Gå til innhold

Stadig overnatting

Fremhevede innlegg

Skrevet
Helene skrev (1 time siden):

Ts tar opp et godt poeng. Ekstra arbeide. Sengeklær og klargjøring. Har man flere barn er dette selvfølgelig merarbeid. Jeg hadde bare 1 barn. Likevel, skulle hun ha venner på overnatting så måtte hun ordne sengeklær. Jeg har alltid hatt åpent hus for vennene, men jeg er ikke hushjelp. Nå kjenner vennene meg. Hver gang de kommer, ja jeg kan ordne rundstykker og dekke bordet. Det er ikke meg som rydder etterpå. Vennene føler seg som hjemme hos meg. De tar seg tilrette, og jeg synes dette er helt greit. Men det er litt ekstra jobb med overnatting. Jeg høster fruktene av det i dag. For meg er det bare posititivt. Dengang datteren var yngre, slitsomt. 

Hvorfor skriver du så rart, og gjentar deg selv flere ganger i samme innlegget? Du skriver merkelig i alle tråder du svarer i. 

Anonymkode: e240e...dba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En trettenåring klarer vel fint å bære med seg dyne og pute til og fra overnatting?! Det finnes jo poser til det på ikea f.eks. Ellers har hun vel en sovepose? 

Neste gang det er overnatting hos dere får du sette deg ned med jentene og forklare at fra nå av må de rydde etter seg, hvis ikke blir venninnen sendt hjem, om så rett før de skal legge seg!

Anonymkode: 164f0...c33

• Liker 2
Skrevet

Nei, de rydder ikke etter seg selv om jeg setter dette som krav. Og jo, en ekstra når man har tre barn fra før, blir 25 % ekstraarbeid for meg. Det blir ekstra sengetøyvask, ekstra mat, ekstra mas og med denne jenta, nedvask av kjøkken, da hun alltid er klissete på hendene. Hun kommer hele tiden til meg for å spørre om rare ting, og da hun var liten måtte hun «puses» på ryggen for å sovne. Det er mye fuss. Og når de skal sove hos henne må datteren min ha med dyne og pute, og da må hun kjøres.

Jeg syns det er mye styr, og når datteren min i tillegg blir sliten og sur hele dagen etter, er det vel lov å spørre når dette tar slutt?

Ts

Anonymkode: b8161...346

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, de rydder ikke etter seg selv om jeg setter dette som krav. Og jo, en ekstra når man har tre barn fra før, blir 25 % ekstraarbeid for meg. Det blir ekstra sengetøyvask, ekstra mat, ekstra mas og med denne jenta, nedvask av kjøkken, da hun alltid er klissete på hendene. Hun kommer hele tiden til meg for å spørre om rare ting, og da hun var liten måtte hun «puses» på ryggen for å sovne. Det er mye fuss. Og når de skal sove hos henne må datteren min ha med dyne og pute, og da må hun kjøres.

Jeg syns det er mye styr, og når datteren min i tillegg blir sliten og sur hele dagen etter, er det vel lov å spørre når dette tar slutt?

Ts

Da får du bare si nei. 25% ekstraarbeid høres ekstremt ut. Du legger altfor mye energi i det i såfall og er en ekte perfeksjonist ned til støvkornet ellers. Må være slitsomt å leve i generelt sett?

Anonymkode: e9581...e20

Skrevet

Datteren har alltid gjort sin del av jobben. Har alltid hatt åpen hus. Ser at dette har lønt sg i dag. Nå er «barna » 30 år snart. De er ikke barn lengre. Voksne mennesker. Alle kommer fortsatt til meg. I ungdomstiden, tok vare på alle. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts

Hjelpes så tafatt, om det er så vanskelig for deg så får du si Neu 

Anonymkode: a28bc...722

• Liker 2
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Men hvorfor denne overnattingen?

Hvorfor overnatting!? Har du ikke vært 13 år selv? Venninner betyr alt i den alderen, og de vil helst være sammen hele tiden. 16 årsalderen, da er de ferdige med det.
Gi henne en sovepose som hun kan ha stående hos venninna. Opprydning får være en forutsetning for at overnattingen fortsetter. Si nei til å levere snacks. Maks ei overnatting midt i uka.

Anonymkode: 6d3f1...5e8

• Liker 1
Skrevet

Vi har 5 barn i hus fra 3-15 år. 
13 åringen har stadig de samme 1-2 venninnene på overnatting. Det er da bare kos😄 er glad hun har så gode venner. Har gode minner selv fra egen barndom. 

det blir da ikke så mye ekstraarbeid🤷‍♀️ litt mer oppvask. Men de vet de må hjelpe å rydde etter seg. Om jeg må vaske 1-2 ekstra sengeklær på søndagen spiller da ingen rolle. De får ikke okkupere stuen, men er velkommen å se film/norske talenter/annet med oss andre, viss ikke må de bruke tv eller pc på rommet hennes. De tar av/på sengetøyet selv også

tror heller du må jobbe med innstillingen din. Du kan VELGE å tenke dette er positivt og kjekt for datteren din, eller fortsette å tenke dette er bare slit for deg. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...