AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #1 Del Skrevet 4. januar 2024 Er det noe poeng å teste for eggløsning om man fremdeles har HCG i kroppen eller vil bare eggløsningstestene slå ut positive da? Har kjøpt en haug med tester men er under 2 uker siden jeg hadde MA og testet positivt på graviditetstest i går..Er det bedre å bare vente en syklus slik at man har litt bedre oversikt? Eller bare droppe testing denne måneden men forsøke på tifeldige dager? Er ganske klar for å ta opp prøvingen igjen🥺 Anonymkode: 1f912...c32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #2 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det noe poeng å teste for eggløsning om man fremdeles har HCG i kroppen eller vil bare eggløsningstestene slå ut positive da? Har kjøpt en haug med tester men er under 2 uker siden jeg hadde MA og testet positivt på graviditetstest i går..Er det bedre å bare vente en syklus slik at man har litt bedre oversikt? Eller bare droppe testing denne måneden men forsøke på tifeldige dager? Er ganske klar for å ta opp prøvingen igjen🥺 Anonymkode: 1f912...c32 Åh, kjenner meg sånn igjen. Denne prosessen har vært (er) LANG for min del. Fikk først negativ test etter 10 uker. Hadde positiv El-test på denne tiden også. Nå, 11 uker etter utskraping, tror jeg hcg er mellom 2-5. Uten at jeg helt sikker vet. Eggløsningstestene er supersvake, men jeg tror eggløsningen kan skje etter <5 i hcg. Mitt tilfelle tror jeg er et ekstremtilfelle. Hvis jeg var deg ville jeg tatt en hcg-prøve hos legen. Sånn at du slipper å stresse med eggløsning hvis hcgen viser seg å være høy. Anonymkode: 4126e...259 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venterpåregnbuen Skrevet 4. januar 2024 #3 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Åh, kjenner meg sånn igjen. Denne prosessen har vært (er) LANG for min del. Fikk først negativ test etter 10 uker. Hadde positiv El-test på denne tiden også. Nå, 11 uker etter utskraping, tror jeg hcg er mellom 2-5. Uten at jeg helt sikker vet. Eggløsningstestene er supersvake, men jeg tror eggløsningen kan skje etter <5 i hcg. Mitt tilfelle tror jeg er et ekstremtilfelle. Hvis jeg var deg ville jeg tatt en hcg-prøve hos legen. Sånn at du slipper å stresse med eggløsning hvis hcgen viser seg å være høy. Anonymkode: 4126e...259 Hvor lenge blødde du etter utskrapning? Jeg hadde utskrapning etter MA forrige onsdag og blør fremdeles. Ikke store mengder, men friskt rødt blod. Hcg var på 150 000 på dagen utskrapning ble gjennomført. Vil bare legge dette bak meg, men frykter en lang prosess slik du beskriver. Opplevde SA tidlig i oktober og da ryddet kroppen opp og hcg gikk ned med en gang. Kjenner at det er helt annerledes denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #4 Del Skrevet 4. januar 2024 Venterpåregnbuen skrev (1 time siden): Hvor lenge blødde du etter utskrapning? Jeg hadde utskrapning etter MA forrige onsdag og blør fremdeles. Ikke store mengder, men friskt rødt blod. Hcg var på 150 000 på dagen utskrapning ble gjennomført. Vil bare legge dette bak meg, men frykter en lang prosess slik du beskriver. Opplevde SA tidlig i oktober og da ryddet kroppen opp og hcg gikk ned med en gang. Kjenner at det er helt annerledes denne gangen. Småblødde litt dagen etter, men gikk fort over. Jeg hadde en annen MA i vår og da var graviditetstest negativ etter noen dager.. Men hadde da kommet lengre i aborten og hcgen hadde sannsynligvis gått litt ned.. I tillegg hadde jeg tatt cyrotec (?) som gjør at hcgen går ned raskere, tror jeg. Når man går rett på utskraping blir det et "sjokk" for kroppen ble jeg fortalt. Kjenner til følelsen at du raskt vil bli gravid igjen. Prøv å være tålmodig 🥰 selv om det er vanskelig! Det kan gå fort, men det kan også ta litt tid. Anonymkode: 4126e...259 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 4. januar 2024 #5 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er det noe poeng å teste for eggløsning om man fremdeles har HCG i kroppen eller vil bare eggløsningstestene slå ut positive da? Har kjøpt en haug med tester men er under 2 uker siden jeg hadde MA og testet positivt på graviditetstest i går..Er det bedre å bare vente en syklus slik at man har litt bedre oversikt? Eller bare droppe testing denne måneden men forsøke på tifeldige dager? Er ganske klar for å ta opp prøvingen igjen🥺 Anonymkode: 1f912...c32 Så lenge du har hcg i kroppen vil nok EL testene slå ut ja.. Ville iallefall ventet og spart EL testene til G- testen er negativ - er jo fremdeles litt hcg da gjerne, men ja.. Jeg hadde iallefall utslag på el tester frem til hcg var under 5 ved sist MA. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venterpåregnbuen Skrevet 4. januar 2024 #6 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Småblødde litt dagen etter, men gikk fort over. Jeg hadde en annen MA i vår og da var graviditetstest negativ etter noen dager.. Men hadde da kommet lengre i aborten og hcgen hadde sannsynligvis gått litt ned.. I tillegg hadde jeg tatt cyrotec (?) som gjør at hcgen går ned raskere, tror jeg. Når man går rett på utskraping blir det et "sjokk" for kroppen ble jeg fortalt. Kjenner til følelsen at du raskt vil bli gravid igjen. Prøv å være tålmodig 🥰 selv om det er vanskelig! Det kan gå fort, men det kan også ta litt tid. Anonymkode: 4126e...259 Takk for svar ❤️ Liker ikke helt at jeg fortsatt blør, men skal gi det noen dager til. Fikk 3 cytotec noen timer før utskrapningen. Hadde ikke blødd noe frem til den dagen, og var ingen tegn på at aborten var igang, så det ble nok et "sjokk" for kroppen, som du sier. Det er veldig vanskelig å være tålmodig ja! Har prøvd å få barn i snart 4 år og har blitt 39. 1 år med IVF har resultert i 3 graviditeter, men har mistet alle 3. Så nå føler jeg egentlig bare tiden tikker fra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #7 Del Skrevet 4. januar 2024 Ts her. Ble egentlig anbefalt å vente minst 2 menssykluser med å prøve igjen, men leser så mye forskjellig. Mulig jeg bare heller venter til mensen kommer og så tar det deretter, begrenset hvor mye jeg orker å drive med å teste HCG. Jeg blødde en del før MA ble oppdaget men etter jeg fikk utskrapning har jeg knapt sett blod, så aner ikke om det er positivt eller ikke. Bare litt sporblødninger så kommer nå og da, nå har jeg ikke sett noe på en dag. Har så lyst å forsøke med en gang men samtidig er jeg utslitt og tenker det er kanskje lurt å drøye litt. Men da vet jeg i alle fall at eggløsningstester er bortkastet nå. Anonymkode: 29837...8ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 4. januar 2024 #8 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her. Ble egentlig anbefalt å vente minst 2 menssykluser med å prøve igjen, men leser så mye forskjellig. Mulig jeg bare heller venter til mensen kommer og så tar det deretter, begrenset hvor mye jeg orker å drive med å teste HCG. Jeg blødde en del før MA ble oppdaget men etter jeg fikk utskrapning har jeg knapt sett blod, så aner ikke om det er positivt eller ikke. Bare litt sporblødninger så kommer nå og da, nå har jeg ikke sett noe på en dag. Har så lyst å forsøke med en gang men samtidig er jeg utslitt og tenker det er kanskje lurt å drøye litt. Men da vet jeg i alle fall at eggløsningstester er bortkastet nå. Anonymkode: 29837...8ff I følge gynlegen min på fertilitetssenteret så er det ingenting i veien for å prøve igjen så snart man er komfortabel med det selv - anbefalt å vente til man ikke blødde mer, men ellers var det ikke noe å vente med. Tidligere anbefalte de å vente litt, men er gått mer og mer vekk i fra det i nyere tid. Nå som vi er under ivf - kan man til og med få innsett i første vanlige syklus etter MA/SA - individuelt så klart i forhold til ens situasjon. Men ja - el tester er "bortkastet" frem til hcg er gone. ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #9 Del Skrevet 4. januar 2024 Venterpåregnbuen skrev (2 timer siden): Takk for svar ❤️ Liker ikke helt at jeg fortsatt blør, men skal gi det noen dager til. Fikk 3 cytotec noen timer før utskrapningen. Hadde ikke blødd noe frem til den dagen, og var ingen tegn på at aborten var igang, så det ble nok et "sjokk" for kroppen, som du sier. Det er veldig vanskelig å være tålmodig ja! Har prøvd å få barn i snart 4 år og har blitt 39. 1 år med IVF har resultert i 3 graviditeter, men har mistet alle 3. Så nå føler jeg egentlig bare tiden tikker fra meg. Det er så tungt ❤️❤️ Har du rett blodprøver for å finne ut om det kan være en årsak til at du mister? Håper hcgen minker fort og at du får mensen raskt tilbake! Jeg har brukt mange El-tester nå får å sjekke hvordan jeg ligger an. Men det er jo egentlig helt bortkastet.. Vet at jeg bare burde vente på mensen.. Anonymkode: 4126e...259 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #10 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ts her. Ble egentlig anbefalt å vente minst 2 menssykluser med å prøve igjen, men leser så mye forskjellig. Mulig jeg bare heller venter til mensen kommer og så tar det deretter, begrenset hvor mye jeg orker å drive med å teste HCG. Jeg blødde en del før MA ble oppdaget men etter jeg fikk utskrapning har jeg knapt sett blod, så aner ikke om det er positivt eller ikke. Bare litt sporblødninger så kommer nå og da, nå har jeg ikke sett noe på en dag. Har så lyst å forsøke med en gang men samtidig er jeg utslitt og tenker det er kanskje lurt å drøye litt. Men da vet jeg i alle fall at eggløsningstester er bortkastet nå. Anonymkode: 29837...8ff Jeg ble også anbefalt å vente, men fastlegen min mente det ikke var noe i veien for å prøve på nytt med en gang. Jeg fikk negativ graviditetstest og positiv eggløsningstest 4 uker etter MA, ble gravid og nå er jeg snart 16 uker på vei. Ikke vits å vente unødvendig❣️Lykke til! Anonymkode: e203d...eb5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #11 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ble også anbefalt å vente, men fastlegen min mente det ikke var noe i veien for å prøve på nytt med en gang. Jeg fikk negativ graviditetstest og positiv eggløsningstest 4 uker etter MA, ble gravid og nå er jeg snart 16 uker på vei. Ikke vits å vente unødvendig❣️Lykke til! Anonymkode: e203d...eb5 Jeg tenker mer om eggløsning kommer nå rundt 2 uker etter utskrapning, da føles det litt tidlig ut. Mest redd for at det skal være noe som gjør at forholdene inne ikke er gunstig nok for en ny graviditet. Men kan kanskje følge litt med på symptomer på eggløsning, pleier vanligvis kjenne noe. Men gratulerer til deg❤️ Godt å høre at det kan gå bra så raskt etter❤️❤️ Anonymkode: 1f912...c32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 5. januar 2024 #12 Del Skrevet 5. januar 2024 Etter mine MA/SA har jeg fått EL igjen mellom 3 og 4 uker etter. Etter exu gikk et noe lengre tid, mener det gikk 8 uker før jeg fikk mensen så ca 6 uker før EL var tilbake.. Veldig varierende.. Jeg har selv frivillig hoppet over innsettsforøsk for å gi kroppen litt mer tid, og meg selv. Så uansett hva de anbefaler eller ei - så er nok det beste og bare lytte til ens egen kropp ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladekosmos Skrevet 5. januar 2024 #13 Del Skrevet 5. januar 2024 Jeg fikk selv eggløsning før HCG var under fem etter MA og utskrapning (tok ikke cytotec og blødde ikke før utskrapningen), jeg hadde HCG på 130 000 ved utskrapning. Jeg hadde HCG på 66 da jeg fikk eggløsning. Fikk EL-slim, samt El-smerter, fikk tempstigning og mensen 14 dager etterpå (hadde også positiv EL-test. Hadde HCG under 5, først 6 uker etter utskrapning og fikk da mensen samtidig som negativ HCG-test. Jeg spottet av og på i 3 måneder etter utskrapning selv om det ikke var rester (jeg fikk dette sjekket), og fikk beskjed om at kroppen kanskje ikke var helt ferdig med aborten og at det var helt greit. Jeg har ikke slitt med spotting og småblødninger verken før eller etter. Dette var min erfaring, og som du ser så varierer det mye fra abort til abort og kvinne til kvinne. Masse lykke til videre, håper det ordner seg for deg 😊✨ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #14 Del Skrevet 5. januar 2024 Helene90 skrev (7 timer siden): Etter mine MA/SA har jeg fått EL igjen mellom 3 og 4 uker etter. Etter exu gikk et noe lengre tid, mener det gikk 8 uker før jeg fikk mensen så ca 6 uker før EL var tilbake.. Veldig varierende.. Jeg har selv frivillig hoppet over innsettsforøsk for å gi kroppen litt mer tid, og meg selv. Så uansett hva de anbefaler eller ei - så er nok det beste og bare lytte til ens egen kropp ❤️ Er egentlig klar for å prøve men føler meg usikker i forhold til kroppen. Håper egentlig mensen kommer maks en måned etter men vet jeg ikke kan kontrollere det... Sjokoladekosmos skrev (2 timer siden): Jeg fikk selv eggløsning før HCG var under fem etter MA og utskrapning (tok ikke cytotec og blødde ikke før utskrapningen), jeg hadde HCG på 130 000 ved utskrapning. Jeg hadde HCG på 66 da jeg fikk eggløsning. Fikk EL-slim, samt El-smerter, fikk tempstigning og mensen 14 dager etterpå (hadde også positiv EL-test. Hadde HCG under 5, først 6 uker etter utskrapning og fikk da mensen samtidig som negativ HCG-test. Jeg spottet av og på i 3 måneder etter utskrapning selv om det ikke var rester (jeg fikk dette sjekket), og fikk beskjed om at kroppen kanskje ikke var helt ferdig med aborten og at det var helt greit. Jeg har ikke slitt med spotting og småblødninger verken før eller etter. Dette var min erfaring, og som du ser så varierer det mye fra abort til abort og kvinne til kvinne. Masse lykke til videre, håper det ordner seg for deg 😊✨ Var du til lege for å måle HCG? Fikk ikke vite noe angående HCG da jeg var på sykehus. Tusen takk for å dele din erfaring❤️ Anonymkode: 1f912...c32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 5. januar 2024 #15 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Er egentlig klar for å prøve men føler meg usikker i forhold til kroppen. Håper egentlig mensen kommer maks en måned etter men vet jeg ikke kan kontrollere det... Var du til lege for å måle HCG? Fikk ikke vite noe angående HCG da jeg var på sykehus. Tusen takk for å dele din erfaring❤️ Anonymkode: 1f912...c32 Du ber om blodprøve der de sjekker hcg 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå