Gå til innhold

plotet i samtlige filmer, twilight, 365 days og 50 shades of grey..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sett noen filmer, og jeg vet at dette utvalget er litt spes, men poenget er ihvertfall det at jeg synes plotet er så utrolig likt, og egentlig ganske irriterende. twilight, 365 days og 50 shades of grey. det er det samme greiene. Jente blir bergtatt av en kald, velstående mann. Hun blir passet så ekstremt godt på som om hun er en unge. Mannen som elsker henne skal ha alle andre til å passe på, om det så er andre medvampyrer eller livvakter eller folk. 

Når hun endelig bryter isen, så får hun se mannens varme. Da vil hun lære om de som kjenner ham. 

Så blir hun forelsket i the total opposit, en varm bikkje. Har ikke skjedd i 50 shades enda, jeg er på film nr 2,  så jeg følger dette spent. 

Jeg skjønner ikke. Sykt irriterende egentlig. Hvorfor kan ikke Massimo, Edward eller Christian Grey passe på dama si sjøl? Hvorfor har filmen et behov for å vise så show off hvor kule vampyrene egentlig er så lenge du blir kjent med dem? eller mafiaen, eller sadisten.. ? Hvorfor skal dama alltid teste grensene, danse i fontena, drikke og drite seg ut eller bli med på motorsykkel tur? Hvorfor har de et behov for å opponere mot mannen ? 

Trenger noen som kan opplyse meg, og nei, jeg slutter ikke se på disse filmene. 

Anonymkode: b128a...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke noe om 365 days, men 50 shades ER jo Twilight. Altså, forfatteren skrev den som fanfiction, så karakterene og plottet er det samme.

Anonymkode: bd364...479

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sett 365 days jeg heller, men ja, 50 shades og Twilight er ganske likt. Jeg visste ikke det var fanfiction. Det gir forsåvidt mening.

Jeg tror det spiller på en kvinnefantasi, du møter en helt fantastisk mann som har elt fantastiske evner, overnaturlig rik eller rett og slett bare overnaturlig. MEN - han er vanskelig å komme innpå, han slipper ikke hvem som helst inn, det skal en helt spesiell kvinne til for å bryte muren og komme helt innpå hjertet hans. Og han er litt farlig, litt skummel, du kan skade deg. Men du vil finne din egen styrke med han, du vil redde han og samtidig komme ut av det som en superkvinne selv. Sammen blir dere uovervinnelige.

Det er også litt mannefantasi - en litte keitete dame som ikke vet hvor vakker hun er, som bare er helt steinklar for å bli snappet opp av en sterk og dominant mann som ser skjønnheten i hennes klossethet, som kan ta henne under sin vinge og vise henne hva styrke og sex og kjærlighet er, som er hans lille svake slave men fort vil blomstre til å bli en sterk partner. Sammen så blir de uovervinnelige.

Anonymkode: 8ca60...16b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke sett 365 days jeg heller, men ja, 50 shades og Twilight er ganske likt. Jeg visste ikke det var fanfiction. Det gir forsåvidt mening.

Jeg tror det spiller på en kvinnefantasi, du møter en helt fantastisk mann som har elt fantastiske evner, overnaturlig rik eller rett og slett bare overnaturlig. MEN - han er vanskelig å komme innpå, han slipper ikke hvem som helst inn, det skal en helt spesiell kvinne til for å bryte muren og komme helt innpå hjertet hans. Og han er litt farlig, litt skummel, du kan skade deg. Men du vil finne din egen styrke med han, du vil redde han og samtidig komme ut av det som en superkvinne selv. Sammen blir dere uovervinnelige.

Det er også litt mannefantasi - en litte keitete dame som ikke vet hvor vakker hun er, som bare er helt steinklar for å bli snappet opp av en sterk og dominant mann som ser skjønnheten i hennes klossethet, som kan ta henne under sin vinge og vise henne hva styrke og sex og kjærlighet er, som er hans lille svake slave men fort vil blomstre til å bli en sterk partner. Sammen så blir de uovervinnelige.

Anonymkode: 8ca60...16b

Du satt ganske greit ord på det her for å si det sånn 😉 

Skulle likevel ønske et litt annet plot en gang i blant. Jeg synes det var ekstremt i boys over flowers, - har likevel sett serien tre ganger - men ja... Gu jun pyo kjempet litt mer for gum Jan di også ,så det var kanskje derfor jeg synes den var fin .. 

Anonymkode: b128a...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...