Gå til innhold

Dronningen av Danmark abdiserer, har det noe å si for landet?

Rødstrupa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har det noe å si  for Danmark som land? 

Endret av Rødstrupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende å se hvor lenge kongehuset varer nå som det kommer utro jetsettere som jobber veldig få dager i året til makta. Enda mer spennende i Norge kanskje når det treffer etterhvert 😊

Anonymkode: c2004...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men den norske sukkertøyfabrikken Brynild vil gå all time high når børsene åpner 2. januar. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, kongefamiliene i Skandinavia har bare en pynteeffekt. De går konge igjen, for de som synes sånn er stas.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tviler jeg på.

Håper ikke det er for at støyen rundt Frederiks angivelige utroskap skal dempe seg,bare.. 

Anonymkode: 0ebb7...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor i all verden skulle det gjøre noen forskjell? 

Anonymkode: b517b...124

I min uvitenhet spør jeg om det, vil det utgjøre noen forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (4 minutter siden):

Altså, kongefamiliene i Skandinavia har bare en pynteeffekt. De går konge igjen, for de som synes sånn er stas.

Nåh, erfaringsmessig virker konger litt mer handlekraftig enn tafatte regjeringer når vi er i krig. Ville beholdt en bare sånn i tilfelle. Siden vi nå er i litt urolige tider. Stoler ikke helt på den fjortisgjengen til Jonas i en krisesituasjon for å si det sånn.

Anonymkode: 81db3...6d9

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man bukke/neie for dronningen nå som hun har abdisert. Eller er hun som alle oss andre nå?

Anonymkode: 932f4...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Må man bukke/neie for dronningen nå som hun har abdisert. Eller er hun som alle oss andre nå?

Man må selvfølgelig bukke /neie for dronningen selv om hun har gått av. Hun er fortsatt kongelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Måneskinn said:

Man må selvfølgelig bukke /neie for dronningen selv om hun har gått av. Hun er fortsatt kongelig. 

Takk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (54 minutter siden):

I min uvitenhet spør jeg om det, vil det utgjøre noen forskjell?

Ut i fra hi trodde jeg det var skjedd noe dramatisk . Måtte gå inn på vg for og se at det ikke var noe dramatisk. Hun er en gammel dame med vond rygg. Hun valgte og pensjonere seg. 

Anonymkode: de15f...9d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Ikke annet enn at hun overlater tronen til sin eldste sønn, og at at de får sin tiende kong Frederik

Endret av Millimani
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
2 hours ago, Millimani said:

Nei. Ikke annet enn at hun overlater tronen til sin eldste sønn, og at at de får sin tiende kong Frederik

Og en kronprins Christian, sikkert ikke tilfeldig at hun drøyde til etter han ble myndig. 

Anonymkode: 9e5ff...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (5 timer siden):

Har det noe å si  for Danmark som land? 

De får en ny regent og en ny kronprins, men for Danmark som land, vil det ikke ha så mye å si, siden monarken ikke har noen reell makt lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kålrota skrev (5 timer siden):

De har ikke bare pynteeffekt nei. 

Anonymkode: cb363...60b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nåh, erfaringsmessig virker konger litt mer handlekraftig enn tafatte regjeringer når vi er i krig. Ville beholdt en bare sånn i tilfelle. Siden vi nå er i litt urolige tider. Stoler ikke helt på den fjortisgjengen til Jonas i en krisesituasjon for å si det sånn.

Anonymkode: 81db3...6d9

? Kongen er riktig nok den øverste sjefen for hæren, men han har ingen makt til å starte en mobilisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...