motstander av disse blank-stemmene fra første dag. Tåpelig opplegg de har satt i gang med disse blanke stemmene. Og typisk nok var det Eriks forslag fra begynnelsen av.

Og ja, er enig i at det blir spennende å se hvordan Erik nå responderer ved å bli individuell igjen. Man vinner ikke Spillet med å være moralens fyrvokter ved å stemme blankt.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt gøy å se Danby bli grilla i starten av programmet i dag. Som Truls sa; deilig deilig, deilig :knegg:

Steffen irriterte meg da han sa frisør. Hvorfor MÅTTE han si noe i det hele tatt? Han burde ha klappet igjen og latt de andre på laget spille! :sur:

Erik burde ikke stemt blank. BIG mistake!

Herman :gråter:

Ida :vinke:

Det blir ekstra spennende neste søndag når ingen skal være ett lag lengre. Lurer på hvem som blit eliminert. Håper det blir Steffen, Line eller Anette (sorry ass) Jeg liker fortsatt ikke Danby, men spillet blir ikke det samme uten ham! :himle:

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...