Gå til innhold

Venninne i gruppechat som ikke forstår humor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ouch, tror mange her i tråden er litt eldre, som ikke forstår hva TS mener? Jeg skjønner deg veldig godt TS. Får jo ikke noe gøy samtale med de svarene til hun venninna di. Tror også folk henger seg veldig opp i eksemplene dine og tar det helt bokstavlig, i stedet for å se at de illustrerer et poeng.

Anonymkode: 5e145...e65

Hvor gøy samtale får man med hjerter og falske smileys?

Anonymkode: c3caf...d29

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal sies at isdronningen ofte er den som sender ting fra eget liv selv. Da er det ofte hverdagslige ting som er ment med humor. Feks at ungene ikke klarer å sitte stille i bilen. 

Feks glemming av nøkkelkort til kontoret. Poenget er ikke at det skal være hysterisk morsomt alt som skrives i den gruppen, poenget er at når man feks sender ut en snap om at man har glemt nøkkelkortet så betyr det «haha, jeg glemte nøkkelkortet, jeg forteller det til dere fordi jeg har selvironi, og trenger og trenger å dele dette komiske øyeblikket med noen», det betyr ikke «stakkars meg, jeg glemte nøkkelkortet, nå er jeg stresset, sliten og lei meg, og trenger trøst». Det virker som hun oppfatter alt som det siste alternativet, evt. at hun bare prøver å heve seg over hverdagskomiske ting fordi hun skal være litt smartere enn andre. 

Anonymkode: 27c68...343

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts: Virker som om flere her inne tror at man automatisk må ha «kosemoseoverdose» i gruppechat hvis man ikke skal være formell. Man må overhodet ikke det. Jeg har en annen gruppechat med barndomsvenninner, og der har vi en løs og ledig tone og masse humor. Og alle er snille med hverandre det er ingen som prøver å «leke viktig»!  Og innimellom litt alvor eller praktiske ting også. Forstår ikke at det der er så vanskelig å forstå for dere andre. Man må ikke gå inn i fjortissmodus. Wensday Adams har jeg aldri hørt om. Kontoen «voksentruggles» på Instagram derimot, er kanskje litt mer stilen, uten at det trenger å være sånn hver eneste gang. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor gøy samtale får man med hjerter og falske smileys?

Trenger man hjerter og falske smilyes? Og må man svare hver bidige gang?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan isdronningen komme med sin versjon? Ts kan du høre med hun?

Anonymkode: dd7fa...37c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger man hjerter og falske smilyes? Og må man svare hver bidige gang?

Det virker jo slik? Du skrev «Alle andre svarer med emojies, evt: «koselig» «såå fint!» «stemning».». Minst like falskt (som du mener) og hvor er humoren i det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts: Virker som om flere her inne tror at man automatisk må ha «kosemoseoverdose» i gruppechat hvis man ikke skal være formell. Man må overhodet ikke det. Jeg har en annen gruppechat med barndomsvenninner, og der har vi en løs og ledig tone og masse humor. Og alle er snille med hverandre det er ingen som prøver å «leke viktig»!  Og innimellom litt alvor eller praktiske ting også. Forstår ikke at det der er så vanskelig å forstå for dere andre. Man må ikke gå inn i fjortissmodus. Wensday Adams har jeg aldri hørt om. Kontoen «voksentruggles» på Instagram derimot, er kanskje litt mer stilen, uten at det trenger å være sånn hver eneste gang. 

Det er det du legger opp til ved at man må skrive «Såååå koselig». «Stemning». «Kos». Det er jo hverken løs og ledig stemning eller humor i noe av det du skriver om. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde himlet med øynene over slike svar i en sånn chat. Det blir veldig pompøst og veldig dame over 65. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en sånn venninne. Hun tolker det meste bokstavelig og gir ofte lange seriøse svar på flåsete kommentarer fra oss andre. Det plager meg ikke, men det er jo litt pussig. Jeg har tenkt at hun kanskje har litt vanskelig for å tolke ironi i tekst, kombinert med at hun lett tar ting personlig (uten at det er noe som er rettet mot henne fra oss andre). Jeg pleier aldri å svare på det, hun får bare få det ut 😅

Anonymkode: 7f85b...5d6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.12.2023 den 23.10):

Gruppechat seriøst?! Er dere 15 år?

Anonymkode: 423e7...0cb

Jeg er 46, og jeg er også med i flere gruppechater. Hyggelig det da. 

Anonymkode: d27c1...b46

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.12.2023 den 13.57):

Har også en sånn venninne. Hun tolker det meste bokstavelig og gir ofte lange seriøse svar på flåsete kommentarer fra oss andre. Det plager meg ikke, men det er jo litt pussig. Jeg har tenkt at hun kanskje har litt vanskelig for å tolke ironi i tekst, kombinert med at hun lett tar ting personlig (uten at det er noe som er rettet mot henne fra oss andre). Jeg pleier aldri å svare på det, hun får bare få det ut 😅

Anonymkode: 7f85b...5d6

Det handler vel om petsonlighets type og ikke iht  heve seg over andre. Det er også en personlighets type å føle at man  blir sett ned på i alle settinger. 

Du høres ut som en god venn, som tåler litt mer enn ingenting 

Anonymkode: 4df66...4a0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.12.2023 den 23.10):

Gruppechat seriøst?! Er dere 15 år?

Anonymkode: 423e7...0cb

What? Man kan vel like gjerne være 50+. Jeg er selv i en gruppechat hvor de fleste er 45-55 og jeg er eneste under 40.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som skriver meningsløse kommentarer i gruppechat  burde få en hemoroide for hver kommentar!

Og da snakker jeg om "så koselig, kos, nyytt". Trykk hjerte eller liknende på kommentaren! 

Anonymkode: 814bb...227

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mistenker at hun er mye smartere enn deg. Du er enkel, hun er mer avansert. 

Anonymkode: a42f5...c55

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 28.12.2023 den 1.14):

Forstår ts må være ung , for ingen rundt meg kommuniserer med et ord på sosiale medier. Men veldig vanlig i 20årene. 

Anonymkode: e1bcc...b80

Ingen rundt deg har kontakt med/prater med noen andre via sosiale medier? Dét er det uvanlige.

Hvis ikke du og alle rundt deg er over 80 eller noe.. Det er helt vanlig å ha kontakt via en eller annen app eller plattform, svært uvanlig å bruke ingen sosiale medier men utelukkende sms og anrop. Opp til langt høyere alder enn 20-årene. 

Anonymkode: 0bb8b...db1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.12.2023 den 23.05):

Nei det gjør hun ikke, hun er frekk og nedlatende.

Det var ikke noe nedlatende i det  hun skrev.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har barn, ikke du, der har du faciten. Alle nybakte mødre er kjedelige. 

Anonymkode: 3c481...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som skriver "masse humor" er aldri morsomme. Heier på den oppegående isdronningen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest hele tråden, og kan ikke skjønne at nesten ingen forstår TS. Men det viser bare at de aller, aller fleste ikke har en slik person i omgangskretsen sin, og det bør de være glade for. 😊 For de finnes, akkurat sånne typer som denne "isdronningen". 

Eksemplene var kanskje ikke de beste til å få folk som ikke har møtt en sånn til å forstå, så det kan kanskje virke litt rart å reagere på hvis man ikke veit. Men eksemplene er bare eksempler, og det er ikke så lett å beskrive denne oppførselen og type svar fra en sånn person uten å bruke ekte eksempler. Men vi tydeligvis få som har en sånn person, skjønner akkurat hva du mener, TS. 

Det er noe med at det ikke går an å fleipe, overdrive eller bruke ironi eller sarkasme, for alt blir feil. Enten blir man rettet på, ellers blir det tatt gravalvorlig og man får uønsket sympati. Det er som TS sier, ubehagelig og irriterende å få sympati eller trøst der det virkelig ikke trengs. Er som å få høre "ååååå, stakkars deg, nå synes jeg synd på deg, får så vondt av deg, stakkars, så leit daaa" når man feks glemte det nøkkelkortet til kontoret.. 🙄 

Høres kanskje ikke så ille ut, men når det kommer hver gang, blir det som et gnagsår i hjernen og man blir nedstemt selv til slutt av all den sympatien når man egentlig var helt ok og kunne le av situasjonen. 

Ikke minst må man forklare hva man egentlig mente hele tiden, med en spøk eller fleipete kommentar feks. For hvis du svarer på den feiloppfatningen og sier "neida, nå misforsto du, mente bare sånn", blir det typ "hæ, mente du ikke det, nå skjønner jeg ikke helt, hva mente du?" på hver bidige LILLE ting. 

Og så videre, og så videre, og så videre... 

En gang eller tre, ok, men som personlighetstrekk som gjør at det kommer hele tida - fryktelig slitsomt og irriterende og man blir veldig frustrert til slutt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har lest hele tråden, og kan ikke skjønne at nesten ingen forstår TS. Men det viser bare at de aller, aller fleste ikke har en slik person i omgangskretsen sin, og det bør de være glade for. 😊 For de finnes, akkurat sånne typer som denne "isdronningen". 

Eksemplene var kanskje ikke de beste til å få folk som ikke har møtt en sånn til å forstå, så det kan kanskje virke litt rart å reagere på hvis man ikke veit. Men eksemplene er bare eksempler, og det er ikke så lett å beskrive denne oppførselen og type svar fra en sånn person uten å bruke ekte eksempler. Men vi tydeligvis få som har en sånn person, skjønner akkurat hva du mener, TS. 

Det er noe med at det ikke går an å fleipe, overdrive eller bruke ironi eller sarkasme, for alt blir feil. Enten blir man rettet på, ellers blir det tatt gravalvorlig og man får uønsket sympati. Det er som TS sier, ubehagelig og irriterende å få sympati eller trøst der det virkelig ikke trengs. Er som å få høre "ååååå, stakkars deg, nå synes jeg synd på deg, får så vondt av deg, stakkars, så leit daaa" når man feks glemte det nøkkelkortet til kontoret.. 🙄 

Høres kanskje ikke så ille ut, men når det kommer hver gang, blir det som et gnagsår i hjernen og man blir nedstemt selv til slutt av all den sympatien når man egentlig var helt ok og kunne le av situasjonen. 

Ikke minst må man forklare hva man egentlig mente hele tiden, med en spøk eller fleipete kommentar feks. For hvis du svarer på den feiloppfatningen og sier "neida, nå misforsto du, mente bare sånn", blir det typ "hæ, mente du ikke det, nå skjønner jeg ikke helt, hva mente du?" på hver bidige LILLE ting. 

Og så videre, og så videre, og så videre... 

En gang eller tre, ok, men som personlighetstrekk som gjør at det kommer hele tida - fryktelig slitsomt og irriterende og man blir veldig frustrert til slutt. 

Noen mennekser er bare slik. Enten må man tåle det ellers får man redusere kontakten. Jeg har valgt å redusere kontakten med slike mennesker, de vil meg ikke noe vondt men de ser bare ikke selv hvordan de oppleves utad.

Anonymkode: c8b30...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...