AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #1 Del Skrevet 30. desember 2023 Oppdaget nå når jeg skulle legge meg at en føflekk jeg har hatt på ryggen har vokst. Er dette bestandig tegn på kreft? Legger ved et bilde, det er litt utydelig. Skal selvfølgelig ringe lege så fort den er oppe over nyttår Anonymkode: 90547...011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #2 Del Skrevet 30. desember 2023 Lege må sjekke. På generelt grunnlag er det som oftest ufarlig, men bør sjekkes ved forandring. Kan også være godartet svulster. https://www.helsenorge.no/sykdom/kreft/sjekk-foflekkene-dine/ Anonymkode: d77cb...d47 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #3 Del Skrevet 30. desember 2023 Det er jo en tommelfingerregel at føflekker som vokser må sjekkes. Så jeg ville absolutt sjekket ved første anledning om jeg var deg. Uansett hva legen sa, så ville jeg fjernet den og fått den sjekket. Når dette er sagt, så ville jeg nok tenkt at det ikke er kreft fordi føflekken ser «pen» ut. Men ville som sagt ha sjekket. Lykke til❤️ Anonymkode: 1dd8f...5c5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #4 Del Skrevet 30. desember 2023 Min mann ble henvist til hudlege med mistanke om føflekkreft. Der var det 6 måneders ventetid. Fastlegen bør kunne fjerne føflekken og sende den til biopsi. Anonymkode: 35d6a...c38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #5 Del Skrevet 1. januar 2024 Litt bedre bilde av føflekken. Skal ringe lege i morra. Men ser den skummel ut? Anonymkode: 90547...011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #6 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Litt bedre bilde av føflekken. Skal ringe lege i morra. Men ser den skummel ut? Anonymkode: 90547...011 Ja,best å få den sjekket. Anonymkode: c4ab2...2b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #7 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Ja,best å få den sjekket. Anonymkode: c4ab2...2b5 Ja, jeg synes selv den ikke ser bra ut ... Anonymkode: 90547...011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 2. januar 2024 #8 Del Skrevet 2. januar 2024 Føflekker som plutselig endrer seg, farge/form/størrelse, bør alltid sjekkes av lege. Det er ikke dermed sagt at det er et problem, men best å være på den sikre siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #9 Del Skrevet 25. februar 2024 Jeg har Føflekker som stadig endrer seg eller vokser, men det har aldri vært noe farlig med dem. Så det trenger absolutt ikke være kreft. Men regelen er at man skal sjekke likevel Anonymkode: 2a250...6ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:05 #10 Del Skrevet søndag kl 07:05 Hvordan gikk det med denne føflekken? Jeg har en ganske lik, er veldig redd! Har ikke fått legetime før om en mnd. 😢 Anonymkode: 95fd1...9b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:18 #11 Del Skrevet søndag kl 11:18 AnonymBruker skrev (På 1.1.2024 den 18.44): Litt bedre bilde av føflekken. Skal ringe lege i morra. Men ser den skummel ut? Anonymkode: 90547...011 Denne bør du få sjekket asap. Ville gått til privat hudlege og fått den fjernet og sendt til analyse. Privat hudlege henviser deg selvsagt videre offentlig ved behov, så det trenger ikke koster mer enn første timen, men ville ikke ventet når du selv også synes den ser skummel ut. Mener ikke å uroe deg unødig, men er seriøs på at du bør få denne vurdert raskt. Anonymkode: 10486...11d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoryGilmore Skrevet søndag kl 11:23 #12 Del Skrevet søndag kl 11:23 Den er lurt å fjerne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:32 #13 Del Skrevet søndag kl 11:32 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvordan gikk det med denne føflekken? Jeg har en ganske lik, er veldig redd! Har ikke fått legetime før om en mnd. 😢 Anonymkode: 95fd1...9b3 Oj, ser nå at tråden er et år gammel. Da utgår jo rådet mitt (med mindre TS enda ikke har fjernet denne). Regner med den ble fjernet og tenker også det hadde vært fint med en oppdatering fra TS. Håper det går bra med TS nå! Anonymkode: 10486...11d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå