Lurium Skrevet 2. januar #21 Del Skrevet 2. januar Ser litt på ratingen, men like mye de brukergenererte anmeldelsene. Som med Goodreads for bøker er det alt for mange som gir bunn eller topp-skår basert på politikk/syn/lojalitet til skuespillere eller skapere, osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 3. januar #22 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (På 2.1.2024 den 13.05): Jeg stoler ikke på anmeldelsene fra IMDB siden de er eid av Amazon, noe som kommer tydelig fem når man ser på anmeldelser av det som er produsert av Amazon selv. Samme med andre sider der det kommer tydelig frem at anmeldelsene ikke er ekte og at de er positive p.ga. politiske grunner. Hollywood og disse kommersielle aktørene som liksom skal bestemme hva som er bra og ikke har tatt helt av, nytt i 2024 er at filmer som ikke fyller visse politiske kriterier ikke kan bli nominert til beste film uansett hvor bra de er. "Hovedpersonen eller mindre karakteren i den er ikke fra følgende etniske grupper: Asiater, svarte, Midtøstenere, Alaska eller amerikanske urfolk eller latinamerikanere. Rollelisten består bare av menn - andelen menn i prosjektet bør ikke overstige 70% De resterende 30% skal være representert av kvinner, representanter for LHBT-samfunnet og funksjonshemmede. En nominasjon for beste film kan bare oppnås hvis hovedtemaet er kjønn, rase eller problemer relatert til mennesker med nedsatt funksjonsevne. I ferd med å lage et prosjekt bør etniske eller seksuelle minoriteter, samt personer som representerer etniske grupper, være involvert i alle ledd i produksjonen." Det handler ikke lenger om å lage gode filmer med kunstnerisk frihet, nå er det politisk agenda som bestemmer. Anonymkode: 02a64...5d3 Fy faen, så sykt. Filmer i dag er døden. Nesten alt er politisk korrekt og woke. Takke meg til gamle filmer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #23 Del Skrevet 3. januar Jeg er ikke så nøye på det, men mannen sier han ikke gidder å bruke tid på ting som har fått lavere enn 8 på imbd. Så jeg pleier å late som at jeg har sjekket det opp og at det har fått en god rating. Ellers kan vi jo aldri se noe som helst sammen (p.s. han liker massevis under 8 😆) Anonymkode: 3e06e...309 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #24 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (På 3.1.2024 den 15.54): Jeg er ikke så nøye på det, men mannen sier han ikke gidder å bruke tid på ting som har fått lavere enn 8 på imbd. Så jeg pleier å late som at jeg har sjekket det opp og at det har fått en god rating. Ellers kan vi jo aldri se noe som helst sammen (p.s. han liker massevis under 8 😆) Anonymkode: 3e06e...309 Og han vet ikke hva du driver med? 😀 Anonymkode: 94cdf...e0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #25 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (På 24.12.2023 den 22.43): Om en film du har vært nyskjerrig på kommer ut og den får veldig lunkne eller dårlige kritikker. Påvirker det om du gidder å se filmen? Anonymkode: f813c...ebc Nope. Tror aldri jeg har sjekket IMDB etter rating noen gang. Anonymkode: 1086c...269 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 4. januar #26 Del Skrevet 4. januar Nei, jeg bruker ikke anmeldelser eller imdb. Jeg ser først og fremst på de som har laget filmen (regissør, fotograf, manusforfatter osv.) I tillegg har jeg en bruker på Criticker, og der får jeg opp en forventet rating basert på min øvrige filmsmak. Den pleier å treffe mye bedre enn anmeldelser og imdb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 4. januar #27 Del Skrevet 4. januar Bruker imdb, Ebert.com og rotten tomatoes. Men ser mest på historikken til regissør, skuespiller og sjanger/plot... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #28 Del Skrevet 4. januar Ja. Sjekker alltid imdb før jeg kjøper/leier en film. Sjekker også alltid før jeg ser en film med Liam Neeson Anonymkode: 4d277...39c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå