AnonymBruker Skrevet 17. januar #41 Del Skrevet 17. januar 17 hours ago, AnonymBruker said: Så ufattelig skuffet og sint over meg selv… Klarte ikke å være edru lenger enn 2 uker, så dro jeg ut på byen… Føler meg helt elendig enda… Men jeg føler meg så ensom. Har ingen venner, og føler det er så stor skam å slite med alkohol at jeg snakker ikke om det med familien min. Mulig hvis jeg hadde støtte av de rundt meg hadde det vært enklere. Snart må jeg få gjort noe. Kan ikke fortsette på denne måten. 😔😔😔😔 - TS Anonymkode: d2a07...ab7 Har du noen venner, hobbyer og fritidsinteresser utenom å gå på byen? Slik at du har noe å fylle dagene/helgene med i stedet for festing. Du trenger ikke legge det frem til familien din som at du sliter med alkohol. Bare si at du blir så dårlig av å drikke og du vil fokusere på en sunnere livstil nå i 2024, derfor har du bestemt deg for å ta en pause. Anonymkode: 4d04b...9a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #42 Del Skrevet 17. januar Har vært edru siden 2007, går helt fint det. Anonymkode: 69602...b6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #43 Del Skrevet 17. januar Jeg lagde samme mål, altså edru i 1 år, og ente med å være edru i 8 år. Syns det gikk veldig bra, tross at jeg har både drukket for mye om gangen, for ofte, tidvis også mye hver dag. Ikke opplevd å bli utestengt/miste noe sosialt heller, heller fått mye skryt for at jeg er gøy å være med edru også/like gøy edru/noen syns til og med jeg er enda gøyere edru. Jeg har drukket litt her og der siden, men har aldri tatt opp igjen drikking i noe særlig grad. De fleste år drikker jeg 1-4 ganger i året, et par år har jeg drukket noen ganger mer. Er virkelig ikke fan lenger, så for meg var det veldig forløsende å bare "komme over den kneiken". Det er jo en viss terskel første gang man lar være å drikke i en setting man har pleid osv, men etterhvert som man får trådt over de forskjellige går det veldig greit og av seg selv, syns jeg. Det var iallefall mye enklere enn jeg så for meg, og gevinstene større også! Egentlig er det min erfaring med alle avhengigheter/uvaner jeg har klart å slutte med. Masse lykke til! PS: Hvis du syns det er kleint - bare lat som om du drikker. Det er overraskende mange som bare tar for gitt at du gjør det, og noen ganger er det enklere at folk bare tror man har drukket faktisk. Anonymkode: 430e9...062 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #44 Del Skrevet 17. januar Jeg har aldri drukket alkohol i midt liv og trikset er definitivt å drikke alkoholfri øl/vin/cider osv. De inneholder litt alkohol, men man blir ikke full av det og det er ikke like eksluderende som å drikke brus. Anonymkode: 63d01...bb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #45 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det viktiste du gjør nå er å la være å se på dette som at du har failet. Fortsett å velge bort alkohol, men kanskje ikke ta deg vann over hodet? Lag en liste over hvorfor du ønsker mindre alkohol i livet, og ta frem denne listen når du blir invitert på noe. Det er skummelt med alt/ingenting-tenking, da det ofte setter en opp for å mislykkes. Vær grei med deg selv, og fortsett i det gode sporet, selv om du hadde en setback Anonymkode: 5e2d7...dc7 Er det jeg må. Jeg kan ikke drikke alkoho i DET HELETATT. Derfor alt/ingenting tenking. - TS Anonymkode: d2a07...ab7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #46 Del Skrevet 19. februar Jeg merker at drikkemønsteret mitt endret seg under covid, og at det snek seg til å bli værende; terskelen for "litt alkohol i hverdagen " ble lavere og 01.01.24 kjente jeg at "føkk it, jeg er lei". Siden det har jeg ikke drukket. Har ikke savnet det noe! Men. Bestevenninnen min og jeg går tur en gang i uken, og ca. hver åttende søndag går vi ut og drikker 3 glass vin. De tror jeg at jeg vil beholde. Det kjennes enormt frigjørende ut dette her! Anonymkode: 0ca26...083 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #47 Del Skrevet 19. februar Du er ikke avhengig, så hva er problemet? Du blir ikke asosial og isolert av å droppe alkohol. Sist gang jeg drakk var for 4 år siden, savner det ikke. Tanken på å våkne opp fyllesjuk og eimen av alkohol som forfølger meg i et døgn, får magen til å vri seg. Jeg har tenkt tanken på at jeg ville ha tatt meg en tur ut på byen for det sosiale. Men det frister ikke. Det å dra ut edru takler jeg ikke, fulle folk er det mest irriterende som finnes når man selv er edru. Dagen derpå frister i alle fall ikke, så det forblir en tanke som forsvinner like fort som den kommer. Det er fult mulig å dra på fest og byen uten å drikke alkohol. Eneste problemet mitt er lukten av utestedene som er kvalmende, røyk og alkohol og svette folk dynket i parfyme i et glovarmt lokale. 🤢 Nei takk. Så har du høylytte fulle folk.. nei jeg holder meg heller hjemme eller drar tidlig med glede. Det er 13 år siden jeg sluttet med helgefylla da jeg var 22 år. Aldri sett meg tilbake. Jeg har drukket 1-3 drinker i bursdag, innflytningsfest, familiefest osv, hvor jeg har dratt hjem når de andre ble for full. et er som sagt 4 år siden sist gang jeg rørte alkohol og da gikk det i 1 for stor tequila shots og 2 drinker med vodka og blandevann for sterkt blandet. Aldri igjen. Ble hakket over for brisen og kjente det i kroppen dagen etter, men ikke influensa-smerter og følelse i kroppen som jeg får av fylla og flatfylla. Det er bare én ting positivt med alkohol; det sosiale. Det kan man få edru også. Absolutt alt annet er utelukkende negativt. Anonymkode: 82171...69f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #48 Del Skrevet 20. februar Ingen problem. Jeg er sjeldent ute nå som jeg er 46. Men på vennemiddager, så går jeg for alkoholfritt. Det er så mange rundt meg som begynt å slite litt med helsen, så flere av oss har lagt om kostholdet og unngår alkohol. Jeg går også på medisiner som ikke bør kombineres med alkohol, så jeg har ikke drukket alkohol siden oktober. Jeg kjøper av og til alkoholfritt øl uten gluten og lite karbo. Anonymkode: cedb2...921 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #49 Del Skrevet 22. februar Jeg bare kjører på med et par pils hver kveld som belønning for at jeg kom meg gjennom enda en dag. Anonymkode: 38d2d...2a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå