Gå til innhold

Rare opplevelser på besøk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Så viste det seg at hun ikke hadde noen av ingrediensene til denne retten og sendte meg på butikken for å handle og betale for all maten🙈

Anonymkode: 42423...6f0

Det rare her er jo at du fant deg i dette.

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

På besøk - hos oss. Kompis dukket opp kl 08 en søndag morgen med sms «Står utenfor!». Når vi ikke svarte, ringte det på døra. Vi har ikke hatt noen avtale, men personen var i nabolaget og ville si hei. Kom inn i leiligheten, satt seg i godstolen med pleddet, tok noen slurker kaffe og sovnet. Jeg var bare så perpleks og trøtt at jeg satt i sofaen og så på han sove i en time. :ler:

Anonymkode: 361ea...8e2

Men det er da vanlig, med sånt besøk 

Anonymkode: f70c6...19c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Et vennepar skulle leve drømmen. Hadde fått et års permisjon fra jobben her hjemme og leid seg hus i Tyrkia. De var storfornøyde med den lave leieprisen og ba meg nedover en uke. 

Jeg gledet meg stort til å være en uke i varmen og kose meg sammen med dem. Gjensynsgleden var stor da jeg kom frem. Smilet mitt stivnet noe da jeg måtte bruke badet første gang. Eller "badet". Det var et stinkende hull i gulvet, som var "toalett". Ikke var det dusj eller vask, så vi måtte bruke en sprukken balje til å hente kaldt vann fra kjøkkenet for å vaske hender.

"Soverommet mitt" var et lager der de hadde lagt inn en madrass og det var hull i veggen, så kakerlakkene kunne komme og gå som de ville om natten. 😅

Siden "dusjen" kun var en kattevask badet jeg også hver dag i havet. Men jeg følte meg rimelig ulekker da jeg tok flyet hjem, der jeg satt med saltvanns-sveis og overdose av parfyme. Stakkars medpassasjerer...

Anonymkode: cb0e4...a9f

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men det er da vanlig, med sånt besøk 

Anonymkode: f70c6...19c

Er det? Altså vanlig å få besøk tidlig på morgenen, og at gjesten legger seg til å sove? 

Anonymkode: 883c9...d02

  • Liker 19
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det var det vi også spøkte med - her var det nok noe på gang 😅 Venninna mi fortalte det til meg og ei til, for hun bare måtte si det til noen, men vi fikk ikke lov å si det videre ( lite sted). Er noen år siden nå. 

Anonymkode: 4e395...d61

Lurt å dele det her da. 🤦‍♀️

Anonymkode: a94e9...f74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

 Et vennepar skulle leve drømmen. Hadde fått et års permisjon fra jobben her hjemme og leid seg hus i Tyrkia. De var storfornøyde med den lave leieprisen og ba meg nedover en uke. 

Jeg gledet meg stort til å være en uke i varmen og kose meg sammen med dem. Gjensynsgleden var stor da jeg kom frem. Smilet mitt stivnet noe da jeg måtte bruke badet første gang. Eller "badet". Det var et stinkende hull i gulvet, som var "toalett". Ikke var det dusj eller vask, så vi måtte bruke en sprukken balje til å hente kaldt vann fra kjøkkenet for å vaske hender.

"Soverommet mitt" var et lager der de hadde lagt inn en madrass og det var hull i veggen, så kakerlakkene kunne komme og gå som de ville om natten. 😅

Siden "dusjen" kun var en kattevask badet jeg også hver dag i havet. Men jeg følte meg rimelig ulekker da jeg tok flyet hjem, der jeg satt med saltvanns-sveis og overdose av parfyme. Stakkars medpassasjerer...

Anonymkode: cb0e4...a9f

Hvorfor tok du på deg så mye parfyme da? Du vet det bare gjør det hele enda verre for de rundt???

Anonymkode: a94e9...f74

  • Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Lurt å dele det her da. 🤦‍♀️

Anonymkode: a94e9...f74

Det var som sagt flere år siden, og hun ville ikke at andre folk skulle snakke om det. Jeg blir veldig overrasket dersom noe skulle skjønne hvem eller hvor dette er utifra det som ble skrevet 😅 

Anonymkode: 4e395...d61

  • Liker 23
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat fått første barnet. Klokka er rundt 09 på søndags morgen, baby er kanskje 3 uker gammel. Jeg sitter naken i sofaen og ammer, fordi baby hadde bestemt seg for at det var tid for mat akkurat når jeg var på vei i dusjen. Ingen kunne se inn stuevinduet vårt uten å fysisk stå i hagen vår, så derfor gadd jeg ikke kle meg. Brått roper mannen fra kjøkkenet «xxx er på vei inn i hagen!».

Jeg hopper ut av sofaen med baby hengende i puppen og gjemmer meg på soverommet. Bare sekunder senere banker det på stuedøra (glassdør) og vedkommende står med øynene klistra inntil ruta med den klassiske «hendene rundt ansiktet for å se bedre igjennom glasset». Mannen min går og åpner og vedkommende lirer utav seg «tenkte det var best å komme rundt, så jeg ikke forstyrret dere hvis dere fortsatt sov».

Tanken var tydligvis at ringeklokka eller SMS ville vekke oss hvis vi og baby sov etter våkennatt, så det var bedre å først gå bak i hagen og kikke inn vinduene våre. Selv om det teknisk sett kunne være riktig, så er det jaggu meg bedre å bli vekket av en sms eller ringeklokke enn å plutselig ha folk som står og stirrer inn vinduene. Da har du også muligheten til å ikke ta imot besøket (la være å åpne). Sånn i tillegg til hvor ekstremt grensekryssende det er å gå i folks private hage for å kikke inn til dem.

Anonymkode: e7f30...2fd

  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hadde akkurat fått første barnet. Klokka er rundt 09 på søndags morgen, baby er kanskje 3 uker gammel. Jeg sitter naken i sofaen og ammer, fordi baby hadde bestemt seg for at det var tid for mat akkurat når jeg var på vei i dusjen. Ingen kunne se inn stuevinduet vårt uten å fysisk stå i hagen vår, så derfor gadd jeg ikke kle meg. Brått roper mannen fra kjøkkenet «xxx er på vei inn i hagen!».

Jeg hopper ut av sofaen med baby hengende i puppen og gjemmer meg på soverommet. Bare sekunder senere banker det på stuedøra (glassdør) og vedkommende står med øynene klistra inntil ruta med den klassiske «hendene rundt ansiktet for å se bedre igjennom glasset». Mannen min går og åpner og vedkommende lirer utav seg «tenkte det var best å komme rundt, så jeg ikke forstyrret dere hvis dere fortsatt sov».

Tanken var tydligvis at ringeklokka eller SMS ville vekke oss hvis vi og baby sov etter våkennatt, så det var bedre å først gå bak i hagen og kikke inn vinduene våre. Selv om det teknisk sett kunne være riktig, så er det jaggu meg bedre å bli vekket av en sms eller ringeklokke enn å plutselig ha folk som står og stirrer inn vinduene. Da har du også muligheten til å ikke ta imot besøket (la være å åpne). Sånn i tillegg til hvor ekstremt grensekryssende det er å gå i folks private hage for å kikke inn til dem.

Anonymkode: e7f30...2fd

Om våren og sommeren kommer mine foreldre alltid bak, altså bak i hagen, og inn verandadøren, altså hvorfor?? Om døren er åpen kommer de inn, er den lukket så banker de på. Inngangsdøren er nærmere, men av en eller annen grunn, så syns min mor det er bedre å gå den veien🤷‍♀️ Vi har ikke sagt så mye på det, men vi har vurdert å gå rundt naken eller noe..

Anonymkode: 883c9...d02

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at jeg har gjort rett med å ikke bo på bakkeplan. Hadde aldri kunnet slappe av i eget hjem🫢

Anonymkode: efbbb...a9f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ei venninne som tok meg med på "venninnekveld" hos ei hun kjente. Vi var vel 7-8 stykk. Satte oss rundt bordet for å spise, og da dukket plutselig en selger opp som presenterte diverse hudpleieprodukter og sminke. Alle fikk våtservietter og ble bedt om å vaske ansiktet - midt i middagen. Jeg hadde stått på badet og sminket meg i en time, så nektet å ta av sminken. Selgeren ble sur og ba meg sette meg et annet sted dersom jeg ikke ville være med på opplegget. Satte meg i sofaen og fant etterhvert en unnskyldning til å dra. Hadde allerede en hudpleier som skreddersydde hudpleieprogram/sminke til meg.

Anonymkode: 0e9d1...864

  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Lurt å dele det her da. 🤦‍♀️

Anonymkode: a94e9...f74

Oiii, for en tabbe.

Not.

Anonymkode: 6bb1a...0d2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi flyttet fra byen til landet, der samboer hadde vokst opp. Jeg forstod etterhvert at å sende sms på forhånd, eller toleranse for slampete soving var et byfenomen. Den første lørdagen våknet jeg 07:30 til rare lyder fra underetasjen. Jeg listet meg engstelig ut, og oppdaget at en nabo (og god venn av min samboer) stod på kjøkkenet, nynnet på en sang og strevde med å få kaffemaskinen vår til å virke. Da han så meg i trappa, spurte han blidt om hjelp og om det ikke var på tide å stå opp. 

Jeg hjalp ham sjokkert, fikk liv i mannen og flyktet tilbake til loftet.  Etterhvert forstod jeg at dette var helt vanlig, og ble faktisk vant til det. Koselig med morgenkaffe! - om enn noe tidlig...

Anonymkode: 18cda...eba

  • Liker 5
  • Hjerte 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hadde akkurat fått første barnet. Klokka er rundt 09 på søndags morgen, baby er kanskje 3 uker gammel. Jeg sitter naken i sofaen og ammer, fordi baby hadde bestemt seg for at det var tid for mat akkurat når jeg var på vei i dusjen. Ingen kunne se inn stuevinduet vårt uten å fysisk stå i hagen vår, så derfor gadd jeg ikke kle meg. Brått roper mannen fra kjøkkenet «xxx er på vei inn i hagen!».

Jeg hopper ut av sofaen med baby hengende i puppen og gjemmer meg på soverommet. Bare sekunder senere banker det på stuedøra (glassdør) og vedkommende står med øynene klistra inntil ruta med den klassiske «hendene rundt ansiktet for å se bedre igjennom glasset». Mannen min går og åpner og vedkommende lirer utav seg «tenkte det var best å komme rundt, så jeg ikke forstyrret dere hvis dere fortsatt sov».

Tanken var tydligvis at ringeklokka eller SMS ville vekke oss hvis vi og baby sov etter våkennatt, så det var bedre å først gå bak i hagen og kikke inn vinduene våre. Selv om det teknisk sett kunne være riktig, så er det jaggu meg bedre å bli vekket av en sms eller ringeklokke enn å plutselig ha folk som står og stirrer inn vinduene. Da har du også muligheten til å ikke ta imot besøket (la være å åpne). Sånn i tillegg til hvor ekstremt grensekryssende det er å gå i folks private hage for å kikke inn til dem.

Anonymkode: e7f30...2fd

Satt du naken i sofaen som gjester skal sitte i? 3 uker etter fødsel? Blødende? 

Anonymkode: 4d60b...109

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Satt du naken i sofaen som gjester skal sitte i? 3 uker etter fødsel? Blødende? 

Anonymkode: 4d60b...109

Og noe å henge seg opp i!!!! 2FD, skam deg for å ikke presisere om du hadde truse, (IRONI) Hva feiler det disse idiotene som 109? Dette er en tråd om rare opplevelser. 

Anonymkode: 18cda...eba

  • Liker 42
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi var en gjeng som var på besøk hos en kollega. Hun ga en oss en omvisning og viste oss til slutt inn på badet. Vi sto alle sammen i en ring rundt toalettet mens hun fortalte oss hvor viktig det var at alle lukket dolokket før vi spylte ned 🙈 ellers så kom det vann med bakterier på gulvet og det taklet hun ikke 🙈 hun demonstrere også hvordan det måtte gjøres (bare med lokket, hun satte seg ikke på do heldigvis 😂)

Anonymkode: 024c6...661

  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en annen ting jeg opplevde en gang. En venninne av meg og jeg ble invitert til middag hos en felleskollega, det var også invitert 2-3 andre venninner av henne. Vi syns det var et hyggelig initiativ! 

Men når vi kom, var det en kvinne der, som skulle lage middagen. Og det hele viste seg å være et slags homeparty for panner!🙈🙄 Det var ikke måte på hvor gode disse pannene var, man kunne til og med bake kake i dem. Vi ble ganske skuffet, og vi følte oss rimelig lurt, det hadde ikke vært snakk om noe slikt, det hadde bare vært en invitasjon til middag. Hele greien tok jo mange timer, men vi følte ikke at vi bare kunne gå heller, så vi jattet med.

Det denne kollegaen ikke hadde tenkt på, var at alle oss som var involvert var alenemødre, og jobbet i et yrke man ikke akkurat blir rik av. Man kunne kjøpe enkelt-panner, men de prøvde jo selvsagt å prakke på oss hele settet, og det var snakk om 12 - 15 000kr! Jeg fatter ikke hva hun tenkte på, ingen av oss var i nærheten av å kunne svi av slike beløp på panner!🤷‍♀️🤔

Anonymkode: 883c9...d02

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Er det? Altså vanlig å få besøk tidlig på morgenen, og at gjesten legger seg til å sove? 

Anonymkode: 883c9...d02

Han er kanskje kompisen min :ler:

Anonymkode: 361ea...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kveld fikk vi uanmeldig besøk av ene barndomsvennen til samboeren. Jeg hadde aldri møtt ham før. 

Han la seg ned i den ene sofaen og sa at vi bare måtte sjekke ut en ting på youtube. Så lå han der å så på youtube på TVen vår mens han pusta utrolig tungt med nesa, og flere ganger så jeg i øyenkroken at han stirra sånn entusiastisk bort på oss for å se om vi likte det vi så på. 

Hva det var? Stream av noen amerikanske folk som spilte GTA ... 

Hver gang en stream var ferdig så "bare måtte vi se på en til", og han ble der i mange timer, helt til vi sa vi måtte legge oss. Vet ikke helt hvorfor vi var så forbanna høflige, men hele kvelden var heøt absurd. 

Anonymkode: 1da3e...13a

  • Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...