AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #41 Del Skrevet 27. desember 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hva er problemet med det? Anonymkode: f1c82...162 Man framstår sosialt klønete. Anonymkode: f7beb...6a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 27. desember 2023 #42 Del Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Atte det var?? 😶 Hmm, fordi vi med autisme er jo en homogen gruppe som trenger å få inn alt med te-skje og må utsettes for kvinnelig manspaining for å klare oss? Jeg hadde håpet at du som mor til noen med autisme og sosionomstudent hadde forstått at noen av oss er på den enden av spekteret at vi har både jobb, utdanning og sosialt liv. Jeg vet det kan være vanskelig å tro det altså men vi finnes. Anonymkode: 3dad3...3a5 Ja jøss bevares. Har antagelig autisme selv, og har måttet lære meg sosiale koder. Derfor jeg skrev sosiologistudent på LIVETS HARDE SKOLE. Prøver å lære dette videre til barnet mitt, slik at han skal ha mulighet til å klare seg bra og ikke bli så misforstått. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 27. desember 2023 #43 Del Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er problemet med det? Anonymkode: f1c82...162 Problemet oppstår jo når folk mistolker deg, slik som det beskrives i hi. Ts har jo lagd tråd om hva som er problemet. Har jeg begynt å skrive slik i venninnechat har det samme skjedd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #44 Del Skrevet 27. desember 2023 Bacteria skrev (4 minutter siden): Ja jøss bevares. Har antagelig autisme selv, og har måttet lære meg sosiale koder. Derfor jeg skrev sosiologistudent på LIVETS HARDE SKOLE. Prøver å lære dette videre til barnet mitt, slik at han skal ha mulighet til å klare seg bra og ikke bli så misforstått. Greit nok. Jeg kan ta poenget ditt når du nyanserer det. Jeg er bare bittelitt ( ganske)lei av ableisme i forbindelse med autisme. Anonymkode: 3dad3...3a5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 27. desember 2023 #45 Del Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Greit nok. Jeg kan ta poenget ditt når du nyanserer det. Jeg er bare bittelitt ( ganske)lei av ableisme i forbindelse med autisme. Anonymkode: 3dad3...3a5 Ja, det skjønner jeg. Det er slitsomt. Men håper virkelig ts og vennene kan akseptere dama slik hun er. At de ikke begynner med en annen gruppe der hun ikke er med/får vite om og slikt tull. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 27. desember 2023 #46 Del Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men formell skrivestil skaper avstand. Anonymkode: 27c68...343 Det er ikke alle som er like kompetent på alle de sosiale kodene vi har i skriftlig kommunikasjon. Det er jaggu ikke mange årene vi har holdt kontakten sånn. Jeg har venner/familie som skriver veldig kort og kontant selv om de er blide om omgjengelige, de som glemmer å svare selv om de er pliktoppfyllende, de som overøser med emojier som små barn selv om de er godt voksne og skikkelige folk. Noen er rett og slett ikke så "gode" på chatting. Man bør ikke legge for mye i det. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ebbeliten Skrevet 27. desember 2023 #47 Del Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvis du ikke er del av en eller flere gruppechats er nok du den underlige. Til ts, hun mangler sosiale antenner, opprett alternativ chat. Anonymkode: f7beb...6a4 Så har du meg som Ikke orker gruppechats. Jeg gidder ikke se de fullstendig uinteressante snappene fra de jeg studerte med. Eller lese 10 "Fiiiiiiiningen!!" "Åååå, så skjønn" Og forøvrig.. Den som mangler sosiale antenner er den som faktisk vurderer å utestenge et gruppemedlemskap fra en gruppechat, fordi man ikke liker skrivemåten til vedkommende. Gratulerer med å oppfordre til utfrysing og mobbing. Idiot. 17 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 27. desember 2023 #48 Del Skrevet 27. desember 2023 Det er jo ingenting galt med hvordan denne personen skriver, det er vel mer at det blir krasj i forhold til sjargongen de andre har? Og da misforstås budskapet eller det blir litt kleint rett og slett? Litt som at noen ikke «leser rommet» i virkeligheten og skjærer gjennom med noe alvorspreget eller dystert hvis stemningen i gruppa er lett og ledig? Veldig formell skrivestil kan ha samme effekt Da blir alle litt sånn «okey hva vil du med denne kommentaren egentlig?» det gjør alle usikre da på en måte 🤔 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ebbeliten Skrevet 27. desember 2023 #49 Del Skrevet 27. desember 2023 Bacteria skrev (24 minutter siden): Jo, hvis man ikke følger de uskrevne reglene i en slik chat skiller man seg ut/markerer seg selv. For noe tøys du presenterer. Uskrevne regler, liksom. 🤣 Det minner meg om de uskrevne reglene på ungdomskolens juleball i kommunen her. Ungdommene har forsøkt å kreve at kun tiendeklassingene skulle få lov å gå med prinsessekjolene, niendeklassingene lange, rette kjoler uten "poof", og åttende med knekorte kjoler. Det ble til slutt så mye drama at rektor truet med å avlyse skoleballet. Det finnes ikke uskrevne regler. Det finnes bare ukultur. Og det er IKKE ukultur å skrive hele setninger eller gi folk skikkelig svar på det de legger ut. Tvert imot. 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #50 Del Skrevet 27. desember 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har også lurt litt på om hun kan ha Asperger. Hun er ekstremt usosial, kun interessert i å ha kontakt en gang i året, ser ofte sur ut, blinker mye med øynene, og har aldri øyenkontakt med folk. Kan også være veldig belærende når vi møtes. Anonymkode: 27c68...343 Høres ut som at hun kan være på spekteret, ja. Anonymkode: 65c18...11b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 27. desember 2023 #51 Del Skrevet 27. desember 2023 Ebbeliten skrev (2 minutter siden): Så har du meg som Ikke orker gruppechats. Jeg gidder ikke se de fullstendig uinteressante snappene fra de jeg studerte med. Eller lese 10 "Fiiiiiiiningen!!" "Åååå, så skjønn" Det hadde ikke jeg heller giddi. Men heldigvis er ikke hele verden fylt av dørgende kjedelige mennesker som bare klarer å bruke chatgrupper til å poste uinteressante snapper av seg selv. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #52 Del Skrevet 27. desember 2023 Haha, ut ifra dine beskrivelser minner hun veldig om slik mamma kommuniserer skriftlig. Hun er aldri ironisk og gir alltid lignende svar som TS’ venninne på humoristiske bilder/kommentarerz Anonymkode: 65c18...11b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #53 Del Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes "isdronninga" var ganske vittig faktisk. Spesielt med det toneleier jeg leser. Hun har også lagt mer energi og "tanke" i svarene sine som etter min mening er mer betydningsfylt enn bare "åååå fiiiin <3<3<3". Anonymkode: f1c82...162 ser hva ts mener med at hun kan virke formell og noe kald på en måte. Men hun tar seg tid til å skrive mer enn "vakkert" eller smelle på et hjerte som du sier. Det er ikke noe man ser så ofte i sosiale medier. Bortsett fra barseltreffkommentaren var det andre hun skrev ok. Kanskje barselskommentaren er et forsøk på humor, hvis ikke det er et skjult stikk- vanskelig å vite for oss som ikke kjenner henne. Anonymkode: e1bcc...b80 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #54 Del Skrevet 27. desember 2023 Ts her, skjønner at mange liker formell skrivestil. Så legger man sikkert noe annet i det når man vet hvordan hun er til vanlig. For meg er det likevel ikke hyggelig å få nedlatende/belærende svar på personlige ting jeg deler. Da har det blitt til at jeg dropper å dele ting i gruppen og heller sender direktemeldinger til de 2-3 jeg har et nært forhold til og de jeg VET tar referansen. Anonymkode: 27c68...343 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #55 Del Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Høres ut som at hun kan være på spekteret, ja. Anonymkode: 65c18...11b Muligens, men uansett langt mindre overflatisk og mer oppriktig enn hjerte på hjerte, koselig, herlig deilig og søtt ,fnise, knise gjengen som fremstår som umodne tenåringer uten evne til å inkludere andre enn kloner og blåkopier av seg selv. Alle burde hatt en sånn venninne blandt fjas og mas uten substans Anonymkode: 3dad3...3a5 9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #56 Del Skrevet 27. desember 2023 Bacteria skrev (31 minutter siden): Problemet oppstår jo når folk mistolker deg, slik som det beskrives i hi. Ts har jo lagd tråd om hva som er problemet. Har jeg begynt å skrive slik i venninnechat har det samme skjedd. Det er da vitterlig TS sitt problem, og ditt - om dere ikke har god leseforståelse. Anonymkode: 64a81...838 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Sol_ Skrevet 27. desember 2023 #57 Del Skrevet 27. desember 2023 Jeg vet hvordan du har det. Det er skikkelig irriterende. Det ene svaret du fikk angående pandemien, har fått nøyaktig samme svar selv 😆 til noe som skulle være selvironisk humor for å ta brodden av situasjonen, også får en sånne svar 🫠 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amistad Skrevet 27. desember 2023 #58 Del Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I vennegjengen fra studiet har vi en gruppechat på snap hvor vi kaller oss «[studie]-jentene💃💃💃💃💃💃💃». Når folk sender noe i gruppechatten er det hverdagslige øyeblikk med en god dose humor. Et av medlemmene i gruppen irriterer meg grenseløst i måten hun svarer andre på. Hun kan aldri bare ta lett på ting, og må alltid svare i en overfølsom, formell tone. Enten tar hun ikke humor, eller så er hun bare nedlatende/skal være litt bedre enn alle andre. her er eksempler på ting hun kan svare (eksemplene er skrevet om for å unngå å eventuelt bli gjenkjent): - venninne sender snap av at hun har pyntet til jul. Alle andre svarer med emojies, evt: «koselig» «såå fint!» «stemning». Isdronningen svarer: «Hei. Hyggelig å få se julepyntet stue. Kjekt for liten og for stor. God adventstid.» - venninne sender snap av at sønnen har på lånedress når hun henter i barnehage med en morsom kommentar han kom med. Dette er en dame som er trygg på seg selv og koser seg i morsrollen så hun takler helt fint å glemme en utedress i barnehagen. Alle andre sender en humoristisk melding tilbake «fort gjort!» «haha, han er morsom». Isdronningen: «hverdagen som småbarnsforeldre er hektisk. Alt hva vi kvinner skal huske på. Ikke lett å skulle huske alt.» og så masse store hjerter. - jeg, som ikke har barn, var på en dørgende kjedelig sosialkveld på jobb hvor to damer uanmeldt tok med seg babyene sine. Føltes som en skikkelig syklubb, så sendte en snap og skrev «hilser fra barseltreffet/firmafest». Alle de andre lo, isdronningen: «nærmer seg 30 år nå Anna. Vanlig å ha ambivalente følelser da.» i pandemien var det samme opplegg: folk sender morsomme snapper med munnbind og antibac og hun svarer med hjerter og «en uvirkelig tid vi er inne i nå». «Den nye normalen». Kjenner jeg får henne helt opp i halsen. Prøver hun å være viktig? Tar hun seg selv veldig høytidelig? Overser hun bevisst humor for å være kjip? Kan man si ifra om dette. Det frister ikke å «bjuda på seg selv» i gruppechatten når hun svarer med sånn kvalmende omsorg som bare blir nedlatende? Anonymkode: 27c68...343 Herlighet … isdeonningen har god humor hun. Hun svarer fint med tilbakemeldinger som er hyggelig. Her er det du som missforstår faktisk. Og ang kommentaren med 30 år … det er faktisk god humor med et lite useriøst stikk. så her vil jeg si det er du som ikke skjønner humoren. Jeg synes det var litt morsomt egentlig 😂 7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #59 Del Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ts her, skjønner at mange liker formell skrivestil. Så legger man sikkert noe annet i det når man vet hvordan hun er til vanlig. For meg er det likevel ikke hyggelig å få nedlatende/belærende svar på personlige ting jeg deler. Da har det blitt til at jeg dropper å dele ting i gruppen og heller sender direktemeldinger til de 2-3 jeg har et nært forhold til og de jeg VET tar referansen. Anonymkode: 27c68...343 Vet du hva, distanser deg helt fra henne. Ikke fordi jeg støtter utfrysning, men for hennes egen del. Hun fortjener så mye bedre. Hvorfor har du egentlig med henne å gjøre hvis du ikke en gang liker henne? Hun har det nok mye bedre uten deg i livet sitt Anonymkode: 3dad3...3a5 7 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #60 Del Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ts her, skjønner at mange liker formell skrivestil. Så legger man sikkert noe annet i det når man vet hvordan hun er til vanlig. For meg er det likevel ikke hyggelig å få nedlatende/belærende svar på personlige ting jeg deler. Da har det blitt til at jeg dropper å dele ting i gruppen og heller sender direktemeldinger til de 2-3 jeg har et nært forhold til og de jeg VET tar referansen. Anonymkode: 27c68...343 Jeg har også en venninne som et veldig nedlatende eller belærende til tider. Men ingen av eksemplene dine viser det bortsatt fra barselskommentaren. Send heller flere direkte mld om du føler som du gjør. Det er uansett mye hyggeligere. Anonymkode: e1bcc...b80 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå