Gå til innhold

Sender en varm tanke til alle barn i Jehovas vitner som må på møte i dag💔

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet mange foreldre finner et alternativ. Reiser til syden eller gjør noe hyggelig.

Dessverre er ikke alle foreldre like rause. Søndag er møtedag, uansett dato. Julen er ikke et unntak.

Anonymkode: b4dee...50c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet mange foreldre finner et alternativ. Reiser til syden eller gjør noe hyggelig.

Dessverre er ikke alle foreldre like rause. Søndag er møtedag, uansett dato. Julen er ikke et unntak.

Jv feirer ikke jul uansett

Anonymkode: e65d3...461

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jv feirer ikke jul uansett

Anonymkode: e65d3...461

Nei. De er på møtet i dag i stede. Jeg synes oppriktig synd på dem.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Muslimer feirer heller ikke jul. Flere av dem enn JV.

Anonymkode: fc0c6...0b0

Der er muslimer langt mer liberale. Alle muslimer jeg kjenner åpner opp for litt jul for barnas skyld. Selv de religiøse. 
Et JV kan bli ekskludert av å gjøre det samme.

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Muslimer feirer heller ikke jul. Flere av dem enn JV.

Anonymkode: fc0c6...0b0

Kjenner flere muslimer som feirer jul. Ikke på den måten vi gjør akkurat (ribbe og julepynt), men de gir gaver og spiser god mat, ser på julefilmer osv. 

Anonymkode: 1c4d2...8b8

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Der er muslimer langt mer liberale. Alle muslimer jeg kjenner åpner opp for litt jul for barnas skyld. Selv de religiøse. 
Et JV kan bli ekskludert av å gjøre det samme.

Jeg har samme erfaring med muslimske bekjente. De feirer jul, om ikke litt annerledes enn normen. 

Støtter ts i å synes synd på barn i JV. For min del ikke bare i dag, men også ellers i året. Trist at barn skal lide pga foreldrene sektiske overbevisning. Vi burde fått på plass en grunnlovsbestemmelse som skjermet barn fra religiøs galskap frem til de var myndige.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

c_buk skrev (1 minutt siden):

Jeg har samme erfaring med muslimske bekjente. De feirer jul, om ikke litt annerledes enn normen. 

Støtter ts i å synes synd på barn i JV. For min del ikke bare i dag, men også ellers i året. Trist at barn skal lide pga foreldrene sektiske overbevisning. Vi burde fått på plass en grunnlovsbestemmelse som skjermet barn fra religiøs galskap frem til de var myndige.

Ikkje alle feirer jul. Når muslimer feirer Eid skal jeg synest synd på all ikke-muslimer som ikke feire eid eller når jøder feirer hanukkah skal alle ikke-jøder skal jeg synest synd på på dei som ikkje for feire hanukkah?

Anonymkode: 40f46...d9b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som vokste opp som JV. Han sier at det verste var ikke å ikke feire jul, bursdag osv, men all sympatien fra andre. Type stakkars deg som ikke feirer jul.  For han var det normalen å ikke feire og han skjønte ikke at det skulle være synd på han. 

Anonymkode: 1cc0e...407

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikkje alle feirer jul. Når muslimer feirer Eid skal jeg synest synd på all ikke-muslimer som ikke feire eid eller når jøder feirer hanukkah skal alle ikke-jøder skal jeg synest synd på på dei som ikkje for feire hanukkah?

Poenget er at JV feirer ingenting. Verken bursdager, jul, påske eller andre ting. 365 hverdager hvert år er det. I tillegg indoktrineres og skremmes barna. 

Anonymkode: 84d38...b77

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakker vi om butikksekter og stakkarsliggjøring ? er det ikke det de sektene lever av i hverdagen , mellom julene... men det er så enkelt å peike rundt seg..eller hva er det ordtaket sier, en ser splinten i andres øye ikke bjelken i eget.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

til det vil jeg også tilføye FNs menneskerettigheter artikkel 30 , den siste artikkelen.. vi ser at "religiøse "  påberoper seg menneskerettigheter som ytringsfrihet og praktisering iht menneskerettigheter, men artikkel 30 sier ifra klart.. ingen av artiklene i menneskerettighetene skal benyttes til å frata andre folks menneskerettigheter.. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig barnslig å mene at julaften er tragedien for medlemmer av Jehovas vitner🙄 Det er mange som ikke feirer jul og er like lykkelige uten.

Men JV består av psykisk syke, desillusjonerte mennesker med et vrangsyn på verden (jada, smør på flesk) og barna strever mellom virkeligheten vi andre lever i og  foreldrenes vrangforestillinger. DET er trist. Drit i julaften…

Endret av Rotemor
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spar deg for skadefroen kamuflert som medlidenhet ts!

Barn av JV får gaver i fleng akkurat når det passer dem i løpet av året. De spiser sannsynligvis en digg middag senere i dag og har familie og venner på besøk nå som det er fridag i morgen. Latteren sitter løst rundt bordet, de er ikke blakke i januar og kan shoppe på tilbud da.
Slik «medlidenhet» fra andre blir sannsynligvis bare sendt i retur til deg rundt et koselig middagsbord hos jv i kveld som ikke stresser med julemaset. 
For ikke å snakke om hvor ræva du ts får andre som leser dette til å føle seg og som ikke er jv, men som ufrivillig sitter alene nå i dag uten familie og venner å feire jul sammen med. 
Selvfølgelig er det noen som har dårlige minner fra oppveksten i jv. De er tross alt bare et gjennomsnitt av befolkningen og dårlige foreldre som ikke tar til seg gode egenskaper er det i alle sjikt. 

Her i nabolaget lyser det nå koselig fra vinduene i huset til noen jv og mange biler står parkert utenfor. Ser riktig hyggelig ut!

Et samfunn der «alle som ikke feirer jul er det synd på» får en bismak nå som vi veit at mange familier ufrivillig står i matkøer. Skam deg!

Anonymkode: 94d36...c88

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spar deg for skadefroen kamuflert som medlidenhet ts!

Barn av JV får gaver i fleng akkurat når det passer dem i løpet av året. De spiser sannsynligvis en digg middag senere i dag og har familie og venner på besøk nå som det er fridag i morgen. Latteren sitter løst rundt bordet, de er ikke blakke i januar og kan shoppe på tilbud da.
Slik «medlidenhet» fra andre blir sannsynligvis bare sendt i retur til deg rundt et koselig middagsbord hos jv i kveld som ikke stresser med julemaset. 
For ikke å snakke om hvor ræva du ts får andre som leser dette til å føle seg og som ikke er jv, men som ufrivillig sitter alene nå i dag uten familie og venner å feire jul sammen med. 
Selvfølgelig er det noen som har dårlige minner fra oppveksten i jv. De er tross alt bare et gjennomsnitt av befolkningen og dårlige foreldre som ikke tar til seg gode egenskaper er det i alle sjikt. 

Her i nabolaget lyser det nå koselig fra vinduene i huset til noen jv og mange biler står parkert utenfor. Ser riktig hyggelig ut!

Et samfunn der «alle som ikke feirer jul er det synd på» får en bismak nå som vi veit at mange familier ufrivillig står i matkøer. Skam deg!

Anonymkode: 94d36...c88

Godt sagt!

Hvor mye jeg enn forakter JV så er ikke dagen i dag av noen som helst betydning for dem og nitrist for mange andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Orker ikke bruke dagen på å jage slike argumenter. God jul til deg og dine.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det må være utrolig kjipt å vokse opp i en sekt der psykopatene styrer. Har jo sett noen eksempler på slike ledere, og det oser psykopatidiagnose lang vei. Selv er de naturligvis ikke religiøse, men bruker det bare som et maktmiddel.

Anonymkode: bdaa0...ef5

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (18 minutter siden):

Så utrolig barnslig å mene at julaften er tragedien for medlemmer av Jehovas vitner🙄 Det er mange som ikke feirer jul og er like lykkelige uten.

Men JV består av psykisk syke, desillusjonerte mennesker med et vrangsyn på verden (jada, smør på flesk) og barna strever mellom virkeligheten vi andre lever i og  foreldrenes vrangforestillinger. DET er trist. Drit i julaften…

Julen er kanskje deres minste problem. Jeg vet likevel at det er en tung periode for mange vitner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Julen er kanskje deres minste problem. Jeg vet likevel at det er en tung periode for mange vitner.

A: De er ikke «vitner» til annet enn oppspinn vrangforestillinger og maktovergrep.

B: Dette er det minste av deres problemet

C Jeg støtter til det fulle at Deyte utspillet fra deg er falskt og skammelig.

Er du 5?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (8 minutter siden):

Er du 5?

Nei. Men når jeg var 5, var jeg et Jehovas vitne. Jeg har gruet meg til desember i hele mitt liv. Jeg kan aldri feier jul noen sinne. Da mister jeg den eneste familien jeg har. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...