AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #1 Del Skrevet 30. desember 2023 Flere som skriver «gratulerer med bryllupsdagen, *navn*. Men, mannen døde for noen år siden. Hva er det å gratulere med, hun er jo ikke gift lengre, men enke nå? Anonymkode: b7857...2ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 30. desember 2023 #2 Del Skrevet 30. desember 2023 Hun er jo enke ikke skilt. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #3 Del Skrevet 30. desember 2023 Min tante er enke og hun markerer bryllupsdagen for seg og sønnen, det er da virkelig fortsatt en viktig dag for familien ❤️ Anonymkode: d329d...4ac 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #4 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Min tante er enke og hun markerer bryllupsdagen for seg og sønnen, det er da virkelig fortsatt en viktig dag for familien ❤️ Anonymkode: d329d...4ac Jeg er også enke og markerer fremdeles bryllupsdagen for meg selv. Men jeg ser ikke helt at det er noe å gratulere med lenger. Et hjerte eller medfølende ord funker om noen ønsker å si noe, men gratulasjoner blir etter min mening ganske malplassert. Anonymkode: 66a33...5f1 3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #5 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er også enke og markerer fremdeles bryllupsdagen for meg selv. Men jeg ser ikke helt at det er noe å gratulere med lenger. Et hjerte eller medfølende ord funker om noen ønsker å si noe, men gratulasjoner blir etter min mening ganske malplassert. Anonymkode: 66a33...5f1 Ts her Helt enig. En ting å markere selv på privaten, men at det strømmer på med gratulasjoner på face!? Merkelig Anonymkode: b7857...2ce 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #6 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ts her Helt enig. En ting å markere selv på privaten, men at det strømmer på med gratulasjoner på face!? Merkelig Anonymkode: b7857...2ce Enig. Folk er bare oppmerksomhetssyke Anonymkode: fa9bc...ab5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #7 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Flere som skriver «gratulerer med bryllupsdagen, *navn*. Men, mannen døde for noen år siden. Hva er det å gratulere med, hun er jo ikke gift lengre, men enke nå? Anonymkode: b7857...2ce Kanskje disse er fjerne venner og bekjente som ikke vet at mannen er død? Er enig i at dersom man er klar over det, så passer det seg bedre med et hjerte, en blomst eller noen medfølende ord for å markere bryllupsdagen til en enke/enkemann. Anonymkode: 1647c...c04 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #8 Del Skrevet 30. desember 2023 Ser stadig vekk folk som gratulerer med dagen (bursdag) til folk som er døde. Jeg tenker da at folk ikke vet at vedkommende er død ❤️ Anonymkode: 05867...021 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #9 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ser stadig vekk folk som gratulerer med dagen (bursdag) til folk som er døde. Jeg tenker da at folk ikke vet at vedkommende er død ❤️ Anonymkode: 05867...021 Her vet «alle» at han er død. Veldig kjent i lokalmiljøet, døde på tragisk vis i utlandet, døtrene har vært veldig «offentlige» med hvordan han døde. Det sto vel også noe om det i lokalavisene husker jeg.. Men, merkelig, «gratulerer så mye med bryllupsdagen, *navn på enke*» Anonymkode: b7857...2ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #10 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her vet «alle» at han er død. Veldig kjent i lokalmiljøet, døde på tragisk vis i utlandet, døtrene har vært veldig «offentlige» med hvordan han døde. Det sto vel også noe om det i lokalavisene husker jeg.. Men, merkelig, «gratulerer så mye med bryllupsdagen, *navn på enke*» Anonymkode: b7857...2ce Ja, det blir noe annet. Rart å gratulere med bryllupsdagen, når man vet at den ene er død ❤️ Anonymkode: 05867...021 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #11 Del Skrevet 30. desember 2023 Det kan godt vær fjerne bekjente som ikke har fått det med seg. Jeg selv hadde en tidligere kollega som døde. Jeg sendte henne god jul melding på Messenger, 4 mnd etter hun var død. Jeg visste det ikke. Ser det der flere som gratulerer henne med dagen på fb. Gratulerer med dagen navn… håper du får en fin sommer. da vet ikke folk at hun er død. Pårørende må gjøre om kontoen til minneside Anonymkode: 4ed59...359 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet 30. desember 2023 #12 Del Skrevet 30. desember 2023 Tråden er ryddet for tulleinnlegg. Sciurus, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 30. desember 2023 #13 Del Skrevet 30. desember 2023 (endret) Jeg mistet pappa for 11 år siden..jeg gratulerer han på Facebook hvert år .og da kommenterer slekt og venner med gratulerer og savner deg. Der er for å kunne minne pappa Endret 30. desember 2023 av Sofakona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 30. desember 2023 #14 Del Skrevet 30. desember 2023 Mamma får alltid blomster på bryllupsdagen av venninna si. Pappa døde i 1995. Hun setter stor pris på det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #15 Del Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det kan godt vær fjerne bekjente som ikke har fått det med seg. Jeg selv hadde en tidligere kollega som døde. Jeg sendte henne god jul melding på Messenger, 4 mnd etter hun var død. Jeg visste det ikke. Ser det der flere som gratulerer henne med dagen på fb. Gratulerer med dagen navn… håper du får en fin sommer. da vet ikke folk at hun er død. Pårørende må gjøre om kontoen til minneside Anonymkode: 4ed59...359 Jeg VET at alle disse som har gratulert vet at mannen er død, til og med døtrene har skrevet gratulerer med bryllupsdagen til sin mor Anonymkode: b7857...2ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #16 Del Skrevet 31. desember 2023 Kanskje enken har ytret til noen om at hun syns det er sårt å ikke bli gratulert på bryllupsdagen? At folk liksom ser ut til å glemme sånne type dager, fordi han er død, mens hun selv ønsker å ha en feiring av kjærligheten som var på denne dagen? Jeg syns i så fall at det er merkelig å dømme henne og de som gratulerer henne, da er man ikke mye raus. Om enken har uttrykt at hun overhodet ikke ønsker å bli påminnet denne dagen, er det derimot kjipt å gratulerer henne. Anonymkode: 3ac26...c3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 31. desember 2023 #17 Del Skrevet 31. desember 2023 Flere år siden jeg var på Facebook. Men jeg reagerte på folk som la ut innlegg som "Gratulerer med dagen bestemor. Idag skulle du ha blitt 109 år". Ja, sannsynligheten for å bli SÅ gammel, er jo mildt sagt mikroskopisk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 31. desember 2023 #18 Del Skrevet 31. desember 2023 (endret) I enkesystemet så kan enken faktisk være gift med sin avdøde mann jeg kjenner en enke som var trofast mot mannen og har vært enke i 30 år så er det de som er ute på by,n 14 dager etter begravelsen pappa var enkemann i 12 år før han gikk bort 16 Desember 2023 jeg husker i begravelsen hennes ved graven sa han nå skal jeg ikke være sammen med noen mere Endret 31. desember 2023 av Maskinfører Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 31. desember 2023 #19 Del Skrevet 31. desember 2023 Jeg har flere ganger sett at facebookvenner som er døde, blir gratulert med dagen. Folk får ikke ting med seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #20 Del Skrevet 7. januar 2024 Hvis du er så nær at du husker bryllupsdagen til noen, og tenker du skal gratulere dem, så har du vel fått med deg at mannen er død. Tenker vi kan legge bort teorien om at de ikke har fått det med seg. Siden døtrene også gratulerer, så kan det jo tenkes at enken ønsker denne oppmerksomheten? Kanskje hun har sagt at det er leit at merkedager blir glemt nå når mannen er borte. Jeg regner med at de som gratulerer gjør det av omtanke, ikke for å gni inn at hun nå er enke. Anonymkode: e65ed...739 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå