AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #1 Skrevet 4. januar 2024 Jeg har valgt å leve livsstilen dual income no kids, det er det tydelig flere og flere som gjør. Som mann har jeg ikke samme tidspresset som kvinner hva gjelder å lage barn, det kan jeg gjøre når som helst igrunn, hvorfor gi bort livet sitt for å lage en unge det uansett ikke kommer til å bli noe av? Se bare generasjon glasur som vokser opp nå, en generasjon uten fremtid og det vet de så godt! Med sine skjøre oljegenerasjons foreldre som spekulerer i ferietid og sykemeldinger, kjører dieselbil og lot ipaden stå for oppdragelsen av sine barn.. Jeg ser ingen grunn til ikke å unne seg det beste av det som er igjen av livet, uten noen form for forpliktelser eller ansvar, bare nyte det som nytes kan sammen med likesinnede.. Deilig å se sparekontoen vokse med halve utgifter til livet. Jeg ser virkelig ingen fordeler i å lage egne barn lengre, storfamilien er død for lenge siden. Flere som lever slik? Anonymkode: 2f2e2...83b 2
umAxa Skrevet 4. januar 2024 #2 Skrevet 4. januar 2024 (endret) 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har valgt å leve livsstilen dual income no kids, det er det tydelig flere og flere som gjør. Som mann har jeg ikke samme tidspresset som kvinner hva gjelder å lage barn, det kan jeg gjøre når som helst igrunn, hvorfor gi bort livet sitt for å lage en unge det uansett ikke kommer til å bli noe av? Se bare generasjon glasur som vokser opp nå, en generasjon uten fremtid og det vet de så godt! Med sine skjøre oljegenerasjons foreldre som spekulerer i ferietid og sykemeldinger, kjører dieselbil og lot ipaden stå for oppdragelsen av sine barn.. Jeg ser ingen grunn til ikke å unne seg det beste av det som er igjen av livet, uten noen form for forpliktelser eller ansvar, bare nyte det som nytes kan sammen med likesinnede.. Deilig å se sparekontoen vokse med halve utgifter til livet. Jeg ser virkelig ingen fordeler i å lage egne barn lengre, storfamilien er død for lenge siden. Flere som lever slik? Anonymkode: 2f2e2...83b Fremstillingen din banker på døren til de store spørsmålene om livet og hva som er meningen med livet. Alle skal selvsagt få gjøre hva de vil, men de som forkynner slike ord bør også ha klart for seg at den livsstil de trår inn i og tilbyr er mer meningsfullt enn det normale alternativet. Siden livet er kun en enveisbilett, bør man også ikke ta lett på slike veikryss. Her er ett spørsmål til deg/dere som hyller det du sier; Det finnes hypotetiske utallige mennesker som har levd et langt mer nytende og ansvarsfri liv enn min og din, og av en eller annen grunn så er ofte enden på visen den samme i deres egne ord: tomhet. Hvorfor det tror du? Det er ikke et retorisk spørsmål - Jeg vil genuint høre hva du/dere kommer frem til. Endret 4. januar 2024 av umAxa 6 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #3 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg har valgt å leve livsstilen dual income no kids, det er det tydelig flere og flere som gjør. Som mann har jeg ikke samme tidspresset som kvinner hva gjelder å lage barn, det kan jeg gjøre når som helst igrunn, hvorfor gi bort livet sitt for å lage en unge det uansett ikke kommer til å bli noe av? Se bare generasjon glasur som vokser opp nå, en generasjon uten fremtid og det vet de så godt! Med sine skjøre oljegenerasjons foreldre som spekulerer i ferietid og sykemeldinger, kjører dieselbil og lot ipaden stå for oppdragelsen av sine barn.. Jeg ser ingen grunn til ikke å unne seg det beste av det som er igjen av livet, uten noen form for forpliktelser eller ansvar, bare nyte det som nytes kan sammen med likesinnede.. Deilig å se sparekontoen vokse med halve utgifter til livet. Jeg ser virkelig ingen fordeler i å lage egne barn lengre, storfamilien er død for lenge siden. Flere som lever slik? Anonymkode: 2f2e2...83b Det er fint at du trives med ditt eget liv. Må likevel gjøre deg oppmerksom på at du også har tidsbegrensning mht. det å få barn. Anonymkode: c31dd...68f 3 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #4 Skrevet 4. januar 2024 DINK. Graulerer med å importere enda et amerikansk uttrykk. Akkurat det vi trengte! Anonymkode: cd420...c42 9
ElectricScum Skrevet 4. januar 2024 #5 Skrevet 4. januar 2024 Det er iallfall greit at du innser dine begrensninger både genetisk og som potensiell oppdrager av et lite menneske som etter ditt eget utsagn "det ikke kommer til å bli noe av". Med slike forutsetninger tenke jeg du har gjort et klokt valg. 7
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #6 Skrevet 4. januar 2024 Ser hva du mener. Legg også til den største løgnen i verden, det grønne skiftet så har du fremtiden komplett. Jeg var nylig på ferie i Asia og gud bedre så mange nyrike indere, russere og kinesere har jeg aldri sett!! Og alle disse skal opp på vår levestandard i Norden..... Dette er nok for sent å redde slik jeg ser det. Vi kan selge så mange el-biler vi bare vil her på berget uten at det betyr fnugg, så det går nok til helv.... på 1.klasse. Sånn sett er jeg glad at det slutter med meg🤭 Anonymkode: 830a8...b84 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #7 Skrevet 4. januar 2024 Det er så digg å slippe bekymringer utover sin egen levetid og gjøre så mye mer i livet enn å bare være forelder. Akkurat nå har jeg tatt noen måneder fri fra jobb for å studere. Det inkluderer både noen late morgener og nettverksbygging. Det hadde jeg aldri hatt muligheten til nå i starten av 30årene hvis jeg hadde hatt barn. Anonymkode: da2cc...7ee 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #8 Skrevet 4. januar 2024 DINK😂 Må alt ha merkelapper… Er vel bare til å leve livet sitt og stå for valgene man gjør, uten at det må hete noe! Anonymkode: 386db...965 6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #9 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): DINK😂 Må alt ha merkelapper… Er vel bare til å leve livet sitt og stå for valgene man gjør, uten at det må hete noe! Anonymkode: 386db...965 Er du singel blir det SINK Anonymkode: 2f2e2...83b 6 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #10 Skrevet 4. januar 2024 DINK er nydelig, kjempegøy er det faktisk! Stortrivdes da vi var DINKs, gjorde nøyaktig hva vi ville og hadde råd til det 😃 Så kom ungene, og livet som DINK var ganske meningsløst sammenlignet. Jada friheten som DINK er fantastisk og tidsklemma er en ting med små barn, men det å kunne dele livet med disse små er helt utrolig. Og det er heldigvis langt fra alle som lar en iPad oppdra ungene 😅 Anonymkode: f1b0c...8a2 3 3
Rowan Skrevet 4. januar 2024 #11 Skrevet 4. januar 2024 Jeg er også frivillig barnløs. DINK brukes generelt sett for par da, så med mindre du har en kjæreste, er du en SINK, Single Income, No Kids, som meg. Setter altfor mye pris på å komme hjem til et stille hus til å få barn. Tror heller ikke jeg hadde blitt en god mor. Og det aller viktigste: jeg har rett og slett ikke lyst. Å dele denne livsstilen med en kjæreste hadde vært fint da, men jeg stresser ikke med det. 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #12 Skrevet 4. januar 2024 45 minutter siden, Rowan said: Jeg er også frivillig barnløs. DINK brukes generelt sett for par da, så med mindre du har en kjæreste, er du en SINK, Single Income, No Kids, som meg. Setter altfor mye pris på å komme hjem til et stille hus til å få barn. Tror heller ikke jeg hadde blitt en god mor. Og det aller viktigste: jeg har rett og slett ikke lyst. Å dele denne livsstilen med en kjæreste hadde vært fint da, men jeg stresser ikke med det. Bare vent, en dag kommer den stillheten og tar deg. Anonymkode: 4dcf7...771 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #13 Skrevet 4. januar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Bare vent, en dag kommer den stillheten og tar deg. Anonymkode: 4dcf7...771 Eller bare ikke. Anonymkode: 5b7e3...d19 3 3
Rowan Skrevet 4. januar 2024 #14 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Bare vent, en dag kommer den stillheten og tar deg. Anonymkode: 4dcf7...771 Vil mye heller angre på å ikke ha fått barn enn å angre etter å ha fått barn. Og hvis stillheten kommer og tar meg så takler jeg det når det skjer. 5 1
KallePils Skrevet 4. januar 2024 #15 Skrevet 4. januar 2024 Hvorfor dobbel inntekt? Få deg en skikkelig utdanning og god inntekt, så klarer du deg alene. Og du slipper ikke bare unger, men kjerring også. Hvem er det som gidder å etablere noe "seriøst" når dagens generasjon damer er så enkle å få til sengs? 1
Enmanelskeråhate Skrevet 4. januar 2024 #16 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har valgt å leve livsstilen dual income no kids, det er det tydelig flere og flere som gjør. Som mann har jeg ikke samme tidspresset som kvinner hva gjelder å lage barn, det kan jeg gjøre når som helst igrunn, hvorfor gi bort livet sitt for å lage en unge det uansett ikke kommer til å bli noe av? Se bare generasjon glasur som vokser opp nå, en generasjon uten fremtid og det vet de så godt! Med sine skjøre oljegenerasjons foreldre som spekulerer i ferietid og sykemeldinger, kjører dieselbil og lot ipaden stå for oppdragelsen av sine barn.. Jeg ser ingen grunn til ikke å unne seg det beste av det som er igjen av livet, uten noen form for forpliktelser eller ansvar, bare nyte det som nytes kan sammen med likesinnede.. Deilig å se sparekontoen vokse med halve utgifter til livet. Jeg ser virkelig ingen fordeler i å lage egne barn lengre, storfamilien er død for lenge siden. Flere som lever slik? Anonymkode: 2f2e2...83b 😂😂 dink’s var noe helt annet på 60 tallet i hvert fall 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #17 Skrevet 5. januar 2024 Fy faen jeg er glad jeg lever som singel! Har kun uforpliktende sex i utlandet og lever godt med det! Anonymkode: 2f2e2...83b
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #18 Skrevet 5. januar 2024 Jeg fatter ikke hvorfor i guds navn man skal velge å ha en partner om man IKKE skal ha barn? Det er jo en frihetsfrarøvelse. Og om du har valgt å ikke få barn fordi du ønsker mer frihet er det jo en total motsetning og da velge å belaste livet ditt med en partner som da har NULL funksjon annet enn å dele på et evt boliglån. Det er jo absolutt ingenting en partner kan by på som du ikke allerede får fra venner, bekjente og seksualpartnere. Anonymkode: bf3f4...efb
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #19 Skrevet 5. januar 2024 For inntil fem minutter siden kalte man dette bare «har ikke barn», men så har noen sett en TikTok-video eller noe og så bare DINK 🤡 Anonymkode: cd420...c42 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #20 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): For inntil fem minutter siden kalte man dette bare «har ikke barn», men så har noen sett en TikTok-video eller noe og så bare DINK 🤡 Anonymkode: cd420...c42 Om ikke annet avslører det pinlig språklig fattigdom. Anonymkode: 754c6...cbd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå