Gå til innhold

Kan man lære seg å gå på slalom i voksen alder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja null problem. Jeg ble raskt ganske trygg på slalåm faktisk. Men tror det var en fordel for meg at jeg var knallsterk, hadde trent mye styrke. Krever en del stabiliserende muskler å holde balansen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
I Grosny skrev (4 minutter siden):

Jeg skal kanskje kjøpe Telemarkski en gang. Tror det er litt mellomting mellom slalåm og langrenn. Stålkanter men lengre ski og mindre innsving enn på Slalåm/carvingski, Støvler og bindinger som ligger mellom slalåm og langrenn i stivhet. Jeg tror Telemark egner seg til turer med litt bedre trygghet i nedoverbakkene enn du har på langrennski, men frykter at de kan bli litt breie i fordhold til maskinkjørte skispor.

Telemarksski kan være både like brede som slalåm og knapt bredere enn langrenn, men de siste er ganske ganmeldagse. Skoene kan også være gammeldagse lave «turski»-sko, men mer vanlig store tunge plastsko ala slalåm. Og nei de pleier ikke å passe i maskinkjørte skispor. 

De fleste jeg kjenner som står telemark tar skiheisen, og kanskje går noen toppturer. Tror ikke jeg vet om noen som går i sånne skiløyper. Jeg holdt på å DØ sist jeg ble tvunget med på topptur med de sykt tunge skiene og skoene 🤐 Men moro å renne ned igjen i det minste.

Anonymkode: de7d6...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Telemarksski kan være både like brede som slalåm og knapt bredere enn langrenn, men de siste er ganske ganmeldagse. Skoene kan også være gammeldagse lave «turski»-sko, men mer vanlig store tunge plastsko ala slalåm. Og nei de pleier ikke å passe i maskinkjørte skispor. 

De fleste jeg kjenner som står telemark tar skiheisen, og kanskje går noen toppturer. Tror ikke jeg vet om noen som går i sånne skiløyper. Jeg holdt på å DØ sist jeg ble tvunget med på topptur med de sykt tunge skiene og skoene 🤐 Men moro å renne ned igjen i det minste.

Anonymkode: de7d6...64a

Jeg kjøpte meg monstertelemarksko av nesten slalåmtypen for å gå på turskøyter. Fantastisk stive og gode til det. Aner ikke hva slags ski jeg eventuelt skal kjøpe til dem. Kanskje fjellski, til påskefjellet.  Eller er telemarkslalåmski en god ide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Hei!

Ja, jeg lærte 28-32 (PT/veileder 2 dager, øving selv, veileder igjen på en reise) min mamma tok kurs da hun var 50-årene.

Fullt mulig. Og vi hadde ikke gått særlig langrenn heller, bare noen få ganger.

Blir aldri «god», men har ekstra gøy når hver gang er opplevelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...