AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #41 Del Skrevet 24. desember 2023 Hvorfor er det synd på barna? Fordi de ikke får PLIKTgaver til jul? Våre barn får gaver akkurat som andre unger, bare ikke til jul, de får det resten av året. Våre barn mangler ikke noe av det unger flest har enten det gjelder playstation eller sykler. Hvorfor har en gave gitt 24 desember høyere mottaksverdi enn en de som gis ellers i året? Anonymkode: 3d1fa...a8e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #42 Del Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor er det synd på barna? Fordi de ikke får PLIKTgaver til jul? Våre barn får gaver akkurat som andre unger, bare ikke til jul, de får det resten av året. Våre barn mangler ikke noe av det unger flest har enten det gjelder playstation eller sykler. Hvorfor har en gave gitt 24 desember høyere mottaksverdi enn en de som gis ellers i året? Anonymkode: 3d1fa...a8e Dere er villig til å gi de nesten alt. BORTSETT fra frihet. Det blir ekstra komplisert å ombestemme seg når de fleste barn døper seg mellom 12-17 år. Dåpen er en forpliktelse for livet med umenneskelige sanksjoner om du bryter ut. Anonymkode: b4dee...50c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #43 Del Skrevet 24. desember 2023 «Det er mange avhoppere som forteller om hvordan oppveksten i jv er. Jeg har nære venner som er oppdratt i jv selv, så trenger ikke å lese i Dagbladet for å høre om hvordan det er.» For oss som er innenfor har slike vitnesbyrd ingen verdi, vi vet at det kan være mye historie som ikke blir fortalt, det nevnes avhoppere, hva er det for noe greier? Det er ikke vanskeligere å finne noe annet å gjøre hos JV en ellers i samfunnet. Det er en myte at man må hoppe av akkurat som om JV har et tak på deg. Var selv utenfor menigheten i 10-15 år det var helt uproblematisk i forhold til min kone, hennes og mine gamle venner. Jeg var bare ikke involvert i møtene lenger, en annen ting er om du er ekskludert pga utroskap som det som regel er, da er du utenfor inntill du retter opp forholdet til den som ble bedratt. Anonymkode: 3d1fa...a8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #44 Del Skrevet 24. desember 2023 «Det blir ekstra komplisert å ombestemme seg når de fleste barn døper seg mellom 12-17 år. Dåpen er en forpliktelse for livet med umenneskelige sanksjoner om du bryter ut» Det finnes ingen umennesklige sanksjoner for de som velger et liv utenfor menigheten, det er en myte. Anonymkode: 3d1fa...a8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #45 Del Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det finnes ingen umennesklige sanksjoner for de som velger et liv utenfor menigheten, det er en myte. Anonymkode: 3d1fa...a8e Det du sier er å spytte på ofrene. Lever du i Drømmehagen? Anonymkode: b4dee...50c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #46 Del Skrevet 24. desember 2023 Det er ingen ofre, det er du som lever i drømmehagen. Fortell meg på hvilken praktiske eller følelsesmessige måter holder vi medlemmer i fangenskap? Det høres ut som om JV har murer som det gamle jernteppet og som det kreves anstrengelser å bryte ut av. Jeg gjentar, det er bare å finne seg noe annet å gjøre. Jeg må allikevel si at de som offentlig i media skaper en konflikt med JV har seg selv å takke når ingen vil ha noe med dem å gjøre. Anonymkode: 3d1fa...a8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #47 Del Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ingen ofre, det er du som lever i drømmehagen. Fortell meg på hvilken praktiske eller følelsesmessige måter holder vi medlemmer i fangenskap? Det høres ut som om JV har murer som det gamle jernteppet og som det kreves anstrengelser å bryte ut av. Anonymkode: 3d1fa...a8e Da kan jo du for eksempel prøve å si til de eldste at du har funnet ut at år 607 er en bløff og du vet at år 587 er riktig. Men at du ønsker å forbli et vitne fordi det er bare ett årstall du er uenig i. Innen to uker er du i et rettsmøte og om du holder på ditt er det på hodet ut. Du vil ikke lenger være lovlig omgang. Ikke engang en fotballkamp. For ett årstall! Anonymkode: b4dee...50c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 24. desember 2023 #48 Del Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): «Det er mange avhoppere som forteller om hvordan oppveksten i jv er. Jeg har nære venner som er oppdratt i jv selv, så trenger ikke å lese i Dagbladet for å høre om hvordan det er.» For oss som er innenfor har slike vitnesbyrd ingen verdi, vi vet at det kan være mye historie som ikke blir fortalt, det nevnes avhoppere, hva er det for noe greier? Det er ikke vanskeligere å finne noe annet å gjøre hos JV en ellers i samfunnet. Det er en myte at man må hoppe av akkurat som om JV har et tak på deg. Var selv utenfor menigheten i 10-15 år det var helt uproblematisk i forhold til min kone, hennes og mine gamle venner. Jeg var bare ikke involvert i møtene lenger, en annen ting er om du er ekskludert pga utroskap som det som regel er, da er du utenfor inntill du retter opp forholdet til den som ble bedratt. Anonymkode: 3d1fa...a8e Hvorfor klipper du å limer? Når du siterer meg bør du bruke siter funksjonen, tjener ingen ting på å være urydig. Så kjekt for deg at du ikke ble utstøt, men det er bare tull at utroskap er det eneste som skaper problemer i jv. Jeg har selv vært på fest med jenter som måtte feste i skjul fordi de var redde for at jv skulle åpdage at de drak alkohol. De hadde ikke vært så redde for å bli avslørt, om det ikke finnes kraftig sosial kontrol inad i jv. Det var også en sak om et voldtektsofre som ble utestengt fra jv, og saksøkte dem for å få komme tilbake. Utrolig tøf dame som greide å stå i det! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 24. desember 2023 #49 Del Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg vet mange foreldre finner et alternativ. Reiser til syden eller gjør noe hyggelig. Dessverre er ikke alle foreldre like rause. Søndag er møtedag, uansett dato. Julen er ikke et unntak. Anonymkode: b4dee...50c Så er det mange flere som lever i krig og bomberegn, syke og skadet som sikkert skulle byttet med dem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #50 Del Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ingen ofre, det er du som lever i drømmehagen. Fortell meg på hvilken praktiske eller følelsesmessige måter holder vi medlemmer i fangenskap? Det høres ut som om JV har murer som det gamle jernteppet og som det kreves anstrengelser å bryte ut av. Jeg gjentar, det er bare å finne seg noe annet å gjøre. Jeg må allikevel si at de som offentlig i media skaper en konflikt med JV har seg selv å takke når ingen vil ha noe med dem å gjøre. Anonymkode: 3d1fa...a8e Gjelder dette voldtektsofre også? Anonymkode: e65d3...461 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #51 Del Skrevet 25. desember 2023 Lawyam skrev (8 timer siden): Så er det mange flere som lever i krig og bomberegn, syke og skadet som sikkert skulle byttet med dem... Det at dette skjer, betyr ikke at mennesker som ikke er i krig ikke har reelle problemer. Slike utsagn er en hersketeknikk for å få den andre til å fremstå dårlig. Anonymkode: b4dee...50c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå