Gå til innhold

Tenker du mye på om du havner i helvete når du dør?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 25.12.2023 den 23.04):

At slemme ting du har gjort kommer tilbake og hjemsøker deg? Har alltid tenkt at jeg var ganske trygg, men i det siste har jeg tenkt at jeg kanskje ikke har vært så snill likevel. At jeg havner i helvete.  

Jeg er uansett lei meg for alt det gale jeg har gjort. Og jeg gjør mitt beste nå.

Anonymkode: bafec...def

Finnes det fortsatt voksne folk som tror en kommer i helvete/himmelen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grüner skrev (11 minutter siden):

Finnes det fortsatt voksne folk som tror en kommer i helvete/himmelen??

Det finnes voksne som tror på at Gud er som julenissen; kommer med pakker til 'snille barn'... De er vel truet med det siden de var barn og bare overført det hele i en større sammenheng som en måte å oppdra barn på til også å gjelde Gud når de har sluttet å tro på julenissen... Det er da ikke så veldig merkelig at det blir vanskelig å tro på noe slikt.

Jeg er kristen og vet at Gud ikke er som 'julenissen' da Kristendom ikke handler om det, så jeg tror på Himmel og Helvete av helt andre årsaker. Årsakene som står i NT.

Endret av Lawyam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 25.12.2023 den 23.04):

At slemme ting du har gjort kommer tilbake og hjemsøker deg? Har alltid tenkt at jeg var ganske trygg, men i det siste har jeg tenkt at jeg kanskje ikke har vært så snill likevel. At jeg havner i helvete.  

Jeg er uansett lei meg for alt det gale jeg har gjort. Og jeg gjør mitt beste nå.

Anonymkode: bafec...def

Helvete er på jorda. Jeg frykter ikke det " helvete" som måtte komme senere. 

Anonymkode: 7f73f...254

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er like god og snill som pappa så havner nok i himmelen 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men ser frem til å komme til himmelen og endelig se dyra mine igjen. 

Du skal gjøre noe ganske alvorlig til å havne i helvete vil jeg si. Tror ikke på kirken eller bibelen, kun min egen gud og himmel. 

Anonymkode: 024e4...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke redd for det nei. Men når jeg sliter med søvn kan jeg tenke på dumme synder og be om tilgivelse. Tror ikke på brenne for evig teorien

Anonymkode: f59d4...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idéen om at jeg er god mot andre fordi jeg får en belønning til slutt er for meg som sosiale medier. Man har ikke gjort noe bra, om man ikke får cred for det. Min strategi er at jeg gjør så godt jeg kan, og når jeg fucker opp, lærer jeg og gjør det annerledes neste gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremsler er kjennemerke for de fleste religioner . . . Det skaper makt over mennesker . .

Heldigvis er de fleste nordmenn nå såpass opplyste at de ikke tror på noe helvete etter døden. Men, forbausende nok, lar de seg nå skremme av den nye klimareligionen, både til til bot og avlat . . . Menneskene lærer visst aldri . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei, men ser frem til å komme til himmelen og endelig se dyra mine igjen. 

Du skal gjøre noe ganske alvorlig til å havne i helvete vil jeg si. Tror ikke på kirken eller bibelen, kun min egen gud og himmel. 

Anonymkode: 024e4...4ab

Tror du ikke på Bibelen og ikke følger den kommer du ikke til himmelen

Anonymkode: 27112...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tenker det. Hva hvis helvete fins. Jeg er redd. 

Anonymkode: 8c48a...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ja jeg tenker det. Hva hvis helvete fins. Jeg er redd. 

Anonymkode: 8c48a...5b4

Hvorfor? Så lenge det er en vei som fører bort derfra er det jo bare å ta den. Du blir ikke fraktet dit ufrivillig. Du går i ro og mak og det dukker hele tiden opp påminnelser/signaler om at det finnes en annen. vei og en annen retning. Er du redd nok har du vel vett nok å stanse bilen og sjekke kartet for å se hvor du er på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...