AnonymBruker Skrevet 3. januar #41 Del Skrevet 3. januar Vel, i disse HEN tider har dere jo iallfall lagt opp til at barnet letter kan få velge selv når den tiden kommer. Anonymkode: 4ec16...539 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 3. januar #42 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (På 23.12.2023 den 23.19): Det var helt ok, gå for det hvis du liker det. Jeg liker best det gamle navnet Sunniva, det er faktisk Norges eldste navn. Anonymkode: 4cfb7...980 Hvor har du det i fra? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #43 Del Skrevet 3. januar Eller Pernille Anonymkode: 0a37a...0cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammamia1 Skrevet 3. januar #44 Del Skrevet 3. januar Fælt navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #45 Del Skrevet 3. januar Gjett om den stakkars jenta kommer til å bytte navn straks hun blir gammel nok.. Ikke alle navn er pene selv om de er gamle. Anonymkode: 37807...3e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #46 Del Skrevet 3. januar On 12/23/2023 at 11:21 PM, AnonymBruker said: Synes det var ganske rart. Men jeg så et veldig fint navn på en gravstein (100+ år gammel) i dag, Serianna. Det synes jeg var fint! Anonymkode: 3f384...ccb Jeg hører på lydbok om en Serianna. Liker navnet godt Anonymkode: 699f8...ab4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #47 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Gjett om den stakkars jenta kommer til å bytte navn straks hun blir gammel nok.. Ikke alle navn er pene selv om de er gamle. Anonymkode: 37807...3e5 Jeg tror det handler mest om å bli vant med navnet. Jeg kjente ei som het Ludviga, det syntes jeg var veldig spesielt i begynnelsen. Men nå synes jeg det er et staselig navn. Anonymkode: 6f219...3c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flymamma Skrevet 19. februar #48 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (På 2.1.2024 den 18.27): Navnet skjemmer ingen, noen idioter i min datters klasse har kalt barnet sitt for MYNTE. Anonymkode: 48d1b...b88 Ganske vanlig navn i Danmark, faktisk 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #49 Del Skrevet 19. februar Jeg synes det høres veldig tungvint og rart ut. Det høres ut som Per-Oline eller Per og Line. Ville heller gått for Petrine eller Oline. Anonymkode: cc419...ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #50 Del Skrevet 19. februar Grusomt navn Anonymkode: 8a80a...b2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supersmurf Skrevet 19. februar #51 Del Skrevet 19. februar Tror kanskje jeg hadde droppet o-en og gått for Perline.. Det var et veldig uvant navn, så kan tenkes at jeg bare må tygge på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #52 Del Skrevet 20. februar Bedre enn en jeg så på en foreldrevlogg som har en jente som heter Axeline. Anonymkode: 29f55...bd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #53 Del Skrevet 22. februar Stakkars unge dersom hun får det navnet Anonymkode: 6b454...ba5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #54 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (På 23.12.2023 den 23.19): Det var helt ok, gå for det hvis du liker det. Jeg liker best det gamle navnet Sunniva, det er faktisk Norges eldste navn. Anonymkode: 4cfb7...980 Hvorfor innbiller du deg at Sunniva er Norges eldste navn? Det stemmer jo slett ikke. Anonymkode: 344c7...cd1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 22. februar #55 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (På 2.1.2024 den 18.27): Navnet skjemmer ingen, noen idioter i min datters klasse har kalt barnet sitt for MYNTE. Anonymkode: 48d1b...b88 Her har noen kalt datteren sin Clementine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 22. februar #56 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (På 23.12.2023 den 23.38): Har det navnet i slekta. En tipp-tipp som fikk 11 døtre (og ingen sønner) og alle fikk kvinneformen av mannsnavn. Oline, Larsine, Hansine, Karoline, Iverine, Johanne, Fredrikka osv. Anonymkode: b6e09...e59 Ja, det var en greie på 1800-tallet å lage jentenavn av guttenavn ved å slenge på endelsen -ine. Noen av de navnene fungerer bra, mens andre blir litt merkelige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #57 Del Skrevet 23. februar Gikk i klasse med ei som hadde det til mellomnavn på barneskolen, hun ble ikke mobbet eller plaget pga navnet sitt - ser flere her mener navnet kommer med mobbe-garanti. Hun hadde en svensk forleder da, kan være det er mer vanlig i Sverige? For de som lurer på hvordan den uttales så er det som Karoline bare mer per i stede for kar Anonymkode: 43b39...d9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå