Gå til innhold

Tidlige graviditets symptomer - pcos og letrozol

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Litt lang tekst, men håper noen kan lese og svare 

Jeg har pcos, så veldig uregelmessig mens og el. 
Jeg hadde mensen 10 desember, og tok letrozol kur( for eggløsning ) fikk pos eggløsningstest 21 Og 24 desember. Hadde regelmessig sex de tidene der. Har de siste dagene hatt mye mensensmerter, og nå har deg begynt med masse økt utflod, føler meg også øm(?) nederst i magen, kjenner det er ømt når man trykker nedover(?) om dere skjønner hva jeg mener. Vet jo ikke 100% når eggløsning var, så er så usikker på hvilke DPO osv jeg er.. 

Er det noen som kjenner igjen dette? Kan jeg være gravid? Har et barn fra før, men det er 5 år siden, så husker minimalt fra det svangerskapet

Anonymkode: 87f6a...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan være gravid ja, men noe tidlig eventuelt. Ut i fra testene ville jeg (personlig) regnet fra siste positive test, dersom det var negative tester mellom dem - altså 24 - da har EL eventuelt skjedd rundt 25 og du er 7dpo i dag. Så kan være festesmerter eventuelt og det som hører med der.  Ville ventet minst 2-4 dager før graviditetstest.

Men vanskelig å vite for noen enda siden syklusene dine ikke er regelmessige. Kan være symptomer på kommende mensen eller graviditet..

Lykke til 🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du ikke progesteronblodprøve ifbm letrozolkur? Et poeng med å bruke letrozol er jo at en ser om en får eggløsning med det eller ikke. 

Anonymkode: 99342...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tar du ikke progesteronblodprøve ifbm letrozolkur? Et poeng med å bruke letrozol er jo at en ser om en får eggløsning med det eller ikke. 

Anonymkode: 99342...71c

Ikke alle tar blodprøve hver syklus de benytter Letrozol. Jeg tok kun blodprøve første syklus med Letrozol og deretter fikk jeg beskjed om at det ikke var nødvendig siden jeg hadde hatt effekt første mnd.. Så varierer nok hva praksis det er på dette og hvor mange sykluser man har brukt letrozol - og om det er vi privat/offentlig gyn - eller klinikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...