AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #1 Skrevet 4. januar 2024 Etter å ha hatt hodepine flere dager var jeg hos lege i dag og fikk beskjed om at hen tror det er migrene. Jeg har hatt hodepine sammenhengende siden nyttårsaften, (har ikke vært på fylla) og ut fra det jeg leser er det ikke vanlig at det varer lenger enn 72 timer? Det er konstant vondt, men varierer i styrke. Mesteparten av dagen er jeg i ok form sånn at jeg klarer å gjøre ting, men så blir det kjempevondt kanskje 2-3 ganger pr dag som gjør at jeg bare må legge meg ned i et mørkt rom. Har også vært mye kvalm i 2 dager og har hatt vondt bak det ene øyet av og til. Noen som kan kjenne seg igjen i dette? Anonymkode: 643e4...5bb
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #2 Skrevet 4. januar 2024 Høres ut som migrene, ja. Fikk du ikke noen medisiner? Det skal gå over etter 72 timer, hvis det ikke gjør det er det viktig å få hjelp til å stoppe det, for da er du over i status. Anonymkode: 67792...5d4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #3 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres ut som migrene, ja. Fikk du ikke noen medisiner? Det skal gå over etter 72 timer, hvis det ikke gjør det er det viktig å få hjelp til å stoppe det, for da er du over i status. Anonymkode: 67792...5d4 Fikk ikke det nei. Fikk bare beskjed om å ta vanlig smertestillende og beskjed om å ta kontakt på mandag om det ikke er bra igjen da.. Anonymkode: 643e4...5bb
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #4 Skrevet 4. januar 2024 Hos meg kan det vare i en uke i varierende styrke. Medisin demper litt, men blir ikke helt borte. Går også på forebyggende medisin. Anonymkode: 16e2c...65a
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #5 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fikk ikke det nei. Fikk bare beskjed om å ta vanlig smertestillende og beskjed om å ta kontakt på mandag om det ikke er bra igjen da.. Anonymkode: 643e4...5bb Sukk. Ikke alle fastleger som er gode på migrene. Men du får ta godt med Paracet og Ibux da. Se om det hjelper. Anonymkode: 67792...5d4 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #6 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sukk. Ikke alle fastleger som er gode på migrene. Men du får ta godt med Paracet og Ibux da. Se om det hjelper. Anonymkode: 67792...5d4 Paracet og Ibux hjelper jo ikke når man har migrene. Hadde det enda vært så enkelt. Anonymkode: b57db...503 9
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #7 Skrevet 4. januar 2024 For meg fungerer naproksen under noen anfall. Anonymkode: 35c57...3ab 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #8 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Paracet og Ibux hjelper jo ikke når man har migrene. Hadde det enda vært så enkelt. Anonymkode: b57db...503 Iblant kan det det, i alle fall litt. Og så lenge ts ikke har fått noe annet av legen, så er det bare å hive innpå til mandag. Anonymkode: 67792...5d4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #9 Skrevet 4. januar 2024 Ts, her er mit beste reseptfrie tips: kjøp Aspirin! På gruppenivå virker det like bra som spesifikke migrenemedisiner. Dose kan jeg ikke skrive, da det vil bli slettet. Men du kan jo gjøre litt undersøkelser. Anonymkode: 67792...5d4 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #10 Skrevet 4. januar 2024 Og Aspirin er forøvrig like ufarlig som Paracet og Ibux, i tilfelle moderator ikke skulle vite det. Det er en smertestillende uten resept. Anonymkode: 67792...5d4 1
mangolassie Skrevet 4. januar 2024 #11 Skrevet 4. januar 2024 Min migrene trigges av hormonforandringer, og var ille de årene jeg gikk på p-piller (ble nesten frisk da jeg sluttet på dem). Har du skiftet/går på prevensjon med hormoner, kan det være verdt å undersøke. 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #12 Skrevet 4. januar 2024 Mine anfall varer vanligvis i 48 timer, men har opplevd at det varer i opptil en uke. Det du har høres ut som migrene. Anonymkode: 4a0c2...535
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #13 Skrevet 4. januar 2024 Hvis legen mistenker migrene - som forøvrig hodepine norges råd også tilsier bør denne gi deg en triptan for å forsøke stanse anfallet. Sjekk ut hodepine norge for eksempel på FB og få råd der. Anonymkode: 67023...a69 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #14 Skrevet 4. januar 2024 Kjøp aspirin! Hjelper bedre enn Paracet og Ibux. Ellers må du be legen om migrenemedisin. Kommer anfallet i forbindelse med mensen? Det er i såfall veldig vanlig ved hormonell migrene Anonymkode: 90e7d...c20 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #15 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Kjøp aspirin! Hjelper bedre enn Paracet og Ibux. Ellers må du be legen om migrenemedisin. Kommer anfallet i forbindelse med mensen? Det er i såfall veldig vanlig ved hormonell migrene Anonymkode: 90e7d...c20 Har akkurat hatt mensen, men ikke så lenge siden jeg fikk den tilbake etter fødsel for 2 år siden. Veldig uregelmessig, men det har den også før graviditeten. Går på minipiller om det kan påvirke? Anonymkode: 643e4...5bb
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #16 Skrevet 4. januar 2024 Vanlig smertestillende hjelper vanligvis lite og ingenting på migrene. Naproxen er beste akkurat i mitt tilfelle da, men helst sammen med triptaner. Også en sånn liten bit man skal lha i kjølelskape t og legge mot tinningen, husker ikke hva det heter. Men ingenting hjelper bedre enn triptaner (på meg, er jo individuelt). Sumatriptan bluefish tar alt. Legen din er en gjøk, første gang jeg nevnte migrene for min lege så fikk jeg resept på flere forskjellige ting og beskjed om hvordan jeg skulle teste det. Det er ikke en one size fits all-greie her, noen finner sin type og andre finner ingen. Men er bare å drite i paracet og ibux. zyrtec har hjulpet litt på meg, men tror det er mer det at jeg har fått sånn halvveis sove. Anonymkode: 1aecd...3f4 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #17 Skrevet 4. januar 2024 Paralen er en som kan hjelpe på milde migrene anfall der har du en bra mic . Men det høres ut som du er inne i et statusanfall og da skal man egentlig legges inn for å få stoppet det! Men jeg har kronisk så står opp med migrene, legger meg med migrene fleste parten av dagene i måneden. Du må stoppe opp å gjøre noe, faktisk bare legge deg å sove godt til det gir seg, migreneanfall er tegn på at du behøver hvile Anonymkode: 0872c...b20
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #18 Skrevet 4. januar 2024 Jeg har mye spenningshodepine og syns det høres ut som det. Det kan vare mye lenger enn 72 timer. Men smerten er kanskje mer skarp og skjærende enn trykkende? Anonymkode: feea2...b1e
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #19 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Etter å ha hatt hodepine flere dager var jeg hos lege i dag og fikk beskjed om at hen tror det er migrene. Jeg har hatt hodepine sammenhengende siden nyttårsaften, (har ikke vært på fylla) og ut fra det jeg leser er det ikke vanlig at det varer lenger enn 72 timer? Det er konstant vondt, men varierer i styrke. Mesteparten av dagen er jeg i ok form sånn at jeg klarer å gjøre ting, men så blir det kjempevondt kanskje 2-3 ganger pr dag som gjør at jeg bare må legge meg ned i et mørkt rom. Har også vært mye kvalm i 2 dager og har hatt vondt bak det ene øyet av og til. Noen som kan kjenne seg igjen i dette? Anonymkode: 643e4...5bb Høres veldig ut som migrene ja.. Jeg har en litt skjelden type migrene, så jeg har noe de kaller kronisk hodepine med anfall.. Altså jeg har mer eller mindre vondt i hodet 24/7. Noen opphold er det - i varierende grad og blitt bedre med årene, forverrer seg i mye kulde/varme, stress eller alkohol. Så har jeg klassiske migreneanfall 3-4 ganger i mnd. Varer alt i fra 4t til 3-4 døgn. Får forebyggende medisiner og anfallsmedisner, men det som har fungert best og lengst er akupunktur i hodet. Anonymkode: 9956a...a16 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #20 Skrevet 4. januar 2024 Det kan jo hende at du har fått et anfall til svært kort tid etter det første og at det er derfor det varer lenger enn 72 timer. Det er verdt å prøve paracet eller ibux, jeg har hatt mest hell med ibux (men blir ikke helt smertefri av det). Noen synes at koffein hjelper eller en kuldepakning på nakken. Anonymkode: b22a5...367
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå