Gå til innhold

Trenger anbefaling treningstights!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg må dessverre kjøpe noen nye treningstights, men sliter med å finne noen jeg tror vil passe meg. Det vrimler med reklame for produsenter og modeller, og jeg kjenner jeg blir litt motløs...  Kanskje det er noen sporty damer her som kan anbefale noen tights de stortrives i? 
Jeg ser etter følgende:

-high waist 

-bred kant i livet (som ikke sklir/ruller ned)

-ankelkorte

-ikke er altfor kostbare 

Trenger noen tights som sitter godt og gir "støtte". 

Blir takknemlig for svar. :)

Anonymkode: 1ae93...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gir støtte? Mener du at du er overvektig og vil ha noe som holder ting på plass? 

NVGTN, ICIW, osv alle har gode tights. 

Anonymkode: 12b9e...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier du ingenting om hvor høy du er, så vanskelig å vite hva ankelkort blir, men reebook lux er en god tights som sitter godt på med bredt liv som er high waist. 

Anonymkode: de8db...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Jerf og Bumpro er gode og prisvennlige tights. Veldig mykt, stretchy stoff. Litt tykkere - men ikke tykke heller. Ikke gjennomsiktige. Ruller ikke ned. Jeg bruker de både på trening og som hjemme-bukser. Behagelig å gå i, pluss da er jeg alltid klar for noen treningsøvelser i hverdagen.😊👍🏻

Anonymkode: 7a14b...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på det samme. Har sett på Bumpro men ser de er litt tykke og jeg liker de best tynne (blir raskt varm).

følger med i tråden for tips☺️

Anonymkode: 18084...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker Wearefit, ribbed seamless. Bred kant, ankelkort, high waist, godt hold. Jeg har litt "mammamage" etter fødsel for et halvårstid siden og den er fin slik. Ruller ikke ned. Men den kan gli litt nedover hvis den er for stor, men det kan alle med feil størrelse. Det vet jeg jo fordi jeg har gått ned i vekt og da måtte jeg ha mindre størrelse og, men det sier seg vel selv. 

Anonymkode: e5ff2...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk til alle som har svart, ikke minst gitt så gode beskrivelser!  :)

Jeg liker best de som har litt "tykkere" og fastere stoff som noen nevner her, dermed gir mer støtte. Av flere grunner: 1) liker ikke følelsen av å ha på meg bare en tynn strømpebukse 2) vil ikke at den skal være gjennomsiktig 3) synes det er ubehagelig når tightsen sklir rundt når man beveger seg 4) viser alle konturer og "sprekker" 5) tykkere/fastere stoff har bedre kvalitet

Jeg er 165 cm høy og 69 kg. Ikke overvektig, for den som spurte om dette i tråden. Vet ikke om denne infoen har noe å si, men jeg er jo ikke høy akkurat, så det er derfor jeg vil ha ankel kort tights. De vanlige blir alltid for lange på beina. 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har prøvd mange tights, men da jeg prøvde lululemon sine tights var det gjort. De er litt dyr, men det er ekstremt god kvalitet, holder ting inne og er så behagelig. Hadde ønske jeg visste om denne med en gang jeg startet å trene. Virkelig verdt pengene p

Anonymkode: 1cd22...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg liker best de som har litt "tykkere" og fastere stoff som noen nevner her, dermed gir mer støtte. Av flere grunner: 1) liker ikke følelsen av å ha på meg bare en tynn strømpebukse 2) vil ikke at den skal være gjennomsiktig 3) synes det er ubehagelig når tightsen sklir rundt når man beveger seg 4) viser alle konturer og "sprekker" 5) tykkere/fastere stoff har bedre kvalitet

Jeg er 165 cm høy og 69 kg. Ikke overvektig, for den som spurte om dette i tråden. Vet ikke om denne infoen har noe å si, men jeg er jo ikke høy akkurat, så det er derfor jeg vil ha ankel kort tights. De vanlige blir alltid for lange på beina. 

TS

Da tror jeg bumpro kanskje er litt lange til deg. Jeg er ca samme kropp som deg,  og jeg merker de er lange. Men syns de er behagelige

Anonymkode: d3332...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange har nevnt gode merker så vil leggja til ein ting: Generelt sett er eg M på underdeler, S på over og eg må gå ned til S i alt for at dei ikkje skal rulle ned. og faktisk halde ting på plass. Kan vere verdt å prøve og sjå om det funkar for deg. Er óg 165cm og Bumpro er litt for lange for meg, Famme litt i grenseland avhengig av modell. Smilodox sine seamless (på Zalando) er heilt mirakuløst bra, perfekt mtp det du vil ha, men sjuukt lange i beina dei og (og dei er true to size, så IKKJE gå ned i strl). Eit tips frå meg er å prøve Alphalete/Gymshark/Lululemon-dupes frå Aliexpress, eg kjøpte ein grønn tights derfrå for typ 70kr som var perfekt både i strl og i lengde, har til gode å finne like korte tights i tradisjonelle butikkar 🥲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

TS

Jeg er i 1,62. Reebook lux som jeg anbefalte over er litt lang på meg (men jeg bryr meg ikke så mye om det). Det er en tights som føles veldig dekkende, og som jeg kan gå med på jobb rolige dager hvor vi avslutter med trening. En annen som er litt mindre dekkende, men fremdeles mye mer enn de "tynneste" jeg har er modellen Trine fra Eyda. Den sitter utrolig godt i livet, har snøring, og den er nok perfekt lengde for deg. 

Ser mange her anbefaler bumpro og famme, på meg sklir de og alle andre tights med ribbed søm utrolig dårlig og krøller seg fort eller pølser seg over magen under sit ups 🙄 Jeg er hverken tynn eller tykk, men lagrer mer fett på magen enn rumpa, så kan hende det er derfor 🤔 

Alle kropper er jo ulike, også på samme vekt og lengde. Jeg tror det kan være lurt å sjekke ut hva som funker på deg av sånn ribbed, bred dobbelsøm eller vanlig tynt øverst. Det er i hvert fall et utgangspunkt i tillegg til de tingene du allerede er bevisst på. 

Anonymkode: de8db...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...