AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #21 Del Skrevet 27. desember 2023 1 hour ago, katties said: Gå tilbake og se hva jeg har sagt om FØR man er gravid. Jeg snakker om folk som prøver og mener det er greit å drikke til man er 8-10 uker, eller når det faktisk er SANNSYNLIG at man er gravid. I tillegg så er det rart at man, spesielt hvis man trenger IVF, velger å drikke MENS man prøver, for da synger sjansen for å bli gravid. Er det virkelig så viktig for noen å bli gravid hvis de da drikker? Høres ut som alkohol da er viktigere enn barn. Sjansene mine synger ikke fordi jeg tar meg noen glass vin. Det er noe oppriktig galt om du mener det, når noen er på et IVF-løp. Anonymkode: b1666...8a3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 28. desember 2023 #22 Del Skrevet 28. desember 2023 pop up bruker skrev (12 timer siden): Her er det snakk om IVF, og FØR innsett. Etter innsett er du i teorien gravid, og må holde deg unna alkohol til graviditeten er bekreftet eller avbekreftet. Det får man også beskjed om på sykehuset, i hvert fall fikk jeg det (og hadde uansett ikke rørt alkohol når du vet at det er stor sannsynlighet for at du er gravid). Før innsett er det ok, men hold det til moderate mengder. Som sagt til andre; min første kommentarer i denne tråden er at i dette tilfellet er det helt greit å drikke. Ellers er jeg enig med deg, men noen her ser ut til å tro at positiv graviditetstest er det eneste som bør stoppe dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #23 Del Skrevet 31. desember 2023 Kos deg i kveld! 🍷 Anonymkode: 5b47a...065 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst91 Skrevet 31. desember 2023 #24 Del Skrevet 31. desember 2023 Tusen takk❤️ Tar meg et par cidere og noen glass mousserende😄 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 31. desember 2023 #25 Del Skrevet 31. desember 2023 Blomst91 skrev (2 timer siden): Tusen takk❤️ Tar meg et par cidere og noen glass mousserende😄 Med verdens beste samvittighet 😉🎉 Godt nyttår ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst91 Skrevet 31. desember 2023 #26 Del Skrevet 31. desember 2023 Helene90 skrev (1 minutt siden): Med verdens beste samvittighet 😉🎉 Godt nyttår ! Tusen takk☺️ Tenker at dette er mitt siste sprell på 1-2 år😄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym11345 Skrevet 9. juli #27 Del Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (På 27.12.2023 den 22.18): Sjansene mine synger ikke fordi jeg tar meg noen glass vin. Det er noe oppriktig galt om du mener det, når noen er på et IVF-løp. Anonymkode: b1666...8a3 Nei, det er faktisk riktig at sjansene synker, selv bare man drikker 4 enheter i uken, og spesielt hvis man drikker hvitvin: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4487775/ For couples drinking as few as four drinks per week, their odds of live birth were decreased by 21% and they had 48% greater odds of failed fertilization. Det er utallig mange andre forskningsartikler om fertilitet og alkohol, ivf, m.m. som understøtter dette. Så må man velge selv hvordan man ønsker å forholde seg til denne informasjonen, men fakta er det nok. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli #28 Del Skrevet 9. juli Anonym11345 skrev (7 timer siden): Nei, det er faktisk riktig at sjansene synker, selv bare man drikker 4 enheter i uken, og spesielt hvis man drikker hvitvin: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4487775/ For couples drinking as few as four drinks per week, their odds of live birth were decreased by 21% and they had 48% greater odds of failed fertilization. Det er utallig mange andre forskningsartikler om fertilitet og alkohol, ivf, m.m. som understøtter dette. Så må man velge selv hvordan man ønsker å forholde seg til denne informasjonen, men fakta er det nok. Norske ivf leger etc sier at man helt fint kan drikke og leve som normalt. Man kan finne forskningsartikler som støtter hver eneste påstand man ønsker. Selv om noe er merket forskning betyr det ikke at det er fakta, godt dokumentert eller en Reel overveiende sannsynlighet. Anonymkode: 0cd59...0b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym11345 Skrevet 11. juli #29 Del Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (På 9.7.2024 den 22.25): Norske ivf leger etc sier at man helt fint kan drikke og leve som normalt. Man kan finne forskningsartikler som støtter hver eneste påstand man ønsker. Selv om noe er merket forskning betyr det ikke at det er fakta, godt dokumentert eller en Reel overveiende sannsynlighet. Anonymkode: 0cd59...0b0 Dette er nok dessverre ikke oppdatert kunnskap. Dette er forskning som er mange ganger over er understøttet av annen forskning som har kommet frem til samme resultat. Alkohol påvirker kvaliteten på eggene og sæden. Det vet vi jo, og derfor er det helt riktig at det også vil påvirke hvorvidt man lykkes med IVF. Dessuten er det fra den forskningsjournalen som er ledende innen gynokologi og obstetrikk. Det finnes omtrent ikke en mer troverdig kilde innenfor gynkologiforskningen enn det som kommer, selvsagt fagfellevurdert, derfra. Slik skal man ikke feie unna som fake news. Tenkt noen gang at kanskje hvis man hadde kuttet ned på alkoholen før egguttaket at man kanskje hadde lykkes raskere med IVF? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli #30 Del Skrevet 11. juli En artikkel på PubMed veier tyngre enn hva en uinformert lege måtte mene. Altfor mange leger snakker pasienten etter munnen og sier bare det pasienten ønsker å høre. Anonymkode: dd2f1...10e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli #31 Del Skrevet 11. juli Anonym11345 skrev (2 minutter siden): Dette er nok dessverre ikke oppdatert kunnskap. Dette er forskning som er mange ganger over er understøttet av annen forskning som har kommet frem til samme resultat. Alkohol påvirker kvaliteten på eggene og sæden. Det vet vi jo, og derfor er det helt riktig at det også vil påvirke hvorvidt man lykkes med IVF. Dessuten er det fra den forskningsjournalen som er ledende innen gynokologi og obstetrikk. Det finnes omtrent ikke en mer troverdig kilde innenfor gynkologiforskningen enn det som kommer, selvsagt fagfellevurdert, derfra. Slik skal man ikke feie unna som fake news. Tenkt noen gang at kanskje hvis man hadde kuttet ned på alkoholen før egguttaket at man kanskje hadde lykkes raskere med IVF? Stor forskjell på å kutte ned på alkohol før IVF og det at man nesten mener noen ikke vil lykkes fordi de skal på én tilstellning og drikker et par enheter. Sunn fornuft kommer man meget langt med. Ivf kan være en lang prosess - alkohol eller ikke - man rådes til å leve så normalt som mulig, men selvsagt ta grep som trengs. Én fest, én kveld med vin ødelegger IKKE sjansene man har ved ivf. At du mener det ikke er oppdatert informasjon er din sak. Vi bor i Norge og ved å følge norske anbefalinger og retningslinjer så er man godt innenfor hva som er ok. Hysteri hjelper ikke. I TS sitt tilfelle er sannsynligheten for at hennes ivf prosess blir påvirket av den alkoholen mikroskopisk- nærmest ikke eksisterende. Og ingen kan si at om man lever alkoholfritt, sukkerfritt, stressfritt, helt sen at man da lykkes raskere. Ivf er ingen garanti uansett hvordan man lever. Og man skal faktisk LEVE mens man gjennomgår ivf.. Anonymkode: 0cd59...0b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli #32 Del Skrevet 11. juli Trådstarter her. Jeg hadde litt alkohol på nyttårsaften også startet jeg på hormonsprøytene 30 januar. Det ble litt forsinket oppstart pga forsinket mens. 13 februar fikk vi ut 9 egg og de befruktet 8. Så satt de inn ett 2 dagers som satt og jeg er nå 23+5🤰🏻🥰 Og vi har 3stk 5dagers igjen på frys til evt søskenforsøk🥰 Anonymkode: d1f29...fdb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli #33 Del Skrevet 11. juli Du skal leve som normalt frem til positiv test. Anonymkode: ef0ec...c59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå