Gå til innhold

Rare opplevelser på besøk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Banket plutselig på døren en søndag kl 7 på morgenen. Vi hadde en baby på 3 uker, så vi var selvfølgelig veldig slitene og det var et kaos hjemme.

Der sto han vi kjøpte huset av ett par å tidligere (fjern slekting) og ville se hvordan vi hadde fått det i huset. Han bodde 2 timer unna så vi måtte jo bare slippe han inn og ordne med bevertning. 

Det var jo hyggelig han ville komme på besøk, men hadde passet seg med en melding på forhånd akkurat da.. 

Et halvt år senere skjedde det samme, bare at da hadde han med hele familien sin på 5 stk. 

Hadde de bare sendt en melding først kunne vi jo ha ordnet med litt mat og ikke hatt noen andre avtaler den dagen.

Anonymkode: 9c0dd...3b0

  • Liker 13
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kun i Norge man kan oppleve slikt når man er på besøk hos noen…

Anonymkode: 144f8...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk slenger yttertøyet sitt på senga mi istedet for å henge det opp. Soverommet rett innenfor den innerste gangen. Finner ikke igjen nøkkelen så får ikke låst. Er døra lukket så åpner de den bare. Stort sett de i familien som er litt eldre som gjør det, og det sier at det var vanlig å gjøre dette før i tiden 🤔

Ei veninne spurte en gang om jeg kunne gå på butikken å kjøpe pepsi max, fordi den brusen jeg hadde var ikke den hun hadde lyst på da. Og mente jeg skulle betale den også, selv om det var bare hun som skulle ha den. I tillegg var det flere minusgrader ute og hun gadd derfor ikke å gå selv, men sende meg hadde hun ingen betenkeligheter med. Er man på besøk får man ta det man blir bydd eller la være. Venner eller ei.

 

Anonymkode: 1df10...1ef

  • Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på besøk hos en bekjent en gang, en gjeng med damer. Vertinnen tok oss alle med inn på badet for å demonstrere hvordan vi skulle bruke den spesielle krana i vasken. Hvis vi brukte den feil (altså slo den av før vi tørket oss på hendene) ble det for mye søl på krana, og det skulle hun ikke ha noe av. 

Anonymkode: 280bb...9bf

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

At folk slenger yttertøyet sitt på senga mi istedet for å henge det opp. Soverommet rett innenfor den innerste gangen. Finner ikke igjen nøkkelen så får ikke låst. Er døra lukket så åpner de den bare. Stort sett de i familien som er litt eldre som gjør det, og det sier at det var vanlig å gjøre dette før i tiden 🤔

Ei veninne spurte en gang om jeg kunne gå på butikken å kjøpe pepsi max, fordi den brusen jeg hadde var ikke den hun hadde lyst på da. Og mente jeg skulle betale den også, selv om det var bare hun som skulle ha den. I tillegg var det flere minusgrader ute og hun gadd derfor ikke å gå selv, men sende meg hadde hun ingen betenkeligheter med. Er man på besøk får man ta det man blir bydd eller la være. Venner eller ei.

 

Anonymkode: 1df10...1ef

Slenger yttertøy på senga gjør vi nå og, det er lite plass i gangen og da er det praktisk å gjøre det slik. 

Anonymkode: bb0b3...cb5

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Var på besøk hos en bekjent en gang, en gjeng med damer. Vertinnen tok oss alle med inn på badet for å demonstrere hvordan vi skulle bruke den spesielle krana i vasken. Hvis vi brukte den feil (altså slo den av før vi tørket oss på hendene) ble det for mye søl på krana, og det skulle hun ikke ha noe av. 

Anonymkode: 280bb...9bf

DET er jeg helt enig i ( selv om jeg ikke tar med gjester på badet og viser). Verste jeg vet er søl på krana etter håndvask og tannkremsprut på krana! 

Anonymkode: bb0b3...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.1.2024 den 8.56):

Har du noen merkelige historier fra besøk hos venner?

Jeg kan begynne..

Var hos min venninne og ble spurt om vi ville spise middag der-og det passer fint og det hun skulle lage hørtes veldig godt ut så jeg takket ja.

Så viste det seg at hun ikke hadde noen av ingrediensene til denne retten og sendte meg på butikken for å handle og betale for all maten🙈

Anonymkode: 42423...6f0

Har opplevd en versjon av det.  Jeg inviterte ei venninne til middag og fant ut at vi manglet laksen, så vi gikk til butikken sammen.  Det er en selvfølge at jeg betaler fisken siden jeg inviterte.  Så fram til nå er alt ok. Men så sier venninen min.  Du, vi mangler dessert.  Så hun henter en kurv og legger i sjokolade, potetgull og noe is. Så går vi til kassen og hun legger det sammen med laksen og setter en skillepinne på handlebåndet, sånn at det er en selvfølge for henne at jeg skal kjøpe all desserten også, som hun selv spesifikt ønsker.  

Endret av Laraa
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Slenger yttertøy på senga gjør vi nå og, det er lite plass i gangen og da er det praktisk å gjøre det slik. 

Anonymkode: bb0b3...cb5

Da blir det annerledes. Men jeg har god plass i gangen.

Anonymkode: 1df10...1ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da blir det annerledes. Men jeg har god plass i gangen.

Anonymkode: 1df10...1ef

Hvis du har sånne vanlige innedører, kan du bare kjøpe nye nøkler på f.eks Clas Ohlson. De passer hvertfall til våre dører, både i næværende og gammel bolig. :)

Anonymkode: 550c5...c2f

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ti10
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Slenger yttertøy på senga gjør vi nå og, det er lite plass i gangen og da er det praktisk å gjøre det slik. 

Anonymkode: bb0b3...cb5

Man spør jo dem man er på besøk hos hvor man skal gjøre av yttertøyet hvis det ikke er plass på synlige knagger/stativ. Det er vel ingen normale folk som buser inn på nærmeste soverom for å slenge jakker der uten å spørre ??!!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

DET er jeg helt enig i ( selv om jeg ikke tar med gjester på badet og viser). Verste jeg vet er søl på krana etter håndvask og tannkremsprut på krana! 

Anonymkode: bb0b3...cb5

Da vasker man over etter besøket har gått. 

Anonymkode: 361ea...8e2

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis du har sånne vanlige innedører, kan du bare kjøpe nye nøkler på f.eks Clas Ohlson. De passer hvertfall til våre dører, både i næværende og gammel bolig. :)

Anonymkode: 550c5...c2f

Takk for tips 🙂

Anonymkode: 1df10...1ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

At folk slenger yttertøyet sitt på senga mi istedet for å henge det opp. Soverommet rett innenfor den innerste gangen. Finner ikke igjen nøkkelen så får ikke låst. Er døra lukket så åpner de den bare. Stort sett de i familien som er litt eldre som gjør det, og det sier at det var vanlig å gjøre dette før i tiden 🤔

Anonymkode: 1df10...1ef

Husker dette fra gamle dager på besøk hos eldre slektninger, senga full av yttertøy :D Men dette var på bygda med utedo, brønn, felles øse alle drakk vann av osv. Tipper det ikke var lenge siden de hadde sluttet å spise grøt fra felles trau med hver sin sleiv :D

Anonymkode: 1538e...499

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Husker dette fra gamle dager på besøk hos eldre slektninger, senga full av yttertøy :D Men dette var på bygda med utedo, brønn, felles øse alle drakk vann av osv. Tipper det ikke var lenge siden de hadde sluttet å spise grøt fra felles trau med hver sin sleiv :D

Anonymkode: 1538e...499

Men hvor gjør dere av yttertøyet til folk da? En jakke eller to kan henge på knagg i gangen, og om sommeren er det plass nok til å henge i klesskapet i gangen (om vinteren er skaper mye fullere pga tjukke vinterjakker). Men får jeg fem seks eller flere gjester, synes jeg det blir veldig ukoselig om jakkene skal ligge i hauger på kommoden i gangen, som er alternativet. Det er innsyn i gangen fra stua, og man må gå gjennom den for å komme til bad og kjøkken, så jeg har jo gjerne ryddet gangen pent før det kommer gjester. Enklere å legge jakkene på senga på soverommet ved gangen (oppå sengeteppet).

Anonymkode: 9fcc0...ecf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvor gjør dere av yttertøyet til folk da? En jakke eller to kan henge på knagg i gangen, og om sommeren er det plass nok til å henge i klesskapet i gangen (om vinteren er skaper mye fullere pga tjukke vinterjakker). Men får jeg fem seks eller flere gjester, synes jeg det blir veldig ukoselig om jakkene skal ligge i hauger på kommoden i gangen, som er alternativet. Det er innsyn i gangen fra stua, og man må gå gjennom den for å komme til bad og kjøkken, så jeg har jo gjerne ryddet gangen pent før det kommer gjester. Enklere å legge jakkene på senga på soverommet ved gangen (oppå sengeteppet).

Anonymkode: 9fcc0...ecf

Kan du ikke sette ut en stol i gangen, da? Bedre at de henger/legger fra seg ytterklær på stolen enn at de går inn på soverom og lar jakkene ligge på sengen. Det ville ikke jeg ha likt, folk er jo overalt med jakker på, og noen vasker ikke yttertøy særlig ofte.

 

Anonymkode: d1c32...09e

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Artig lesing denne tråden! En gang var jeg og moren min på besøk hos en tante. Jeg møtte henne for første gang på mange år, og fettern min med kjæreste for første gang noen sinne. Kjæresten til fetter var på alder med tanten og litt sliten i utseende. Hele besøket, hele ettermiddagen/kvelden, forsøkte hun å kuppe samtalene for å reklamere for noen middelhavsprodukter hun solgte. Jeg husker jeg og moren slet med å finne ordenen når vi skulle bearbeide opplevelsen på vei hjem 😆

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.1.2024 den 15.19):

Er det? Altså vanlig å få besøk tidlig på morgenen, og at gjesten legger seg til å sove? 

Anonymkode: 883c9...d02

Ja, men så har jeg åpent hus da. Og bor sentralt. Så ikke skjeldent det dukker opp noen som har vært litt lenge på nach eller ikke fått skyss hjem. Så da har jeg lånt bort min sofa.  Eller at de kommer innom på noe mat og er slitne, og da hender det at de tar en blund på sofaen min etterpå. Men nå kjenner jeg vennene mine da, og vet når de har litt mye arbeid, og ber de på middag når de bare trenger å få en middag servert. 

De får grei beskjed om å sette på kaffe å hente kopp selv også, av og til. Såpass må de finne seg i om de skal komme i tide og utide. Men syntes det er koselig jeg da

Anonymkode: f70c6...19c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.1.2024 den 8.56):

Har du noen merkelige historier fra besøk hos venner?

Jeg kan begynne..

Var hos min venninne og ble spurt om vi ville spise middag der-og det passer fint og det hun skulle lage hørtes veldig godt ut så jeg takket ja.

Så viste det seg at hun ikke hadde noen av ingrediensene til denne retten og sendte meg på butikken for å handle og betale for all maten🙈

Anonymkode: 42423...6f0

Helt fair, men jeg hadde nok forventet spleising dersom du måtte handle alt. 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere har spontant begynt å leke med bikjene mine, selv om de har vært rolige eller ligget i senga si.

Altså, det er ikke noe galt i å gi dyra litt oppmerksomhet eller å snakke med de, men å herje opp kjæledyrene til folk du er på besøk til, rundt kaffebordet? Det er også ofte "lek" som en ikke bør gjøre med hunder. Knurre til de, trekke leker ut av munnen på de, prøve å "ta de" ved å fange føtter etc

Kan jo ikke irettesette hundene heller, når det er besøket som gjør feil.

 

Anonymkode: 0008e...721

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...