Gå til innhold

Farmen Kjendis 2024 - TV2 - Ingen spoiling

Ctrl

Anbefalte innlegg

LivLaga skrev (10 timer siden):

Ja det er så utrolig uforløsende!! Får nesten høyt blodtrykk av å se på! 😂

Ja, det er sykt irriterende når de ikke tør å si imot eller ikke gidder. Ikke rart det blir mange kommentarer i kommentarfeltene på diverse sosiale medier da.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Galen King skrev (6 minutter siden):

Ja, det er sykt irriterende når de ikke tør å si imot eller ikke gidder. Ikke rart det blir mange kommentarer i kommentarfeltene på diverse sosiale medier da.

De må jo tett på hverandre i flere uker så jeg skjønner godt at mange holder igjen. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (13 minutter siden):

De må jo tett på hverandre i flere uker så jeg skjønner godt at mange holder igjen. 

Samtidig hadde det kanskje vært bedre om man hadde tatt det i starten, ref det Dora sa i sync.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri trodd at Unni skulle gå videre i dag!

Men sånn disse konkurransene var lagt opp, hadde selv jeg kunne greid det!! 😂

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble SÅ irritert over hinderløypa! Har vel aldri vært sånn før at man kan komme videre på tid ELLER kunnskap? Og den båten….. burde vært rangert fra beste tid også ekstra poeng for hver riktige i kunnskap… akkurat som det er lagt opp til at Unni skal gå videre. 

hestesko er jo også litt Lotto…. Tv2 irriterer meg alltid på disse utslags konkurransene 😂

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Emilie får mye unødvendig tyn, bare fordi hun som storbonde valgte å tenke på finalen fremfor å velge en av de som har jobbet minst. 

Folk fikk henne da i vrangstrupen og liker henne ikke lengre; da blir alt hun gjør videre galt. Synes det er trist for hun virker veldig hyggelig.

Jeg hadde hatt samme reaksjon på å se Unni tilbake fremfor Bahare etter en «hinderløype». Tror mange hadde hatt den reaksjonen, men kameraet var på Emilie, nettopp pga. hennes nære forhold til Bahare og betente forhold til Unni. TV2 liker å skape drama, og det er jo nettopp det de gjør, koste hva det koste vil for de som er involvert.

Jeg synes det selv er litt trist at Bahare ikke kom seg videre. Synes nok hun fortjener mer en finaleplass enn Unni.

Men det er slik det er, kan ikke endre på det som har skjedd. Gleder meg til å se hva som skjer videre i uka og hvem som står igjen som vinner. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ctrl skrev (9 timer siden):

Kommentar til dagens episode/kommentarer:

Skjul innhold

Jeg kan ikke fatte at dere prøver å arrestere Emilie for hennes reaksjon mot Unnis tilbakekomst. 

For det første røk hennes beste venninne ut, Bahare, så såklart må Emilie få lov til å være lei seg, oppgitt o.l. 
For det andre var det snakk om hinderløype, og det kom vel også som et sjokk at Unni vant over Bahare.
For det tredje er Unni kanskje Farmen-historiens mest uverdige finalist, som aldri burde nådd så langt.
For det fjerde har Emilie og Unni et betent forhold, og Emilie er ikke skyldig Unni noe som helst.
For det femte så er Unni steinkald emosjonell mot alle, og det fordrer ikke til varm kos, klem og jubel tilbake.
For det sjette så ble ikke engang Unni krenket over reaksjonen til Emilie, så ingen grunn for at andre blir det. 
For det syvende sier det litt om hvordan Unni har vært der inne når selveste Emilie gir henne en "kald skulder", for Emilie er tross alt et empatisk og varmt menneske tvers igjennom, som gir alle andre en varm velkomst bortsett fra henne.

Jeg ville reagert likens som Emilie, om ikke enda kaldere. Emilie ga Unni en klem om ikke annet. Det ville nok ikke jeg gjort.

Men det er jo Emilies fortjeneste at Unni er i finaleuken? 

Du er vel også en av dem som mener Cato ikke burde vise reaksjoner når han blir valgt som førstekjempe - men at Emilie viser reaksjoner er helt på sin plass? 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Cato eller Unni ryker i kveldens episode. Heier på Sondre eller Sander....Bjørg  og Emilie er også ok.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (2 timer siden):

Merkelig måte å se det på. 
Det er da ikke Emilies fortjeneste at Unni er i finaleuken. 

Det er vel mer Unnis fortjeneste at Emilie ikke valgte Unni som førstekjempe. 

Utover det har hele gjengen skyld i at Unni enda er der, og ikke bare Emilie.

At Emilie på veien har skånet Unni av konkurransehensyn betyr ikke at Emilie er skyldig Unni noe, og ihvertfall ikke en varm og koselig velkomst. 

Vera skrev (2 timer siden):

Du er vel også en av dem som mener Cato ikke burde vise reaksjoner når han blir valgt som førstekjempe - men at Emilie viser reaksjoner er helt på sin plass? 

Nei? Det er forskjell på å vise følelser der og da, kontra å bake seg inn i følelsene og spille et offerspill over flere dager. Det er sistnevnte jeg har reagert mot Cato på.

Greia med Unni og Emilie så var det vel manglende reaksjon fra Emilie folk reagerer på. Emilie var overhodet ikke ufin mot Unni, men Emilie kastet seg ikke rundt halsen på Unni akkurat. Og at Emilie ikke gjorde det ligger på det vesenet Unni er, og ikke fordi Emilie er noe annet.

Hele greia mot Emilie nå er storm i et vannglass. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farmen-gjengen raste ned i vekt på gården. 

https://www.tv2.no/underholdning/farmen-kjendis/raste-ned-i-vekt-litt-vemmelig/16401591/

Unni gikk ned mest.
Sondre fikk fysisk merke det. 
Sander tror han gikk opp.
Cato gikk ned noe, men kjente på overbelastning i arma.
Bjørg var fornøyd med nedgangen, og skulle ønske hun ble værende lenger.
Emilie.... er ikke intervjuet, og er den eneste som ikke er med i artikkelen... 

Farmen Kjendis 2024 oppsummert.
Unni er eneren, resten er slitere med mindre positive og negative ting, og Emilie er klippet bort. 🥴

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyne skrev (22 timer siden):
  Skjul innhold

Det er mulig at tiden på hinderløypa bare var tellende for de to beste, og at kunnskapsdelen var det eneste som skulle regnes med for de 3 som var igjen.  Dette burde vi fått vite. Eller så var det opplyst, men at vi ikke oppfattet det da vi så episoden.

Jeg tror de var opplyst om det. Jeg reagerte på Sander og Sondre sin taktikk med og bare slenge noe tilfeldige svar på kunnskap, men det var lagt opp slik ga det jo mening. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (13 minutter siden):

Merkelig måte å se det på. 
Det er da ikke Emilies fortjeneste at Unni er i finaleuken. 

Det er vel mer Unnis fortjeneste at Emilie ikke valgte Unni som førstekjempe. 

Utover det har hele gjengen skyld i at Unni enda er der, og ikke bare Emilie.

At Emilie på veien har skånet Unni av konkurransehensyn betyr ikke at Emilie er skyldig Unni noe, og ihvertfall ikke en varm og koselig velkomst. 

Jeg skjønner ikke helt hvordan du ser saken heller..

Emilie hadde mulighet til å velge Unni som førstekjempe (og dermed unngå at Unni kinne velge gren) - 2 uker før finaleuken..da nytter det ikke å sutre over at Unni kommer inn i finaleuken, om Emilie ikke ville ha Unni der - når hun var den eneste av deltakerne som kunne sende Unni ut i en tvekamp. 
Folk reagerte på valget fordi Emilie gjentatte ganger har snakt om Unnis latskap - men allikevel går for Cato, som har stått på i alle ukesoppdrag. 
Nytter ikke å grine når valgene man tar slår tilbake på en selv - det er bare en konsekvens av å ikke ta en gjennomtenkt valg. Nå står Unni i en finaleuke, med finalekniv..ikke ekstremt strategisk av de som kunne gjort noe med det etter min mening. 

Ctrl skrev (18 minutter siden):

Nei? Det er forskjell på å vise følelser der og da, kontra å bake seg inn i følelsene og spille et offerspill over flere dager. Det er sistnevnte jeg har reagert mot Cato på.

Greia med Unni og Emilie så var det vel manglende reaksjon fra Emilie folk reagerer på. Emilie var overhodet ikke ufin mot Unni, men Emilie kastet seg ikke rundt halsen på Unni akkurat. Og at Emilie ikke gjorde det ligger på det vesenet Unni er, og ikke fordi Emilie er noe annet.

Jeg skjønner ikke helt bildet du tegner her..Cato viste følelser under førstekjempevalget - som de fleste gjør..deretter snakket han om det foran kamera - om hvorfor han syntes det var vondt å bli valgt (fordi Emilie presiserte at hun valgte han fordi han var den hun ikke hadde etablert et forhold til). Selvfølgelig er det lov å syns det er vondt? Spesielt for noen som har kjent på utenforskap pga et handikap hele livet. Jeg tror du ville ha kjent på de samme følelsene? 
Men - han har aldri vært ufin mot Emilie, hverken på gården eller i etterkant..han har tvert i mot tatt henne i forsvar på soMe.  
Jeg må si at jeg reagerer på ordspillet ditt når det kommer til Cato..offerspill? Det er temmelig nedlatende. 

Forøvrig syns jeg Cato spiller et renere spill enn Emilie - som sliter med å opprettholde imaget sitt i årets utgave av Farmen. For meg er det dèt averasjonen min handler om - ikke spill noe annet enn hva du er. 

Manglende reaksjon? Unni fortalte jo foran kamera under sendingen at hun merket veldig godt reaksjonen på at hun kom tilbake - og at det derfor gikk en faen i henne..så nå vil hun jobbe enda hardere for å vinne hele driten 😂😂  Emilie selv sa jo også at det måtte være lov å reagere på at det var Unni som kom tilbake? 

• Liker 19
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (3 timer siden):

Nettopp, det er utrolig hvordan fansen til Emilie forsvarer henne når hun gjør akkurat det samme som andre får bøttevis med dritt for 😁

Endret av mammamia1
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cid skrev (11 timer siden):

Men lurer på hvorfor han måtte ha av protesen, er det ikke enklere med den på?

Det må jo være fordi han tenkte det var lettere og komme seg opp av vannet på den måten, men det så fryktelig klønete ut og han brukte jo også tid på og ta den på og av. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (18 minutter siden):

Farmen-gjengen raste ned i vekt på gården. 

https://www.tv2.no/underholdning/farmen-kjendis/raste-ned-i-vekt-litt-vemmelig/16401591/

Unni gikk ned mest.
Sondre fikk fysisk merke det. 
Sander tror han gikk opp.
Cato gikk ned noe, men kjente på overbelastning i arma.
Bjørg var fornøyd med nedgangen, og skulle ønske hun ble værende lenger.
Emilie.... er ikke intervjuet, og er den eneste som ikke er med i artikkelen... 

Farmen Kjendis 2024 oppsummert.
Unni er eneren, resten er slitere med mindre positive og negative ting, og Emilie er klippet bort. 🥴

Du heier på Unni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Flott gjort av Bjørg i presisjon 👏🏻

Også ganske bra gjort av Sondre å få frem så mye mer vann enn de andre deltakerne 👏🏻

Jeg håpte veldig på at Cato skulle få den siste semfinaleplassen men sånn ble det dessverre ikke, jeg synes likevel at Cato har all grunn til å være stolt over seg selv med alt han har fått til i løpet av sesongen! 👏🏻

At Sander vant kom vel som et sjokk på seere og deltakere 😂 men jeg er veldig glad for at han vant fordi jeg vil se han i finalen 😄

Utenom Cato så er de tre som er med videre de jeg ville skulle gå videre så jeg er fornøyd :) Nå håper jeg at Sondre og Sander kommer til finalen, det hadde vært artig å se de to konkurrere mot hverandre i en finale siden de begge er så innstilt på å vinne over den andre 😅  

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Vera skrev (34 minutter siden):

Emilie hadde mulighet til å velge Unni som førstekjempe (og dermed unngå at Unni kinne velge gren) - 2 uker før finaleuken..da nytter det ikke å sutre over at Unni kommer inn i finaleuken, om Emilie ikke ville ha Unni der

Har vi sett samme program?

Emilie sutret ikke over at Unni var videre. Emilie "sutret" over at Bahare var ute, og klarte ikke å være like varm i velkomsten ovenfor Unni - som jeg har oppgitt syv gode grunner for. 

Denne sutringen som du hevder er altså den manglende entusiasmen Emilie hadde ovenfor Unni, og det er utrolig rart at dere arresterer Emilie for det.

At Unni fikk med seg denne manglende entusiasmen får så bare være, men Unni evner som vanlig ikke å forstå annet enn seg selv.

Vera skrev (34 minutter siden):

Spesielt for noen som har kjent på utenforskap pga et handikap hele livet.

Egentlig er jeg fint ferdig med Cato-debatten. Men du byr opp til at jeg må gjenta meg.

Det var akkurat det du skriver ovenfor her som jeg reagerte mot. At han følte dette som ferskvarefølelse er helt greit, men han brukte hans utenforskap hele livet imot Emilie og imot Emilies valg som førstekjempe. Igjen og igjen over flere dager. Det er en ussel stråmann og et offerspill mot Emilie som hun ikke kan forsvare seg mot. I en uskyldig konkurranse der valget av Cato var helt fair. Hun ble stilt til ansvar for hans livslange utenforskap. Jeg uthevet dette fordi det er det som er viktig. Og det er rimelig drøyt, spesielt fra en som Cato som skal være en slags symbolsk foregangsmodell rundt mental holdning. Så angående image og din aversjon "ikke spill noe annet enn det du er" kan gjelde Cato også kanskje...

Det er helt greit at dere ser ting ulikt enn meg, men dere arresterer Emilie basert på bittesmå halmstrå, samtidig som konteksten rundt situasjonene glemmes. At dere tar Unnis ord og reaksjoner som god fisk er rart når hun må være den mest egoistiske og sneversynte deltakeren som noensinne har vært der inne. Det er som sagt mange gode grunner for at Emilie ikke kaster seg rundt halsen på Unni når hun kommer inn portene, og det handler ikke om Emilie.

Endret av Ctrl
  • Liker 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

milletrille2 skrev (4 timer siden):

Ble SÅ irritert over hinderløypa! Har vel aldri vært sånn før at man kan komme videre på tid ELLER kunnskap? Og den båten….. burde vært rangert fra beste tid også ekstra poeng for hver riktige i kunnskap… akkurat som det er lagt opp til at Unni skal gå videre. 

hestesko er jo også litt Lotto…. Tv2 irriterer meg alltid på disse utslags konkurransene 😂

Har det vært sånn før at 4 har « vunnet» da? Mener heller ikke det var så mange i finaleuken før. Det er annerledes i år ja.  Jeg tror det tilretteleggingen med båten var mer ment for Cato selvom han ikke brukte den. 

Jeg lurer litt på dette med svømmingen til Unni, når jeg har sett hinderløypa før og sett folk bare falle og falle så har jeg tenkt « hvorfor svømmer de ikke bare «. Har det vært regler mot det før? Hvis de dette kan de ta er par svømmetak , også må de opp? Var det at båten var et alternativ grunn for at Unni kunne svømme over? Jeg synes ikke det var lagt opp til at Unni skulle gå videre. 
hestesko ble litt bingo, jeg synes jo at Bjørg som fikk alle de 3 hun kastet på brettet skilte seg ut og at det ikke var tilfeldig, men Emilie var bare flaks og tilfeldig. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (8 minutter siden):

Du heier på Unni?

Eh. Nei! 😅

Jeg refererte til hvordan produksjonen har framstilt deltakerne i år. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (Akkurat nå):

Eh. Nei! 😅

Jeg refererte til hvordan produksjonen har framstilt deltakerne i år. 

Åja :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...