Gjest Bella78 Skrevet 2. januar #21 Del Skrevet 2. januar (endret) Ja, jeg tenker dette er et vanlig norsk ord? Men jeg har ikke tram, men naboen har. Endret 2. januar av Bella78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #22 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Anonymkode: 8b0ee...86a Så skriv hva det er da, ikke bare skriv nei og lat som du vet... Anonymkode: bda66...9c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea Skrevet 2. januar #23 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja dere som vet det hva er det da? Anonymkode: ee0ff...b0b Google det. Siden trådstarter ikke ønsker svaret her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #24 Del Skrevet 2. januar Jeg som skrev ingen aning. Har søkt det opp, vet hva det betyr nå. Fant det på en side om trøndersk dialekt. Jeg er fra jæren, har aldri hørt det ordet før. Anonymkode: 4c588...a8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 2. januar #25 Del Skrevet 2. januar Jeg tenkte først trikk, jeg også, men trammen, det vet jeg da hva er 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #26 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg som skrev ingen aning. Har søkt det opp, vet hva det betyr nå. Fant det på en side om trøndersk dialekt. Jeg er fra jæren, har aldri hørt det ordet før. Anonymkode: 4c588...a8a Hva heter det på Jæren? Anonymkode: efcbe...497 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #27 Del Skrevet 2. januar Lea skrev (1 minutt siden): Google det. Siden trådstarter ikke ønsker svaret her. Jeg vet hva det er ,men tror mange tror de vet hva der er, men tar feil Anonymkode: ee0ff...b0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 2. januar #28 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvis jeg sa til deg: «Den ligger på trammen», hadde du skjønt hva jeg mente? Bare svar ja eller nei, ikke skriv hva det er hvis du vet det. Anonymkode: 635ba...688 ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #29 Del Skrevet 2. januar Det er ikke et ord jeg bruker. Og vet vel igrunnen ikke hva selve definisjonen er. Jeg hadde nok tenkt at det betyr "rett utenfor døra" eller lignende. Anonymkode: 136af...590 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #30 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva heter det på Jæren? Anonymkode: efcbe...497 Det samme som jeg ville sagt at var bokmålsordet for det. Da TS ikke ønsker at ordet deles i tråden, så skal jeg ikke dele det. Men min gjetning på «trikk» var ganske feil. Anonymkode: 4c588...a8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #31 Del Skrevet 2. januar Selvsagt vet jeg hvor jeg skulle gått hen da, men det ordet brukes ikke her på Nordvestlandet. Hadde du funnet frem om jeg hadde sagt det lå i bislaget da? Anonymkode: 8bf52...fdc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 2. januar #32 Del Skrevet 2. januar Ja. De som ikke skjønner det, kan slå det opp i ordbøkene.no. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #33 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg som skrev ingen aning. Har søkt det opp, vet hva det betyr nå. Fant det på en side om trøndersk dialekt. Jeg er fra jæren, har aldri hørt det ordet før. Anonymkode: 4c588...a8a Vi sier dette på Sørlandet, og har familie i Bjerkreim der dette også blir brukt. Anonymkode: 077b6...ed9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trubadur Skrevet 2. januar #34 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvsagt vet jeg hvor jeg skulle gått hen da, men det ordet brukes ikke her på Nordvestlandet. Hadde du funnet frem om jeg hadde sagt det lå i bislaget da? Anonymkode: 8bf52...fdc Jeg vet. Men hva med skålen? Hadde du funnet frem dit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #35 Del Skrevet 2. januar Eller om du skal hente en kasse som står på løkloppa? (Samme sted som de kaller hellbrua i Nord-Trøndelag) Anonymkode: 8bf52...fdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #36 Del Skrevet 2. januar Ja, jeg vet hva det betyr. Men det er kanskje dialekt? Aldri hørt noen bruke det. Her betyr det inngangspartiet, eller det som er foran inngangspartiet. Om jeg husker rett. Få som bruker det nå. Anonymkode: a53a2...6f4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #37 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så skriv hva det er da, ikke bare skriv nei og lat som du vet... Anonymkode: bda66...9c4 Trodde ikke man skulle avsløre hva det var i tråden? Men det betyr ikke trikk. Anonymkode: 8b0ee...86a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #38 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvsagt vet jeg hvor jeg skulle gått hen da, men det ordet brukes ikke her på Nordvestlandet. Hadde du funnet frem om jeg hadde sagt det lå i bislaget da? Anonymkode: 8bf52...fdc Ja, det bruker vi også på Sørlandet - men det er ikke det samme. Anonymkode: 077b6...ed9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #39 Del Skrevet 2. januar Trubadur skrev (Akkurat nå): Jeg vet. Men hva med skålen? Hadde du funnet frem dit? Vi si doskåla vi da. Anonymkode: 8bf52...fdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #40 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvsagt vet jeg hvor jeg skulle gått hen da, men det ordet brukes ikke her på Nordvestlandet. Hadde du funnet frem om jeg hadde sagt det lå i bislaget da? Anonymkode: 8bf52...fdc Hadde funnet det også Jeg bor i Oslo sentrum, uten bislag og tram, så her er det begreper som er lite i bruk. Det er likevel en del av vokabularet. Anonymkode: efcbe...497 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå