jabx Skrevet 7. februar #401 Del Skrevet 7. februar Atheena skrev (6 timer siden): Det er vell mer riktig å si at det er Israel som utsletter palestinere. Nei, det er Hamas. De bruker sivile som levende skjold. 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 7. februar #402 Del Skrevet 7. februar Aliquis skrev (3 timer siden): Hvilke andre alternativer er det, om man ønsker at Israel skal trekke seg tilbake samtidig som man ønsker en tostatsløsning? Hva var løsningen med nazi-Tyskland etter andre verdenskrig? Løsningen var okkupasjon og tvang til de sluttet å være nazister. (eller ble henrettet) 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 7. februar #403 Del Skrevet 7. februar jabx skrev (1 time siden): Nei, det er Hamas. De bruker sivile som levende skjold. Må være den dummeste unnskyldningen oppi all jævelskapen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mangmoom Skrevet 7. februar #404 Del Skrevet 7. februar Et stort flertall av arabere og jøder i Israel, Vestbredden og Gaza har forrådet Gud og glemt å være medmenneske. Det har aldri stått så dårlig til i området. Nærmer vi oss slutten på alt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 7. februar #405 Del Skrevet 7. februar 1 hour ago, Sirisiri10 said: Jeg har aldri skrevet at jeg ønsker at Israel skal trekke seg ut av Gaza. Tostatsløsning er langt frem i tid. Nå enda lengre enn noensinne. Så det må du nok spørre noen andre om i såfall. Ok, da høres det jo egentlig ut som om vi er ganske enige, med unntak av at du er mer kritisk til Israels sin fremgangsmåte. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 7. februar #406 Del Skrevet 7. februar Mangmoom skrev (5 minutter siden): Et stort flertall av arabere og jøder i Israel, Vestbredden og Gaza har forrådet Gud og glemt å være medmenneske. Det har aldri stått så dårlig til i området. Nærmer vi oss slutten på alt? Neida, verdens ende er ikke nær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mangmoom Skrevet 7. februar #407 Del Skrevet 7. februar Sirisiri10 skrev (7 minutter siden): Neida, verdens ende er ikke nær. Men mennesket har da aldri synket så dypt i Israel/Palestina. Det er bunnivå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 7. februar #408 Del Skrevet 7. februar Mangmoom skrev (1 time siden): Men mennesket har da aldri synket så dypt i Israel/Palestina. Det er bunnivå. Noen mennesker med makt har synket dypt, i tillegg til de som støtter denne atferden og disse handlingene. Ondskap har alltid eksistert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordy Skrevet 7. februar #409 Del Skrevet 7. februar Mangmoom skrev (1 time siden): Men mennesket har da aldri synket så dypt i Israel/Palestina. Det er bunnivå. Terrorister og terrorangrep pleier aldri å føre noe godt med seg. Om du mener at dette er bunnivå, da er det mange kriger og konflikter du ikke har fått med deg... Det er enda langt igjen før denne krigen kommer opp mot de verste. Det bare virker som at den gjør det, siden alle de som sov tungt da f.eks. Syria-krigen herjet på sitt verste har våknet opp et øyeblikk. Folkemordet mot yazidiene er et annet eks. på noe verre, men det brydde ikke raddisene og FN seg om - Israel var nemlig ikke involvert. 6 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 7. februar #410 Del Skrevet 7. februar jabx skrev (3 timer siden): Hva var løsningen med nazi-Tyskland etter andre verdenskrig? Løsningen var okkupasjon og tvang til de sluttet å være nazister. (eller ble henrettet) Det er feil. Nürnberg dømte ledende Nazister og militære. I de forskjellige sonene ble administrasjonen "denazifisert " og krigsforbrytere dømt. Ellers var Vestmaktene opptatt av og ikke gjøre samme feilen som etter ww1 , men heller få økonomien og det tyske samfunnet så raskt som mulig opp og gå, 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 7. februar #411 Del Skrevet 7. februar Atheena skrev (5 timer siden): Tenker at handling sier mer enn ord! Palestinere er ikke i stand til å kunne ta tilbake landområdene sine. Nå er Israel i ferd med å utslette Gaza. De bedriver daglige «raider» på Vestbredden hvor de dreper palestinere. Det drepes ett barn daglig på VB og barna ser hjernemasse og døde palestinere på skoleveien. Norske krisepsykologer som arbeider på VB sier at barna viser tegn på ptsd. De sier også at i 2021 så var så mange som 90% av barna på Gaza traumatisert og viste tegn på ptsd. Dette er ikke første krigen og første bombene de opplever. For å være ærlig ser jeg på BN på like jævlig måte som jeg ser på Hamas. Hvordan skal de klare å samarbeide så lenge han sitter ved makten? Det Israel har gjort på Gaza av grusomheter får nå 7. oktober og Hamas til å se ut som små pusekatter i forhold. Så Israel har definitivt ikke vist seg noe bedre enn Hamas. Saken er tatt videre og folkemord er definitivt ikke avfeid. Så påstanden er ikke utvilsom. Jo, Israel er bedre enn Hamas. Har sett rtg bilder… viste seg at de var av et barn og en forelder som kHamas hadde bundet/surret sammen, for så å BEVISST sette de i brann mens DE LEVDE. Jeg kan nevne flere grusomheter, men det resulterer bare i sletting her. Det er bare å spørre meg om kilder. Det var også (på norske nyheter!) det syke «gameshowet» som kHamas dro i gang. Videoer av to mannlige og ett kvinnelig gissel, og så; skulle de som så opptakene gjette hvem som var levende og døde blant dem! Og dette skulle de pårørende til gislene se! Dette er utspekulert ondskap og reinhekla sadisme på et helt annet nivå. At propal ikke ser dette, går over min fattige forstand. sorry 5 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 7. februar #412 Del Skrevet 7. februar 5 minutter siden, Bacteria said: Jo, Israel er bedre enn Hamas. Har sett rtg bilder… viste seg at de var av et barn og en forelder som kHamas hadde bundet/surret sammen, for så å BEVISST sette de i brann mens DE LEVDE. Jeg kan nevne flere grusomheter, men det resulterer bare i sletting her. Det er bare å spørre meg om kilder. Det var også (på norske nyheter!) det syke «gameshowet» som kHamas dro i gang. Videoer av to mannlige og ett kvinnelig gissel, og så; skulle de som så opptakene gjette hvem som var levende og døde blant dem! Og dette skulle de pårørende til gislene se! Dette er utspekulert ondskap og reinhekla sadisme på et helt annet nivå. At propal ikke ser dette, går over min fattige forstand. sorry Er dessverre ikke overrasket i det minste. Venter ikke mindre av disse udyr. Samme dritt som IS. 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabriel Skrevet 8. februar #413 Del Skrevet 8. februar Bacteria skrev (5 timer siden): Jo, Israel er bedre enn Hamas. Har sett rtg bilder… viste seg at de var av et barn og en forelder som kHamas hadde bundet/surret sammen, for så å BEVISST sette de i brann mens DE LEVDE. Jeg kan nevne flere grusomheter, men det resulterer bare i sletting her. Det er bare å spørre meg om kilder. Det var også (på norske nyheter!) det syke «gameshowet» som kHamas dro i gang. Videoer av to mannlige og ett kvinnelig gissel, og så; skulle de som så opptakene gjette hvem som var levende og døde blant dem! Og dette skulle de pårørende til gislene se! Dette er utspekulert ondskap og reinhekla sadisme på et helt annet nivå. At propal ikke ser dette, går over min fattige forstand. sorry Denne konflikten er full av forfalskede nyheter så her må man være kritisk til begge sider. Det finnes også sadister på begge sider og man kan ikke dømme hele grupperinger, folk og organisasjoner ut fra hva en mindre grupper innen disse gjør. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabriel Skrevet 8. februar #414 Del Skrevet 8. februar Bacteria skrev (6 timer siden): Jo, Israel er bedre enn Hamas. Israel er ikke bedre enn Hamas når de har drept over 10 000 palestinske barn hovedsakelig gjennom tilfeldig bombing. At noen skjuler seg bak barn er ingen unnskyldning for å drepe barn i dette antallet. Når bombingen er så tilfeldig som den åpenbart er, så kan ikke Israel unnskylde seg med at noen gjemmer seg bak noen. 3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 8. februar #415 Del Skrevet 8. februar 7 minutter siden, Gabriel said: Israel er ikke bedre enn Hamas når de har drept over 10 000 palestinske barn hovedsakelig gjennom tilfeldig bombing. At noen skjuler seg bak barn er ingen unnskyldning for å drepe barn i dette antallet. Når bombingen er så tilfeldig som den åpenbart er, så kan ikke Israel unnskylde seg med at noen gjemmer seg bak noen. Har du verifisert kilde på antall drepte i gaza? 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 8. februar #416 Del Skrevet 8. februar Gabriel skrev (11 minutter siden): Israel er ikke bedre enn Hamas når de har drept over 10 000 palestinske barn hovedsakelig gjennom tilfeldig bombing. At noen skjuler seg bak barn er ingen unnskyldning for å drepe barn i dette antallet. Når bombingen er så tilfeldig som den åpenbart er, så kan ikke Israel unnskylde seg med at noen gjemmer seg bak noen. Dette er jo bare tøv... 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 8. februar #417 Del Skrevet 8. februar Bacteria skrev (9 timer siden): Jo, Israel er bedre enn Hamas. Har sett rtg bilder… viste seg at de var av et barn og en forelder som kHamas hadde bundet/surret sammen, for så å BEVISST sette de i brann mens DE LEVDE. Jeg kan nevne flere grusomheter, men det resulterer bare i sletting her. Det er bare å spørre meg om kilder. Det var også (på norske nyheter!) det syke «gameshowet» som kHamas dro i gang. Videoer av to mannlige og ett kvinnelig gissel, og så; skulle de som så opptakene gjette hvem som var levende og døde blant dem! Og dette skulle de pårørende til gislene se! Dette er utspekulert ondskap og reinhekla sadisme på et helt annet nivå. At propal ikke ser dette, går over min fattige forstand. sorry Jeg har ikke noe problem med å tro på at Hamas gjorde grusomme handlinger så trenger ingen bevis. Når det er sagt så overgår hva palestinere opplever i dette sekund alt rett og slett. Det er et helvete på jord. Så sammenligningen blir ikke reel. Hva IDF har utsatt palestinere på sin vei under bakkeinvasjonen vet vi heller ikke. Regner med at det er stygt. IDF har en del svin på skogen. At de skal ha vist særlig barmhjertighet ovenfor sivile har jeg ingen tro på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet 8. februar #418 Del Skrevet 8. februar Tråden er ryddet for brudd på rommets retningslinjer. Sciurus, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 8. februar #419 Del Skrevet 8. februar Atheena skrev (9 timer siden): Jeg har ikke noe problem med å tro på at Hamas gjorde grusomme handlinger så trenger ingen bevis. Når det er sagt så overgår hva palestinere opplever i dette sekund alt rett og slett. Det er et helvete på jord. Så sammenligningen blir ikke reel. Hva IDF har utsatt palestinere på sin vei under bakkeinvasjonen vet vi heller ikke. Regner med at det er stygt. IDF har en del svin på skogen. At de skal ha vist særlig barmhjertighet ovenfor sivile har jeg ingen tro på. Hadde vært rart om idf plutselig, under krig, skulle oppføre seg mot palestinere. Noe de ikke gjør under fredstid engang. Grusomt å tenke på at de nå skal inn i Rafael. 💔😟 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordy Skrevet 8. februar #420 Del Skrevet 8. februar (endret) Sirisiri10 skrev (1 time siden): Hadde vært rart om idf plutselig, under krig, skulle oppføre seg mot palestinere. Noe de ikke gjør under fredstid engang. Grusomt å tenke på at de nå skal inn i Rafael. 💔😟 I fredstid regner det også raketter inn i Israel og det er vanlig med sporadiske terrorangrep, tror ikke norsk politi/militære heller hadde kastet roser etter slik oppførsel. Rafah heter det og gislene befinner seg mest sannsynlig der + Sinwar som ligger som ei rotte og gjemmer seg inne i tunnelsystemet i området. Der har han blitt så skjelven at det forhandles nå om utveksling: Alle gislene som de ikke har tatt livet av mot at Sinwar kan slippe unna (enn så lenge). Håper virkelig at de er dumme nok til å gå på dealen, og at gislene endelig kan få slippe ut fra det h*** de har vært i så lenge. Sinwar kan bli morgendagens problem, tror aldri Israel kommer til å la han få stikke av og bare glemme det. Israel ‘would let Hamas leader Yahya Sinwar flee’ for return of hostages (telegraph.co.uk) Endret 8. februar av jordy skrivefeil 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå