Gabriel Skrevet 6. februar #341 Del Skrevet 6. februar Hank Amarillo skrev (34 minutter siden): Om en rørlegger kommer med et kostnadsoverslag over hva en reperasjon vil koste og du sier nei fordi du mener det er for dyrt vil jeg tippe de andre i husholdningen forventer at du har en formening om hva konsekvensene av å ikke reparere blir, samt en plan for hvordan man forholder seg til å ikke reparere. Nå er det ikke snakk om å reparere eller ikke men hvordan man skal reparere. Det er det rørleggeren som må komme med forslag om. Medfører de større lekkasjer kan selv jeg som ufaglært si at det er feil 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 6. februar #342 Del Skrevet 6. februar Gabriel skrev (Akkurat nå): Nå er det ikke snakk om å reparere eller ikke men hvordan man skal reparere. Det er det rørleggeren som må komme med forslag om. Medfører de større lekkasjer kan selv jeg som ufaglært si at det er feil Det vi snakker om er militær intervensjon på Gaza eller ikke. Altså, jo, vi snakker om å reparere eller ikke. 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabriel Skrevet 6. februar #343 Del Skrevet 6. februar Hank Amarillo skrev (1 time siden): Det vi snakker om er militær intervensjon på Gaza eller ikke. Altså, jo, vi snakker om å reparere eller ikke. Jeg er ikke med på dine premisser. For meg er det mest gale nå at Israel bryter internasjonale regler og nå har drept ca 20 ganger så mange som ble drept i oktober, hvorav veldig mange barn. Det er ingenting som kan forsvare det. 2 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 6. februar #344 Del Skrevet 6. februar (endret) Gabriel skrev (5 minutter siden): Jeg er ikke med på dine premisser. For meg er det mest gale nå at Israel bryter internasjonale regler og nå har drept ca 20 ganger så mange som ble drept i oktober, hvorav veldig mange barn. Det er ingenting som kan forsvare det. Når du ikke redegjøre for alternativer til militær intervensjon på Gaza bør du ikke kritisere at Israel går inn på Gaza. Da blir man bare en backseat driver. Blri forøvrig nysgjerrig på hva du i det hele tatt oppfatter som hva mine premisser i det hele tatt er. Endret 6. februar av Hank Amarillo 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 6. februar #345 Del Skrevet 6. februar Hank Amarillo skrev (2 timer siden): Om en rørlegger kommer med et kostnadsoverslag over hva en reperasjon vil koste og du sier nei fordi du mener det er for dyrt vil jeg tippe de andre i husholdningen forventer at du har en formening om hva konsekvensene av å ikke reparere blir, samt en plan for hvordan man forholder seg til å ikke reparere. Når rørleggeren sier at løsningen er å drepe barna, tvangsflytte mor, henrette far mens han sover, for så å rive huset og anektere tomta. Så er en plan om hvordan en forholder seg til ikke å reparere, underordnet. 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 6. februar #346 Del Skrevet 6. februar (endret) Apis skrev (4 minutter siden): Når rørleggeren sier at løsningen er å drepe barna, tvangsflytte mor, henrette far mens han sover, for så å rive huset og anektere tomta. Så er en plan om hvordan en forholder seg til ikke å reparere, underordnet. Det rørleggeren sier er at løsningen, dvs reparasjonen, vil ha en kostnad. Så må man veie den kostnaden opp mot konsekvensen av å ikke gjennomføre en reperasjon. Det vil alltid være sivile kostnader i en krig. Spesielt i en urban krig som denne. Spesielt mot en motstander som knytter strategien sin opp mot sivile tap. Om man synes kostnaden er for høy så får man mene det, men da bør man ha et alternativ. At det alltid blir så stille når man etterspør alternativer antyder kanskje helst at det ikke er noen åpenbare alternativer. Endret 6. februar av Hank Amarillo 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 6. februar #347 Del Skrevet 6. februar 2 hours ago, Stonegiant said: Siden oktober har jeg blitt dyttet i retning pro-palestina. Hvilken del var det du likte best ifra khamas? Var det når de dro fram den lille jenta ifra under pulten og voldtok henne før dem kappet av hodet? Eller var det kanskje der dem overfalt musikk festivalen du likte best? Skriking og gråting mens dem skyter folk, og unge kvinner ber for sitt liv mens khamas voldtar dem? Eller er det de bitene der dem stikker kniver inn i underlivet til kvinnene? Skyter dem i underlivet? Slutt å se på nrk er mitt råd. 6 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 6. februar #348 Del Skrevet 6. februar 1 minutt siden, Duraton said: Hvilken del var det du likte best ifra khamas? Var det når de dro fram den lille jenta ifra under pulten og voldtok henne før dem kappet av hodet? Eller var det kanskje der dem overfalt musikk festivalen du likte best? Skriking og gråting mens dem skyter folk, og unge kvinner ber for sitt liv mens khamas voldtar dem? Eller er det de bitene der dem stikker kniver inn i underlivet til kvinnene? Skyter dem i underlivet? Slutt å se på nrk er mitt råd. 🥱 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 6. februar #349 Del Skrevet 6. februar 29 minutter siden, Gabriel said: Jeg er ikke med på dine premisser. For meg er det mest gale nå at Israel bryter internasjonale regler og nå har drept ca 20 ganger så mange som ble drept i oktober, hvorav veldig mange barn. Det er ingenting som kan forsvare det. Nå var saken oppe i Haag. Israel er ikke dømt for brudd på internasjonale regler. Khamas derimot, er dømt til å frigjøre gislene med en éneste gang! Men det gnåler du fanmeg ikke om, gjør du vel? 7 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 6. februar #350 Del Skrevet 6. februar Just now, Stonegiant said: 🥱 Akk ja, dem avslører seg alltid. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabriel Skrevet 6. februar #351 Del Skrevet 6. februar Hank Amarillo skrev (26 minutter siden): Når du ikke redegjøre for alternativer til militær intervensjon på Gaza bør du ikke kritisere at Israel går inn på Gaza. Da blir man bare en backseat driver. Ikke enig. Noen ganger har en backseat driver grunn til å uttale seg. F.eks. når man åpenbart kjører mot fartsretningen på motorveien, vannet fosser ut av rørene eller tusener av barn blir drept. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 6. februar #352 Del Skrevet 6. februar Gabriel skrev (1 minutt siden): Ikke enig. Noen ganger har en backseat driver grunn til å uttale seg. F.eks. når man åpenbart kjører mot fartsretningen på motorveien, vannet fosser ut av rørene eller tusener av barn blir drept. Om man mener at noen kjører mot fartsretningen så må man i aller høyeste grad ha et alternativ. Som typisk vil være at man ber sjåføren svinge over i den andre kjørebanen. Så da spør jeg deg igjen: hvilke(t) alternativ til militær intervensjon på Gaza ser du som praktisk gjennførbart og hensiktsmessig? 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabriel Skrevet 6. februar #353 Del Skrevet 6. februar Duraton skrev (11 minutter siden): Nå var saken oppe i Haag. Israel er ikke dømt for brudd på internasjonale regler. Khamas derimot, er dømt til å frigjøre gislene med en éneste gang! Men det gnåler du fanmeg ikke om, gjør du vel? At noen bryter regler betyr ikke at det er greit at andre også gjør det. De som bryter regler på begge sider må man selvfølgelig etterforske og straffe. Det vi ser nå er annerledes: en systematisk ødeleggelse fra Israels side. At jeg kritiserer Israel for bombingen betyr ikke at jeg forsvarer alt mulig alle andre gjør. Det er grenser for hvor jeg vil bruke på KG. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 6. februar #354 Del Skrevet 6. februar Jeg vet ikke hva ett alternativ kunne ha vært, men jeg vet noe av hva slags alternativer som må oppfylles. Khamas må bli ødelagt. Uskyldige siviler på gaza må bli frigjort ifra terrorveldet til khamas, dem må avradikaliseres og introduseres til ett bedre liv. gaza må bli en stripe med land som man ikke trenger å beskytte seg mot. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 6. februar #355 Del Skrevet 6. februar 2 minutter siden, Gabriel said: At noen bryter regler betyr ikke at det er greit at andre også gjør det. De som bryter regler på begge sider må man selvfølgelig etterforske og straffe. Det vi ser nå er annerledes: en systematisk ødeleggelse fra Israels side. At jeg kritiserer Israel for bombingen betyr ikke at jeg forsvarer alt mulig alle andre gjør. Det er grenser for hvor jeg vil bruke på KG. Israel har ikke blitt dømt, allikevel gnåler du om at dem bryter internasjonale regler. Ergo, du sprer løgner om israel. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabriel Skrevet 6. februar #356 Del Skrevet 6. februar Hank Amarillo skrev (6 minutter siden): Om man mener at noen kjører mot fartsretningen så må man i aller høyeste grad ha et alternativ. Som typisk vil være at man ber sjåføren svinge over i den andre kjørebanen. Så da spør jeg deg igjen: hvilke(t) alternativ til militær intervensjon på Gaza ser du som praktisk gjennførbart og hensiktsmessig? Jeg aksepterer ikke ditt premiss om at jeg må ha et svar på dette for å ha lov til å kritisere Israels bombing. Drap på tusenvis av barn er i denne situasjonen fullstendig uakseptabelt uansett. 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 6. februar #357 Del Skrevet 6. februar (endret) Gabriel skrev (4 minutter siden): Jeg aksepterer ikke ditt premiss om at jeg må ha et svar på dette for å ha lov til å kritisere Israels bombing. Drap på tusenvis av barn er i denne situasjonen fullstendig uakseptabelt uansett. Det er ytringsfrihet så du står fritt til å kritisere hva du vil. Det blir en kritikk uten substans når du ikke vil drøfte noe av situasjonen som ligger bak det du kritiserer. Det blir som å kjefte på rørleggeren for at hen nekter å jobbe gratis. Endret 6. februar av Hank Amarillo 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola_2 Skrevet 6. februar #358 Del Skrevet 6. februar Ikke endret mening. Støtter Israel. 7 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 6. februar #359 Del Skrevet 6. februar (endret) Gabriel skrev (8 timer siden): At noen bryter regler betyr ikke at det er greit at andre også gjør det. De som bryter regler på begge sider må man selvfølgelig etterforske og straffe. Det vi ser nå er annerledes: en systematisk ødeleggelse fra Israels side. At jeg kritiserer Israel for bombingen betyr ikke at jeg forsvarer alt mulig alle andre gjør. Det er grenser for hvor jeg vil bruke på KG. Når Hamas sier de vil gjennomføre 7 oktober igjen og igjen og igjen, og de styrer Gaza, hvilke andre valg mener du Israel har enn å systematisk fjerne dem? Eller mener du Israel ikke skal fjerne dem? Endret 6. februar av Topsi Skrivefeil 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabriel Skrevet 6. februar #360 Del Skrevet 6. februar Topsi skrev (2 minutter siden): Når Hamas sier de hil gjennomføre 7 oktober igjen og igjen og igjen, og debsryrer Gaza, vilje andre valg mener du Israel har enn å systematisk fjerne dem? Eller mener du Israel ikke skal fjerne dem? Å "fjerne Hamas" og å drepe over tyve tusen mennesker hvorav flere tusen barn er ikke det samme. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå