AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #21 Skrevet 4. januar 2024 Be om anfallsmedisin, triptaner. Nå i mellomtiden anbefaler jeg deg å prøve aspirin. Det er reseptfritt og anbefales av nevrolog. Selv har jeg fått beskjed om å ta aspirin hvis zomig ikke fungerer Anonymkode: 325ec...44d
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #22 Skrevet 4. januar 2024 Hos meg kan det vare over 72 timer. Kommer an på hvor sterk migrenen er. Går på sumatriptan. Tar det når jeg kjenner at symptomer på et migreneanfall kommer. Lindrer en del av smertene Anonymkode: 1e996...695
Shy Guy Skrevet 5. januar 2024 #23 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Etter å ha hatt hodepine flere dager var jeg hos lege i dag og fikk beskjed om at hen tror det er migrene. Jeg har hatt hodepine sammenhengende siden nyttårsaften, (har ikke vært på fylla) og ut fra det jeg leser er det ikke vanlig at det varer lenger enn 72 timer? Det er konstant vondt, men varierer i styrke. Mesteparten av dagen er jeg i ok form sånn at jeg klarer å gjøre ting, men så blir det kjempevondt kanskje 2-3 ganger pr dag som gjør at jeg bare må legge meg ned i et mørkt rom. Har også vært mye kvalm i 2 dager og har hatt vondt bak det ene øyet av og til. Noen som kan kjenne seg igjen i dette? Anonymkode: 643e4...5bb Høres ut som migrene ja. Har det ille her, 15-20 dager per måned. Prøvd ulike ting, men hittil har ingenting fungert. Du bør spørre legen om anfallsmedisin, slik som maxalt eller naratriptan. En del av mine anfall varte fra 5 til 7 dager, så dette med 72 timer er veiledende som stemmer for de fleste, men ikke alle. Mulig du må gå et løp hos legen først, men sjekk om det er mulig å komme til nevrolog. Lang ventetid, vertfall i Oslo der jeg bor. Typ 8-10 mnd.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #24 Skrevet 5. januar 2024 Shy Guy skrev (8 timer siden): Høres ut som migrene ja. Har det ille her, 15-20 dager per måned. Prøvd ulike ting, men hittil har ingenting fungert. Du bør spørre legen om anfallsmedisin, slik som maxalt eller naratriptan. En del av mine anfall varte fra 5 til 7 dager, så dette med 72 timer er veiledende som stemmer for de fleste, men ikke alle. Mulig du må gå et løp hos legen først, men sjekk om det er mulig å komme til nevrolog. Lang ventetid, vertfall i Oslo der jeg bor. Typ 8-10 mnd. Prøvd blodtrykkssenkende? Funker gull her, og jeg har normalt blodtrykk til vanlig. Gått fra 15-20 dager med hodepine/ migrene i mnd til 2-4 Anonymkode: 90e7d...c20 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #25 Skrevet 5. januar 2024 Men har du noe historikk med hodepine fra før? Ikke nødvendigvis like sterk som nå, men generelt? Jeg trodde jeg hadde mye spenningshodepine, men etter å ha ført hodepinedagbok en periode så ble konklusjonen at jeg har mye oftere migrene enn jeg trodde. Selv om symptomene for så vidt kan stemme med migrene, så er det rart å skulle vurdere det som diagnose dersom det kun er ett enslig anfall helt uten noe annen historikk. Anonymkode: 63ede...5fa 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #26 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men har du noe historikk med hodepine fra før? Ikke nødvendigvis like sterk som nå, men generelt? Jeg trodde jeg hadde mye spenningshodepine, men etter å ha ført hodepinedagbok en periode så ble konklusjonen at jeg har mye oftere migrene enn jeg trodde. Selv om symptomene for så vidt kan stemme med migrene, så er det rart å skulle vurdere det som diagnose dersom det kun er ett enslig anfall helt uten noe annen historikk. Anonymkode: 63ede...5fa Jeg har hatt mer hodepine de siste årene, men det var vært såpass sjeldent at jeg har bare tenkt på det som hodepine og ikke at det kunne være migrene. Anonymkode: 643e4...5bb
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #27 Skrevet 5. januar 2024 Ts her. Tusen takk for all info og gode råd! Jeg føler meg litt bedre i dag, så håper at det går over nå. Jeg lurer på om det er vanlig å føle seg litt øm i hodebunnen etterpå? Føler at det er som å ta på et blåmerke på den ene siden. Det klør litt også. Er det normalt?😅 Anonymkode: 643e4...5bb
Shy Guy Skrevet 6. januar 2024 #28 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Prøvd blodtrykkssenkende? Funker gull her, og jeg har normalt blodtrykk til vanlig. Gått fra 15-20 dager med hodepine/ migrene i mnd til 2-4 Anonymkode: 90e7d...c20 Strålende at det fungerte for deg, og så effektivt også. Sikkert fått et nytt liv 🙂 Har prøvd det jeg også, mye forskjellig de siste årene. Til og med cgrp medisin via nevrolog. Dessverre hadde den typen ikke noe effekt, så nå tester vi ut botox. De sa det kunne ta 3 mnd før man merket særlig effekt, så jeg krysser fingrene. Om ikke annet, så er pannen stram og rynkefri 😁
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #29 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Prøvd blodtrykkssenkende? Funker gull her, og jeg har normalt blodtrykk til vanlig. Gått fra 15-20 dager med hodepine/ migrene i mnd til 2-4 Anonymkode: 90e7d...c20 Samme her. Anonymkode: 1f5de...39e
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #30 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ts her. Tusen takk for all info og gode råd! Jeg føler meg litt bedre i dag, så håper at det går over nå. Jeg lurer på om det er vanlig å føle seg litt øm i hodebunnen etterpå? Føler at det er som å ta på et blåmerke på den ene siden. Det klør litt også. Er det normalt?😅 Anonymkode: 643e4...5bb "Øm i hodet" kjenner jeg veldig godt igjen etter et migreneanfall, ja. Jeg er absolutt redusert dagen etter et anfall, mye på den måten du beskriver her. Anonymkode: c6f25...908 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #31 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 5.1.2024 den 15.27): Jeg har hatt mer hodepine de siste årene, men det var vært såpass sjeldent at jeg har bare tenkt på det som hodepine og ikke at det kunne være migrene. Anonymkode: 643e4...5bb Prøv å skrive hodepinedagbok fremover. Skriv opp all hodepine, uansett om du tror du vet hva det skyldes. Og skriv opp aktiviteter. Hodepine en søndag etter fem flasker rødvin? Skriv opp, og skriv opp alkohol dagen før. Murrende hodepine og mensen, skriv opp. Hodepine på kvelden etter stressende dag på jobb, skriv opp. Skriv opp all hodepine uansett, og skriv opp varighet, styrke og om du tar noe smertestillende. Last ned for eksempel Brain Twin, det er en veldig god app for å kartlegge faktisk hodepine. Anonymkode: 63ede...5fa 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #32 Skrevet 6. januar 2024 Høres ut som migrene, få legen til å skrive ut medisin og så kan faktisk Ibux og Paracet hjelpe litt noen ganger. Min migrene er ikke så lik din, for jeg får aura i form av lysglimt og andre forvarsler før migrenen og noen ganger får jeg ikke selve hodepinen heller men de gangene jeg gjør det er det forj*vlig. Som sagt kan Ibux og Paracet hjelpe, men jeg har tidligere fått maxalt av legen, som hjalp veldig godt. Det er helt vanlig å føle seg øm i hodet eller nakke dagen etter. Selv blir jeg veldig øm i nakken og føler meg tung i hodet etter et anfall, gjerne samme dagen og eller dagen etter. Jeg ville prøvd å finne hva som er triggerene dine, vanlige triggere er alkohol, sjokolade, stress, lite søvn ++. Det kan være lurt å føre hodepinedagbok og så finnes det mange hodepine-apper som fungerer godt. Selv har jeg prøvd migraine buddy og så har jeg installert en som heter brain twin, men den har jeg ikke begynt å bruke så jeg kan ikke anbefale den helt enda. God bedring og lykke til! Anonymkode: 36548...3dc
Shy Guy Skrevet 7. januar 2024 #33 Skrevet 7. januar 2024 Brukte Headapp før, men gått over til den norskurviklede Brain Twin. Mye fin statistikk der, og ikke så avansert å registrere anfall. Dermed klarer jeg å gjøre det under anfall, slik at det ikke blir glemt. For de som får migrene så ille at det blir aktuelt med cgrp, så er det et krav å føre dagbok, for å dokumentere anfall og evt effekt av medisinen. Lurt å føre dagbok. Særlig hvis dette blir et seriøst problem, med anfall flere ganger i mnd. Jeg synes migrenestift hjelper, du får den på apoteket og den skal lagres i kjøleskapet. Smør på fx tinning, og det kjøler litt ned. Bruker den nesten hver dag. Til slutt anbefaler jeg å bli medlem i Hodepine Norge. De jobber for slike som oss, og flere medlemmer betyr at politikerne lytter (tja... i teorien, sukk) 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #34 Skrevet 7. januar 2024 Takk til dere som svarer. Jeg ble bedre, men har ikke blitt helt bra, og nå er jeg veldig kvalm og har vondt i hodet igjen. Lurer på jeg får et nytt anfall eller om det fortsatt pågår. Kanskje det er noe helt annet? Skal ringe legen i morgen, men blir litt bekymret jeg nå. Bør jeg evt ringe legevakta? Føler ikke det er sååå ille, men ubehagelig er det jo. Anonymkode: 643e4...5bb
flusa Skrevet 7. januar 2024 #35 Skrevet 7. januar 2024 Jeg slet mye med sterk migrene,kvalme&oppkast,lysømfintlighet før. Hadde mye spenningshodepine og stress hodepine også,hver eneste dag. Prøvde alt av medisiner,uten hell. (Fikk også bivirkninger av alt) Tok daith piercing i begge ørene, og ble 100% kvitt migrene! Nå har jeg svært lite vondt i hodet generelt,takket være piercingene! De fungerer på samme måte som når man tar akupunktur,og får de nålene på punkter i ørene som hjelper mot hodepine. jeg har fått et helt nytt liv takket være dette❤️
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #36 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Takk til dere som svarer. Jeg ble bedre, men har ikke blitt helt bra, og nå er jeg veldig kvalm og har vondt i hodet igjen. Lurer på jeg får et nytt anfall eller om det fortsatt pågår. Kanskje det er noe helt annet? Skal ringe legen i morgen, men blir litt bekymret jeg nå. Bør jeg evt ringe legevakta? Føler ikke det er sååå ille, men ubehagelig er det jo. Anonymkode: 643e4...5bb Nå MÅ du komme deg til lege! NÅ! Du har gått altfor lenge. Anonymkode: 67792...5d4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #37 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk til dere som svarer. Jeg ble bedre, men har ikke blitt helt bra, og nå er jeg veldig kvalm og har vondt i hodet igjen. Lurer på jeg får et nytt anfall eller om det fortsatt pågår. Kanskje det er noe helt annet? Skal ringe legen i morgen, men blir litt bekymret jeg nå. Bør jeg evt ringe legevakta? Føler ikke det er sååå ille, men ubehagelig er det jo. Anonymkode: 643e4...5bb Ring legevakta NÅ. God bedring og lykke til! Anonymkode: 36548...3dc
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #38 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ring legevakta NÅ. God bedring og lykke til! Anonymkode: 36548...3dc Har ringt. De ba meg bare ta mer smertestillende. Hjalp forsåvidt litt og har sovet en times tid. Ringer legen i morgen tidlig. Anonymkode: 643e4...5bb 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #39 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ringt. De ba meg bare ta mer smertestillende. Hjalp forsåvidt litt og har sovet en times tid. Ringer legen i morgen tidlig. Anonymkode: 643e4...5bb Veldig bra du ringte, var ikke meningen å gjøre deg redd men slike symptomer må tas på alvor. Ring de igjen om smertestillende ikke hjelper eller du blir verre. Jeg er med i en gruppe for svimmelhet, en person i den gruppen hadde fått slag men tok det ikke på alvor. Det gikk bra med hen, men ta alltid slike symptomer på alvor og spesielt om det er første gang man har de. Anonymkode: 36548...3dc
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #40 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Veldig bra du ringte, var ikke meningen å gjøre deg redd men slike symptomer må tas på alvor. Ring de igjen om smertestillende ikke hjelper eller du blir verre. Jeg er med i en gruppe for svimmelhet, en person i den gruppen hadde fått slag men tok det ikke på alvor. Det gikk bra med hen, men ta alltid slike symptomer på alvor og spesielt om det er første gang man har de. Anonymkode: 36548...3dc Det skal jeg gjøre. Jeg har jo hos legen på torsdag og da tok hen en del nevrologiske tester på meg, så antar hen utelukket at det var noe sånt da. Anonymkode: 643e4...5bb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå