ReiselystenPike Skrevet 4. februar 2024 #941 Del Skrevet 4. februar 2024 16 minutter siden, K_mb said: Hide contents Kan ikke for det, men det virker som Emilie absolutt ikke liker Cato. Greit nok hun valgte han som førstekjempe basert på konkurransen, men så ender begrunnelsen med at han er den hun har blitt minst kjent med. Å bli kjent går begge veier og hun har funnet sin gjeng så mulig hun ikke har gjort et ærlig forsøk selv å bli bedre kjent? Og så prøver hun å legitimere sitt eget valg, og sier at Cato valgte Emma av de samme årsaker som hun valgte Cato ergo er liksom ikke Cato noe bedre enn henne... Og igjen hun var kjapt ute med å "gi" besøket til Emma og ga seg heller ikke på det. Hun var "åpen for andres mening"... yeah right, hun hadde bestemt at Emma skulle ha det besøket og klarte selvfølgelig å få saueflokken til å følge etter. Spoiler Kan godt hende hun ikke har lagt ned så mye innsats i å bli kjent med han heller, men har det så mye å si da? Noen blir man raskere og bedre kjent med enn andre, og sånn vil det alltid være. Syns det er en helt fair ting å si, at man har blitt minst kjent med noen. Betyr ikke at man ikke liker personen, vel? Det med besøk har de jo hatt samme måte å løse hele veien - andrekjempen får besøket, for førstekjempen har tross alt visst om kampen i flere dager og har hatt mulighet til å snakke med alle de andre om det. Andrekjempen er ikke forberedt. Ser ikke noen veldig god grunn til å endre på det nå? 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 4. februar 2024 #942 Del Skrevet 4. februar 2024 Cid skrev (3 timer siden): Skjul innhold HAHA! Emma som trodde avkom var avføring og skrev lort Så deilig at Cato vant! 👏🏻 Hæ? Hva var spørsmålet ? Har ikke fått sett tvekampen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 4. februar 2024 #943 Del Skrevet 4. februar 2024 Samfunnsengasjert skrev (Akkurat nå): Hæ? Hva var spørsmålet ? Har ikke fått sett tvekampen Hva heter avkommet til en geit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 4. februar 2024 #944 Del Skrevet 4. februar 2024 ReiselystenPike skrev (8 minutter siden): Vis skjult innhold Kan godt hende hun ikke har lagt ned så mye innsats i å bli kjent med han heller, men har det så mye å si da? Noen blir man raskere og bedre kjent med enn andre, og sånn vil det alltid være. Syns det er en helt fair ting å si, at man har blitt minst kjent med noen. Betyr ikke at man ikke liker personen, vel? Det med besøk har de jo hatt samme måte å løse hele veien - andrekjempen får besøket, for førstekjempen har tross alt visst om kampen i flere dager og har hatt mulighet til å snakke med alle de andre om det. Andrekjempen er ikke forberedt. Ser ikke noen veldig god grunn til å endre på det nå? Spoiler Det at det har blitt gjort før betyr ikke at det er en regel som må følges hver gang. Det virket som om Emma hadde bestemt seg for kunnskap før hun ble andrekjempe, og det holdt hun da på selv om Bahare prøvde å få henne på andre tanker. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 4. februar 2024 #945 Del Skrevet 4. februar 2024 K_mb skrev (33 minutter siden): Skjul innhold Kan ikke for det, men det virker som Emilie absolutt ikke liker Cato. Greit nok hun valgte han som førstekjempe basert på konkurransen, men så ender begrunnelsen med at han er den hun har blitt minst kjent med. Å bli kjent går begge veier og hun har funnet sin gjeng så mulig hun ikke har gjort et ærlig forsøk selv å bli bedre kjent? Og så prøver hun å legitimere sitt eget valg, og sier at Cato valgte Emma av de samme årsaker som hun valgte Cato ergo er liksom ikke Cato noe bedre enn henne... Og igjen hun var kjapt ute med å "gi" besøket til Emma og ga seg heller ikke på det. Hun var "åpen for andres mening"... yeah right, hun hadde bestemt at Emma skulle ha det besøket og klarte selvfølgelig å få saueflokken til å følge etter. La veldig godt merke til at Emilie var helt imot at Cato skulle få besøk. Jeg synes hun rett og slett virket hatefull. Det var noe ved hele Emilie som jeg ikke likte. Har egentlig likt Emilie, men etter idag kan hun ryke og reise. Kjempefint at Cato vant 👏👏👏 30 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 4. februar 2024 #946 Del Skrevet 4. februar 2024 K_mb skrev (2 minutter siden): Skjul innhold Det at det har blitt gjort før betyr ikke at det er en regel som må følges hver gang. Det virket som om Emma hadde bestemt seg for kunnskap før hun ble andrekjempe, og det holdt hun da på selv om Bahare prøvde å få henne på andre tanker. At Emma valgte tvekamp tenker jeg kommer av at hun helt ikke vil slite på noen måte. Hun stiller seg nok ikke først i køen for noe fysisk jobbing. Konkurranse i kunnskap er ikke slitsomt. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 4. februar 2024 #947 Del Skrevet 4. februar 2024 Eva-Lena skrev (24 minutter siden): La veldig godt merke til at Emilie var helt imot at Cato skulle få besøk. Jeg synes hun rett og slett virket hatefull. Det var noe ved hele Emilie som jeg ikke likte. Har egentlig likt Emilie, men etter idag kan hun ryke og reise. Kjempefint at Cato vant 👏👏👏 Ja jeg også følte på noe av det samme med Emilie. Eller både Bahare og Emilie egentlig , hvorfor var det så selvsagt at Emma skulle få besøk. 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 4. februar 2024 #948 Del Skrevet 4. februar 2024 Cid skrev (1 time siden): Skjul innhold Kanskje hun ville ha utfordringen? Hun var modig som valgte det, jeg hadde valgt hestesko 🧲 Modig og modig. Syns ikke det var særlig modig. Hun visste jo at han kom til å slå henne, hun måtte jo ha visst det? 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 4. februar 2024 #949 Del Skrevet 4. februar 2024 Klink skrev (9 minutter siden): Ja jeg også følte på noe av det samme med Emilie. Eller både Bahare og Emilie egentlig , hvorfor var det så selvsagt at Emma skulle få besøk. Fordi de vil være med å påvirke gren, og kanskje evt førstekjempevalg, tenker jeg. Og ser på h*n som lett påvirkelig... 🤷♀️ 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruspus Skrevet 4. februar 2024 #950 Del Skrevet 4. februar 2024 K_mb skrev (1 time siden): Skjul innhold Kan ikke for det, men det virker som Emilie absolutt ikke liker Cato. Greit nok hun valgte han som førstekjempe basert på konkurransen, men så ender begrunnelsen med at han er den hun har blitt minst kjent med. Å bli kjent går begge veier og hun har funnet sin gjeng så mulig hun ikke har gjort et ærlig forsøk selv å bli bedre kjent? Og så prøver hun å legitimere sitt eget valg, og sier at Cato valgte Emma av de samme årsaker som hun valgte Cato ergo er liksom ikke Cato noe bedre enn henne... Og igjen hun var kjapt ute med å "gi" besøket til Emma og ga seg heller ikke på det. Hun var "åpen for andres mening"... yeah right, hun hadde bestemt at Emma skulle ha det besøket og klarte selvfølgelig å få saueflokken til å følge etter. Jepp, helt enig. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 4. februar 2024 #951 Del Skrevet 4. februar 2024 Snabeltann skrev (Akkurat nå): Fordi de vil være med å påvirke gren, og kanskje evt førstekjempevalg, tenker jeg. Og ser på h*n som lett påvirkelig... 🤷♀️ Noe var det i alle fall de hadde snakket om tror jeg. Og de vil jo sikkert heller ha Emma der enn Cato om en tenker konkurranse. Slik sett var det jo modig av Emma å velge det hun ville selv da. Bortsett fra det var det jo ren idioti hvis hun hadde planer om å bli på gården. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 4. februar 2024 Forfatter #952 Del Skrevet 4. februar 2024 (endret) Eva-Lena skrev (1 time siden): La veldig godt merke til at Emilie var helt imot at Cato skulle få besøk. Jeg synes hun rett og slett virket hatefull. Det var noe ved hele Emilie som jeg ikke likte. Har egentlig likt Emilie, men etter idag kan hun ryke og reise. Kjempefint at Cato vant 👏👏👏 Jeg skjønner godt at Emilie har fått Cato i vrangstrupen. Og det handler nok utelukkende om hans reaksjon etter førstekjempevalget. Det er mulig jeg fremstår usympatisk når jeg sier dette, men jeg skal prøve å begrunne det. Jeg synes faktisk at det spillet Cato har kjørt ovenfor Emilie er en fæl hersketeknikk med offerspill og stråmenn. Cato Zahl Pedersen er først av alt en mann uten armer, og eier da sympatibalansen. At han i tillegg er en eventyrer som har besteget fjell og rundet poler, er en idrettsutøver, er en selverklært mentalterapeut, er 65 år og er en respektert mann kommer også til hans store sympatifordel i møte med en ung kvinnelig eks-blogger. En utrolig skjevfordeling av maktbalansen altså. Det er ingen tvil om hvem som blir seende god ut og hvem som blir seende dårlig ut når de to går "imot" hverandre. Problemet i saken er at spillet til Cato skjer på gale premisser. Cato ble valgt fordi han var en kunnskapsbank og en stor konkurrent i en konkurranse. En fair begrunnelse. Og et kompliment til han, som han velger totalt å overse. Cato ble også valgt fordi han var lengst unna Emilie sosialt sett. En fair begrunnelse det også. At Cato velger å spille offer med å dra fram hans livslange utenforskap fordi han ikke har armer er en stråmann mot Emilie, for det har ingenting med Emilie, hennes valg og hennes begrunnelse å gjøre. I menneskelige relasjoner er det bare slik at enkelte ganger klikker man med noen og andre ikke. Det har med kjemi og dynamikk å gjøre. Og man kan ikke bli bestevenn med alle. Emilie er ikke skyldig Cato noe sosialt, særlig ikke når de ble delt i to forskjellige sosiale grupperinger fra start av. På linje med at Emma og Cato heller ikke var sosial sammen, fordi disse to ble delt fra start av og ikke hadde særlig med sosiale fellestrekk. At Cato i tillegg poengterer selv at han bidrar lite sosialt understreker sosialbegrunnelsen til Emilie så det holder. Så å bruke dette utenforskapet imot Emilies valg setter henne på bakbeina der hun står igjen som handlingslammet hvor et godt tilsvar er umulig uten at hun kommer enda dårligere ut av det. Jeg tror Emilie på Farmen skjønte at hun kom særdeles dårlig ut av å bli satt under "angrep" for Catos stråmann- og offerspill. Hvordan skal man forsvare seg mot en slik mann med alle trumf i ermet? Man overlever bare ikke et forsvar... Emilie er dømt til å tape uansett, og det har hun dessverre smertelig fått erfare av seere som har latt seg gripe av sympati for Cato siden Cato har valgt å dra saken den veien. Så da er oppgaven for Emilie å beherske seg. Jeg synes hun klarer det OK, men det skinner kanskje igjennom noen ganger at hun ikke prioriterer Catos interesser særlig. Og det forstår jeg godt. For jeg tror jeg hadde blitt bitter eller i verstefall forbannet om jeg hadde blitt misforstått og spilt med slik Emilie har blitt. Samtidig bør det være rom for Cato å føle. Det skal jeg ikke undergrave. Han må få lov til å bli lei seg når dårlige minner fra et eviglangt liv uten armer kommer til overflaten. Og slike opplevelser har jeg stor sympati for. Men han dreier det dessverre bevisst mot Emilie og Emilies valg som førstekjempe, og tyr til dette hver gang anledningen byr seg. Og hver gang blir Emilie ille berørt uten å kunne si noe på det. Dette har jeg absolutt ikke sympati mot Cato for. På ett eller annet stadie burde det "flydd en faen" i Cato der han hevet seg over alt og så positivt på tvekamp. Han med hans historie har tross alt motivert utallige mennesker, konkurrert både mot seg selv og andre i mange tiår i alle kunstens former, og kjempet mot en bakke og en vinterdag eller 200 før. Så hvorfor forble han så sentimentalt på bakbeina for å bli valgt som førstekjempe av Emilie i konkurransen Farmen? Jeg skjønner det bare ikke. Og det tror jeg ikke Emilie heller skjønner. Endret 4. februar 2024 av Ctrl 25 1 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 4. februar 2024 #953 Del Skrevet 4. februar 2024 (endret) En ting er disse unge influenserne som lever i sin perfekte verden, og fungerer helst med bare sånne rundt seg, en annen ting er de funksjonshemma som drar offerkortet med engang de får motstand på den ene siden, og de klarer alt på den andre siden. De må bestemme seg om vi skal syns synd i dem eller ikke.. Liker best Bjørg og Unni de er seg sjøl, selv om ikke alt de sier og gjør ikke alltid er like pent Endret 4. februar 2024 av makkapakka 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 4. februar 2024 #954 Del Skrevet 4. februar 2024 Ctrl skrev (4 minutter siden): Jeg skjønner godt at Emilie har fått Cato i vrangstrupen. Og det handler nok utelukkende om hans reaksjon etter førstekjempevalget. Det er mulig jeg fremstår usympatisk når jeg sier dette, men jeg skal prøve å begrunne det. Men jeg synes faktisk at det spillet Cato har kjørt ovenfor Emilie er en fæl hersketeknikk med offerspill og stråmenn. Cato Zahl Pedersen er først av alt en mann uten armer, og eier da sympatibalansen. At han i tillegg er en eventyrer som har besteget fjell og rundet poler, er en idrettsutøver, er en selverklært mentalterapeut, er 65 år og er en respektert mann kommer også til hans store sympatifordel i møte med en ung kvinnelig eks-blogger. En utrolig skjevfordeling av maktbalansen altså. Det er ingen tvil om hvem som blir seende god ut og hvem som blir seende dårlig ut når de to går "imot" hverandre. Problemet i saken er at spillet til Cato skjer på gale premisser. Cato ble valgt fordi han var en kunnskapsbank og en stor konkurrent i en konkurranse. En fair begrunnelse. Og et kompliment til han, som han velger totalt å overse. Cato ble også valgt fordi han var lengst unna Emilie sosialt sett. En fair begrunnelse det også. At Cato velger å spille offer med å dra fram hans livslange utenforskap fordi han ikke har armer er en stråmann for å tillate seg å bli emosjonell, for det har ingenting med Emilie, hennes valg og hennes begrunnelse å gjøre. I menneskelige relasjoner er det bare slik at enkelte ganger klikker man med noen og andre ikke. Det har med kjemi og dynamikk å gjøre. Og man kan ikke bli bestevenn med alle. Emilie er ikke skyldig Cato noe sosialt, særlig ikke når de ble delt i to forskjellige sosiale grupperinger fra start av. På linje med at Emma og Cato heller ikke fant tonen, fordi disse to ble delt fra start av og ikke hadde særlig med sosiale fellestrekk. At Cato i tillegg poengterer selv at han bidrar lite sosialt understreker sosialbegrunnelsen til Emilie så det holder. Så å bruke dette utenforskapet imot Emilies valg setter henne på bakbeina der hun står igjen som handlingslammet der et godt tilsvar er umulig uten at hun kommer enda dårligere ut av det. Jeg tror Emilie på Farmen skjønte at hun kom særdeles dårlig ut av å bli satt under "angrep" for Catos stråmann- og offerspill. Hvordan skal man forsvare seg mot en slik mann med alle trumf i ermet? Man overlever bare ikke et slikt forsvar... Emilie er dømt til å tape uansett, og det har hun dessverre smertelig fått erfare av seere som har latt seg gripe av sympati for Cato. Så da er oppgaven for Emilie å beherske seg. Jeg synes hun klarer det OK, men det skinner kanskje igjennom noen ganger at hun ikke prioriterer Catos interesser særlig. Og det forstår jeg godt. For jeg tror jeg hadde blitt bitter eller i verstefall forbannet om jeg hadde blitt misforstått og spilt med slik Emilie har blitt. Samtidig bør det være rom for Cato å føle. Det skal jeg ikke undergrave. Han må få lov til å bli lei seg når dårlige minner fra et eviglangt liv uten armer kommer til overflaten. Og slik opplevelser har jeg stor sympati for. Men han dreier det dessverre bevisst mot Emilie og Emilies valg som førstekjempe, og tyr til dette hver gang anledningen byr seg. Og hver gang blir Emilie ille berørt uten å kunne si noe på det. Dette har jeg absolutt ikke sympati for. På ett eller annet stadie burde det "flydd en faen" i Cato der han hevet seg over alt og så positivt på tvekamp. Han med hans historie har tross alt motivert mennesker, konkurrent både mot seg selv og andre og kjempet mot en bakke og en vinterdag eller 100 før, så hvorfor forble han så på bakbeina for å bli valgt som førstekjempe av Emilie på Farmen? Jeg skjønner det bare ikke. Og det tror jeg ikke Emilie heller skjønner. Det skjønner ikke jeg heller. Samtidig klarer jeg ikke helt å tro at han gjør dette bevisst. Tror kanskje han tenkte han hadde bidratt så mye at han var utenfor faresonen. I en episode nevnte noen eller var det han selv at de trodde Cato kunne være utsatt for å bli valgt. Jeg mener det var han selv? Så skjønner ikke hvorfor sjokket ble så stort for han heller. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookie123 Skrevet 4. februar 2024 #955 Del Skrevet 4. februar 2024 Heiet på Emma, har fått sansen for henne. Hun er morsom! Men jeg mistenker at hun egentlig ville ut av Farmen...? Hun skjønte jo vel at Cato kom til å slå henne i kunnskap?? Hun hadde ikke ett eneste riktig svar! Og hun visste ikke hva et avkom er!!? Er det mulig?? Jaja, blir gøy å se henne på Torpet, da. 😉 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 4. februar 2024 #956 Del Skrevet 4. februar 2024 Ctrl skrev (12 minutter siden): Jeg skjønner godt at Emilie har fått Cato i vrangstrupen. Og det handler nok utelukkende om hans reaksjon etter førstekjempevalget. Det er mulig jeg fremstår usympatisk når jeg sier dette, men jeg skal prøve å begrunne det. Jeg synes faktisk at det spillet Cato har kjørt ovenfor Emilie er en fæl hersketeknikk med offerspill og stråmenn. Cato Zahl Pedersen er først av alt en mann uten armer, og eier da sympatibalansen. At han i tillegg er en eventyrer som har besteget fjell og rundet poler, er en idrettsutøver, er en selverklært mentalterapeut, er 65 år og er en respektert mann kommer også til hans store sympatifordel i møte med en ung kvinnelig eks-blogger. En utrolig skjevfordeling av maktbalansen altså. Det er ingen tvil om hvem som blir seende god ut og hvem som blir seende dårlig ut når de to går "imot" hverandre. Problemet i saken er at spillet til Cato skjer på gale premisser. Cato ble valgt fordi han var en kunnskapsbank og en stor konkurrent i en konkurranse. En fair begrunnelse. Og et kompliment til han, som han velger totalt å overse. Cato ble også valgt fordi han var lengst unna Emilie sosialt sett. En fair begrunnelse det også. At Cato velger å spille offer med å dra fram hans livslange utenforskap fordi han ikke har armer er en stråmann mot Emilie, for det har ingenting med Emilie, hennes valg og hennes begrunnelse å gjøre. I menneskelige relasjoner er det bare slik at enkelte ganger klikker man med noen og andre ikke. Det har med kjemi og dynamikk å gjøre. Og man kan ikke bli bestevenn med alle. Emilie er ikke skyldig Cato noe sosialt, særlig ikke når de ble delt i to forskjellige sosiale grupperinger fra start av. På linje med at Emma og Cato heller ikke var sosial sammen, fordi disse to ble delt fra start av og ikke hadde særlig med sosiale fellestrekk. At Cato i tillegg poengterer selv at han bidrar lite sosialt understreker sosialbegrunnelsen til Emilie så det holder. Så å bruke dette utenforskapet imot Emilies valg setter henne på bakbeina der hun står igjen som handlingslammet hvor et godt tilsvar er umulig uten at hun kommer enda dårligere ut av det. Jeg tror Emilie på Farmen skjønte at hun kom særdeles dårlig ut av å bli satt under "angrep" for Catos stråmann- og offerspill. Hvordan skal man forsvare seg mot en slik mann med alle trumf i ermet? Man overlever bare ikke et forsvar... Emilie er dømt til å tape uansett, og det har hun dessverre smertelig fått erfare av seere som har latt seg gripe av sympati for Cato. Så da er oppgaven for Emilie å beherske seg. Jeg synes hun klarer det OK, men det skinner kanskje igjennom noen ganger at hun ikke prioriterer Catos interesser særlig. Og det forstår jeg godt. For jeg tror jeg hadde blitt bitter eller i verstefall forbannet om jeg hadde blitt misforstått og spilt med slik Emilie har blitt. Samtidig bør det være rom for Cato å føle. Det skal jeg ikke undergrave. Han må få lov til å bli lei seg når dårlige minner fra et eviglangt liv uten armer kommer til overflaten. Og slike opplevelser har jeg stor sympati for. Men han dreier det dessverre bevisst mot Emilie og Emilies valg som førstekjempe, og tyr til dette hver gang anledningen byr seg. Og hver gang blir Emilie ille berørt uten å kunne si noe på det. Dette har jeg absolutt ikke sympati for. På ett eller annet stadie burde det "flydd en faen" i Cato der han hevet seg over alt og så positivt på tvekamp. Han med hans historie har tross alt motivert utallige mennesker, konkurrert både mot seg selv og andre i mange tiår og kjempet mot en bakke og en vinterdag eller 100 før, så hvorfor forble han så sentimentalt på bakbeina for å bli valgt som førstekjempe av Emilie på Farmen? Jeg skjønner det bare ikke. Og det tror jeg ikke Emilie heller skjønner. Emilie er et herlig lite troll, bak det "snille pike" utseende. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 4. februar 2024 #957 Del Skrevet 4. februar 2024 Samfunnsengasjert skrev (59 minutter siden): Hæ? Hva var spørsmålet ? Har ikke fått sett tvekampen Eva-Lena skrev (58 minutter siden): Hva heter avkommet til en geit? Emma hørte feil, hun trodde spørsmålet var: hva heter avføringen til en geit? Derfor skrev hun lort. Men spørsmålet var , som skrevet over her: hva heter avkommet til en geit? Det var ganske morsomt 🤭 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havspeil Skrevet 4. februar 2024 #958 Del Skrevet 4. februar 2024 Ctrl skrev (3 minutter siden): Jeg skjønner godt at Emilie har fått Cato i vrangstrupen. Og det handler nok utelukkende om hans reaksjon etter førstekjempevalget. Det er mulig jeg fremstår usympatisk når jeg sier dette, men jeg skal prøve å begrunne det. Men jeg synes faktisk at det spillet Cato har kjørt ovenfor Emilie er en fæl hersketeknikk med offerspill og stråmenn. Cato Zahl Pedersen er først av alt en mann uten armer, og eier da sympatibalansen. At han i tillegg er en eventyrer som har besteget fjell og rundet poler, er en idrettsutøver, er en selverklært mentalterapeut, er 65 år og er en respektert mann kommer også til hans store sympatifordel i møte med en ung kvinnelig eks-blogger. En utrolig skjevfordeling av maktbalansen altså. Det er ingen tvil om hvem som blir seende god ut og hvem som blir seende dårlig ut når de to går "imot" hverandre. Problemet i saken er at spillet til Cato skjer på gale premisser. Cato ble valgt fordi han var en kunnskapsbank og en stor konkurrent i en konkurranse. En fair begrunnelse. Og et kompliment til han, som han velger totalt å overse. Cato ble også valgt fordi han var lengst unna Emilie sosialt sett. En fair begrunnelse det også. At Cato velger å spille offer med å dra fram hans livslange utenforskap fordi han ikke har armer er en stråmann for å tillate seg å bli emosjonell, for det har ingenting med Emilie, hennes valg og hennes begrunnelse å gjøre. I menneskelige relasjoner er det bare slik at enkelte ganger klikker man med noen og andre ikke. Det har med kjemi og dynamikk å gjøre. Og man kan ikke bli bestevenn med alle. Emilie er ikke skyldig Cato noe sosialt, særlig ikke når de ble delt i to forskjellige sosiale grupperinger fra start av. På linje med at Emma og Cato heller ikke fant tonen, fordi disse to ble delt fra start av og ikke hadde særlig med sosiale fellestrekk. At Cato i tillegg poengterer selv at han bidrar lite sosialt understreker sosialbegrunnelsen til Emilie så det holder. Så å bruke dette utenforskapet imot Emilies valg setter henne på bakbeina der hun står igjen som handlingslammet der et godt tilsvar er umulig uten at hun kommer enda dårligere ut av det. Jeg tror Emilie på Farmen skjønte at hun kom særdeles dårlig ut av å bli satt under "angrep" for Catos stråmann- og offerspill. Hvordan skal man forsvare seg mot en slik mann med alle trumf i ermet? Man overlever bare ikke et slikt forsvar... Emilie er dømt til å tape uansett, og det har hun dessverre smertelig fått erfare av seere som har latt seg gripe av sympati for Cato. Så da er oppgaven for Emilie å beherske seg. Jeg synes hun klarer det OK, men det skinner kanskje igjennom noen ganger at hun ikke prioriterer Catos interesser særlig. Og det forstår jeg godt. For jeg tror jeg hadde blitt bitter eller i verstefall forbannet om jeg hadde blitt misforstått og spilt med slik Emilie har blitt. Samtidig bør det være rom for Cato å føle. Det skal jeg ikke undergrave. Han må få lov til å bli lei seg når dårlige minner fra et eviglangt liv uten armer kommer til overflaten. Og slik opplevelser har jeg stor sympati for. Men han dreier det dessverre bevisst mot Emilie og Emilies valg som førstekjempe, og tyr til dette hver gang anledningen byr seg. Og hver gang blir Emilie ille berørt uten å kunne si noe på det. Dette har jeg absolutt ikke sympati for. På ett eller annet stadie burde det "flydd en faen" i Cato der han hevet seg over alt og så positivt på tvekamp. Han med hans historie har tross alt motivert mennesker, konkurrent både mot seg selv og andre og kjempet mot en bakke og en vinterdag eller 100 før, så hvorfor forble han så på bakbeina for å bli valgt som førstekjempe av Emilie på Farmen? Jeg skjønner det bare ikke. Og det tror jeg ikke Emilie heller skjønner. Jeg tror han rett og slett var utkjørt fysisk etter han og Sondre hadde holdt på med siloen hele dagen i varmen...han knakk jo sammen og sa han var sliten. Han er tross alt i 60- åra. Og med lite mat og dehydrering, så overreagerte han ,- da han ikke forventet å bli valgt etter innsatsen på siloen. Tror jeg da.... Jeg synes han er litt bedreviter av og til . Men alle mennesker har jo positive og negative sider. Forøvrig valgte han en svak motstander. Han tåler dårlig å tape, tror jeg. 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
5by5 Skrevet 4. februar 2024 #959 Del Skrevet 4. februar 2024 Zenhouse skrev (1 minutt siden): Emma hørte feil, hun trodde spørsmålet var: hva heter avføringen til en geit? Derfor skrev hun lort. Men spørsmålet var , som skrevet over her: hva heter avkommet til en geit? Det var ganske morsomt 🤭 Hun hørte ikke feil, men hun visste ikke hva «avkom» betydde, og trodde det var det samme som avføring 😂 Men hun fikk oppklart at det betydde «barn/baby av geit», og fikk forandre svaret sitt 😁 20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 4. februar 2024 #960 Del Skrevet 4. februar 2024 Zenhouse skrev (4 minutter siden): Emma hørte feil, hun trodde spørsmålet var: hva heter avføringen til en geit? Derfor skrev hun lort. Men spørsmålet var , som skrevet over her: hva heter avkommet til en geit? Det var ganske morsomt 🤭 Hun måtte i tillegg ha forklaring på hva avkom var for noe 🤣 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå