Spitzy Skrevet 20. januar 2024 #461 Del Skrevet 20. januar 2024 miniomelett skrev (8 timer siden): Ja jeg mente mer inne på Farmen, at hun ble tilsidesatt. Kan være at jeg skrev litt rart. Jeg var stor fan av henne da hun var i NPN, og jeg antok at hun hadde beilere på linje, for hun var (er) ei vakker dame, og morsom, skarp, rask på avtrekkeren osv. Husker en del ganger hun fikk både Almaas og andre gjester til å bli helt forfjamset 🤭😏 Så tviler ikke på at hun har draget (spes i gullalderen til NPN). Men det var jo ofte vitser på hennes bekostning om hvor "taper" hun var (spesielt i forhold til andre damer), og at hun var "mislykka" og sånt, gjerne vitser hun selv kom med. Så kjente av og til på at det kanskje kom fra et sted... Er også litt spor av det da hun var med i Tidsbonanza, som var en veldig gøy episode forsåvidt. Hun er bare så morsom 🥰 Ja, kan være kan være mulig hun følte det sånn inne på farmen. ja, hun hun har jo alltid ironisert veldig mye om seg selv. Så et klipp med Erna Solberg hvor han sa noe sånt som « så det er du som tjener pengene, du som lager maten, du som gjør husarbeidet og Sindre han er bare jævlig god i senga? « husker ikke henne fra tidsbonanza , må prøve og finne det i nrk arkivet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 20. januar 2024 #462 Del Skrevet 20. januar 2024 Spitzy skrev (2 timer siden): Ja, kan være kan være mulig hun følte det sånn inne på farmen. ja, hun hun har jo alltid ironisert veldig mye om seg selv. Så et klipp med Erna Solberg hvor han sa noe sånt som « så det er du som tjener pengene, du som lager maten, du som gjør husarbeidet og Sindre han er bare jævlig god i senga? « husker ikke henne fra tidsbonanza , må prøve og finne det i nrk arkivet. Takk for påminner! Alle episoder fra 2016 og utover ligger der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
5by5 Skrevet 20. januar 2024 #463 Del Skrevet 20. januar 2024 Klink skrev (9 timer siden): Tror hun er ferdig med å være morsom, litt for opptatt med å være bitter og sur. Anne-Kat er med i årets sesong av Alle mot Alle, og der er hun både morsom, vittig og blid. Jeg tror Farmen har en egen evne til å presse folk til bristepunktet. Men jeg syns det er milevis forskjell på Anne-Kat som bryter sammen i angst og frykt - og Christian som er irritert og derfor går til stygt og usaklig personangrep på Bahare. Syns generelt det har vært ganske giftig stemning på Farmen de siste årene, og enkelte episoder er tunge å se på. Men jeg følger jo fortsatt med, så TV2 får det som de vil 😶 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivLaga Skrevet 20. januar 2024 #464 Del Skrevet 20. januar 2024 Har stor medfølelse med Anne Kath som må håndtere gradvis tap av synet, alle skjønner jo at det må være helt grusomt. MEN Farmen er Farmen, og jeg forstår ikke helt motivasjonen hennes for å være med i et sånt konsept når hun åpenbart har mer enn nok med å takle synstapet. Synes hun oppfører seg direkte ufint mot flere av de andre deltakrene og er veldig inkonsekvent i mye av det hun sier. I det ene øyeblikket er hun sur fordi hun jobber så hardt og setter fellesskapet foran seg selv, virker tydelig irritert når andre fjaser og tuller. I det neste øyeblikket driter hun i ukensoppdraget og drar med seg en nøye utvalgt gruppe folk for å drikke øl som hun har gjemt unna. Det hele er så utrolig navlebeskuende, alt handler liksom om henne hele tiden. I media generelt kommer hun bare med negative skildringer av "dagens ungdom" og opphøyer seg selv til en slags hardbarka bryggesjauer. Hva i alle dager er det hun har vært gjennom som er så mye tøffere enn dagens unge da? Hun vokste jo ikke akkurat opp under krigen eller i fattige kår på 1600-tallet 😂 Jeg er nærmere Anne Kaths generasjon enn dagens unge, likevel evner jeg å se at vi hadde det ganske godt 😆 Ingen pandemi, ikke normalt med plastisk kirurgi, ikke så store forskjeller sosialt, mulig å få seg jobb uten høyere utdanning osv osv. Tenker at Anne Kath burde være litt mer ydmyk ovenfor feks Emma som har vært knalltøff og stått i sin annerledeshet hele livet og kommet ut på andre siden uten at dette er noe hun klager over eller minner folk på hele tiden. I stedet så blir hun fullstendig betatt av Kristian som står for alt det hun ikke liker, kun fordi han smisker litt med henne. Hun sier hun ville hatt med seg Kristian, Unni og Daniel i krigen fordi de er de eneste som er "hel ved". Vel, det er de SISTE jeg ville hatt med 🤣 Felles for alle de nevnte er at de først og fremst tenker på seg selv og gir opp så fort det blir litt motstand 😂 20 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
5by5 Skrevet 20. januar 2024 #465 Del Skrevet 20. januar 2024 LivLaga skrev (11 minutter siden): Har stor medfølelse med Anne Kath som må håndtere gradvis tap av synet, alle skjønner jo at det må være helt grusomt. MEN Farmen er Farmen, og jeg forstår ikke helt motivasjonen hennes for å være med i et sånt konsept når hun åpenbart har mer enn nok med å takle synstapet. Enig med dette, og jeg mener ikke å forsvare oppførselen hennes på Farmen. Men hun var langt fra den verste der inne. Tenker kanskje motivasjonen hennes for å være med var litt for å vise at ikke alt er bare fryd og gammen hele tiden, og at det faktisk er j*vlig vanskelig å takle sykdommen hun har. LivLaga skrev (11 minutter siden): Hun sier hun ville hatt med seg Kristian, Unni og Daniel i krigen fordi de er de eneste som er "hel ved". Vel, det er de SISTE jeg ville hatt med 🤣 Felles for alle de nevnte er at de først og fremst tenker på seg selv og gir opp så fort det blir litt motstand Haha, enig 😂 Men jeg hadde lett tatt med meg Anne-Kat selv da, hun er «hel ved» i mine øyne! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 20. januar 2024 #466 Del Skrevet 20. januar 2024 Hvem tror dere Cris velger? Jeg tror enten Bahare eller Cato. Bahare fordi han er så sint på henne eller Cato fordi han antar at det vil bli enkelt mtp handikappet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 20. januar 2024 #467 Del Skrevet 20. januar 2024 LivLaga skrev (20 minutter siden): Har stor medfølelse med Anne Kath som må håndtere gradvis tap av synet, alle skjønner jo at det må være helt grusomt. MEN Farmen er Farmen, og jeg forstår ikke helt motivasjonen hennes for å være med i et sånt konsept når hun åpenbart har mer enn nok med å takle synstapet. Synes hun oppfører seg direkte ufint mot flere av de andre deltakrene og er veldig inkonsekvent i mye av det hun sier. I det ene øyeblikket er hun sur fordi hun jobber så hardt og setter fellesskapet foran seg selv, virker tydelig irritert når andre fjaser og tuller. I det neste øyeblikket driter hun i ukensoppdraget og drar med seg en nøye utvalgt gruppe folk for å drikke øl som hun har gjemt unna. Det hele er så utrolig navlebeskuende, alt handler liksom om henne hele tiden. I media generelt kommer hun bare med negative skildringer av "dagens ungdom" og opphøyer seg selv til en slags hardbarka bryggesjauer. Hva i alle dager er det hun har vært gjennom som er så mye tøffere enn dagens unge da? Hun vokste jo ikke akkurat opp under krigen eller i fattige kår på 1600-tallet 😂 Jeg er nærmere Anne Kaths generasjon enn dagens unge, likevel evner jeg å se at vi hadde det ganske godt 😆 Ingen pandemi, ikke normalt med plastisk kirurgi, ikke så store forskjeller sosialt, mulig å få seg jobb uten høyere utdanning osv osv. Tenker at Anne Kath burde være litt mer ydmyk ovenfor feks Emma som har vært knalltøff og stått i sin annerledeshet hele livet og kommet ut på andre siden uten at dette er noe hun klager over eller minner folk på hele tiden. I stedet så blir hun fullstendig betatt av Kristian som står for alt det hun ikke liker, kun fordi han smisker litt med henne. Hun sier hun ville hatt med seg Kristian, Unni og Daniel i krigen fordi de er de eneste som er "hel ved". Vel, det er de SISTE jeg ville hatt med 🤣 Felles for alle de nevnte er at de først og fremst tenker på seg selv og gir opp så fort det blir litt motstand 😂 Siste avsnitt: enig i at det er «rart», samtidig tror jeg det er en kombo av å tiltrekkes andre som er veldig annerledes/stikker seg ut og den realitybobla de snakker om hvor ting blir helt annerledes enn man tror, og i ettertid skjønner man ikke hvordan man tenkte en gang. Angående oppvekst anbefales å se «Datoen» med AK om den er tilgjengelig hos NRK fortsatt. Der kommer det fram mye som nok forklarer en del om hvordan hun er. (Ikke ment som unnskyldning altså, bare at det kan gjøre at man skjønner ting i en litt annen kontekst.) AK har jeg alltid oppfatta som en person som alle tror har skyhøy selvtillit og bra selvbilde og er trygg i seg selv, men som langt på vei er det stikk motsatte, og som blir stående i en spagat mellom egen usikkerhet og utrygghet, og andres bilde av en selv og de forventningene som følger av det. Kjenner meg igjen. Det tærer på. Mulig jeg er helt på bærtur altså. var et fint intervju med AK i sommer. Hun omgir seg med ungdom, for å si det sånn. Har innreda kjelleren til ungdomssone hvor Tanteunger og venner kan være hos henne når de vil, som et trygt voksensted i tillegg til hjemme. Tror det vi ser på Farmen er klassisk forsterking av personlighetstrekk i lys av omfattende utrygghet og slitenhet. Forskning har vist at mange nærmest endrer personlighet mot mer aggressiv og sint av å leve med kroniske smerter pga all energien det tar, å miste synet er kanskje enda mer utmattende. Igjen: ikke unnskyldning. Det er bare noe med at når man bruker så mye energi på å fungere så blir man også dårligere på å se og anerkjenne nyansene rundt seg, og menneskene rundt seg. Som en annen skriver er AK med på Alle mot Alle, der er hun helt annerledes, mer sitt gamle jeg, men også klart mer «nevrotisk» i kroppsspråket enn for noen år siden. Emma har jeg fått stor respekt for. Hun har så langt kommet godt ut av Farmen og dels endra mitt syn på henne (med unntak av OMG! Da😂). Sander så langt også. Reality er både positivt og negativt. Hos noen får man se nye kvaliteter og sider man ikke får se i deres «daglige virke» som gjør at man får et annet bilde og ny respekt, hos andre får man tvert imot se sider de vanligvis greier å holde skjult. Alle mot alle har gitt en del overraskelser i begge retninger (folk man trodde var smarte er jo dumme som brød utafor eget fagfelt og vice versa), men det er jo ikke reality i den forstand. Farmen og 71 grader nord er vel kanskje det som får fram det verste i folk fordi det er så fysisk og mentalt krevende pga lite mat og høye fysiske krav, og at man bor/lever oppå hverandre nesten bokstavelig talt, og er så avhengig av hverandre for å få mat, goder, søvn /hvile m.m. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valyria83 Skrevet 20. januar 2024 #468 Del Skrevet 20. januar 2024 Cid skrev (3 minutter siden): Hvem tror dere Cris velger? Jeg tror enten Bahare eller Cato. Bahare fordi han er så sint på henne eller Cato fordi han antar at det vil bli enkelt mtp handikappet. Blir nok Bahare 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 20. januar 2024 #469 Del Skrevet 20. januar 2024 (endret) Cid skrev (4 minutter siden): Hvem tror dere Cris velger? Jeg tror enten Bahare eller Cato. Bahare fordi han er så sint på henne eller Cato fordi han antar at det vil bli enkelt mtp handikappet. Håper Bahare. Og at hun gruser ham, helst i noe annet enn kunnskap! Endret 20. januar 2024 av Ninaen Feilstaving av navn 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusket Skrevet 20. januar 2024 #470 Del Skrevet 20. januar 2024 1 hour ago, Cid said: Hvem tror dere Cris velger? Jeg tror enten Bahare eller Cato. Bahare fordi han er så sint på henne eller Cato fordi han antar at det vil bli enkelt mtp handikappet. Jeg tror ikke han tør å velge Bahare fordi hun nok velger kunnskap som hun lett slår han i. Cato likeså. Jeg tenker Emma, men hvem vet. Jeg håper uansett han ryker på huet og ræva ut av både Farmen og senere Torpet. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 20. januar 2024 #471 Del Skrevet 20. januar 2024 Nusket skrev (2 minutter siden): Jeg tror ikke han tør å velge Bahare fordi hun nok velger kunnskap som hun lett slår han i. Cato likeså. Jeg tenker Emma, men hvem vet. Jeg håper uansett han ryker på huet og ræva ut av både Farmen og senere Torpet. Hadde ikke han og Emma en avtale om å ikke velge hverandre da? Håper på det selv, i hvert fall bli sendt til Torpet og få litt søndagsskole av Vebjørn. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusket Skrevet 20. januar 2024 #472 Del Skrevet 20. januar 2024 33 minutter siden, Cid said: Hadde ikke han og Emma en avtale om å ikke velge hverandre da? Håper på det selv, i hvert fall bli sendt til Torpet og få litt søndagsskole av Vebjørn. Kom den avtalen før eller etter Emma satte han på plass, da? Christian slår meg uansett ikke som en som holder avtaler. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 20. januar 2024 #473 Del Skrevet 20. januar 2024 Nusket skrev (Akkurat nå): Kom den avtalen før eller etter Emma satte han på plass, da? Christian slår meg uansett ikke som en som holder avtaler. Usikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 20. januar 2024 #474 Del Skrevet 20. januar 2024 Ninaen skrev (3 timer siden): Håper Bahare. Og at hun gruser ham, helst i noe annet enn kunnskap! Det hadde vært årets tv-øyeblikk 😆 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elsker sjokolade Skrevet 20. januar 2024 #475 Del Skrevet 20. januar 2024 10 sider med AK og sykdommen hennes. Holder nå eller? 24 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 21. januar 2024 #476 Del Skrevet 21. januar 2024 Utifra reklamene om dagens episode så ser det ut til å bli drama deluxe 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Galen King Skrevet 21. januar 2024 #477 Del Skrevet 21. januar 2024 Har Cristian vært såpass nasty i flere programmer eller er det bare i Farmen Kjendis? Hvis han er så sugen på mat hele tiden så er det kanskje ikke så rart på Farmen Kjendis. Han drar det alt for langt da, skal også så lite til før det skjer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 21. januar 2024 #478 Del Skrevet 21. januar 2024 Cid skrev (3 timer siden): Utifra reklamene om dagens episode så ser det ut til å bli drama deluxe 😄 Enda mer? Jeg har ikke sett reklamer, men det er vel kanskje pga kjempevalget? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 21. januar 2024 #479 Del Skrevet 21. januar 2024 Kålrota skrev (4 minutter siden): Enda mer? Jeg har ikke sett reklamer, men det er vel kanskje pga kjempevalget? Vært to reklamer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 21. januar 2024 #480 Del Skrevet 21. januar 2024 Tråden er ryddet for persondebatt, avsporing, spaminnlegg, brudd på regelen om opphavsrett, latterliggjøring, brukerdebatt, personangrep, tulleinnlegg og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå