Gå til innhold

😊 Tråden for oss med positiv g-test. 😊

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selv om det finnes et graviditetsforum så er det mange som ønsker å fortsette å skrive sammen her på prøverforumet den første tiden etter positiv test. Det føles kanskje tryggere enn å poste i graviditetsforumet når ting fortsatt er så usikkert og nytt. Det er også lett å miste hverandre når man bytter forum.

I denne tråden kan man snakke sammen uten regler for innhold eller bilder, her er alt lov å snakke om og vise. 👶❤️

Anonymkode: 7c9dd...a14

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koselig tråd 🥰 håper jeg får en positiv test ila helgen og får være med å skravle her inne 😁🙌🏻 

Anonymkode: 3da09...98b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at den ble godt mottatt. 😊

Jeg skal selv ha fryst ICSI-innsett om et par uker og er så nervøs. Sist innsett funket men så endte det i MA. Håper jeg får deltatt i min egen tråd om ikke så lenge! 😅

Savnet denne typen tråd sist, følte meg for fersk for graviditetsforumet. 😅 (Og så ser jeg at det er helt frislipp i Prøverør 2023-tråden nå av flere med positiv test som fortsatt ønsker å snakke med hverandre.)

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse masse lykke til med innsett ☺️🫶🏻  da håper jeg vi skravles videre her inne etterhvert 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns en slik tråd her helt innafor her inne jeg  🌹😉 Da kan de som ønsker å lese, gjøre det, og alle andre bla forbi ❤️  Satser på jeg kan joine snart 😉🤞❤️

Og gravidforumet til KG er nærmest ubrukelig 😂🙈

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Masse masse lykke til med innsett ☺️🫶🏻  da håper jeg vi skravles videre her inne etterhvert 🥰

Masse lykke til i helgen! Så spennende! 🤞🥰 Håper du får gode nyheter! Babystøv sendes! 👶❤️

Helene90 skrev (2 timer siden):

Syns en slik tråd her helt innafor her inne jeg  🌹😉 Da kan de som ønsker å lese, gjøre det, og alle andre bla forbi ❤️  Satser på jeg kan joine snart 😉🤞❤️

Og gravidforumet til KG er nærmest ubrukelig 😂🙈

Når skal du igang med nytt forsøk? 🥰

Jeg var oftest på prøverforumet i noen uker etter positiv gtest sist. Følte jeg fortsatt trengte den omsorgsgulle trøsten med at folk var så forståelsesfulle for frykt for MA/SA her inne. Føler det er lettere å stille dumme spørsmål her inne enn andre steder hvor folk svarer mer rasjonelt. På graviditetsforumet er det mange som har blitt lett gravide og de svarer gjerne frekt. Å spørre om strimmel-gtester stiger som normalt selv om testene ikke skal brukes sånn osv er jo teit å spørre om, men det er så fint å få støttende og oppmuntrende svar. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint med en sånn tråd 🤗 Jeg testa positiv en uke før julaften, og vi sliter fortsatt med å tro at det er sant. Vi hadde uken før vært på utredning hos fertilitetsklinikken etter å ha prøvd i 1,5 år uten hell. Der fikk vi beskjed om litt dårlig sædprøve og jeg ble henvist til kikhullsoperasjon, da gynekologen mistenkte tette eggledere og en muskelknute. Kan tro sjokket var stort da vi en uke etterpå sto der med positiv test. Skal på privat ultralyd neste uke bare for å se om det er noe inni der, er veldig bekymret for at det ikke kommer til å gå veien, det er veldig slitsomt å hele tiden være så bekymra. Er i uke 7, 6+6 i dag. Litt småkvalm og vonde pupper, men det er på en måte en bekreftelse på graviditeten så det gjør meg litt roligere. 

Det føles absolutt tryggere å poste her enn inne på gravid forumet, kan jo ikke tro at jeg faktisk er gravid. 😅

Lykke til med innsett når det kommer og testing i helgen 🤞❤️❤️

Anonymkode: 00254...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Masse lykke til i helgen! Så spennende! 🤞🥰 Håper du får gode nyheter! Babystøv sendes! 👶❤️

Når skal du igang med nytt forsøk? 🥰

Jeg var oftest på prøverforumet i noen uker etter positiv gtest sist. Følte jeg fortsatt trengte den omsorgsgulle trøsten med at folk var så forståelsesfulle for frykt for MA/SA her inne. Føler det er lettere å stille dumme spørsmål her inne enn andre steder hvor folk svarer mer rasjonelt. På graviditetsforumet er det mange som har blitt lett gravide og de svarer gjerne frekt. Å spørre om strimmel-gtester stiger som normalt selv om testene ikke skal brukes sånn osv er jo teit å spørre om, men det er så fint å få støttende og oppmuntrende svar. 😅

Jeg venter i grunn kun på mensen så jeg kan melde inn ny syklus, så er jeg good to go for ny runde 🤞  Ja jeg har hoppet over på BabyVerden når jeg har fått positive tester, der er også mange langtidsprøvere og ivf 👍 

Men ja, helt enig. Oftes mye mer forståelse og omsorg og gode råd her enn KG graviditetsforum 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (1 time siden):

Jeg venter i grunn kun på mensen så jeg kan melde inn ny syklus, så er jeg good to go for ny runde 🤞  Ja jeg har hoppet over på BabyVerden når jeg har fått positive tester, der er også mange langtidsprøvere og ivf 👍 

Men ja, helt enig. Oftes mye mer forståelse og omsorg og gode råd her enn KG graviditetsforum 😊 

Mulig jeg bare er vant til KG (er ikke på andre forum), men synes Babyverden er så rotete? 

Og så må man ha postet 50(!) innlegg for å kunne være en del av en termingruppe?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet positivt forrige uke, er fortsatt i sjokktilstand og forstår ikke at dette er virkelig. Jeg er 6+0 idag, HCG er normal og jeg har egentlig bare svært ømme bryster som symptom, var litt kvalm forrige uke. Hadde SA i sommer, så jeg føler at jeg ikke kan vere «for» glad før jeg har vert på ultralyd. Skal tilbake til fastlegen i uke 9, for å ta blodprøver og bestille time til UL. Blir spennende å se de neste ukene om hvordan ting utspiller seg, men håper så inderlig at det nå er min tur!

- 26 år

Anonymkode: 2802e...74b

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Mulig jeg bare er vant til KG (er ikke på andre forum), men synes Babyverden er så rotete? 

Og så må man ha postet 50(!) innlegg for å kunne være en del av en termingruppe?

Bruker appen, så merker ikke så mye til at nettsiden er noe vanskelig ;) Er nok en vanesak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Positiv test her, men er bekymret for kjemisk. Føler testen burde være mye sterkere for å være 11dpo.

20240122_100120.thumb.jpg.06bc01f3a8f52cfeada0b26faf669a9e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk positiv test i starten av desember etter ICSI-forsøk. Det føltes veldig rart og uvirkelig etter flere års prøving uten en eneste positiv test.

Nå er jeg litt over 10 uker og gleder meg ekstremt til å bikke 12 uker. Har fortalt det til de nærmeste, men ingen på jobb vet. Har derimot allerede litt mage og prøver å gå i store gensere, så jeg begynner å bli klar for å ikke måtte skjule det. Snakket heller ikke om prøverørs-forsøk på jobb, så det har vært en lang periode nå med å late som. 

Håper mange andre her får positiv test! ❤️

Anonymkode: 44a55...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Savner noen å prate med inne på skravletråden for oss med termin i september/oktober😊 velkommen inn de som hører til her, når dere føler dere sikre nok😊

Anonymkode: 470aa...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er endelig gravid etter et år med prøving. Siden jeg ikke er på IKM før torsdag så holder jeg meg til prøverforumet enn så lenge. Er 12 DPO i dag. Har hatt mye murringer de siste dagene som jeg har skjønt er vanlig. Samboer fikk bok i dag som heter "god pappa" av Peder Kjøs sammen med en positiv digital. 

Det er litt rart at jeg ikke kjenner på den kjempestore gleden akkurat nå da jeg er så redd for alt som kan gå galt, men vi har bestilt time til tidlig UL i uke 8 og kanskje hvis vi da får høre hjerteslag så blir det ekte dette prosjektet vi har jobbet så hardt for og betalt i dyre dommer for med privat gyn og letrozol etc.

Anonymkode: 9d3bb...8d6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/22/2024 at 5:50 PM, AnonymBruker said:

Savner noen å prate med inne på skravletråden for oss med termin i september/oktober😊 velkommen inn de som hører til her, når dere føler dere sikre nok😊

Anonymkode: 470aa...168

Hvor finner jeg denne? Heg vil skravle :)

Anonymkode: 8d321...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg får positive tester men er redd for å miste.

Hadde blighted ovum i november og kjemisk i januar.

Fikk første positive test 9dpo etter innsett av 6-dagers blasto på 5dpo. Hadde veldig lite forhåpninger da det var vårt dårligste egg etter uttaket og det vi ventet med til sist. Men testene er sterkere denne gangen enn da jeg opplevde blighted ovum i okt/nov i fjor.

🥹🥹🥹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...