Gå til innhold

Farmen Kjendis 2024 - TV2 - Ingen spoiling

Ctrl

Anbefalte innlegg

Jeg tror Emma egentlig var klar for å dra hjem. Tror ikke hun forventet å holde så lenge på Farmen som hun gjorde, hun har jo ikke akkurat prøvd å skjule at hun unngår tungt arbeid.

Emma har sagt mye morsomt og rart i løpet av tiden sin på Farmen, og hun virker ofte veldig ung og naiv. Foreløpig er det søtt og morsomt, men jeg håper ikke hun «spiller på» dette imaget fremover, for det kommer ikke til å være like søtt om et par år 😄

Men samtidig har Emma i mange situasjoner virket utrolig tøff, moden og reflektert - mer enn mange av de såkalte voksne deltagerne. 

Vil spesielt trekke fram dette:

Vera skrev (8 timer siden):

Jeg fikk enorm respekt for henne da hun, den yngste på gården, var den eneste som hadde guts til å si hva hun mente til Christian..de andre holdt strategisk kjeft i kampens hete. Jeg tror Emma er et realt og godt menneske.

• Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For noen karakteristikker av Emilie her... Hatefull, egoistisk, ond..?  Synes det er veldig merkelig at man klarer å oppfatte henne sånn kun basert på siste ukes hendelser på Farmen.. Jeg kan garantere at jeg, som i hvertfall innbiller meg at jeg stort sett oppfattes som et sympatisk, forståelsesfullt og rettskaffent medmenneske blant familie, venner, kolleger osv, lett hadde kunne tråkket i salaten i reality-øyemed ved å ta noen upopulære valg, uttale noe som kunne hørtes usympatisk ut eller vært sytete og klagete i en slitsom situasjon. Selv om det verken sprang ut fra hat, ondskap eller egoisme. Det er helt umulig å sitte på utsiden å dømme ut i fra de få minuttene vi ser fra det daglige oppholdet der. Og til syvende og sist - det er et realityshow - underholdning - hvordan går det an å bli så opprørt at man skjeller ut deltakere ut i fra det man ser på skjermen? 

Endret av Corinne
Gjentakende formuleringer :P
  • Liker 24
  • Hjerte 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5by5 skrev (10 minutter siden):

Jeg tror Emma egentlig var klar for å dra hjem. Tror ikke hun forventet å holde så lenge på Farmen som hun gjorde, hun har jo ikke akkurat prøvd å skjule at hun unngår tungt arbeid.

Emma har sagt mye morsomt og rart i løpet av tiden sin på Farmen, og hun virker ofte veldig ung og naiv. Foreløpig er det søtt og morsomt, men jeg håper ikke hun «spiller på» dette imaget fremover, for det kommer ikke til å være like søtt om et par år 😄

Men samtidig har Emma i mange situasjoner virket utrolig tøff, moden og reflektert - mer enn mange av de såkalte voksne deltagerne. 

Vil spesielt trekke fram dette:

Har fått et helt nytt syn på Emma gjennom Farmen! Aldri mislikt henne altså. Men selv om hun er ung, «dum» og naiv på den del områder, så er det på områder hvor man faktisk kan lære! (Type faktating) Hun virker som et genuint godt menneske, med bein i nesa (hun har bare ikke helt skjønt selv hvor tøff hun er, og sånn er det for mange, det skjer ofte først etter man har bikka 40-50 for mange at det der faller på plass for en selv 😅), hun har selvironi i bøtter og spann, ikke selvhøytidelig som mange av de andre influenserne (selv om de prøver å late som noe annet), hun er åpent nysgjerrig og lærevillig (selv om hun har vegrer seg for det fsysiske, men det virker mer som usikkerhet enn ren unnvikelse for hardt arbeid), og som andre sier takler hun en del ting mye mer voksent enn de som er mer voksne. Hun virker også veldig reflektert. At hun og Unni er blitt så gode venner sier også mye, for mennesker som Unni gidder ikke å omgi seg med overfladiske, naive brødhuer (satt på spissen), for det gir dem ingen ting. Synes ikke det framstår som at Emma spiller på de tingene (skjønner hva du mener med «i framtiden» altså, virker mer som at hun prøver å finne ut hvem hun er og hvor hun passer inn i verden, som vel de fleste av oss holdt på med de vi var 21 😅 (Grusom tid for øvrig…selv om ungdomsskolen og vgs var verre 😂)

Heier på Emma videre, i livet altså. Og så gøy at Unni og hun har kontakt og er blitt venner, det tror jeg beriker livet for dem begge. Er vel kanskje det som er det beste med disse kjendisversjonene av reality tror jeg, at en del av kjendisene blir rykka ut av sine klikker/bobler/miljøer, tvinges til samvær og påvirkning fra andre med «sosial makt» og ender opp med vennskap utenfor sin lille verden, som nok er positivt for framtida mtp samfunnsutviklingen («kjendiser» er dessverre viktigere enn vi liker å innrømme 😜)

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. Emilie.. Syns mange trekker det litt for langt her..! Hun er «hatefull»? «Et troll»? Har «ondskap i øynene?»

Hun virket riktignok veldig ukomfortabel i gårsdagens episode, og det kan jo hende at den «masken» hun prøver å ha på seg begynner å slå sprekker. Som det ofte gjør for mange på Farmen. Men hun har da ikke gjort noe galt? Hun tok et upopulært valgt. Hun har ikke gjort noe «ondskapsfullt», ikke rakket ned på noen, ikke mobbet, ikke klikket og kjeftet og smelt. Har heller ikke fått inntrykk av at hun «har noe imot Cato», som flere skriver.

Blir spennende å se hvordan hun takler neste uke, siden Cato kom seg gjennom kampen. Jeg tror Emilie og Cato er de to sterkeste «vinnerskallene» på Farmen, og det vil ikke forundre meg om det er de to som står i Finalen.

• Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titori skrev (9 timer siden):

Veldig gøy at Emma trodde avkom var det samme som avføring. Lort 😂 Hun har selvironi da! Artig jente. 

Noe annet jeg lo av var da Sander sa til Cato før tvekampen: "Du tar det vel på strak arm uansett" 🙈🙈🙈😂 Vet ikke det var en spøk, eller bare en lite heldig metafor 😅

Tenker det viser hvordan å leve så tett på hverandre og avskåret fra verden gjør at man bare er sammen, glemmer det som er «spesielt» og dermed også glemmer «må ikke tråkke noen på tærne» og sier og gjør og bruker uttrykk man ville gjort til vanlig, uten å tenke, og det tenker jeg er bra. Ikke gå i «krenker jeg noen nå»-bobla hele tida. Kan selvsagt være det var tilsikta humor også altså 😅

Angående reaksjonene til Cato: enig i en del om hvordan han burde tatt det annerledes, og vi skal ikke unnskylde alt. Tenker bare det også kan være greit å huske på at det å gå med lite mat, jobbe fysisk og bli mer sliten enn vanlig (selv om han har vært idrettsutøver er han ikke det nå, og da legger du opp med optimale forhold med mat, drikke, hvile osv, helt annen situasjon), varme, folk rundt seg hele tida (særlig om man er introvert i utgangspunktet, noe han jo er ut ifra hva han beskriver)…alt det gjør at man kan reagere annerledes og også mer kraftig enn normalt, bli mer emosjonell, få kortere lunte, tolke ting annerledes enn når man er uthvilt og på topp osv. Og før noen «jamen den og den ragerer jo ikke sånn, de er like slitne(…)»: folk er forskjellig og reagerer ulikt under ulike forhold. Bare tenk på folk rundt dere. Noen er HANGRY etter 10 min på overtid til faste måltider, andre kan gå 2 døgn knapt uten mat og ikke være annerledes overhodet. Noen klikker i vinkel for bagateller av å ha sovet dårlig en natt eller være litt mer sliten enn vanlig, mens andre merker man ingenting på før de knapt har sovet på en uke og har jobba så svetten renner 5 dager i strekk. Vi er ulike, både fysiologisk, personlighetsmessig, erfaring osv. Mange av kjendisene som har vært på de mer fysisk tøffe realityprogrammene sier jo at de har reagert på måter de aldr hadde trodd de hadde i seg, både mtp å bli lei seg, gråte, og sinne, frustrasjon osv. Og det der at småting, som de vanligvis takler fint, ble kjempestore.

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5by5 skrev (38 minutter siden):

Ang. Emilie.. Syns mange trekker det litt for langt her..! Hun er «hatefull»? «Et troll»? Har «ondskap i øynene?»

Hun virket riktignok veldig ukomfortabel i gårsdagens episode, og det kan jo hende at den «masken» hun prøver å ha på seg begynner å slå sprekker. Som det ofte gjør for mange på Farmen. Men hun har da ikke gjort noe galt? Hun tok et upopulært valgt. Hun har ikke gjort noe «ondskapsfullt», ikke rakket ned på noen, ikke mobbet, ikke klikket og kjeftet og smelt. Har heller ikke fått inntrykk av at hun «har noe imot Cato», som flere skriver.

Blir spennende å se hvordan hun takler neste uke, siden Cato kom seg gjennom kampen. Jeg tror Emilie og Cato er de to sterkeste «vinnerskallene» på Farmen, og det vil ikke forundre meg om det er de to som står i Finalen.

Herlig lite troll, var positivt ment, vis det var meg du siterte. Har sansen for Emilie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har SÅ mye mer respekt for Emma og Emilie enn for Cato. Han er virkelig ikke spesielt sympatisk. Bare den ekle kommentaren før han valgte 2. Kjempe "skal stå med de beste i finalen" og dermed velger Emma, som er yngst, og har virkelig ikke hatt mindre utfordringer i livet på sitt vis, sier sitt. Han bruker hersketeknikker, og det gjennomskuet Emilie, som også er en klok, men selvsagt strategisk dame. Han har meldt seg på en konkurranse. Når en såkalt "mentaltrener" setter seg til å begynne å gråte fordi han blir valgt.... altså... hvem ellers mener han burde gå i stedet for seg selv? Nei, det er noe usympatisk over den mannen der, og det har ingenting med armer å gjøre. Alle de unge jentene der inne ser ut til å ha merket det. 

• Liker 19
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (10 minutter siden):

Herlig lite troll, var positivt ment, vis det var meg du siterte. Har sansen for Emilie. 

Okay, det var da enda godt 😅

Men vet ikke om resten mener det like positivt da. Men både Farmen-produksjonen og nettavisene legger opp til at vi seere skal ha reaksjoner da, så det er vel dette de vil. Men det er ekte mennesker det handler om, så syns noen av kommentarer her er litt vel harde.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mousj skrev (1 time siden):

Jeg har SÅ mye mer respekt for Emma og Emilie enn for Cato. Han er virkelig ikke spesielt sympatisk. Bare den ekle kommentaren før han valgte 2. Kjempe "skal stå med de beste i finalen" og dermed velger Emma, som er yngst, og har virkelig ikke hatt mindre utfordringer i livet på sitt vis, sier sitt. Han bruker hersketeknikker, og det gjennomskuet Emilie, som også er en klok, men selvsagt strategisk dame. Han har meldt seg på en konkurranse. Når en såkalt "mentaltrener" setter seg til å begynne å gråte fordi han blir valgt.... altså... hvem ellers mener han burde gå i stedet for seg selv? Nei, det er noe usympatisk over den mannen der, og det har ingenting med armer å gjøre. Alle de unge jentene der inne ser ut til å ha merket det. 

Min respekt for Cato falt mange hakk, da han valgte Emma, som andre kjempe og samtidig,  kom med den begrunnelsen, han gjorde.Det er et hav av maktforskjell  der,  han velger den desidert svakeste. Emma hadde aldri en fair sjangs

Emma på  sin side takle det veldig bra, tok det med et smil .Synes hun er herlig. Stort hjerte og tørr å si i fra,når hun mener noen er urettferdig eller galt

Diktet fra Unni , var nydelig .Et herlig tv øyeblikk. Flott bånd de har fått

Endret av Lana01
  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (11 timer siden):

La veldig godt merke til at Emilie var helt imot at Cato skulle få besøk. Jeg synes hun rett og slett virket hatefull. Det var noe ved hele Emilie som jeg ikke likte.

Har egentlig likt Emilie, men etter idag kan hun ryke og reise.

Kjempefint at Cato vant 👏👏👏

Helt enig, supert at Emma overvurderte sine egne evner til de grader, var en fornøyelig tvekamp da 😁

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexandrine
Mousj skrev (5 minutter siden):

Jeg er helt uenig med deg. 

Ikke rart at Cato falt noen tårer. Det må føles utrolig urettferdig å bli valgt til førstekjempe foran mennesker som langt ifra har bidratt på samme måte som han har gjort på gården. Når man i tillegg i ukevis føler på utenforskap så gjør det ikke saken bedre. 

Jeg har STOR respekt for Cato og det han har prestert i livet til tross for sitt store handicap. 

Må si at jeg ble sjokkert over Emilie - hun fremstår utrolig usympatisk og rett og slett ondskapsfull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexandrine skrev (2 minutter siden):

Ikke rart at Cato falt noen tårer. Det må føles utrolig urettferdig å bli valgt til førstekjempe foran mennesker som langt ifra har bidratt på samme måte som han har gjort på gården. Når man i tillegg i ukevis føler på utenforskap så gjør det ikke saken bedre. 

Jeg har STOR respekt for Cato og det han har prestert i livet til tross for sitt store handicap. 

Må si at jeg ble sjokkert over Emilie - hun fremstår utrolig usympatisk og rett og slett ondskapsfull. 

Dette!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alexandrine skrev (9 minutter siden):

Enig ang. Cato. Jeg skjønner fortsatt ikke at Emilie valgte han, en som har gått ganske stille i bakgrunnen, ikke vært i konflikter, og rett og slett jobbet som en helt hele oppholdet sitt.

Og jeg skjønner heller ikke de som sier at Cato «inntar offerrollen».

Men å si at Emilie fremstår ondskapsfull er langt over streken for meg. Litt usympatisk ja, men ond? Har vi sett samme program? 😅

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexandrine skrev (1 time siden):

Jeg synes det er gale hvor mye hat begge får fra forskjellige, det synes ikke jeg noen av de fortjener…

Jeg synes både Cato og Emilie virker som flotte personer!

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det er gale hvor mye hat begge får fra forskjellige, det synes ikke jeg noen av de fortjener…

Jeg synes både Cato og Emilie virker som flotte personer!

Enig! Synes det var kjipt at Cato ble valgt og synes det var et dumt valg av Emilie, men ett valg måtte hun ta, og det ble som det ble. Synes det er hinsides at de skal motta hat eller andre ting, det er bare et realiyprogram. Liker begge to veldig godt, synes de er fine og gode mennesker ❤️

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Larsa skrev (14 minutter siden):

Enig! Synes det var kjipt at Cato ble valgt og synes det var et dumt valg av Emilie, men ett valg måtte hun ta, og det ble som det ble. Synes det er hinsides at de skal motta hat eller andre ting, det er bare et realiyprogram. Liker begge to veldig godt, synes de er fine og gode mennesker ❤️

Enig! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5by5 skrev (1 time siden):

Enig ang. Cato. Jeg skjønner fortsatt ikke at Emilie valgte han, en som har gått ganske stille i bakgrunnen, ikke vært i konflikter, og rett og slett jobbet som en helt hele oppholdet sitt.

Og jeg skjønner heller ikke de som sier at Cato «inntar offerrollen».

Men å si at Emilie fremstår ondskapsfull er langt over streken for meg. Litt usympatisk ja, men ond? Har vi sett samme program? 😅

Det virker som Emilie rett og slett ikke mener Cato drar sin del av lasset.  Jeg hørte henne si i forkant av et annet førstekjempevalg også, at istedenfor (Kristin?), burde storbonden velge en som ikke bidro like mye, og navnga Cato spesielt.  Enten ser hun det ikke, eller så synes hun ikke det han bidrar med er like viktig.  Selvfølgelig må storbonden få velge akkurat den førstekjempen han eller hun vil, med akkurat den begrunnelsen det føles for, og jeg synes ikke "den jeg har blitt minst kjent med" er en forferdelig begrunnelse heller, men hvis arbeidsinnsatsen var hovedpremisset, synes jeg hun bommet.

Forståelig at Cato valgte Emma, uforståelig at hun valgte kunnskap.  Hun virket ikke umotivert heller, jeg tror hun hadde hatt mye større sjanse i balanseøvelsen.  Uansett har Emma kommet godt ut av dette.  Hun er ikke den sterkeste der inne, noe hun er fullstendig klar over selv, og etter 38 "oh my God" i løpet av den første halvtimen, har hun vært en deltaker det stort sett har blitt hyggelig å følge.

Jeg håper nå Sondre kunne få prøve seg som storbonde, men jeg er redd for at det blir Unni igjen. 

Endret av Sissy33
  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Sissy33 said:

Det virker som Emilie rett og slett ikke mener Cato drar sin del av lasset.  Jeg hørte henne si i forkant av et annet førstekjempevalg også, at istedenfor (Kristin?), burde storbonden velge en som ikke bidro like mye, og navnga Cato spesielt.  Enten ser hun det ikke, eller så synes hun ikke det han bidrar med er like viktig.  Selvfølgelig må storbonden få velge akkurat den førstekjempen han eller hun vil, med akkurat den begrunnelsen det føles for, og jeg synes ikke "den jeg har blitt minst kjent med" er en forferdelig begrunnelse heller, men hvis arbeidsinnsatsen var hovedpremisset, synes jeg hun bommet.

Forståelig at Cato valgte Emma, uforståelig at hun valgte kunnskap.  Hun virket ikke umotivert heller, jeg tror hun hadde hatt mye større sjanse i balanseøvelsen.  Uansett har Emma kommet godt ut av dette.  Hun er ikke den sterkeste der inne, noe hun er fullstendig klar over selv, og etter 38 "oh my God" i løpet av den første halvtimen, har hun vært en deltaker det stort sett har blitt hyggelig å følge.

Jeg håper nå Sondre kunne få prøve seg som storbonde, men jeg er redd for at det blir Unni igjen. 

Neste storbonde kan blir Bahare også....gitt at vi ikke vet hva som ble avtalt på besøket i kjempehytta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan man kan mene at hun er ondskapsfull fordi hun valgte Cato. Det er alltid sånn med reality, ting blir blåst helt ut av proporsjoner. 

1. Han sier selv at han ikke er så flink sosialt, og har holdt seg en del for seg selv. Han sier også at ingen av de andre har holdt han utenfor. Han er altså ikke utestengt eller behandlet stygt. Med tanke på handikappet syns jeg også vi ser en fin balanse mellom at de behandler han som alle andre, men også hjelper han når han trenger det. 

2. Mye av det vi ser på tv er sagt i sync eller hva det heter. Altså ting VI får vite, men ikke nødvendigvis de andre deltagerne. Og deltagerne er også rundt på gården og gjør ulike oppgaver, så vi ser mye de andre ikke ser av hverandre. Emilie har da f.eks. ikke nødvendigvis fått med seg Unni og Emma som "sniker" seg litt unna. 

Jeg tenker vi må ha forståelse for at følelser kan bli litt forsterket der inne, og jeg skjønner godt at Cato blir skuffet/lei seg med en gang. Men stusser litt over at han ikke hever hodet mer etter hvert. Jeg tenker ihvertfall at uansett arbeidsinnsats, så må man forvente å bli valgt som førstekjempe i løpet av oppholdet. Hadde det vært meg hadde jeg vært forberedt på å kunne bli valgt hver gang. Det er snart finaleuke. Skal noen være fredet fra tvekamp?? Nei. Er det lov å mene det er urettferdig? Ja. Men kom over det. Han tålte nok helt fint å bli valgt!! 

Og det er alltid noen som skal snakke om ungdomsskole, mobbing, osv. Også blant voksne er det vanlig at man blir bedre venner med noen, og at det danner seg litt grupperinger. Så lenge man behandler hverandre med respekt er det helt ok. Hva slags aspeløv er det vi skal oppdra om dette kalles ondskapsfullt? Mobbing/utestenging er ikke greit, men å velge noen som førstekjempe er virkelig ikke i nærheten 😅 

• Liker 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...