M24 Skrevet 29. desember 2023 #1 Del Skrevet 29. desember 2023 Hei, jeg vurderer å kjøpe Silkemyk sin LED-Maske. Jeg sliter med Rosacea og har hørt flere som har fått effekt, men ønsker gjerne å dobbeltsjekke her før jeg kjøper. Det gjelder denne her: https://silkemyk.no/products/ledmaske Jeg har sett litt på Qure og Dr Dennis Growth. Alle de 3 maskene er FDA godkjent og Qure og Dr Dennis er trådløs, det er ikke Silkemyk sin. Qure og Dr Dennis har 160 led lysdioder totalt i Masken og Silkemyk har 576 led lysdioder. Nå koster Silkemyk sin 1000-2000kr mer, men jeg vil anta siden den har over 3 ganger så mye lys at den burde fungere mye bedre? Jeg ser også at Qure og Dr Dennis har blått lys no som skal være det beste mot akne men igjen blått lys skader øynene over tid. Det er vell som man ser det om det er et pluss eller ikke å ha blått lys. Silkemyk skriver de har utelatt blått lys grunnet sikkerheten ovenfor sine kunder. Om jeg har forstått meg på Led lysterapi riktig er det viktigste at det Infrarøde lyset går i bakgrunnen på alle fargeprogram, da det er dette lyset som har bevist effekt og vil hjelpe behandlingen uansett hvilket lys du benytter. Jeg ser Silkemyk har en blogg om ei som heter Elisabeth: https://silkemyk.no/blogs/hudpleieblogg/ledmaske-mot-akne-rosacea-psoriasis Hun sier hvertfall hun fikk god effekt av Led Masken mot Rosacea, og sønnen sier det funket mot akne og faren mot Psorasis. Er det noen her som har Silkemyk sin LED-Maske som kunne fortalt sin opplevelse med Masken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #2 Del Skrevet 29. desember 2023 Jeg har aldri hørt om dette merket før, så derfor blir jeg umiddelbart skeptisk. Det er utrolig mange som kjøper billig Kina produkter og rebrander som egne. Det betyr ikke nødvendgivis at produktet ikke fungerer, men at det er overpriset. Har gjort en god deal research på forskjellige masker og brands. Av maske er det Omnilux sin nyeste som kommer best ut, fordi den også har Near Infrared light (NIR) som har resultater på kollagen i forskning. Masken du linker til har imidlertidig også blått lys, grønt lys og gult lys, og det kan trekke opp om man sliter med acne for eksempel. Omnilux har bare rødt lys og NIR, eller rødt lys og blått lys. Dennis Gross sin er det mange som sier at ligger dårlig på ansiktet og er tung og klumpete. Omnilux sin er mer plassbesparende og reisevennlig også. Personlig har jeg gått for et billigere alternativ, med rødt lys og NIR, altså samme egenskaper som de dyreste maskene. Jeg har kjøpt Wolezek sin rødlyspære. Så istedet for en maske med mange små pærer er det en svær pære som sender ut samme signaler og med enda sterkere kraft enn de små pærene. Man kan feste pæren hengende over seg eller bare holde den foran ansiktet, så den fungerer som et rødlys panel (proft) Min erfaring er at rødlys og NIR demper rød hud samme dag og dagen etter, men jeg vet ikke om den gir noe permanent langtidsresultat for jeg sluttet å bruke den etter 2 måneder da jeg leste at rødlys forårsaker fett tap. Og fettet i ansiktet vil man ha! Mange skriver erfaringer om at de fikk hulere øyne av rødlysterapi, og jeg fikk det også, men var også gjennom vektnedgang den perioden så vanskelig å si om det var rødlyset eller resten av vektnedgangen min som endret ansiktet. Hvis du googler red light weight loss kommer det opp en del, også fra forskning, mens andre steder sier at det ikke forårsaker vekttap. Jeg er allikevel så glad i ansiktsfettet mitt som er viktig for antialdring at jeg tror ikke jeg tar sjansen på å fortsette med lysterapi. Hvis du vil prøve om lysterapi funker for deg ville jeg startet med en Wolezek lyspære (Fåes på Amazon) og ikke en svindyr maske hvor halve prisen er pga brand. En ting jeg kan anbefale mot rosacea er IPL laser i salong! Har tatt fem behandlinger og får så mye komplimenter for huden min nå og endelig trygg nok til å gå ut uten sminke på gode dager 😊 Anonymkode: 303a0...78e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M24 Skrevet 29. desember 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har aldri hørt om dette merket før, så derfor blir jeg umiddelbart skeptisk. Det er utrolig mange som kjøper billig Kina produkter og rebrander som egne. Det betyr ikke nødvendgivis at produktet ikke fungerer, men at det er overpriset. Har gjort en god deal research på forskjellige masker og brands. Av maske er det Omnilux sin nyeste som kommer best ut, fordi den også har Near Infrared light (NIR) som har resultater på kollagen i forskning. Masken du linker til har imidlertidig også blått lys, grønt lys og gult lys, og det kan trekke opp om man sliter med acne for eksempel. Omnilux har bare rødt lys og NIR, eller rødt lys og blått lys. Dennis Gross sin er det mange som sier at ligger dårlig på ansiktet og er tung og klumpete. Omnilux sin er mer plassbesparende og reisevennlig også. Personlig har jeg gått for et billigere alternativ, med rødt lys og NIR, altså samme egenskaper som de dyreste maskene. Jeg har kjøpt Wolezek sin rødlyspære. Så istedet for en maske med mange små pærer er det en svær pære som sender ut samme signaler og med enda sterkere kraft enn de små pærene. Man kan feste pæren hengende over seg eller bare holde den foran ansiktet, så den fungerer som et rødlys panel (proft) Min erfaring er at rødlys og NIR demper rød hud samme dag og dagen etter, men jeg vet ikke om den gir noe permanent langtidsresultat for jeg sluttet å bruke den etter 2 måneder da jeg leste at rødlys forårsaker fett tap. Og fettet i ansiktet vil man ha! Mange skriver erfaringer om at de fikk hulere øyne av rødlysterapi, og jeg fikk det også, men var også gjennom vektnedgang den perioden så vanskelig å si om det var rødlyset eller resten av vektnedgangen min som endret ansiktet. Hvis du googler red light weight loss kommer det opp en del, også fra forskning, mens andre steder sier at det ikke forårsaker vekttap. Jeg er allikevel så glad i ansiktsfettet mitt som er viktig for antialdring at jeg tror ikke jeg tar sjansen på å fortsette med lysterapi. Hvis du vil prøve om lysterapi funker for deg ville jeg startet med en Wolezek lyspære (Fåes på Amazon) og ikke en svindyr maske hvor halve prisen er pga brand. En ting jeg kan anbefale mot rosacea er IPL laser i salong! Har tatt fem behandlinger og får så mye komplimenter for huden min nå og endelig trygg nok til å gå ut uten sminke på gode dager 😊 Anonymkode: 303a0...78e Takk for svar jeg sjekket nå opp Omnilux. Omnilux: 132 led lysdioder totalt, 66 NIR, Near Infrared light og 66 rød, FDA godkjent. Silkemyk: 576 led lysdioder totalt, 144 NIR Near Infrared light, 144 rød, 144 grønn og 144 gul, FDA godkjent. Begge har tilkobling via ledning. Silkemyk koster kr 5999 og Omnilux 5087kr. Omnilux handler produktet sitt fra Kina ut fra det jeg finner. Silkemyk handler fra Sør Korea. Basert på Omnilux slik du nevner ser Silkemyk ut til å være over 4 ganger så sterk i form av effekt kun for 912kr mer. Så langt for min del virker det som jeg faller på Silkemyk om Omnilux er Silkemyk sin nærmeste konkurrent og de har 4 ganger så lite styrke i form av lys dioder. Tillegg som du sier er det litt tryggere at Silkemyk faktisk handler fra Sør Korea og ikke Kina. Jeg føler de aller fleste LED-Maskene jeg sammenligner med virker så overpriset i forhold til Silkemyk sin. Om Silkemyk skulle lagt seg i samme prisklasse som de basert på led lysdioder hadde jo Masken til Silkemyk kostet opp mot 15 000kr. Sammenlignet mot Omnilux 20 000kr. Hadde håpet kanskje noen som har Rosacea som har brukt Silkemyk sin LED-Maske ville uttale seg her før jeg kjøper den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet 29. desember 2023 #4 Del Skrevet 29. desember 2023 Har du sett på de som selges på temu og Aliexpress? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M24 Skrevet 29. desember 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 29. desember 2023 PhilosopherSe7en skrev (51 minutter siden): Har du sett på de som selges på temu og Aliexpress? Ja, problemet med de Maskene igjen er at de ikke har korrekt bølgelengde så de vil ikke fungere. Aliexpress er flott om du vil ha et produkt men ikke bryr deg om kvalitet. Problemet med Aliexpress og slike type platformer er at det er 100-200stk som selger den samme varen. Kanskje kun 1-2 av de produserer faktisk den ekte varen som er av kvalitet. Derfor synes jeg også at det er mye enklere å bare handle via en merkevare som har gjort denne granskningen på forhånd. For om jeg skal handle fra 100 leverandører for å finne den riktige blir det fort dyrere Men ja for å svare deg kort Aliexpress og Temu vil ikke fungere på LED-Masker hvertfall, ingen av de jeg fant der har riktig bølgelende. Silkemyk har faktisk litt informasjon, her har du utdraget av bølgelengden skal ligge på: "Når det kommer til LED-lysbehandling, er bølgelengden, eller NM-verdien, avgjørende for effektiviteten av behandlingen. Hver farge har en spesifikk bølgelengde som må være innenfor visse NM-verdier for å sikre optimal effekt: Rødt lys 620-750 nm. Gult lys 570-590 nm. Grønt lys 495-570 nm. Infrarødt (NIR) lys 750-1200 nm. For vår LED-maske spesifikt: Rødt lys 630 nm. Gult lys 580 nm. Grønt lys 520 nm. Infrarødt (NIR) lys 850 nm." De fleste jeg fant på Aliexpress har sånn 300-400 nm i NIR, og det er med andre ord å kaste penger ut ruten. Du må ha en LED-Maske som ligger innenfor disse målene, helst uten blått lys hvertfall for min del for jeg gidder ikke å skade øynene mine. Derfor jeg vurderer Silkemyk sin veldig sterkt. NIR lyset må gå i bakgrunnen på alle programmene, det gjør den ikke som oftest på rimelige LED-Masker. Helst en som er FDA godkjent, for da vet du Masken har vært med på en studie over tid og har bevist effekt. Til slutt om LED-Masken oppfyller alle disse kravene er det siste at den har god passform, og hvor mange led lysdioder den har. Så langt virker det for min del at Silkemyk blir det rette valget. For ingen av de andre merkene er i nærheten av antall lysdioder som Silkemyks LED-Maske har. Jeg tror jeg venter noen dager med å kjøpe den i håp om at noen som har den kanskje ser denne posten. Vært fint å kunne fått en feedback fra noen som faktisk har LED-Masken og som benytter den idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #6 Del Skrevet 30. desember 2023 Jeg kjøpte LED-maske fra Normal. Har trua, men finner lite info om den…noen fler som har prøvd? Anonymkode: e9295...c8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M24 Skrevet 30. desember 2023 Forfatter #7 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg kjøpte LED-maske fra Normal. Har trua, men finner lite info om den…noen fler som har prøvd? Anonymkode: e9295...c8e Det er dette jeg snakker om når det kommer til antall led lysdioder. Jeg fant et bilde av Silkemyk sin LED-Maske: Her ser du tydelig forskjellen på hvordan en god LED-Maske skal se ut om den har mange led lysdioder. Hva heter LED-Masken du hadde kjøpt på Normal? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #8 Del Skrevet 31. desember 2023 Hvis det stemmer at man mister fett ved å bruke rødt lys i ansiktet-hva er da vitsen😔Har selv tenkt lenge på en led-maske, men vært tilbakeholden pga redsel for mer øyeproblem ved bruk av blått lys. Har kikket på rene rødlyslamper men blir ikke klok på dette🫣 Anonymkode: a3f10...7a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M24 Skrevet 31. desember 2023 Forfatter #9 Del Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvis det stemmer at man mister fett ved å bruke rødt lys i ansiktet-hva er da vitsen😔Har selv tenkt lenge på en led-maske, men vært tilbakeholden pga redsel for mer øyeproblem ved bruk av blått lys. Har kikket på rene rødlyslamper men blir ikke klok på dette🫣 Anonymkode: a3f10...7a8 Jeg søkte meg opp angående påstanden om at LED-Masker reduserer fett i ansiktet vet bruk. Dette er feil, led denne bloggen jeg fant angående LED-lysterapi: https://aestheticbureau.com.au/red-light-therapy-and-its-effects-on-fat-cells/ Ja det med blått lys, da er du inne på det jeg også tenker på. Så langt ser jeg at silkemyk er de eneste som faktisk orker å vektlegge dette. Dette står i FAQ på produktsiden deres: "Nei, Silkemyk sin LED-maske inneholder ikke blått lys. Dette er fordi blått lys kan skade hornhinnen over tid. Vår fremste prioritet er sikkerheten til våre kunder, og derfor har vi valgt å utelate blått lys for å sikre en trygg bruk av masken." Her: https://silkemyk.no/products/ledmaske For min del selv om Silkemyk sin LED-Maske koster 1000-2000kr mer enn Qure, Dr Dennis og Omnilux har LED-Masken over 400 mer led lysdioder. Omnilux: 132 led lysdioder: (NIR) Near Infrared light 66 og rødt 66 Silkemyk: 576 led lysdioder: 144 (NIR) Near Infrared light, 144 rødt, 144 grønt og 144 gult. Dr Dennis: 160 led lysdioder: 100 (NIR) Near Infrared light og 60 blått. Qure: 160 led lysdioder: 100 (NIR) Near Infrared light og 60 blått. Alle 4 er FDA godkjent. For min del er både Qure og Dr Dennis uaktuell grunnet at de har blått lys. Silkemyk sin koster 1000kr mer enn Omnilux sin, men igjen du får 444 mer led lydioder i LED-Masken. Tillegg har de grønt og gult lys, jeg har lest at flere sier grønt fungerer flott mot migrene f.eks. Jeg tenker å bruke LED-Masken mot Rosacea så jeg publiserte denne posten i håp om å komme over noen som har kjøpt Silkemyk sin for akkurat denne bruken. Silkemyk virker hvertfall som det soleklare valget mitt basert på innholder de forskjellige Maskene har. Jeg skal hvertfall ikke ha en LED-Maske som inneholder blått lys. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laperla Skrevet 31. desember 2023 #10 Del Skrevet 31. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 30.12.2023 den 10.13): Jeg kjøpte LED-maske fra Normal. Har trua, men finner lite info om den…noen fler som har prøvd? Anonymkode: e9295...c8e I hvilken Normal? Husker du prisen? Merke? Endret 31. desember 2023 av laperla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #11 Del Skrevet 31. desember 2023 M24 skrev (2 timer siden): Jeg søkte meg opp angående påstanden om at LED-Masker reduserer fett i ansiktet vet bruk. Dette er feil, led denne bloggen jeg fant angående LED-lysterapi: https://aestheticbureau.com.au/red-light-therapy-and-its-effects-on-fat-cells/ Ja det med blått lys, da er du inne på det jeg også tenker på. Så langt ser jeg at silkemyk er de eneste som faktisk orker å vektlegge dette. Dette står i FAQ på produktsiden deres: "Nei, Silkemyk sin LED-maske inneholder ikke blått lys. Dette er fordi blått lys kan skade hornhinnen over tid. Vår fremste prioritet er sikkerheten til våre kunder, og derfor har vi valgt å utelate blått lys for å sikre en trygg bruk av masken." Her: https://silkemyk.no/products/ledmaske For min del selv om Silkemyk sin LED-Maske koster 1000-2000kr mer enn Qure, Dr Dennis og Omnilux har LED-Masken over 400 mer led lysdioder. Omnilux: 132 led lysdioder: (NIR) Near Infrared light 66 og rødt 66 Silkemyk: 576 led lysdioder: 144 (NIR) Near Infrared light, 144 rødt, 144 grønt og 144 gult. Dr Dennis: 160 led lysdioder: 100 (NIR) Near Infrared light og 60 blått. Qure: 160 led lysdioder: 100 (NIR) Near Infrared light og 60 blått. Alle 4 er FDA godkjent. For min del er både Qure og Dr Dennis uaktuell grunnet at de har blått lys. Silkemyk sin koster 1000kr mer enn Omnilux sin, men igjen du får 444 mer led lydioder i LED-Masken. Tillegg har de grønt og gult lys, jeg har lest at flere sier grønt fungerer flott mot migrene f.eks. Jeg tenker å bruke LED-Masken mot Rosacea så jeg publiserte denne posten i håp om å komme over noen som har kjøpt Silkemyk sin for akkurat denne bruken. Silkemyk virker hvertfall som det soleklare valget mitt basert på innholder de forskjellige Maskene har. Jeg skal hvertfall ikke ha en LED-Maske som inneholder blått lys. Silkemyk er i mine øyne(😄) en soleklar vinner🧐Gidder ikke ny research, men mener at alt du skriver ift led etc stemmer med min lesning. Anonymkode: a3f10...7a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #12 Del Skrevet 31. desember 2023 Jeg har heller invester i et lys panel (kjøpt fra Mito Light), da kan man bruke det på mer enn bare ansiktet. Stor bredde på bølgelengdene og god kvalitet. Har mer trua på den enn slike masker. Har brukt min i noen måneder og både ser og føler effekten! (brukt på kroppen også) Anonymkode: 153e0...ea8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 31. desember 2023 #13 Del Skrevet 31. desember 2023 Fungerer disse? Syns det har virket litt som en jippo. Jeg sliter med store porer, skulle gjerne gjort noe mot det, men det vil sikkert ikke hjelpe med lys? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M24 Skrevet 31. desember 2023 Forfatter #14 Del Skrevet 31. desember 2023 hvalstad45 skrev (2 minutter siden): Fungerer disse? Syns det har virket litt som en jippo. Jeg sliter med store porer, skulle gjerne gjort noe mot det, men det vil sikkert ikke hjelpe med lys? Morsomt at du nevner porer hun Elisabeth Silkemyk hadde skrevet en blogg artikkel om nevner porene sine: "- Huden er blitt så utrolig mye roligere og er ikke vond i det hele tatt. Rødhet er nesten helt borte og jeg får faktisk stadig kommentarer på at huden min er blitt så fin. Jeg syns også porene i T-sonen er blitt mindre. Samlet sett er jeg strålende fornøyd, og så skal man heller ikke undervurdere å ta seg den pausen i hverdagen som det er å stelle med seg selv, sier Elisabeth." https://silkemyk.no/blogs/hudpleieblogg/ledmaske-mot-akne-rosacea-psoriasis Jeg har lest meg opp en del som LED-Masker på forhånd grunnet prisen. Siden det er snakk om såpass mye penger vil jeg vite at jeg kjøper den beste i så fall. For å forklare kort om hvordan LED-lysterapi fungerer så er det at lysene treffer huden din i en bestemt bølgelengde. Når lysene treffer huden din i en bestemt bølgelengde lurer den huden til å tro at noe er galt. Deretter vil huden selv igangsette en naturlig reprasjonsprosess. Noe i mot hode høres logisk ut på sitt vis, for det er jo ikke normalt å skal slite med Rosacea, akne, porer, pigmentflekker, arr, Psorasis, osv. Når man sliter med noe slikt er det jo fordi kroppen har gjort en feil og ikke forstår at her er det et problem som burde ha blitt fikset. Noe som er genialt, men ekstremt dyrt. Slik jeg har forstått vil man ikke få noe særlig effekt med mindre LED-Masken er bra, og da er de som oftest dyre. Silkemyk sin FAQ forteller litt om hvilken bølgenivå LED-Masker generelt skal ligge innenfor og va deres har: "Når det kommer til LED-lysbehandling, er bølgelengden, eller NM-verdien, avgjørende for effektiviteten av behandlingen. Hver farge har en spesifikk bølgelengde som må være innenfor visse NM-verdier for å sikre optimal effekt: Rødt lys 620-750 nm. Gult lys 570-590 nm. Grønt lys 495-570 nm. Infrarødt (NIR) lys 750-1200 nm. For vår LED-maske spesifikt: Rødt lys 630 nm. Gult lys 580 nm. Grønt lys 520 nm. Infrarødt (NIR) lys 850 nm." Så det LED-Masker gjør er å minne på huden at "Hei her har du et problem du har glemt å jobbe på, kanskje på tide at du setter i gang å fikser det." Videre er faktorene som du burde vurdere er antall led lysdioder, FDA godkjenning, og at den ikke har blått lys om du bryr deg om øynene dine. Jeg tror jeg bare blir å gå for Silkemyk sin LED-Maske over nyttåret når jeg får lønn. Jeg hadde håpet noen som har den kunne uttalt seg om sin erfaring med Rosacea først, men jeg ser jo at alt tyder jo på at deres maske skal fungere. Det er hvertfall den Masken som har de beste spesifikasjonene, så du får mest for pengene selv om den er dyr. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 31. desember 2023 #15 Del Skrevet 31. desember 2023 5 minutter siden, M24 said: Morsomt at du nevner porer hun Elisabeth Silkemyk hadde skrevet en blogg artikkel om nevner porene sine: "- Huden er blitt så utrolig mye roligere og er ikke vond i det hele tatt. Rødhet er nesten helt borte og jeg får faktisk stadig kommentarer på at huden min er blitt så fin. Jeg syns også porene i T-sonen er blitt mindre. Samlet sett er jeg strålende fornøyd, og så skal man heller ikke undervurdere å ta seg den pausen i hverdagen som det er å stelle med seg selv, sier Elisabeth." https://silkemyk.no/blogs/hudpleieblogg/ledmaske-mot-akne-rosacea-psoriasis Jeg har lest meg opp en del som LED-Masker på forhånd grunnet prisen. Siden det er snakk om såpass mye penger vil jeg vite at jeg kjøper den beste i så fall. For å forklare kort om hvordan LED-lysterapi fungerer så er det at lysene treffer huden din i en bestemt bølgelengde. Når lysene treffer huden din i en bestemt bølgelengde lurer den huden til å tro at noe er galt. Deretter vil huden selv igangsette en naturlig reprasjonsprosess. Noe i mot hode høres logisk ut på sitt vis, for det er jo ikke normalt å skal slite med Rosacea, akne, porer, pigmentflekker, arr, Psorasis, osv. Når man sliter med noe slikt er det jo fordi kroppen har gjort en feil og ikke forstår at her er det et problem som burde ha blitt fikset. Noe som er genialt, men ekstremt dyrt. Slik jeg har forstått vil man ikke få noe særlig effekt med mindre LED-Masken er bra, og da er de som oftest dyre. Silkemyk sin FAQ forteller litt om hvilken bølgenivå LED-Masker generelt skal ligge innenfor og va deres har: "Når det kommer til LED-lysbehandling, er bølgelengden, eller NM-verdien, avgjørende for effektiviteten av behandlingen. Hver farge har en spesifikk bølgelengde som må være innenfor visse NM-verdier for å sikre optimal effekt: Rødt lys 620-750 nm. Gult lys 570-590 nm. Grønt lys 495-570 nm. Infrarødt (NIR) lys 750-1200 nm. For vår LED-maske spesifikt: Rødt lys 630 nm. Gult lys 580 nm. Grønt lys 520 nm. Infrarødt (NIR) lys 850 nm." Så det LED-Masker gjør er å minne på huden at "Hei her har du et problem du har glemt å jobbe på, kanskje på tide at du setter i gang å fikser det." Videre er faktorene som du burde vurdere er antall led lysdioder, FDA godkjenning, og at den ikke har blått lys om du bryr deg om øynene dine. Jeg tror jeg bare blir å gå for Silkemyk sin LED-Maske over nyttåret når jeg får lønn. Jeg hadde håpet noen som har den kunne uttalt seg om sin erfaring med Rosacea først, men jeg ser jo at alt tyder jo på at deres maske skal fungere. Det er hvertfall den Masken som har de beste spesifikasjonene, så du får mest for pengene selv om den er dyr. Takk for info! Jeg har også litt rosacea, så det vil være interessant å høre hvordan den fungerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M24 Skrevet 31. desember 2023 Forfatter #16 Del Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg har heller invester i et lys panel (kjøpt fra Mito Light), da kan man bruke det på mer enn bare ansiktet. Stor bredde på bølgelengdene og god kvalitet. Har mer trua på den enn slike masker. Har brukt min i noen måneder og både ser og føler effekten! (brukt på kroppen også) Anonymkode: 153e0...ea8 Takk for tipset. La oss sammenligne de: Mito Light: https://www.mitolight.com/mito-light-starter-4-0/ Pris: 659 euro, cirka 7400kr. LED-lysdioder antall 72 stk. Alle 72 er NIR Near Infrared light. De virker basert på bildet mye større ut enn en vanlig LED- Maske så man vil kunne anta at selv om den kun har 72 LED-lysdioder så når den et bredt areale. Jeg finner ingenting om at produktet er FDA godkjent (The Food and Drug Administration), det trekker ned. Har et produkt FDA godkjenning betyr det at produktet over en lengre periode har blitt testet over et vist antall mennesker, og at man kan bekrefte at produktet har en form for effekt og er trygt å bruke. Det står den har bølgelengde fra 630-850 for det Infrarødet lyset. Alt under 750 nm altså bølgelengde er bortkastet når det kommer til Infrarødt lys. Du skal ligge mellom 750 til 1200 nm (Nano meter). Nå skriver Mito Light at den fungerer opptil 850 nm så det er jo innenfor så om du bruker den sørg for å bruke den på maksimal styrke for å få best mulig effekt. Silkemyk LED-Maske: https://silkemyk.no/products/ledmaske Pris: 5999kr LED-lysdioder antall 576 stk, 144 (NIR) Near Infrared light, 144 rødt, 144 grønt og 144 gult. Lysdiodene er soleklart litt mindre hvertfall ut fra bildene hos Silkemyk og Mit Light. Så man kan vell si at man får sikkert dekket samme området med de 2, siden Mito Light har større lysdioder men mye mindre lysdioder. Kanskje Mito Light dekker litt mer jeg vet ikke, for jeg finner ikke noe særlig info om hvor mange kvm noen av de dekker. Silkemyk sin LED-Maske er FDA godkjent, dette er ser jeg på som et stort pluss. Om du sjekker tidligere dialog er også alle lysene deres innenfor de anbefalte NM (nano meter altså bølgelengde målene). Om du sjekker Silkemyk sin produktside ser du at grønt, rødt og gult lys hjelper også mot forskjellige problemer. Så lenge det Infrarødet lyset går i bakgrunnen under programmet. Så ut fra det jeg ser, ville jeg sagt du får fortsatt mye mer igjen for pengene for Silkemyk sin LED-Maske. Om du er ute etter kun Infrarødt lys og ikke noe annet, og ansiktet ikke er hovedfokuset ditt. Så kan vell kanskje Mito Light være bedre, ser sikkert litt rart ut å ha en LED-Maske liggende på foten . Selv om det forså vidt ville fungert i praksis så hadde det sett rart ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #17 Del Skrevet 24. januar 2024 Var du kjøpt maske? Anonymkode: d53cb...607 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden Er det noen som har gode erfaringer med et konkret produkt? Anonymkode: 6e106...26d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er det noen som har gode erfaringer med et konkret produkt? Anonymkode: 6e106...26d Styr unna denne!! Anonymkode: 2b60a...7ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå