AnonymBruker Skrevet 1. januar #21 Del Skrevet 1. januar Har et desember og et februar-barn. Hatt masse ulønnet permisjon begge gangene. Hadde avdragsfrihet på boliglån, brukte av sparepenger og sparte opp litt i forkant. Anonymkode: 3c31f...0d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #22 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (På 31.12.2023 den 12.00): Vi har en unge på 1.5 år og ønsker jo søsken. Jeg har PCOS og kan ikke akkurat planlegge veldig godt. Jeg blir glad bare det klaffer, men ville foretrekke å ha termin mai-sep. Vi har nylig solgt vår bolig og kjøpt et hun som trenger oppussing, men ikke de store tingene som elektrisk anlegg, bad, tak osv. Vi tjener tilsammen godt ( rundt 1.5 mill), kanskje mer, men syns dette med å sende barnet i bhg tidlig og gå ut i jobb etter 7-8 mnd er helt horribelt Med mai 22 barnet gikk jeg hjemme til januar 23, men jobbet da bare 2 kvelder i uken og 1 helg i mnd frem til midten av mars. Da tok far over permen. Hun rakk å bli hele 15 mnd før bhg start i aug. Her i min kommune får man garantert ikke plass før aug. Kjenner mange med barn i januar-april som ikke fikk før aug året etter. Hvordan løser man det med økonomi og permisjon da ? Jeg tjener rundt 600.000 og han tjener 8-9..noen ganger mer. Jeg ønsker å være en del hjemme, men ikke 1.5 år. Jeg jobber turnus i helsevesenet ( ikke 3 delt), han 8-16..eller fleksitid og hjemmekontor også. Hvilke tiltak gjorde/gjør dere som har født i januar f eks og vet at dette kan være et problem ? Gikk dere ut i 100 eller 80 % perm? Anonymkode: e6653...f29 Ville tatt 100% perm, spart penger hver mnd og fått kontantstøtte og tatt ulønnet perm de mnd dere ikke har barnehageplass. Slik gjør vi det i alle fall. Anonymkode: d2bda...60d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #23 Del Skrevet 1. januar Kan du ta 100% permisjon, med ferie, ulønnet permisjon (inntil 2 uker) innimellom? Da kommer du best ut av det Anonymkode: 9e082...457 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #24 Del Skrevet 2. januar Det er modne og umodne barn født i både januar og desember. Så klart er det uheldig om et umodent barn er yngst i klassen. Men de aller fleste desemberbarn klarer seg helt fint. Anonymkode: 87ca8...e10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #25 Del Skrevet 2. januar Jeg brukte dagmamma. Intervjuet mange før jeg fant rett person. Hun er nå fast barnevakt en kveld i uken, fem år senere. Veldig fint med dagmamma når man har lite familie i nærheten. Anonymkode: 08e53...1b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #26 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (På 31.12.2023 den 20.32): Hvordan kan dere ha det trangt? Jeg har 1,2 per år, i tillegg til en del stønader fra NAV. Har boliglån på 3,5 mill. Opplever ikke at jeg på noen måte har det trangt Anonymkode: c7268...ec5 Hvordan får du stønader med den inntekten? Anonymkode: 08e53...1b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå