Topsi Skrevet 22. februar #881 Del Skrevet 22. februar Apis skrev (2 minutter siden): Det er ikke et alternativ å drepe en hel generasjon palestinske barn heller, for å få fjernet Hamas. Nei, det er grunnen til at Israel planlegger evakuering av sivile fra rafah 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 22. februar #882 Del Skrevet 22. februar Bindersen skrev (2 timer siden): De har nok allerede opplevd det vondeste et menneske kan oppleve. Å se sin familie og sine venner bli voldtatt og slaktet ned… så sitter du her å ønsker de mer vondt? Det ytres veldig mye forståelse for Palestina og deres voldelige angrep fordi de visstnok er traumatiserte, men hvor er forståelsen den andre veien? Det er snakk om traumatiserte mennesker som trolig har sett og opplevd grusomme ting. At de derfor ønsker å blokkere det de oppfatter hjelp til Hamas, kan jeg faktisk forstå. Så man kan ikke ytre empati for Palestinske sivile uten at man også må spesifisere at man støtter Israelske sivile? Hvor er det en motsetning mellom empati for sivile Palestinere og forståelse for ofrene 7.10? Kan man ikke ha empati for begge parter? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 22. februar #883 Del Skrevet 22. februar caremore skrev (4 minutter siden): Så man kan ikke ytre empati for Palestinske sivile uten at man også må spesifisere at man støtter Israelske sivile? Hvor er det en motsetning mellom empati for sivile Palestinere og forståelse for ofrene 7.10? Kan man ikke ha empati for begge parter? Nå var det vel en som direkte sa hun ønsket spesifikke israelske sivile alt vondt 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 22. februar #884 Del Skrevet 22. februar Topsi skrev (18 minutter siden): Nå var det vel en som direkte sa hun ønsket spesifikke israelske sivile alt vondt Kan du sitere den personen? Vil gjerne se at det faktisk var det som ble skrevet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 22. februar #885 Del Skrevet 22. februar caremore skrev (4 minutter siden): Kan du sitere den personen? Vil gjerne se at det faktisk var det som ble skrevet. Innlegg 825, vet ikke om det blir for mye persondebatt, men det står der nå 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 22. februar #886 Del Skrevet 22. februar 1 minutt siden, Topsi said: Innlegg 825, vet ikke om det blir for mye persondebatt, men det står der nå Trur du har misforstått den posten. Jeg trur personen som poster mener at de Israelske sivile som blokkerte nødhjelp ønsker alt vondt for Palestinerne. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 22. februar #887 Del Skrevet 22. februar (endret) rebella81 skrev (23 timer siden): Ser på Dagsrevyen nå med innslag hvor israelske sivile blokkerer innkjøring av nødhjelp til Gaza. Alt vondt ønskes disse menneskene. Denne @topsi? Det står at det ønskes vondt til de som blokkerer nødhjelp til Gaza? Er det ikke grusomt og umenneskelig å blokkere nødhjelp til sivile som står ovenfor en hungersnød man har sett tilsvarende i Afrika for mange år siden? Ønsker man slike mennesker godt mener du?https://www.flyktninghjelpen.no/nyheter/2024/unrwa-finansiering-suspendert/ https://www.unicef.no/nyheter/krig-konflikt-og-overgrep/fn-frykter-hungersnod-i-gaza Endret 22. februar av caremore 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 22. februar #888 Del Skrevet 22. februar Stonegiant skrev (5 minutter siden): Trur du har misforstått den posten. Jeg trur personen som poster mener at de Israelske sivile som blokkerte nødhjelp ønsker alt vondt for Palestinerne. Ok, jeg har ikke sett det sånn, men skal re åpen for det 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 22. februar #889 Del Skrevet 22. februar caremore skrev (5 minutter siden): Denne @topsi? Det står at det ønskes vondt til de som blokkerer nødhjelp til Gaza? Er det ikke grusomt og umenneskelig å blokkere nødhjelp til sivile som står ovenfor en hungersnød man har sett tilsvarende i Afrika for mange år siden? Ønsker man slike mennesker godt mener du?https://www.flyktninghjelpen.no/nyheter/2024/unrwa-finansiering-suspendert/ https://www.unicef.no/nyheter/krig-konflikt-og-overgrep/fn-frykter-hungersnod-i-gaza Det kan du si, men hvis noen hadde sagt det samme om sivile j Gaza som spyttet på gislene og deltok 7 oktober. Og de som overgav et rømt gissel til Hamas. Så hadde noen reagert her inne på det også. Jeg vet ikke hvilken motivasjon de israelske sivile har, det kan være overlevende etter 7 oktober, det kan være pårørende. Det kan være ekstremister. Jeg vet ikke. Jeg har allerede sagt det er uakseptabelt. Men jeg ønsker dem ikke alt vondt nei. Er forøvrig, etter en annen påpekte der, for at jeg feiltolket innlegget 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 22. februar #890 Del Skrevet 22. februar Dette må vel sies å være...spesielt. Hva er hensikten med en slik liste? Kilde (betalingsmur): https://www.dagen.no/nyheter/frykter-kartlegging-av-norske-joder-etter-trusler-i-nettforum/ 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 22. februar #891 Del Skrevet 22. februar Ichiko skrev (2 minutter siden): Dette må vel sies å være...spesielt. Hva er hensikten med en slik liste? Kilde (betalingsmur): https://www.dagen.no/nyheter/frykter-kartlegging-av-norske-joder-etter-trusler-i-nettforum/ Uff, det der er bare flaut. Hva skal hensikten være i så fall? Legge seg på samme nivå som MIFF, rights, og SIAN? Kan ikke se for meg at dette vil hjelpe Palestinere på Gaza nei. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 22. februar #892 Del Skrevet 22. februar caremore skrev (5 minutter siden): Uff, det der er bare flaut. Hva skal hensikten være i så fall? Legge seg på samme nivå som MIFF, rights, og SIAN? Kan ikke se for meg at dette vil hjelpe Palestinere på Gaza nei. Kilde på at de du nevner har gjort lignende? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 22. februar #893 Del Skrevet 22. februar Ichiko skrev (10 minutter siden): Dette må vel sies å være...spesielt. Hva er hensikten med en slik liste? Kilde (betalingsmur): https://www.dagen.no/nyheter/frykter-kartlegging-av-norske-joder-etter-trusler-i-nettforum/ Hva F**n? 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ubiquiti Skrevet 22. februar #894 Del Skrevet 22. februar 11 minutter siden, caremore said: Uff, det der er bare flaut. Hva skal hensikten være i så fall? Legge seg på samme nivå som MIFF, rights, og SIAN? Kan ikke se for meg at dette vil hjelpe Palestinere på Gaza nei. Dette er ikke "flaut". Dette er kriminelle ekstremister som ser ut til å være en trussel mot frie mennesker i Norge. Dette er en hatgruppe som skal etterforskes av PST og deretter renskes fra Facebook. 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebella81 Skrevet 22. februar #895 Del Skrevet 22. februar Her er jeg! Jeg som skrev at jeg ønsker mennesker som med vitende og vilje står og blokkerer nødhjelp til det arme Gaza «alt vondt» ja. Lett å bli ekstremt forbanna når slike uvesen får herje på. Jeg kan dog berolige med at dette ikke betyr å ønske død over disse individene men de må gjerne miste jobben, få en kraftig magesjau og bli forlatt av kjæresten på en og samme tid ja. Hadde ment nøyaktig det samme hvis palestinske sivile hadde stått og blokkert nødhjelp til et utarma og utpint israelsk folk og. Ser at flere er på ballen og umiddelbart skal forsvare handlingene til disse nødhjelpsnekterne, stakkars de kan jo ha mista noen, skal tro om det samme hadde skjedd hvis det var palestinere som hadde nekta overlevelse til små uskyldige israelske barn? Heldigvis er det mange flotte, skikkelige og anstendige israelere som står imot det forrykte regimet som styrer dette landet. Måtte deres stemme bli hørt. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 22. februar #896 Del Skrevet 22. februar rebella81 skrev (10 minutter siden): Her er jeg! Jeg som skrev at jeg ønsker mennesker som med vitende og vilje står og blokkerer nødhjelp til det arme Gaza «alt vondt» ja. Lett å bli ekstremt forbanna når slike uvesen får herje på. Jeg kan dog berolige med at dette ikke betyr å ønske død over disse individene men de må gjerne miste jobben, få en kraftig magesjau og bli forlatt av kjæresten på en og samme tid ja. Hadde ment nøyaktig det samme hvis palestinske sivile hadde stått og blokkert nødhjelp til et utarma og utpint israelsk folk og. Ser at flere er på ballen og umiddelbart skal forsvare handlingene til disse nødhjelpsnekterne, stakkars de kan jo ha mista noen, skal tro om det samme hadde skjedd hvis det var palestinere som hadde nekta overlevelse til små uskyldige israelske barn? Heldigvis er det mange flotte, skikkelige og anstendige israelere som står imot det forrykte regimet som styrer dette landet. Måtte deres stemme bli hørt. Du gir inntrykk av at det er så mange som er imot sin egen stat. Hvor får du informasjonen fra, har du kilder å poste? 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 22. februar #897 Del Skrevet 22. februar De er så glade i å forsvare seg at de trenger mer land å forsvare. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 22. februar #898 Del Skrevet 22. februar rebella81 skrev (15 minutter siden): Her er jeg! Jeg som skrev at jeg ønsker mennesker som med vitende og vilje står og blokkerer nødhjelp til det arme Gaza «alt vondt» ja. Lett å bli ekstremt forbanna når slike uvesen får herje på. Jeg kan dog berolige med at dette ikke betyr å ønske død over disse individene men de må gjerne miste jobben, få en kraftig magesjau og bli forlatt av kjæresten på en og samme tid ja. Hadde ment nøyaktig det samme hvis palestinske sivile hadde stått og blokkert nødhjelp til et utarma og utpint israelsk folk og. Ser at flere er på ballen og umiddelbart skal forsvare handlingene til disse nødhjelpsnekterne, stakkars de kan jo ha mista noen, skal tro om det samme hadde skjedd hvis det var palestinere som hadde nekta overlevelse til små uskyldige israelske barn? Heldigvis er det mange flotte, skikkelige og anstendige israelere som står imot det forrykte regimet som styrer dette landet. Måtte deres stemme bli hørt. Ja i Israel har de jo hvertfall stemmerett og ytringsfrihet, så det er jo en viss sjanse for at stemmene deres blir hørt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 22. februar #899 Del Skrevet 22. februar 5 minutter siden, rebella81 said: Her er jeg! Jeg som skrev at jeg ønsker mennesker som med vitende og vilje står og blokkerer nødhjelp til det arme Gaza «alt vondt» ja. Lett å bli ekstremt forbanna når slike uvesen får herje på. Jeg kan dog berolige med at dette ikke betyr å ønske død over disse individene men de må gjerne miste jobben, få en kraftig magesjau og bli forlatt av kjæresten på en og samme tid ja. Hadde ment nøyaktig det samme hvis palestinske sivile hadde stått og blokkert nødhjelp til et utarma og utpint israelsk folk og. Ser at flere er på ballen og umiddelbart skal forsvare handlingene til disse nødhjelpsnekterne, stakkars de kan jo ha mista noen, skal tro om det samme hadde skjedd hvis det var palestinere som hadde nekta overlevelse til små uskyldige israelske barn? Heldigvis er det mange flotte, skikkelige og anstendige israelere som står imot det forrykte regimet som styrer dette landet. Måtte deres stemme bli hørt. Du vet at blant demonstrantene er pårørende av gislene, og at deres krav var at om humanitær hjelp skulle sendes inn til Gaza måtte også deres familiemedlemmer i fangenskap få humanitær hjelp, sånn som medisiner? https://www.timesofisrael.com/hostages-families-try-to-block-humanitarian-aid-from-entering-gaza/ Hvordan tenker du det går med de små uskyldige israelske barn blant gislene? Får de eller andre gisler det de trenger? Hva med de døde gislene, hvem hindret deres overlevelse? 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebella81 Skrevet 22. februar #900 Del Skrevet 22. februar Julebrunost skrev (Akkurat nå): Du gir inntrykk av at det er så mange som er imot sin egen stat. Hvor får du informasjonen fra, har du kilder å poste? Jeg bruker å se Dagsrevyen, der har flere israelere vært intervjuet om at de er imot denne krigføringen. Mulig det er bare 3-4 stk som er det mens resten applauderer full krigføring, bombing og bakkeinvasjon med voldsomme tapstall for palestinerne, hva vet vel jeg, men jeg velger å ha tro på israelere sin humanitet oppi dette helvete vi ser nå. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå