Blueberrymuffin Skrevet 1. januar 2024 #1 Del Skrevet 1. januar 2024 På 21 Nyhetene i dag «Vi har jobber aktiv i lengre tid og nærmer oss et vendepunkt hvor folk skal få mer» Da lo jeg godt, dessverre har jeg vanskelig for å tro på dette. Sier som nyhetsankere sa etterpå jeg «Dette blir nok ikke en tale vi kommer til å huske». Hvilket inntrykk av folk flest av Støres nyttårstale? 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitalong Skrevet 1. januar 2024 #2 Del Skrevet 1. januar 2024 Jeg blei ikke imponert. Tillitten til Støre økte ikke for å si det sånn. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luksusbia Skrevet 1. januar 2024 #3 Del Skrevet 1. januar 2024 Er så lei Støre. Kongens tale var bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inkognitoher Skrevet 1. januar 2024 #4 Del Skrevet 1. januar 2024 (endret) Nyttårstalen var bra den. De som har minst i landet vårt, har fått adskillig mer under Støre enn under Erna Solberg. De som har mest har fått litt høyere skatter. Altså et mer utjevnende samfunn. Det er dyrtid og regjeringen har varslet i lang tid at renta skulle opp. Likevel lot folk med gjeld opp til ørene, lånene sine fortsette å flyte. Vi har kanskje verdens beste strømsubsidier, likevel klager folk. Men det et jo ikke de som har minst som klager, det er de som ikke har lyst til å stramme inn livreima et eneste hakk som syter… Støre har riktignok ingen folkelig apell, men å ønske Erna og Sindre tilbake? Ja, noen gang skjems man over å være norsk…, Endret 1. januar 2024 av Inkognitoher Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 1. januar 2024 Forfatter #5 Del Skrevet 1. januar 2024 Inkognitoher skrev (1 time siden): Nyttårstalen var bra den. De som har minst i landet vårt, har fått adskillig mer under Støre enn under Erna Solberg. De som har mest har fått litt høyere skatter. Altså et mer utjevnende samfunn. Det er dyrtid og regjeringen har varslet i lang tid at renta skulle opp. Likevel lot folk med gjeld opp til ørene, lånene sine fortsette å flyte. Vi har kanskje verdens beste strømsubsidier, likevel klager folk. Men det et jo ikke de som har minst som klager, det er de som ikke har lyst til å stramme inn livreima et eneste hakk som syter… Støre har riktignok ingen folkelig apell, men å ønske Erna og Sindre tilbake? Ja, noen gang skjems man over å være norsk…, Dette stemmer ikke. - Det er flere arbeidsledige enn noen sinne. - Økende tall av husstander under fattigdomsgrensa. - Stadig flere i matkøer. De det går mest utover, og som får minst er de som hadde lite før Støre kom til makten. Aldri har det vært vanskeligere å være fattig i Norge, og forskjellene mellom rik og fattig er større enn noen gang. 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 1. januar 2024 #6 Del Skrevet 1. januar 2024 Huff. Gleder meg til Erna kommer tilbake i ruta 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 1. januar 2024 #7 Del Skrevet 1. januar 2024 Jeg har stor tillit til Støre. Han er den beste og mest troverdige politikeren vi har. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clover Skrevet 1. januar 2024 #8 Del Skrevet 1. januar 2024 Jeg kan ikke forstå at folk vi ha noen av dem til å styre. Det er på tide med total utskiftning. Det er på overtid. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 1. januar 2024 #9 Del Skrevet 1. januar 2024 Tåkefyrste. God på utenrikspolitikk og thats it. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 1. januar 2024 Forfatter #10 Del Skrevet 1. januar 2024 Amossa skrev (14 minutter siden): Jeg har stor tillit til Støre. Han er den beste og mest troverdige politikeren vi har. Støre og dagens regjering er det verste som har skjedd Norge siden krigen. 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 1. januar 2024 #11 Del Skrevet 1. januar 2024 Blueberrymuffin skrev (3 minutter siden): Støre og dagens regjering er det verste som har skjedd Norge siden krigen. Det er ille at forskjellen mellom fattig og rik har så voldsomt gjennom de årene Høyre og FrP satt i regjering. Regjeringen Støre har gjort en rekke tiltak nå, som jeg tror vil bidra den andre veien. Barnefamiliene og de med lavest inntekt vil merke forandringen. Det vil også de aller rikeste, de som ikke allerede er flyttet til Sveits, da. For dem skjerpes skatten. Enda ikke så mye, men jeg har tro på at det kommer mer. Så får vi se hva som skjer med Ernas Høyre. Nå har Høyre sittet stille i båten mens stormen har rast rundt partilederen. Å skylde på ektemannen var et smart trekk. Så står den stakkars rundlurte Erna tilbake, uskyldsren. Men jeg spør, er hun egentlig til å stole på når hun frasier seg et ansvar hun faktisk har??.. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inkognitoher Skrevet 2. januar 2024 #12 Del Skrevet 2. januar 2024 (endret) Blueberrymuffin skrev (1 time siden): Dette stemmer ikke. - Det er flere arbeidsledige enn noen sinne. - Økende tall av husstander under fattigdomsgrensa. - Stadig flere i matkøer. De det går mest utover, og som får minst er de som hadde lite før Støre kom til makten. Aldri har det vært vanskeligere å være fattig i Norge, og forskjellene mellom rik og fattig er større enn noen gang. Dette stemmer definitivt ikke. Vi har hatt mangel på arbeidskraft lenge, og særlig ble dette merkbart etter pandemien da mange ikke returnerte til Norge pga gode subsidier i EU. Befolkningen i Norge som resten av vesten er aldrende, lønnsvekst i Øst-Europa fordi unge ukrainere forlater blant annet Polen for å reise hjem for å forsvare landet sitt - inflasjonen er dalende, noe som vil gi lavere renter. Jokeren er vel i grunnen strømprisene, men selv der vil vi i Norge håve inn da høye strømpriser også betyr høye fossile inntekter. Det at arbeidsledigheten har økt noe (dog marginalt), er bare sunt for økonomien, men den bør selvsagt ikke øke opp på nivåer som er problematiske. Det er noen som fortsatt har for lite i Norge. Det stemmer. Men i det minste blir ikke disse sendt i karens, slik som de ble under Erna Solberg. Årets lønns- og trygdeoppgjør har for øvrig ligget på hele 8 %. Rekordhøyt! Hvem er det egentlig som står i matkø? Ofte flyktninger - de må vi selvsagt hjelpe enda bedre, og vi bør innføre ytelser og lønn for alle over EUs fattigdomsgrense. Støre har ikke skylda for barnefattigdommen som økte under Solberg. Han bærer heller ikke ansvar for krig og inflasjon i Europa. Forskjellen mellom fattig og rik økte under Høyre og Solberg. Omfordelingspolitikken har gjort at noen flere har flyttet til Sveits, fordi de ønsker lavere skatter, slik som Høyre tilbyr, men da vil Høyre gjeninnføre karensåret. Fordi velferd koster. Det regjeringen må gjøre bedre: 1. Alle må over EUs fattigdomsgrense 2. Gratis barneidrett 3. Gjøre det mer lønnsomt å kombinere trygd og arbeid 4. En bedre boligpolitikk for unge 5. Få ned folks forbruk ytterligere, samt satse mer på grønne energikilder. 6. Redusere forurensningen av fjorder og hav relatert til oppdrettsnæringen Regjeringen kan på sikt få til mye av dette. Skuta etter Erna er tung å snu, og løsninga er definitivt ikke å stemme Erna m/ mannen Sindre inn på nytt. Endret 2. januar 2024 av Inkognitoher Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SeriousSlurp Skrevet 2. januar 2024 #13 Del Skrevet 2. januar 2024 Regjeringen Støre har gitt meg mer en tilsammen 8 år med den blodkorrupte husholdningen Solberg hvertfall! Nei takk til høyre politikk som karensår på aap, sentralisering, økte forskjeller, skattelette til næringslivet som igjen blir tatt ut av ledelsen som godtgjørelser eller økte lederlønninger på bekostning av velferds tilbud, for ikke snakke om privatiseringen over alt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 2. januar 2024 #14 Del Skrevet 2. januar 2024 Blueberrymuffin skrev (3 timer siden): På 21 Nyhetene i dag «Vi har jobber aktiv i lengre tid og nærmer oss et vendepunkt hvor folk skal få mer» Da lo jeg godt, dessverre har jeg vanskelig for å tro på dette. Sier som nyhetsankere sa etterpå jeg «Dette blir nok ikke en tale vi kommer til å huske». Hvilket inntrykk av folk flest av Støres nyttårstale? Hæ? Sa nyhetsankeret det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 2. januar 2024 #15 Del Skrevet 2. januar 2024 Luksusbia skrev (3 timer siden): Er så lei Støre. Kongens tale var bedre. Ja, jeg har ikke sett på statsministerens nyttårstale siden Stoltenberg. Løgnere alle sammen. Kongen er i det minste godhjertet. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 2. januar 2024 #16 Del Skrevet 2. januar 2024 Clover skrev (1 time siden): Jeg kan ikke forstå at folk vi ha noen av dem til å styre. Det er på tide med total utskiftning. Det er på overtid. Spiller det noen rolle hvem som styrer? De er av samme ulla alle sammen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inkognitoher Skrevet 2. januar 2024 #17 Del Skrevet 2. januar 2024 DelvisPresley skrev (Akkurat nå): Ja, jeg har ikke sett på statsministerens nyttårstale siden Stoltenberg. Løgnere alle sammen. Kongen er i det minste godhjertet. Det er kanskje lett å være godhjertet når man mottar høy apanasje og har tjenere på hver finger. Tough cookie skrev (7 minutter siden): Hæ? Sa nyhetsankeret det? Nei. Det stemmer nok ikke. Er heller ingen referanse til hvilket nyhetsanker som skulle sagt det.., Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clover Skrevet 2. januar 2024 #18 Del Skrevet 2. januar 2024 DelvisPresley skrev (2 minutter siden): Spiller det noen rolle hvem som styrer? De er av samme ulla alle sammen. Med utskiftning mener jeg også ut med de som har gått samme sporet hele veien. Det trengs folk som har vært yrkesaktive i flere år, fra ulike yrker, og at de skal kunne inneha vervet i begrenset tidsperiode, og lover mht habilitet, korrupsjon, nepotisme osv skal ha en egen gruppe som sørger for at det er transparent og lover følges. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest goldlion Skrevet 2. januar 2024 #19 Del Skrevet 2. januar 2024 Inkognitoher skrev (3 timer siden): Nyttårstalen var bra den. De som har minst i landet vårt, har fått adskillig mer under Støre enn under Erna Solberg. De som har mest har fått litt høyere skatter. Altså et mer utjevnende samfunn. Det er dyrtid og regjeringen har varslet i lang tid at renta skulle opp. Likevel lot folk med gjeld opp til ørene, lånene sine fortsette å flyte. Vi har kanskje verdens beste strømsubsidier, likevel klager folk. Men det et jo ikke de som har minst som klager, det er de som ikke har lyst til å stramme inn livreima et eneste hakk som syter… Støre har riktignok ingen folkelig apell, men å ønske Erna og Sindre tilbake? Ja, noen gang skjems man over å være norsk…, Fullstendig feil at de som har fått minst nå får mer. At Erna er et enda verre alternativ for alle er jeg enig i. Det virker som at mange tror at vi kun kan stemme H og AP. Gjør vi samme tabben igjen, så får vi som vi fortjener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inkognitoher Skrevet 2. januar 2024 #20 Del Skrevet 2. januar 2024 goldlion skrev (37 minutter siden): Fullstendig feil at de som har fått minst nå får mer. At Erna er et enda verre alternativ for alle er jeg enig i. Det virker som at mange tror at vi kun kan stemme H og AP. Gjør vi samme tabben igjen, så får vi som vi fortjener. Det stemmer ikke. Les deg opp på hvordan forrige regjering tok fra de fattige og ga til de rike. Karensåret er bare ett av mange eksempler. Man bør stemme på det partiet man er mest enig med, men statsministeren vil nok også i 2025 komme fra Høyre eller Ap. Jeg tipper på førstnevnte parti. Men en gåte for meg at folk ikke gjennomskuer den hjerteløse politikken til Erna Solberg. Så maktsyk at hun til og med kaster sin egen ektemann under bussen for å kunne gjeninntre. Vanlige folk i Sverige har det fryktelig med den blå politikken som føres der i dyrtid. Fattigdommen har eksplodert også for familier med begge voksne i full jobb. Det er hva som venter også oss i 2025 med Erna bak rattet og Sindre i passasjersetet. Nordmenn må være verdens mest naive mennesker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå