Gå til innhold

Leve som normalt under prøvingen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Endelig tilbake med prøvingen etter MA, hadde min første eggløsning i går. Håper å bli gravid igjen kjapt men er redd for å gjøre noe feil denne gangen å tenker det er best å leve som om man er gravid, men det kan jo ta lang tid å bli gravid også. Hva gjør dere andre som er prøvere? Har så mye spekemat å slikt igjen etter julen. 

Anonymkode: 6b2ea...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spis og kos deg..da du får 2 linjer kan du tenke litt anderledes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lev som normalt. En MA eller SA handler ikke om at man har gjort noe galt  men at embryoet ikke var levedyktig. Det er ingen grunn til å ikke slappe av og leve helt normalt mens man prøver 😊 Min filosofi mens vi var prøvere i 17 måneder var at jo mindre stress og press, jo bedre sjanse for å få det til å klaffe 😀

Anonymkode: aab19...1d4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre sier her..  SA/MA handler ikke om noe du har gjort eller ikke gjort. Det handler i de aller aller fleste tilfeller om genetiske feil/mangler ved embryoet - og er en del av naturens naturlige seleksjon. Det er vond og brutalt å oppleve, men veldig lite man får gjort noe med. 

Jeg ville levd som vanlig så lenge som mulig. 

Men! Føles det rett for deg å leve slik - så gjør det som føles rett for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å spise deg opp om du tror du kan gjøre noe «riktig» eller «feil». Alt er egentlig et sjansespill og tilfeldigheter :) Lev som normalt. 

Anonymkode: 2a15f...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver også å leve så normalt som mulig. Ting blir så mye lettere dersom man i stedenfor å håpe at man blir gravid hver måned, i stedet er innstilt på at det kan ta opptil et år. 

Det eneste jeg gjør er å ta kosttilskudd hver dag og ikke drikke alkohol etter eggløsning. Ellers lever jeg rimelig normalt. Prøver å tenke minst mulig på det, selv om det er vanskelig!

Anonymkode: 2d2cb...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...