AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #61 Del Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Naboene mine har feiret jul siden slutten av november, med juletre og alt. Hva er forskjellen? På en måte feirer jeg også jul i januar, siden jeg holder på tradisjonen med å kaste ut jula 20.dag - altså 13.januar. Anonymkode: 36065...542 Selv om jeg har juletre og julepynt 24.12 til 13.01 feirer jeg bare jul på julaften. Vi har juleselskaper etter julaften og fram til 13., men det er sammenkomster hvor vi ikke feirer jul. Hadde jeg tilhørt den ortodokse kirke, som jeg antar de bosniske naboene gjør, iallfall kulturelt, ville feiringen vært 6/7 januar. Anonymkode: 0e39d...3b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #62 Del Skrevet 29. desember 2023 Mine svigerforeldre er hinduer. De feirer egentlig ikke jul. Men de har bodd i Norge i 30 og de feirer jul nå. Men juletre, pynt, gaver og ribbe. Men det tok de noen år etter at de kom hit før de ble " norske" når det gjelder julefeiring. Kanskje dine naboer kommer dit også når de har blitt integrerte Anonymkode: c976f...94d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #63 Del Skrevet 29. desember 2023 6. Januar = de tre kongers dag, Dia de los reyes. Mange feirer jul denne dagen. Anonymkode: 4fd1b...651 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #64 Del Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er feil. Den ortodokse kirken feirer Jul 25 desember. De som følger gammel kalender, som som russiske kirken, feirer i januar. Anonymkode: 2e3af...1e1 De hellige tre konger kom med gaver 6.1. Veldig mange feirer dette som en del av julefeiringa- ortodokse, noen katolikker, og sikkert flere. Anonymkode: a5b6c...7f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellie Italia Skrevet 29. desember 2023 #65 Del Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): De hellige tre konger kom med gaver 6.1. Veldig mange feirer dette som en del av julefeiringa- ortodokse, noen katolikker, og sikkert flere. Anonymkode: a5b6c...7f2 Haha, jeg er norsk men feirer både 24/12 OG 6/1 Grunnen er at jeg feiret mye jul i Spania da jeg var barn, og familien min syns det er en hyggelig tradisjon. Blir en koselig avslutning på jula syns vi. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #66 Del Skrevet 29. desember 2023 Just now, Ellie Italia said: Haha, jeg er norsk men feirer både 24/12 OG 6/1 Grunnen er at jeg feiret mye jul i Spania da jeg var barn, og familien min syns det er en hyggelig tradisjon. Blir en koselig avslutning på jula syns vi. Det er tydeligvis ikke lov lenger i følge TS for du bor i Norge Anonymkode: c8b79...f4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellie Italia Skrevet 29. desember 2023 #67 Del Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er tydeligvis ikke lov lenger i følge TS for du bor i Norge Anonymkode: c8b79...f4b Huffameg Ikke ser jeg hvordan andres julefeiring går ut over TS eller noen som helst. I Spania har de ofte parader i gatene 6.januar, syns det er koselig jeg. Det er overhodet ikke rart om noen ønsker å ta med sine tradisjoner til Norge. Om man er katolikk, muslim, ortodoks eller hva som helst. Hvis det var noe som innebar masse støy så er det noe annet, men det gjelder jo for nordmenn og. Hvis man er til sjenanse for naboene mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svartfugl Skrevet 30. desember 2023 #68 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 28.12.2023 den 22.19): Men nå bor de i Norge. Ikke i Bosnia. Anonymkode: 7a18d...afc Og hva så? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå