Gå til innhold

DINKS pros and cons

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For oss er det ingen ulemper, faktisk. Og ja, vi kaller oss selv (halvironisk, som noen over her) for DINKS.

Vi har begge jobber som krever masse i perioder, men vi er begge veldig glad i jobben vår (uten at den er selve livet). Ellers liker vi å reise, har flere felles hobbyer som krever tid og penger og hobbyer hver for oss. Vi har flere vennepar som også er DINKS, så den stillheten noen snakker om er jeg ikke så redd for. Det er nok mer sannsynlig at vi henger sammen med vennepar når alderdommen kommer enn at de som har barn får besøk av dem støtt og stadig. Mine egne foreldre er ofte på tur og aktiviteter med vennepar. De har jo voksne barn og ikke ansvar lenger, så hvorfor ikke? Hadde jeg ikke hatt venner ville jeg vært ensom, men sånn er det jo ikke. 

Det viktigste er selvsagt likevel at ingen av oss ønsket oss barn. Vi har vært sammen i mange år, elsker hverandre uten noen form for kontroll eller styring, og gir hverandre all mulig frihet. Likevel ønsker vi begge å være sammen, og å bruke tid sammen. Er ikke det ganske vakkert, da? 

Anonymkode: 17cc8...118

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.1.2024 den 11.28):

DINK. Graulerer med å importere enda et amerikansk uttrykk. Akkurat det vi trengte!

Anonymkode: cd420...c42

Neppe TS som importerte dette. DINK har jeg hørt blitt brukt i Norge i minst 5 år.

Anonymkode: 20f22...3c7

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.1.2024 den 11.29):

Vet ikke om det kommer til å endre seg, men har aldri syns at livet med barn virker meningsfullt. Bryr meg om barn, men ser ikke barnefamilier å tenker så koslig, tenker for et styr, men små øyeblikk av det var jo koslig. Men har aldri følt, det vil jeg også oppleve. Noen av oss er kanskje ikke bygd for å få barn? Kanskje det er noe genetisk? Eller bare et resultat av bevissthet og valgene som kommer med på kjøpet med fri vilje og fantasi? 

Anonymkode: 5c7ac...e73

Noen er kanskje ikke disponert for barneønske. Andre igjen har kanskje ikke livet eller omstendighetene rundt seg som fostret et slikt ønske. Jeg vil tro en del trenger en god og stabil livssituasjon rundt seg med en partner en elsker og ønsker å bygge et liv og en familie sammen med, og for mange som ikke har det virker nok hele familietanken ganske fjern.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.1.2024 den 11.00):

Jeg har valgt å leve livsstilen dual income no kids, det er det tydelig flere og flere som gjør.

Som mann har jeg ikke samme tidspresset som kvinner hva gjelder å lage barn, det kan jeg gjøre når som helst igrunn, hvorfor gi bort livet sitt for å lage en unge det uansett ikke kommer til å bli noe av?

Se bare generasjon glasur som vokser opp nå, en generasjon uten fremtid og det vet de så godt! Med sine skjøre oljegenerasjons foreldre som spekulerer i ferietid og sykemeldinger, kjører dieselbil og lot ipaden stå for oppdragelsen av sine barn..

Jeg ser ingen grunn til ikke å unne seg det beste av det som er igjen av livet, uten noen form for forpliktelser eller ansvar, bare nyte det som nytes kan sammen med likesinnede..

Deilig å se sparekontoen vokse med halve utgifter til livet.

Jeg ser virkelig ingen fordeler i å lage egne barn lengre, storfamilien er død for lenge siden.

Flere som lever slik?

Anonymkode: 2f2e2...83b

Hvor gammel er du og hvem sier du ikke kan gjøre begge deler? Vi levde på gode inntekter uten barn til vi var 34. Vi reiste overalt. Hadde stort bryllup. Var på 3-4 utenlandsturer i året. Ble litt lei. Fikk barn. Nå har vi to barn og koser oss med det. 

Anonymkode: 1e2f1...5d6

Gjest Kanino
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.1.2024 den 11.00):

Jeg har valgt å leve livsstilen dual income no kids, det er det tydelig flere og flere som gjør.

Som mann har jeg ikke samme tidspresset som kvinner hva gjelder å lage barn, det kan jeg gjøre når som helst igrunn, hvorfor gi bort livet sitt for å lage en unge det uansett ikke kommer til å bli noe av?

Se bare generasjon glasur som vokser opp nå, en generasjon uten fremtid og det vet de så godt! Med sine skjøre oljegenerasjons foreldre som spekulerer i ferietid og sykemeldinger, kjører dieselbil og lot ipaden stå for oppdragelsen av sine barn..

Jeg ser ingen grunn til ikke å unne seg det beste av det som er igjen av livet, uten noen form for forpliktelser eller ansvar, bare nyte det som nytes kan sammen med likesinnede..

Deilig å se sparekontoen vokse med halve utgifter til livet.

Jeg ser virkelig ingen fordeler i å lage egne barn lengre, storfamilien er død for lenge siden.

Flere som lever slik?

Anonymkode: 2f2e2...83b

Hvorfor bruker du amerikanske ord ? Dinks ? Hva i huleste betyr det ?

Synes at å velge bort barn for å prioritere alle pengene på deg selv vitner om at du er en svært egoistisk type. Men det er bare min oppfattelse av deg basert på innlegget ditt.

Skrevet

Vi trives begge to godt i "DINKS"-tilværelsen vår. Ingen av oss har egentlig lyst på barn, i alle fall ikke nok til at vi kan forsvare risikoen ved å sette barn til verden. Jeg er heller ikke, verken for min egen eller barnets del, være i pensjonsalder når barnet er konfirmant, så man kan vel godt å si at toget har gått også.

Jeg har aldri hatt noe problem med å finne mening i tilværelsen og har nok å fylle dagene med til at jeg aldri kjeder meg. Vi kan bruke så mye tid vi vil på karriereutvikling, hobbyer, lære språk og reise. Vi har også flere ganger flyttet til et annet land og "startet på nytt", noe jeg tror ville blitt krevende med barn. Så er det selvsagt det økonomiske aspektet som er svært behagelig. Ingen av oss tjener uhorvelig mye og vi bor i et land med relativt høye levekostnader, men jeg har aldri latt meg stresse av det.

DINKS-tilværelsen var aldri planlagt for min del, men jeg vet ikke om jeg ville gått tilbake og valgt anerledes selv om jeg kunne. Det handler også om å til en hver tid prøve å gjøre det beste ut av de kortene man har fått utdelt i livet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (1 time siden):

Noen er kanskje ikke disponert for barneønske. Andre igjen har kanskje ikke livet eller omstendighetene rundt seg som fostret et slikt ønske. Jeg vil tro en del trenger en god og stabil livssituasjon rundt seg med en partner en elsker og ønsker å bygge et liv og en familie sammen med, og for mange som ikke har det virker nok hele familietanken ganske fjern.

Kan være, har ikke møtt en mann jeg vil ha barn med og føler meg utrygg hver dag. 

Men kvinner jeg kjenner hadde barneønsket fra de var unge, før de kanskje møtte noen de ville ha barn med, å noen av dem har opplevd virkelig skumle opplevelser. Men kanskje de allerede hadde opplevd å forelske seg dypt? Så kjenner jeg noen som er litt usikker, men tror de kanskje vil ha. Vi har ulik måte å møte skrekk på, noen er ressurssterke også. 

Å folk som har drømme mannen om en kan si det sånn, men ingen av dem vil ha barn. 

Vi er vel bare ulike, å liker ulike livstiler. 

Anonymkode: 5c7ac...e73

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.1.2024 den 11.48):

Ensomhet blant eldre er et enormt problem som mange frykter.

Anonymkode: c31dd...68f

Det er naivt å tro at det å få barn er noen garanti mot å bli ensom som eldre. Jeg vil tro at må kjennes ennå mer ensomt å ha barn som ikke kommer på besøk. Jeg har flere bekjente som jobber i eldreomsorgen, og det er (dessverre) mer vanlig enn man skulle tro.

Anonymkode: 1933e...711

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Kanino skrev (På 6.1.2024 den 12.19):

Hvorfor bruker du amerikanske ord ? Dinks ? Hva i huleste betyr det ?

Snakk om å henge seg opp i feil ting.

Du får komme opp med et nytt ord da, om du ikke liker begrepet. Det er veletablert, så at du ikke følger med i verden, kan ikke andre lastes for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...