Hareena Skrevet 2. januar #41 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg som skrev ingen aning. Har søkt det opp, vet hva det betyr nå. Fant det på en side om trøndersk dialekt. Jeg er fra jæren, har aldri hørt det ordet før. Anonymkode: 4c588...a8a Til dere som ikke har hørt om trammen, legger jeg ved litt relevant lyrikk. https://hansborli.no/dikt/junikveld/ ps. Hans Børli var fra Eidskog 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #42 Del Skrevet 2. januar Trubadur skrev (1 minutt siden): Jeg vet. Men hva med skålen? Hadde du funnet frem dit? Det er vel omtrent samme sted Anonymkode: efcbe...497 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #43 Del Skrevet 2. januar Nei aldri hørt det ordet før. Ingen som har brukt det før. Men jeg googla det. Og mine foreldre brukte det heller ikke. Anonymkode: 528df...a8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #44 Del Skrevet 2. januar Det er et kjælenavn for sterke medisiner med navn som begynner på det samme. Anonymkode: 864ed...fe5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #45 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det samme som jeg ville sagt at var bokmålsordet for det. Da TS ikke ønsker at ordet deles i tråden, så skal jeg ikke dele det. Men min gjetning på «trikk» var ganske feil. Anonymkode: 4c588...a8a Jeg bor i Oslo, og her heter det tram. Jeg har egentlig ikke noe annet bokmålsord. Derfor spør jeg. Anonymkode: efcbe...497 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #46 Del Skrevet 2. januar Ja Anonymkode: fa90a...947 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trubadur Skrevet 2. januar #47 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi si doskåla vi da. Anonymkode: 8bf52...fdc Har dere utedo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 2. januar #48 Del Skrevet 2. januar Jeg vet hva det betyr, men bruker det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plantemas Skrevet 2. januar #49 Del Skrevet 2. januar Ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #50 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg som skrev ingen aning. Har søkt det opp, vet hva det betyr nå. Fant det på en side om trøndersk dialekt. Jeg er fra jæren, har aldri hørt det ordet før. Anonymkode: 4c588...a8a Vanlig i Oslo, mye brukt av Alf Prøysen (Hedmark), også av andre forfattere fra innlandet, så ikke bare trøndersk. Anonymkode: efcbe...497 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #51 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi si doskåla vi da. Anonymkode: 8bf52...fdc Jeg hadde 🤩 Anonymkode: 305fc...434 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #52 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi sier dette på Sørlandet, og har familie i Bjerkreim der dette også blir brukt. Anonymkode: 077b6...ed9 Jeg er bare en person her. Skal ikke si at ingen bruker ordet. Men jeg har aldri hørt det før 🤷🏼♀️ Anonymkode: 4c588...a8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trubadur Skrevet 2. januar #53 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er vel omtrent samme sted Anonymkode: efcbe...497 Nei, det er et slags uthus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millaz Skrevet 2. januar #54 Del Skrevet 2. januar Ja ganske vanlig i innlandet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #55 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg bor i Oslo, og her heter det tram. Jeg har egentlig ikke noe annet bokmålsord. Derfor spør jeg. Anonymkode: efcbe...497 Er jo bare å bruke google om du lurer, var ikke akkurat vanskelig å finne ut av det 😅 Anonymkode: 4c588...a8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #56 Del Skrevet 2. januar Ja. Vet hva trammen er, og vet hva skålen er! Anonymkode: 74fe6...d89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #57 Del Skrevet 2. januar Trubadur skrev (3 minutter siden): Nei, det er et slags uthus Vi bruker skåle og bislag om det samme. For meg er det ikke et eget hus, men direkte knyttet til huset. Anonymkode: efcbe...497 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #58 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er bare en person her. Skal ikke si at ingen bruker ordet. Men jeg har aldri hørt det før 🤷🏼♀️ Anonymkode: 4c588...a8a Nei, det er ikke alle som har tram. Og det er ikke helt det samme som det ordet jeg tror du tenker på som bokmålsordet 😉 Eller trammen er jo en slags «det ordet», men « det ordet» er ikke nødvendigvis en tram ( hvis du forstår 😅). Anonymkode: 077b6...ed9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #59 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er jo bare å bruke google om du lurer, var ikke akkurat vanskelig å finne ut av det 😅 Anonymkode: 4c588...a8a Jeg har gjort det, og synes ikke plan utenfor ytterdør med ett til to trappetrinn ned til bakken er et ord. Anonymkode: efcbe...497 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #60 Del Skrevet 2. januar 18 minutter siden, Trubadur said: Jeg vet. Men hva med skålen? Hadde du funnet frem dit? Ja, den ser jeg fra trammen. Anonymkode: c7cad...aed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå