AnonymBruker Skrevet 4. januar #1 Del Skrevet 4. januar Kan man lære seg å stå på slalom i voksen alder, hvordan gjør man det i så fall ? Anonymkode: 77455...e13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #2 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan man lære seg å stå på slalom i voksen alder, hvordan gjør man det i så fall ? Anonymkode: 77455...e13 Nei det går ikke Anonymkode: 63cae...103 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #3 Del Skrevet 4. januar Man går ikke på slalom. Anonymkode: c7f13...253 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #4 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man går ikke på slalom. Anonymkode: c7f13...253 Hvor sto det? Det står stå Anonymkode: 63cae...103 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #5 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor sto det? Det står stå Anonymkode: 63cae...103 I overskriften Anonymkode: 233fe...87d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #6 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor sto det? Det står stå Anonymkode: 63cae...103 Overskriften Anonymkode: 53dd9...69c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #7 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I overskriften Anonymkode: 233fe...87d Aaa.. så det nå. Anonymkode: 63cae...103 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #8 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Kan man lære seg å stå på slalom i voksen alder, hvordan gjør man det i så fall ? Anonymkode: 77455...e13 Jo, det kan man absolutt. Men man bør ha noen som loser seg litt i begynnelsen. Kanskje ta et kurs også? Det er flere kurs som er for voksne nybegynnere Anonymkode: 20ea0...a84 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #9 Del Skrevet 4. januar Ja! Jeg har lært i voksen alder, og synes det er kjempegøy! Men jeg har innfunnet meg med at jeg neppe blir god😂 er litt for pysete også. Anonymkode: 225f1...614 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Odyssinous Skrevet 4. januar #10 Del Skrevet 4. januar (endret) - Endret 4. januar av Odyssinous Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #11 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo, det kan man absolutt. Men man bør ha noen som loser seg litt i begynnelsen. Kanskje ta et kurs også? Det er flere kurs som er for voksne nybegynnere Anonymkode: 20ea0...a84 Bare start i barnebakken. Er ikke så vanskelig. Putt på deg noen støvler å slalom ski så er du klar. Bare hold deg på beina Anonymkode: 63cae...103 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #12 Del Skrevet 4. januar Klart det! Men det skal mye til å bli «god» hvis det er noe du ønsker. Kommer også an på hvor mye du har stått langrenn og hvor god du er motorisk. Du bør betale for instruksjon, så fikser du det nok med en god lærer:-) Alle har ploget i starten… Anonymkode: c8885...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #13 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bare start i barnebakken. Er ikke så vanskelig. Putt på deg noen støvler å slalom ski så er du klar. Bare hold deg på beina Anonymkode: 63cae...103 Jeg har prøvd - og fikk dette rådet☝🏼 et dårlig råd, for om du «bare gjør det» så får du problem umiddelbart. Noen må lære deg hvordan du svinger og ikke minst; bremse!! Anonymkode: 48a50...b01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #14 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har prøvd - og fikk dette rådet☝🏼 et dårlig råd, for om du «bare gjør det» så får du problem umiddelbart. Noen må lære deg hvordan du svinger og ikke minst; bremse!! Anonymkode: 48a50...b01 Jaja alle er ikke så flinke som meg vettu😉 Anonymkode: 63cae...103 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #15 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jaja alle er ikke så flinke som meg vettu😉 Anonymkode: 63cae...103 😂😂😂 ihvertfall er ikke jeg det, brukte evigheter på å komme meg ned barnebakken - tryna 1000 ganger, sånn ca hver gang jeg skulle svinge🙃 Det gikk alt for fort, og jeg hadde ikke peiling på hvordan jeg skulle bremse😬 Er god på langrennski da👌🏼😎 Anonymkode: 48a50...b01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 5. januar #16 Del Skrevet 5. januar (endret) AnonymBruker skrev (20 timer siden): Kan man lære seg å stå på slalom i voksen alder, hvordan gjør man det i så fall ? Anonymkode: 77455...e13 Ja, iallfall hvis du har gått på ski før. Slalåm er mye lettere enn langrenn nedover, fordi den kraftig innsvingede formen på disse litt korte carvingskiene gjør at de svinger nesten av seg selv, samtidig som man har superstødige støvler og stålkanter. Man har kontroll nedover og kan lett skrense og stoppe, i motsetning til langrenn der det går fortere og fortere helt til du må kaste deg ned hvis du ikke får til å ploge godt nok. Endret 5. januar av I Grosny 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #17 Del Skrevet 5. januar Jeg lærte meg slalåm i voksen alder, men hadde stått en del på telemark da - merkelig at alle i tråden tror at eneste alternativ til slalåm er langrenn? Langrenn har jeg aldri stått på. Nå vurderer jeg å heller lære meg snowboard. Anonymkode: de7d6...64a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #18 Del Skrevet 5. januar Ja, det kan du. Har du ikke stått før så anbefales korte ski i starten. Anonymkode: 72efd...f21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 5. januar #19 Del Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg lærte meg slalåm i voksen alder, men hadde stått en del på telemark da - merkelig at alle i tråden tror at eneste alternativ til slalåm er langrenn? Langrenn har jeg aldri stått på. Nå vurderer jeg å heller lære meg snowboard. Anonymkode: de7d6...64a Jeg skal kanskje kjøpe Telemarkski en gang. Tror det er litt mellomting mellom slalåm og langrenn. Stålkanter men lengre ski og mindre innsving enn på Slalåm/carvingski, Støvler og bindinger som ligger mellom slalåm og langrenn i stivhet. Jeg tror Telemark egner seg til turer med litt bedre trygghet i nedoverbakkene enn du har på langrennski, men frykter at de kan bli litt breie i fordhold til maskinkjørte skispor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 5. januar #20 Del Skrevet 5. januar (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja, det kan du. Har du ikke stått før så anbefales korte ski i starten. Anonymkode: 72efd...f21 Jeg skulle kjøpe slalomutstyr for noen tiår siden, og uvitende som jeg var kjøpte jeg skiene som var på kjempetilbud. De var nesten uten innsving og to meter lange. Mye vanskeligere å svinge og stoppe med enn de korte, innsvingede carvingskiene som akkurat hadde blitt vanlige. Jeg ble sliten i anklene. Endret 5. januar av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå